Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie kookt bepaalt ?


Maar zoon die vandaag kookte had ze in een schotel met paprika ( bleeegh,boer t al weer heel de tijd op) mais,rijst,courgette  en kip verwerkt. Zo erg vond ie ze dus ook weer niet,haha.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

25-02-2021 om 22:19 Topicstarter

Snijbonenmolen met zuignap. Ik heb m al bijna 40 jaar in gebruik en hij werkt nog steeds, al ziet-ie er niet uit met z’n afgebladderde uiterlijk. Die geur bij het bonen snijden, het voelt zo nostalgisch, ik zie mezelf weer bij mn moeder in de keuken staan...

Hier gisterenavond ook snijbonen gegeten. Op de markt een pond voor € 1,00. Snijbonen snij ik gewoon met het mes, dat gaat prima.  Ik heb ook een pond spruiten gekocht voor € 1,00 maar dat kost meer tijd om die spruitjes schoon te maken. 

Ik bepaal meestal wat we eten en daardoor eten we eigenlijk nooit rode kool omdat ik daar geen liefhebber van ben.

Als ik het hele weekend moet werken dan kookt mijn man altijd. Heerlijk om dan zo aan te kunnen schuiven. Daarvoor zou ik al een weekend dienst aanvragen. 😉

Mijn man kan veel beter en lekkerder koken. Ik kook omdat we moeten eten en hij kookt voor zijn plezier.

Ik maak spruitjes nooit schoon, ik was ze gewoon en gooi ze dan in de pan. Roerbakken met een uitje, knoflook en een rood pepertje. Heerlijk en heel weinig werk

De snijbonen die ouderwets gesneden worden (dus met zo'n snijbonen molen of, gelukkig!, kunnen we dat ook kopen bij een kraam bij ons op de markt) is veel lekkerder (meer smaak!) dan zoals ze dat in de supermarkt verkopen. Daar worden ze recht gesneden, maar het is juist zaak om ze dus schuin en dun te snijden. Dat geeft nl meer smaak. 

Haal jij het harde kontje er niet vanaf Rosa? Van de spruitjes?

Pippeltje schreef op 26-02-2021 om 17:45:

Haal jij het harde kontje er niet vanaf Rosa? Van de spruitjes?

Nee gewoon wassen en in de pan. Vroeger deed ik dat wel, zo’n gedoe! Maar toen kreeg ik een tip om het niet te doen en toen ben ik gestopt. Je proeft geen verschil en het is ook niet vies, want spruiten groeien boven de grond aan een stengel, het is alleen wat ingedroogd. Maar daar merk je na bereiding dus niks meer van. En je houdt zeeen van tijd over

wat een goeie tip; bedankt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.