Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10
21-01-2009 om 15:33
Welke huistelefoon
hallo
ik hoop dat iemand mij kan helpen, kom erzelf niet echt uit.
ben op zoek naar een huistelefoon waarop ik kan zien wie mij gebeld heeft en dan bedoel ik als ik gebeld word en ik heb het gesprek aangenomen maar daarna zou ik graag het telefoonnummer willen zien.
het komt nog al eens voor dat één van mijn kinderen de telefoon op neemt en daarna niet meer weet wie er gebeld heeft en ik zou dat graag terug willen zien, leg ik het een beetje goed uit ????
alvast bedankt

Ivanka10
21-01-2009 om 18:14
Blijft dat dan wel zichtbaar?
wij hebben nummermelding op de telefoon maar als hij overgaat dan zie je wie belt maar als je hem oppakt daarna is het nummer niet meer te achterhalen.
maar met een nummermelder blijft dat dan wel zichtbaar en kan je dan wel nummers terug zien ??

angel3
21-01-2009 om 18:20
Weet je het zeker?
bij ons heet dat bellerlijst. Dan zie je de laatste 10 oproepen, gemist of aangenomen. Net als bij een mobuiel zeg maar. Als je nummermelding hebt zou dat bij jou er toch ook op moeten zitten?
waar zitten je gemiste oproepen? waar zie je die?

Suzanne
21-01-2009 om 19:15
Aeg
Wij hebben een AEG, perfekt ding. Zit een compleet menu in net zoals bij een mobiel, met ontvangen oproepen, gemiste oproepen, uitgaande oproepen.
Je kunt er ook mee sms'en en sms-jes ontvangen. Het is een AEG Spirit 500 Color (met kleurenschermpje).

ishtar
21-01-2009 om 20:20
Hier ook van dat soort dingen
maar ik kan niet 'tijdens' een gesprek zien wie het is. Wel als er weer is opgehangen.

sonj@
21-01-2009 om 20:33
Nu van de aldi, had een philips
We hadden er eerst één van Philips en nu één van de Aldi. Bij die van Philips bleef het nummer er gewoon in staan, inderdaad een bellerslijst. Bij die van de Aldi kun je het instellen of je dat wel of niet wilt (Hier wel dus, omdat er dan inderdaad nagekeken kan worden wie er gebeld heeft als de kinderen hebben opgenomen)

Ivanka10
21-01-2009 om 21:38
Geen bellerslijst
ik heb geen bellerslijst, bij mij heet het ontvangen oproepen.
daar komen alleen de nummers in te staan van de nummers die gebeld hebben en ik de telefoon niet opgepakt heb.
groetjes

Tirza G.
21-01-2009 om 22:02
Maar je moet wel
nummerweergave "kopen" bij je telefoonprovider. Bij mijn (digitale) leverancier zit het er automatisch op, vroeger bij de KPN moest je een paar centen per maand er voor betalen.
Tirza

Kaaskopje
22-01-2009 om 01:15
Als je via de kabel belt
moet je toestel FSK geschikt zijn. (Frequency shift keying). Kpn werkt met dtmf (dual-tone-multi-frequency). Als je toestel dat dus heeft worden telefoonnummers e.d. op het display weergegeven.

Ivanka10
22-01-2009 om 13:14
Heb al jaren nummerweergave
Hallo Tirza
wij hebben al jaren nummerweergave dus dat zit wel goed, en kan dus ook wel zien wie mij geprobeerd heeft te bellen en ik niet thuis was, maar kan niet meer zien wie er gebeld heeft als ik of voornamelijk één van de kinderen de telefoon heeft aangenomen en we weten niet meer wie er gebeld heeft.
het gebeurt namelijk nog weleens dat de kids de telefoon hebben opgepakt en dan zeggen er heeft iemand gebeld maar ik weet niet meer wie !!!
dat is dan lastig vooral als ze ook nog eens gevraag hebben om even terug te bellen