Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke bh is fijn wat grotere maat?

Ik hoor graag wie me een fijne bh kan aanraden voor grotere maat , 95 d. Liefst klein beetje voering, maar niet teveel. Bredere bandjes zou fijn zijn.  Ik vind ze allemaal.zo duur, dus liefst ook niet zo duur.


Max88 schreef op 11-09-2022 om 15:58:

Dan vaak zo'n idiote ( de ergernis komt op, voel je t🙈) dikke nutteloze naad over je borst, de hele dag het gevoel of je een harnas aanhebt, in jouw maat alleen wit, zwart of vreselijke huidskleur. Als je eens geluk hebt dat er een andere optie is dan is het kanten randje zo slap dat de heel vorm er na 1x wassen uit is, net zoals de helft van de borst met dragen.

Die naad is niet perse nutteloos hoor. Die zit er juist in om de cup in model te krijgen. En daar gaat een bandje achter....en dat vind ik dus vreselijk jeuken. Ik heb al eens een bh op maat gehad, speciaal voor mij gemaakt. Niet goedkoop, mar geen jeuk en vervelende naadjes.

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 09:12

Denk trouwens dat als je zelf meet, je altijd te groot meet. Zodra je je armen optilt wordt je iets breder boven. Dus door een ander laten meten kan zomaar een paar cm schelen. 

Ik denk trouwens bij een ijzeren meetlint aan een rolmaat. Hoop toch niet dat je die bedoelde Kiki, want die zijn helemaal onnauwkeurig natuurlijk 😁 

Zoek anders eens een Engelse of Franse site met meetinstructies. Volgens die methode meet je over de borsten heen. Vervolgens trek je er 15-20 cm af om bij je ondermaat te komen. Waar kom je dan op uit?

IMI-x2 schreef op 12-09-2022 om 09:29:

Zoek anders eens een Engelse of Franse site met meetinstructies. Volgens die methode meet je over de borsten heen. Vervolgens trek je er 15-20 cm af om bij je ondermaat te komen. Waar kom je dan op uit?

Net even nagemeten bij mezelf: onder mijn borsten 76 cm en over de borsten 90, en mijn bh-maat is 70E (=Franse maat 90E, dat klinkt realistischer). 75 als ondermaat zit niet stevig genoeg, dat geeft mijn borsten geen steun.

Leene

Leene

12-09-2022 om 14:31

Fourtyfour schreef op 12-09-2022 om 07:16:

[..]

Die naad is niet perse nutteloos hoor. Die zit er juist in om de cup in model te krijgen. En daar gaat een bandje achter....en dat vind ik dus vreselijk jeuken. Ik heb al eens een bh op maat gehad, speciaal voor mij gemaakt. Niet goedkoop, mar geen jeuk en vervelende naadjes.

Hé dat bedoel ik dus voor mensen als Max die er echt nooit in geslaagd zijn een goede beha te vinden. 
Waar kun je die beha speciaal op maat laten maken?

Kikki39 schreef op 11-09-2022 om 21:12:

ik heb net zelf even zo'n ijzeren meetlint gepakt en kom toch echt op 95 cm onder de borst, is dat dus heel veel? Wat hebben jullie dan, degene die stevig zijn?

En neem geen ijzeren meetlint, dat kun je nooit strak trekken en dus goed meten. Neem zoiets: https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/hobby/fournituren/centimeter-150-cm-1442020.html

IMI-x2 schreef op 12-09-2022 om 09:29:

Zoek anders eens een Engelse of Franse site met meetinstructies. Volgens die methode meet je over de borsten heen. Vervolgens trek je er 15-20 cm af om bij je ondermaat te komen. Waar kom je dan op uit?

Dat is niet logisch, want dan zou iedereen dezelfde cupmaat hebben. De cupmaat is nl. het verschil tussen boven en onderwijdte. 

troelahoep schreef op 12-09-2022 om 19:34:

[..]

Dat is niet logisch, want dan zou iedereen dezelfde cupmaat hebben. De cupmaat is nl. het verschil tussen boven en onderwijdte.

De meetinstructies gaan natuurlijk verder dan dat

Fourtyfour schreef op 12-09-2022 om 07:16:

[..]

Die naad is niet perse nutteloos hoor. Die zit er juist in om de cup in model te krijgen. En daar gaat een bandje achter....en dat vind ik dus vreselijk jeuken. Ik heb al eens een bh op maat gehad, speciaal voor mij gemaakt. Niet goedkoop, mar geen jeuk en vervelende naadjes.

Sterker nog, in de echt grotere cupmaten (waaronder de mijne) is zelfs geen naadloze cup te krijgen. Hoe groter de vorm die erin moet, hoe moeilijker dat nog uit 1 stukje stof te maken is. 

IMI-x2 schreef op 12-09-2022 om 19:36:

[..]

De meetinstructies gaan natuurlijk verder dan dat

Waarom zeg je dat er dan niet bij 

troelahoep schreef op 12-09-2022 om 19:38:

[..]

Waarom zeg je dat er dan niet bij

Dat leek me vanzelfsprekend. Daarom schreef ik ook: zoek dat even op.

IMI-x2 schreef op 12-09-2022 om 19:45:

[..]

Dat leek me vanzelfsprekend. Daarom schreef ik ook: zoek dat even op.

Maar daar heeft Kikki39 niet zoveel aan, want ze heeft eerder aangegeven een Engelse website moeilijk te vinden. (En ik ben ook wel benieuwd naar die methode, kijken of die voor mij klopt

troelahoep schreef op 12-09-2022 om 19:54:

Deze misschien?
https://www.calculator.net/bra-size-calculator.html?bustsize=110&bustsizeunit=centimeter&framesize=87&framesizeunit=centimeter&x=0&y=0

Ik heb hem even zelf uitgeprobeerd, bij mij klopt het precies! Dus Kikki, probeer deze calculator even. 

Leene

Leene

13-09-2022 om 14:48

ja bij mij klopt hij ook,, maar blijft wel afhankelijk van merk maar zit in de buurt ( 75 of 80 f of G) en ik heb ook kleding maat 42 /44 boven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.