Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke bh is fijn wat grotere maat?

Ik hoor graag wie me een fijne bh kan aanraden voor grotere maat , 95 d. Liefst klein beetje voering, maar niet teveel. Bredere bandjes zou fijn zijn.  Ik vind ze allemaal.zo duur, dus liefst ook niet zo duur.


Biebel schreef op 14-09-2022 om 08:07:

[..]

Zoals je in die artikelen kunt lezen denken veel mensen dat een bh bestaat uit een onderwijdte (en dat dat hetzelfde is als wat je meet terwijl je staat)+ een soort vertaaltabel, waarbij a is mini borstjes, b is klein normaal, c is gewenst normaal, d is groot en e is gigantisch. Of, ook wel eens gelezen, a is een druif, b een pruim, c een sinaasappel, d een grapefruit en e een meloen.

Dat is dus niet zo. De letter Ivm met het cijfer zegt iets over de verhouding van onderband versus de stof van de cup. Waarbij zuster maten dezelfde inhoud hebben. Dus 95d kan net zoveel borst in als in een 90f. En zo kom ik (boven maat 48), dus aan een 85g (= 90f, 95e, 100d en 105 c). Terwijl mijn borsten voor het oog grapefruits zijn. Die livera van jou had mij dus waarschijnlijk 105 c of 100d aangemeten.

Toch zit die 85g echt het mooist. Het stukje tussen mijn borsten sluit aan, de beugels prikken niet en als je mij ziet lopen word je niet zeeziek. Ja, hij zit aangesloten, al kan ik er een paar vingers tussen krijgen, maar dat is waar de stevigheid vandaan komt. De schouderbandjes zijn dan weet net zo smal als die van de bh’s van dochter.

Dus misschien toch ergens online een aantal verschillende maten laten komen en dan ‘schudden en trillen’ en vervolgens passen?

Heel duidelijk uitgelegd Biebel! Het enige waar je nog rekening mee 'moet' houden is dat sommige merken cupmaten overslaan of bijmaken: DD of EE. Ook kan het per merk verschillen, bij het ene merk vallen ze kleiner (of groter), soms ook de omvang. Dus de ene 80B hoef de andere niet te zijn. Op facebook is ook een hele fijne groep: Boob or bust. ( https://www.facebook.com/groups/1620002781587645 ). Hulp bij juiste maat zoeken, advies. Ook foto's van verschil tussen foute bh en juiste bh. Je kan ook persoonlijk advies krijgen (wel via Facebook). Je vult de bracalculator in, plaatst eventueel een foto in je huidige bh. Nee, geen aandelen 😉

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 10:34

Flanagan schreef op 14-09-2022 om 10:24:

[..]

Maar daar hebben ze de push up- bh voor uitgevonden.
Als ik iemand op tv met een volle decolleté zie, vraag ik mij wel eens af hoeveel siliconen er in zitten of welke dikke padding in de bh is verwerkt of dat het mogelijk een geschenk is van de natuur. Maar een push up vult wel waardoor de bovenkleding mooier staat.

Ja dat weet ik wel, maar een pushup zit niet altijd even lekker. Zeker bij een kleine cup zoals de mijne zijn ze vaak belachelijk dik.

En ik heb regelmatig dat de cups omhoog kruipen over mijn borsten heen. Zeker bij de pushups. Bij normale geen last van.

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 10:34:

[..]

En ik heb regelmatig dat de cups omhoog kruipen over mijn borsten heen. 

= (veel) te ruime ondermaat!

Het wordt eentonig, he. 🙃

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 10:48

IMI-x2 schreef op 14-09-2022 om 10:46:

[..]

= (veel) te ruime ondermaat!

Het wordt eentonig, he. 🙃

En toch zit ie behoorlijk strak dan. Heb het alleen bij dikke pushups. Dan heb je eigenlijk vrijwel geen randje waar je borst op blijft hangen, is meer een soort glijbaan. 

Leene

Leene

14-09-2022 om 10:53

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 10:34:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar een pushup zit niet altijd even lekker. Zeker bij een kleine cup zoals de mijne zijn ze vaak belachelijk dik.

En ik heb regelmatig dat de cups omhoog kruipen over mijn borsten heen. Zeker bij de pushups. Bij normale geen last van.

Maar omhoog kruipende cups is het bewijs dat je de verkeerde maat draagt. Dat het bij de gewone niet zo is komt misschien door een ander merk of ander model.

Het klinkt raar maar ik kon wel juichen toen ik eindelijk een goede Beha aanhad. Je weet het gelijk, echt gelijk als je een passende beha hebt. Nu had en heb ik grote borsten dus misschien nog wel belangrijker dan bij een kleine maat.  Het idee dat A mini is en G idioot groot ( dan zou ik mijn borsten laten verkleinen hoorde ik eens. Terwijl die personen niet in de gaten hebben dat een cup maat zonder onderwijdte maat niets zegt). Dat idee klopt niet.

Dus als jij bent afgevallen zou het heel goed kunnen dat je met je  onderwijdte zeker 10 cm omlaag moet ( naar een 70 of zelfs 65 ) en ja dan kom je automatisch uit op een grotere cup maat..

Ik raak nog eens helemaal gepassioneerd door Beha maten 😜🤣


Leene

Leene

14-09-2022 om 10:55

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 10:48:

[..]

En toch zit ie behoorlijk strak dan. Heb het alleen bij dikke pushups. Dan heb je eigenlijk vrijwel geen randje waar je borst op blijft hangen, is meer een soort glijbaan.

Misschien een slecht merk... Hema, zeeman, zelfs Hunkemöller.... Waardeloos.. 

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 10:58

Leene schreef op 14-09-2022 om 10:55:

[..]

Misschien een slecht merk... Hema, zeeman, zelfs Hunkemöller.... Waardeloos..

Dat zou heel goed kunnen. 

Nadeel van dit topic is wel dat in inmiddels alweer veel te veel moois heb gezien. Mijn handen jeuken om vanalles moois aan te schaffen.

Leene

Leene

14-09-2022 om 11:00

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 09:17:

Zo leren we hier nog eens wat.
Vind mooie lingerie shoppen echt leuk, maar ook voor mijn maat vind ik het altijd lastig. Maar dat heb ik met heel veel kleding ook.
Veel bovenkleding valt vaak mooier als je iets grotere borsten hebt.

Haha.. ik denk dat wel eens andersom. Echt ik kan heel veel niet aan door mijn grote borsten. Dan ben ik ook nog het type.. hele lange benen korter bovenlijf, niet zo'n lange nek..en o ja brede schouders. en je kunt al raden wat mij niet staat. Coltruien. Doublebreasted jassen. Te dikke truien. Iets in mijn broek of rok stoppen want dan zie je nog meer giraffe benen met een klein boven lijf.. etc.

Nee Bijtje dit is er een in de categorie van: als je krullen hebt wil je steil haar en als je steil haar hebt denk je dat krullen makkelijk zijn

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 11:00

Leene schreef op 14-09-2022 om 10:53:

[..]

Maar omhoog kruipende cups is het bewijs dat je de verkeerde maat draagt. Dat het bij de gewone niet zo is komt misschien door een ander merk of ander model.

Het klinkt raar maar ik kon wel juichen toen ik eindelijk een goede Beha aanhad. Je weet het gelijk, echt gelijk als je een passende beha hebt. Nu had en heb ik grote borsten dus misschien nog wel belangrijker dan bij een kleine maat. Het idee dat A mini is en G idioot groot ( dan zou ik mijn borsten laten verkleinen hoorde ik eens. Terwijl die personen niet in de gaten hebben dat een cup maat zonder onderwijdte maat niets zegt). Dat idee klopt niet.

Dus als jij bent afgevallen zou het heel goed kunnen dat je met je onderwijdte zeker 10 cm omlaag moet ( naar een 70 of zelfs 65 ) en ja dan kom je automatisch uit op een grotere cup maat..

Ik raak nog eens helemaal gepassioneerd door Beha maten 😜🤣


Gisteren gemeten. Onder de borst 80, op de borst 90. 

Ga het nog eens nameten volgens deze calculator en dan eens zien waar hij mee komt. Die vraagt meer waardes dan allen onder en bovenwijdte. Op zich ook wel logisch aangezien we niet alleen maar staan of zitten.

https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 11:04

Leene schreef op 14-09-2022 om 11:00:

[..]

Haha.. ik denk dat wel eens andersom. Echt ik kan heel veel niet aan door mijn grote borsten. Dan ben ik ook nog het type.. hele lange benen korter bovenlijf, niet zo'n lange nek..en o ja brede schouders. en je kunt al raden wat mij niet staat. Coltruien. Doublebreasted jassen. Te dikke truien. Iets in mijn broek of rok stoppen want dan zie je nog meer giraffe benen met een klein boven lijf.. etc.

Nee Bijtje dit is er een in de categorie van: als je krullen hebt wil je steil haar en als je steil haar hebt denk je dat krullen makkelijk zijn

Ja klopt ook zeker. 

Herken jouw lijf ook wel een beetje hoor. Deels dan. Hier ook lange benen. LM 32/34. 

En brede schouders. Nadeel is dat je dan voor de schouders een maat groter moet, maar voor je borst en taille eigenlijk niet. Zeker met getailleerde blouses een drama. 

Leene

Leene

14-09-2022 om 11:08

Flanagan schreef op 14-09-2022 om 08:18:

[..]

Als zaterdag kracht bij Livera, ben ik dat niet helemaal met je eens. De winkel verkoopt lingerie voor grote en kleine beurs, dus ook de merken die hier voorbij gekomen zijn.

Het personeel is vaak van dezelfde leeftijd als het personeel in een lingeriezaak met dure merken. Toen ik daar werkte en te maken kreeg met een dame op leeftijd met verzoek tot bestellen van een korset, haalde ik ook een deskundige collega erbij. Dus heb je advies nodig bij aanschaf, richt je dan tot iemand waarbij je je op je gemak voelt als die checkt of de bh goed zit daar je zelf in een paskamer geen goed beeld hebt, hoe de bh op je rug omhoog trekt.

Ik kom nooit meer in Livera en ook niet meer in Hunkemöller nadat ik als heel magere tiener met grote borsten een 80 D kreeg aangesmeerd en een medewerker keihard door de winkel riep ik heb ook nog 80 DD hoor. Sta je daar als 15 jarige en hoor je andere 15 jarige gniffelen. Want ja een dubbel D belachelijk natuurlijk. Van opmeten hadden ze niet gehoord  en had niet uitgemaakt want het was eind jaren 80 en ik heb toen nooit een maat groter dan DD gezien in die winkels.Jaren later in Groot Brittannië bleek ik 70 F te hebben en toen was ik al 10 kilo zwaarder dan toen ik 15 was ( met toen een BMI van 18)ik vermoed dat ik toentertijd 65 F of G moet hebben gehad.

Maar ik stop maar eens om over Beha maten te opteren😁

Leene

Leene

14-09-2022 om 11:11

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 11:04:

[..]

Ja klopt ook zeker.

Herken jouw lijf ook wel een beetje hoor. Deels dan. Hier ook lange benen. LM 32/34.

En brede schouders. Nadeel is dat je dan voor de schouders een maat groter moet, maar voor je borst en taille eigenlijk niet. Zeker met getailleerde blouses een drama.

Ik kan gewoon geen blouses aan met knopen. Gewoon niet! Ik heb een veel grotere maat nodig voor schouders en boezem ( lees 46/48) en dat zwabbert dan rond de taille. Je schijnt blouses op maat te kunnen maken.. maar ja.. prijzig. 

Leene schreef op 14-09-2022 om 11:08:

[..]

Ik kom nooit meer in Livera en ook niet meer in Hunkemöller nadat ik als heel magere tiener met grote borsten een 80 D kreeg aangesmeerd en een medewerker keihard door de winkel riep ik heb ook nog 80 DD hoor. Sta je daar als 15 jarige en hoor je andere 15 jarige gniffelen. Want ja een dubbel D belachelijk natuurlijk. Van opmeten hadden ze niet gehoord en had niet uitgemaakt want het was eind jaren 80 en ik heb toen nooit een maat groter dan DD gezien in die winkels.Jaren later in Groot Brittannië bleek ik 70 F te hebben en toen was ik al 10 kilo zwaarder dan toen ik 15 was ( met toen een BMI van 18)ik vermoed dat ik toentertijd 65 F of G moet hebben gehad.

Maar ik stop maar eens om over Beha maten te opteren😁

Ik kan er een boek over schrijven🙈

Bij de kassa er achter komen dat de prijssticker er af is,wordt je ondergoed omhoog gehouden en naar een ander geroepen: kun jij ff kijken wat voor prijs dit is? Heb gevraagd of er ergens een sinkhole was waar ik vrijwillig in kon springen.

Of: nee die omvang hebben we niet, ( dan loeihard door de winkel)zeg Kelly kunnen we deze nog in die grote cup bestellen?

Ik draaide me om naar de rest van de winkel en zei: heeft iedereen het gehoord, armoe hier, die grote cups moeten besteld worden.

Bij BonnieB( heette dat zo?) Kwam n verkoopster keer op keer mijn paskamer ongevraagd binnen. Ze begon fitnessoefeningen te doen met haar armen.  Ik zeg: Wat doe je nou? Ze zei: ik leer je hoe je je armen dunner en gespierder maakt zodat de beugels niet meer prikken. Ik gooide de gordijntjes open en zei dat ze dan maar midden in de winkel voor joker moest gaan staan.

Maarrrr dat is niet alleen aan dit soort winkels voorbehouden. De apotheker zei ook een keer grappend over mijn tas medicijnen voor 3 maanden: zo zo gaat u op vakantie? "Nee hoor, vlg week kom ik weer, waarom denk je dat.."

Leene schreef op 14-09-2022 om 11:11:

[..]

Ik kan gewoon geen blouses aan met knopen. Gewoon niet! Ik heb een veel grotere maat nodig voor schouders en boezem ( lees 46/48) en dat zwabbert dan rond de taille. Je schijnt blouses op maat te kunnen maken.. maar ja.. prijzig.

Ook herkenbaar, ik heb ook niet veel keuze qua bovenkleding. Ik heb wel eens kleding gekocht bij mijn favoriete Britse keten die ik eerder genoemd heb (toen was ik wel in Engeland), leuke jurkjes en topjes. Maar de webshop verkoopt buiten lingerie en badkleding alleen loungewear, dus pyjama's enzo. Toch maar weer een keer die kant op vakantie.....

Ik neem me dus al minstens 15 jaar voor om zelf blousjes te maken, maar tot nu toe nog niet veel van terecht gekomen 

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 10:34:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar een pushup zit niet altijd even lekker. Zeker bij een kleine cup zoals de mijne zijn ze vaak belachelijk dik.

En ik heb regelmatig dat de cups omhoog kruipen over mijn borsten heen. Zeker bij de pushups. Bij normale geen last van.

Is al gezegd, maar neem nieuwe bh's! Waarschijnlijk wel een omvang van 10 lager (of nog meer) en 3 cupmaten omhoog. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.