Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lidwientje Walg

Lidwientje Walg

12-02-2009 om 21:35

Wie heeft er ervaring met de opleiding knf laborante?

Ik zit er over te denken om deze opleiding te gaan doen. Er zitten wel wat haken en ogen aan, bijvoorbeeld dat je in elk geval het eerstejaar fulltime moet werken, maar ook voordelen. Ik weet alleen nog niet of het financieel haalbaar is. Heeft iemand deze opleiding gedaan? Hoe is de combinatie met kinderen? En bevalt het werk na de opleiding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lidwientje

Ik heb zelf geen ervaring, maar directe collega's van mij wel (ik werk gedeeltelijk op de functieafdeling). Eén van hen is een vrouw met 4 kinderen die inmiddels groot zijn, maar zij heeft de opleiding gedaan toen haar kinderen even oud waren als de jouwe ongeveer, denk ik. Ik zal haar eens vragen (duurt wel een week of twee ivm vakantie en i werk weinig). Het werk zelf, tja ik heb nooit meegekeken, misschien moet je dat eens doen bij jou in het ziekenhuis. Zelf sta ik niet te juichen bij het idee van slaaponderzoeken of eeg's, maar aan de andere kant zó uitdagend werk heb ik zelf nou ook weer niet en doe ik het met plezier. Mijn advies dus: loop eens mee met een knf-er, die kan je wellicht ook wat meer vertellen over de opleiding.

rosa

rosa

13-02-2009 om 09:13

Hier

Ik heb zelf geen ervaring, maar misschien helpt deze site je verder, je kunt via e-mail vragen stellen aan iemand die de opleiding doet: http://www.gobnet.nl/opleiding.php?id=40&p=6

en iemand die werkt als knf-laborante:
http://www.gobnet.nl/beroep.php?id=69&p=6

rosa

Leuk!

Ik hoop dat het goed uitpakt voor je. Wel een uitdaging hoor, weer in de schoolbanken!!

Nou ja

virtuele schoolbanken dan
Iedereen in mijn omgeving begint met 40+ weer aan een studie. Ik heb daar wel respect voor.
Overigens was mijn studie indertijd ook via LOI, maar wél met nonvirtuele schoolbanken. Dat kan dus ook nog.

Kans?

Ik heb jaren geleden ook graag deze opleiding willen doen. Daarvoor heb je wel een praktijkplaats nodig. Ik heb alle (!) ziekenhuizen toen aangeschreven die deze opleiding aanboden (stuk of 100). Ben bij 2 op gesprek geweest en het niet geworden. Toen maar het onderwijs in gegaan
Hoop dus voor je dat de tijd nu beter is om een plaats te vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.