Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke zomerschoenen onder broek?

pff... ik kom er niet uit.

Ik draag in de winter broeken met rechte pijpen met daaronder laarzen met een hak van een cm of vier. In de zomer heb ik best wel wat nette schoenen voor onder rokken, maar onder broeken kom ik er niet uit. Ik heb wel nette spijkerbroeken en behoorlijk nette sneakers, maar ik wil net een slagje netter dan hip en ik weet werkelijk niet wat ik moet kopen. Echt géén idee. Ballerina's heb ik altijd gemeden (maat 42) en zijn dan weer te poezelig bij een spijkerbroek. Misschien pumps? Maar wat voor... iemand een briljant idee?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik draag eigenlijk altijd veterschoenen met dunne katoenen sokken erin tot de mussen dood van het dak vallen, en dan stap ik over op sandalen (dat dan onder een zomerbroek of rok).

Pumps heb ik wel, maar draag ik alleen onder een rok. Ik vind die dingen niet per se koeler zitten dan een veterschoen met katoenen sok erin, eerlijk gezegd.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

21-08-2011 om 21:52

Mary janes

Dat zijn schoenen met een bandje, een beetje zoals de schoentjes met gesp waar meisjes op lopen. Ik draag overigens ook gewoon pumps onder een broek.

Deze

draag ik onder een mooie spijkerbroek, krijg er veel positieve opmerkingen over. Wel maar tot maat 41 maar misschien ter inspiratie?
http://www.omoda.nl/shop/details/zwarte-gabor-slipper-730-1/19193

ayla

ayla

22-08-2011 om 10:23

Zoiets

http://www.omoda.nl/shop/details/cognac-gabor-pump-603/19316

ik draag zo iets, ben toch al een fan van een sleehak. Zo iets krijg je ook met dichte neus.

Rafelkap

Rafelkap

22-08-2011 om 10:58

Zoo

Ik houd zelf niet zo van pumps, net een slagje te truttig, maar ik heb van het merk 'Zoo' erg leuke ballerina-achtige (google er maar eens op). Helaas is 'mijn model' niet meer verkrijgbaar. Ik heb nieuwe maar daar dat moet echt met sokken, anders zie je net mijn teenaanzet en dat ziet er zo blote billerig uit Dat is dan weer het nadeel van online kopen. Maar ze zitten heerlijk!
En gewoon sandalen met blote voeten? Dat kan toch overal onder? Deze vind ik leuk: http://www.schoenentimmers.be/nl/schoenen/khrio/?sid=14383 (maar mag niet kopen van mezelf)

Yta Chalne

Yta Chalne

22-08-2011 om 16:39

Oh ja

Dit soort dilemma's kan ik precies aan. Mijn idee: geen soorten schoenen vermijden maar gewoon die hele spijkerbroek vermijden. Veel makkelijker.

En iets met hakken is altijd leuk. Hoe duurder hoe leuker.

rodebeuk

rodebeuk

22-08-2011 om 16:56 Topicstarter

Hahaha yta

Nou dat is dan opgelost.

Op hakken in mijn onderbroek.

Mag ik dan nog even vragen wélke onderbroek.

En zonder dollen, ik heb ook nette lange broeken, echt net, die draag ik in de winter met gehakte laarzen eronder, wat moet ik daar dan in de zomer onder? Ik had 1 paar Fred de Bretonniere pumps en die zijn kapot gegaan, en nu heb ik een ander paar hakken en die zijn wat lager en ze zitten voor geen meter.

?? Ik weet het nog steeds niet.

PS Ik dacht idd aan sleehak of dat andere hakkige ding.. Mary Janes denk ik niet gekleed genoeg, of gewoon niet mijn stijl, en die sandalen van Rafeltje ook niet gekleed genoeg.

Bah wat een puzzel. Maar ik kan toch niet altijd mijn winterkleren aan?

Merel

Merel

22-08-2011 om 17:16

Goh

Ik zou het ook niet weten, nu heb ik meestal zwarte slippers aan (havaianas) of allstars hoog en laag , zwarte espadrilles of lage uggs (zitten ook koel in de zomer) maar geen van allen is dat netjes.

ik vind dit wel leuk: http://tinyurl.com/3naqalw
of deze: http://tinyurl.com/3naqalw

Merel

Merel

22-08-2011 om 17:18

Nee deze

ik liet net 2x dezelfde zien; dit was die andere: http://tinyurl.com/3tx9ubb

rodebeuk

rodebeuk

22-08-2011 om 19:13 Topicstarter

Goh merel

Die laatste vind ik echt heel erg leuk. En ze zijn er ook nog in mijn maat! Ik denk dat ik ze meteen ga bestellen. Ik heb een vergelijkbaar paar met een lagere hak van Dungelman, niet aan gedacht om ze ook wat hoger te zoeken.

Bedankt! Volgens mij staan ze zelfs goed bij een onderbroek (flauwe grap).

Rafelkap

Rafelkap

22-08-2011 om 19:34

Waaah rb

nou moet ik wel hele hoge schoenen aan wil ik je recht in de ogen kijken, als ik je trommeltje terug kom brengen

rodebeuk

rodebeuk

22-08-2011 om 19:43 Topicstarter

Jahaa rafelkapje

Ik loop er altijd picobello bij.. vooral op mijn thuisdagen ben ik om door een ringetje te halen. Geen Birkenstock komt aan mijn voeten en ik heb ook geen Lowa wandelschoenen in een herenmaat voor de dagen dat ik even ga lopen als de heren naar school zijn. Verder geen uitgewoonde spijkerbroeken of uitgewassen T-shirts.

Helemaal niet.

rodebeuk

rodebeuk

22-08-2011 om 19:44 Topicstarter

En verder iedereen

Bedankt voor het meedenken. Ik kan nog steeds alle suggesties gebruiken.

rodebeuk

rodebeuk

22-08-2011 om 19:51 Topicstarter

He dat klinkt weer verkeerd

ik bedoel niet dat jullie eindeloos voor mij het vuile werk moeten opknappen, ik bedoel meer dat ik het fijn vind dat jullie meedenken, ook als ik jullie keus niet koop ..tgeeft wel weer helderheid om de opties even te zien.

Vic

Vic

22-08-2011 om 20:06

Trendy

Ik heb laatst pumps met een bandje gekocht van S. Oliver. Als ik erop google vind ik niet die van mij, maar er zijn heel veel verschillende soorten/uitvoeringen. Ze heten 'trendy' en dat vind ik dan wel weer grappig, heb ik ook eens iets trendy's.
Lijkt op deze, maar dan in het blauw: http://www.omoda.nl/shop/details/zwarte-s-oliver-pump-22407/20939
Deze zijn ook leuk: http://www.omoda.nl/shop/details/grijze-gabor-pump-146/19155
Ik merk wel dat ik een heel andere smaak heb dan bovenstaande dames. Sleehakken, hmmmm tja

rodebeuk

rodebeuk

22-08-2011 om 20:09 Topicstarter

Ja die vin ik ook wel lollig ja, vic

..zit ook lekkerder, met zo'n bandje. Mag wel weer wat strakker model zijn van mij. Maar de hakhoogte is goed met mijn broeken.

merel

merel

22-08-2011 om 21:43

Gaaf amk

Gaaf die oranje hakken ! (alhoewel ik het handiger zou vinden ze in het zwart of donkerbruin te hebben) alleen vrees ik dat ik hier niet langer dan een uur op kan lopen. Hoe doen anderen dat? (extra ballerina's in je tas stoppen ofzo?)

Vic

Vic

22-08-2011 om 22:44

Zit- en loopschoenen

"alleen vrees ik dat ik hier niet langer dan een uur op kan lopen."
Ik heb geweldige laarzen met enorm hoge hakken. Daar kan ik ook geen kilometers op maken, maar op mijn werk zitten en een beetje heen en weer lopen lukt prima.

amk

amk

22-08-2011 om 22:57

Eh, nou

ja, ik loop gemiddeld altijd wel op een cm of 7. Daarmee stond ik vroeger ook gewoon de hele dag op het lab.

En die oranje heb ik helaas zelf niet. Ik heb wel een paar prachtige blauwmetalic stiletto's, een paar paarse voor onder mijn paarse jurkjes. Groene voor....

En dan strekt de tic zich nog uit naar bijpassende brillen.... (ik ben echt erg)

En nee, ik wissel niet af naar lage.

Plateau

Ik heb veel hakkenschoenen (pumps, peeptoes, sandaaltjes) en ook laarzen met plateauzolen. Niet van die '70 reuzeplateaus maar een kleintje can 2 cm ofzo. Dan is de hak dus voor je gevoel 2 cm lager. Loopt heerlijk en ik vind het wel elegant staan. Zelfs onder een spijkerbroek!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Hmm Birkenstocks

Birkenstocks.. Voor het eerst gekocht, ik ben nu immers 30+
die zijn toch al best netjes?

Er zijn ook heel keurige docter martens..
Met bloemetjes, met een hak.. Riempje.

Maar dit alles is wrs niet wat je bedoelde..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rodebeuk

rodebeuk

26-08-2011 om 18:44 Topicstarter

Nou ja zeg, die merel is me er eentje

De schoenen die ze had uitgekozen zijn vandaag bezorgd en ze zitten echt super!
Dat verzin je toch niet. Ik begin een draadje om ideeën op te doen over wat voor type schoenen ik kan kiezen en naast ettelijke suggesties krijg ik gewoon hapklaar een afgeprijsd model bij Zalando aangeraden.

Helemaal geweldig!

Overigens had ik de laatste dagen onder het forenzen nog extra goed opgelet en ja, er zijn idd heel veel lelijke schoenen in omloop.
Maar ik zit weer gebakken voorlopig!

Merel

Merel

26-08-2011 om 22:00

Graag gedaan!

Haha leuk om te horen! Welke van de twee waren het nou precies?

Merel

Merel

26-08-2011 om 22:02

Weet het al

Oke ik keek even terug in het draadje, je hebt die van Peter Kaiser...toch? Leuk !!!!

rodebeuk

rodebeuk

26-08-2011 om 22:13 Topicstarter

Ha merel

ik dacht al, anders ga ik gewoon iedere dag even weer posten dat ik er zo blij mee ben. Tot jij hier langsgeweest bent.
Heb ze net pas uit, hele avond rondgeparadeerd. Ze staan nu in het zicht op de piano. Het is precies de hakhoogte die ik prettig vind en die midden jaren '90 in was toen ik begon met werken in een mantelpakkenomgeving (gelukkig mogen broeken tegenwoordig ook).

Echt superschoenen! En zonder dat ik naar de winkel ben geweest. Ongelofelijk toch.
De Peter Kaiser inderdaad. Even vragen of Temet maat 41,5 heeft, dan mag ze ze lenen voor haar receptie.

Holiday

Holiday

27-08-2011 om 14:24

De paarse schoenen van amk

Die zou ik graag hebben! Maar met zulke hakken toren ik boven iedereen uit. Vreselijk vind ik dat. Ben 1.75 en zonder hakken ben ik lekker op ooghoogte met iedereen. Ze zouden wel waanzinnig staan bij een spijkerbroek maar als ik dan zo'n reus lijk, nee.. Hm. Hoe lang ben jij als ik vragen mag?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-08-2011 om 16:59

Holiday

Dat valt toch wel mee? Ik ben 1.80 en heb ook wel eens hakken aan, dan voel ik me echt geen reus Het is dat het niet goed samen gaat met mijn rug, anders zou ik elke dag op hoge hakken lopen! Behalve op mijn vrije dagen dan

Margriet*

Margriet*

27-08-2011 om 23:23

Ik ben 1.80

en heb pumps maar ook sleehakken van meer dan 8 cm. Interesseert me niets. (ok heb wel een man van 2.00 meter, misschien dat dat scheelt).

RB ik draag trouwens erg graag ballerina's onder een broek. Wel een beetje mooie bijv. van Fred de la B.
Ook pumps, sandalen met houten zool of mijn sleehak sandalen van kurk en leer.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-08-2011 om 07:49

Groot

Een reus als je 1.75 bent met hakken? Ook ik ben 1.80 zonder hakken, maar draag meestal hakken. Het werkt altijd in je voordeel om lang te zijn, en als anderen dan klein lijken is dat niet mijn probleem
Echt geen punt. En RB, probeer eens jurkjes! En rokken! Zo leuk. Wellicht ben ik hier met twee dochters in het voordeel, maar je mag ze best eens lenen als je gaat shoppen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.