Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zonnestraaltje

zonnestraaltje

09-03-2009 om 22:08

Word depri van dit weer!

Ik heb het nu helemaal gehad met dit weer. Regen, koud, wind... ik SNAK naar zon. Hoeft geen 30 graden te zijn, maar gewoon, beetje zon, graad of 20, lekker voor een terrasje of wat aanrommelen in de tuin...
Ik word hier nu echt een beetje depri van...
Hebben jullie dit nu ook? En ook tips om er vanaf te komen?
Mijn vader loopt ook altijd te klagen vanaf januari, en ik dacht altijd: stel je niet zo aan, maar nu doe ik het zelf ook!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je moet een beetje afzien ...

om de lente te waarderen. Hoe vreselijker je het nu vindt, des te meer zul je zometeen elke zonnestraaltje waarderen. Nog even geduld.

Ik probeer persoonlijk zoveel mogelijk de sociale contacten te onderhouden om niet te chagarijnig te worden.

Prulletje

Prulletje

09-03-2009 om 22:51

En vooral omdat alle hooikoorts patienten alweer lopen te snotteren. Als tegenprestatie van de natuur mag het best ECHT lente worden! De lasten van het voorjaar, maar dan ook graag de lusten.

Prulletje

Hooikoorts ja

is nu super erg bij mij, flink balen loop maar rond te snotteren en te niezen, dan laat het mooie weer ook maar komen, maar ben bang als het te vroeg komt dat het weer op is als het zomer wordt,

krulleke

tonny

tonny

09-03-2009 om 23:44

Gisteren stralend blauwe lucht hier!

Veel mensen liepen vol vreugde mooie foto's te maken van het zonnige weer.

Tja, het is nog koud, het is pas maart, er staat soms beroerd veel wind; maar als de zon te zien is kleurt dat mijn dag sowieso een stuk positiever!

Tonny

mama 78

mama 78

09-03-2009 om 23:49

Zoek bezigheden

Ja, ik herken het wel. Ik heb ook altijd een winterdip. En het wordt idd. tijd voor een zonnetej!! Daar krijg je weer energie van.
Ik zoek zoveel mogelijk afleiding, veel bezigheden doen. lekker druk zijne en dan vliegt de tijd voorbij...voor je het weet is het lente!

Jessica

Jessica

10-03-2009 om 02:02

Vindt dit weer juist heerlijk

Ik hou van van een lekkere regenbui. Wat ik jammer vind is dat we weer geen echte winter gehad hebben, ok we konden een paar dagen op schaatsen, maar daar is dan wel alles mee gezegd.
Helemaal geen ouderwetse pakken sneeuw.
Ik hou erg van de herfst en de winter.
De lente gaat nog, maar als het boven de 15 graden gaat komen, dan zakt mijn humeur, en met 20 of meer, kom ik het liefst mijn bed niet meer uit.
Maar helaas bijna niemand die mij begrijpt!

Groetjes Jessica, die hoopt dat we toch nog een beetje winter gaan krijgen.

reina

reina

10-03-2009 om 06:59

Ik wil ook zon

Mijn lijf snakt naar warmte, ik voel m'n spieren allemaal, alleen een warme douche lijkt te helpen, maar om nou de hele dag onder de douche te gaan staan Ik zal héél blij zijn als de lente écht begint!! ( Maar ik ben dan ook iemand die nooit zal zeuren over de warmte, ik ben dol op hittegolven )

Bastet

Bastet

10-03-2009 om 07:36

Ja,zon!

Ik wil alleen maar in de tuin,in het zonnetje met een bakkie koffie,meer niet....
Gelukkig heb ik in april nog een saunadag gepland,weer lekker opwarmen..
Groetjes,bastet

O ja

ik wil ook zon net als Reina mijn spieren hebben vitamine z nodig.
Wat ik doe om uit de dip te komen........
Ik heb gister nieuwe planten voor in huis gekocht en daar wordt ik vrolijk van.Ik ga vandaag proberen orde in de kasten te scheppen zodat ik dat niet meer hoef te doen als het echt mooi weer is.En ik geniet van alle zonnestraaltjes die langs komen zoals zaterdag ik zat lekker met een fleecevest op mijn schommelbank met de laptop kijk daar wordt ik dan vrolijk van.

dc

dc

10-03-2009 om 08:06

Ja hoor

"Hebben jullie dit nu ook? En ook tips om er vanaf te komen?"

Ben naar Frankrijk verhuist. Doet wonderen. En verder is een luminotherapielampe een dure maar zeer goede investering geweest.

Anneke Boerma

Anneke Boerma

10-03-2009 om 09:19

Ja hoor, ook ik

Bij mijn werd het zo erg dit jaar dat ik er maar es een pil tegenaan heb gegooid en ik knap langzaam maar zeker op. Regelmatig onder de zonnebank schijnt ook te helpen trouwens! Of ga vast nieuwe zomerkleren shoppen, of -zoals ik- geef je haar een zomers kleurtje
Ik ben trouwens helemaal niet druk bezig. Ik kan de hele dag wel slapen -vanavond weer lekker vroeg op bed!

Guinevere

Guinevere

10-03-2009 om 09:22

Hoe bedoel je?

Ik begrijp er niks van zonnestraaltje, volgens mij hebben we een prachtig weekend achter de rug. Zaterdag scheen de zon en heb ik flink in de tuin gewerkt, heerlijk. Zondag scheen de zon (overdag) en hebben we een fijne duinwandeling gemaakt. Ik ben weer behoorlijk opgeladen en kan wel weer een paar regendagen verdragen! En we hebben ook al een prachtige winter gehad.
Ik zou zeggen, geniet van de zonnige momenten die er zijn, en concentreer je niet op de regen. Heb je gezien hoeveel er al in de knop zit en hoeveel groene dingetjes er alweer uit de grond steken?

Krulleke

Waar ben jij allergisch voor? Er staat nog niet echt duidelijk iets in bloei als ik zo om me heen kijk. Mijn man heeft elk voorjaar ook (astmatische) hooikoorts en die snottert sinds een week ook alles bij elkaar. Hij is met name allergisch voor boompollen (berkenkatjes), maar zoals ik al zei ik zie nog niet veel dat de boosdoener kan zijn.

Chris

ol3

ol3

10-03-2009 om 10:25

Herkenbaar zonnestraaltje

hoi,

ik heb het dit jaar ook heel sterk!! terwijl we net in een nieuw huis wonen, de school om de hoek zit dus ik hoef nog niet eens door wind en weer op de fiets maar ik vind het ook zoooo lang duren voordat we lente krijgen...en ik weet...maart roert zijn staart, april doet wat hij wil...maar toch...
we hadden idd een heerlijk weekend maar als het dan zoals vandaag weer met bakken uit de hemel valt....bah!! Wilde lekker op de fiets naar de markt maar helaas...

oplossing: ik denk zoals meerdere al zeiden leuke dingen doen, mensen op de koffie uitnodigen, zorgen dat je huishouden bij is zodat als het lekker weer is je er van kan genieten, jezelf misschien verwennen met iets nieuws...

oorzaak; ik bedacht mezelf laatst...zal het met de leeftijd te maken hebben?? ik heb het ook nooit eerder gehad zoals dit jaar...we worden ouder

Guinevere

Guinevere

10-03-2009 om 10:31

Ol3

Ol3, je zegt: "zorgen dat je huishouden bij is zodat als het lekker weer is je er van kan genieten". Daar snap ik niks van hoor. Wat kan mij het huishouden schelen als de zon schijnt? Hup, genieten zodra het kan, die stofzuiger wacht wel.

ol3

ol3

10-03-2009 om 11:01

Tuurlijk...

zoiets heb ik ook hoor maar aan de andere kant alles moet ook door gaan met een gezin toch? de kinderen zullen toch kleding aan moeten de volgende ochtend naar school
ik ben gaan avondmens dus ik bedoel hiermee te zeggen dat als je alles een beetje op orde hebt en in de ochtend je klusjes gedaan hebt het toch heerlijk is om je dan als het zonnetje doorbreekt daar in te ploffen en te weten dat je verder niets meer 'moet'...

Mamvantwee

Mamvantwee

10-03-2009 om 12:24

O ja

Ik dacht al dat ik me aanstelde ofzo. Maar ik heb er ook meer moeite mee dit jaar. Hier (oost) hebben we wel "pakken sneeuw" gehad die rustig ruim een week bleef liggen, en dat een paar keer. En ook veel kou. Nu in maart is het hier al dagen grijs en nat.

Ik ga zoveel mogelijk naar buiten, ook als het regent. Dan krijg ik toch nog wat daglicht. En daarmee slaap ik weer beter, lijkt het.

Nog even doorzetten tot de lente echt komt. Ik leef al helemaal op als er een beetje zon door de wolken komt.

Sja

Een familielid van mij is een paar jaar en een paar dagen geleden begraven en op haar begrafenis sneeuwde het. Het staat me nog zo bij, omdat ze van dat weer hield. Het is net begin maart! Van mij mag er nog wel een keertje sneeuw komen.

wokkel

wokkel

10-03-2009 om 15:27

Nee, geen sneeuw!

Ik zit al maanden te wachten op de zon en wat warmte voor mijn koukleumende lijf. En dan word je in een weekend een keer lekker gemaakt met een bleek zonnetje en een temperatuur die redelijk is, regent het aan het eind van die dag alweer (oosten des lands).
Ik heb elk jaar meer last van een winterdip. Ik heb me heilig voorgenomen om later als de kinderen het huis uit zijn te gaan overwinteren in een warm zuiden...

reina

reina

10-03-2009 om 15:59

Klopt

Sneeuw begin maart kan nog best ( mijn man is begin maart jarig en er heeft vaker sneeuw gelegen op zijn verjaardag, ook hebben we wel eens geschaatst trouwens), maar ik moet er niet aan denken! Ik vind wel dat we een echte winter gehad hebben, die echte kou vond ik ook prima, maar dit is van dat niks-weer, alleen maar grijs en grauw vandaag en dan regende het ook nog regelmatig. Ik weet dat maart nog koud hoort te zijn, maar van mij mag deze maand een warmte-uitzondering worden!

*Lotus*

*Lotus*

10-03-2009 om 16:31

2 jaar geleden april

Hebben we de hele maand zon gehad en geen drupje regen. Ik ben gefocust op April!! Ik heb ook niet voldoende aan 2 magere zonnedagen.
Ik wil heet.. een hittegolf.. mij hoor je dan ook niet klagen.

reina

reina

11-03-2009 om 07:07

En toch

Toch hou ik van de seizoenen, ik zou de warmte in de zomer en de eerste zon in de lente veel minder waarderen als er niet zo'n stomme saaie grijze regenachtige periode geweest was! Dus eigenlijk ben ik wel blij met dit weer, omdat ik dan straks éxtra geniet

Zonnestraaltje

Zonnestraaltje

11-03-2009 om 11:09

Inderdaad

Helemaal mee eens Reina, eigenlijk vind ik die afwisseling ook erg leuk. Maar merk de laatste jaren dat ik er meer last van krijg.
Voor degene die de laatste week veel zon hebben gehad: gefeliciteerd!! Bij ons was het alleen zaterdag lekker, zondag ook maar minimaal. De rest alleeen maar regen. Ook nu zou het lekker zijn, maar de zon is al weer weg....
Maar: heb een lekkere strand/palmboom/blauwe zee foto als achtergrond op de laptop gedaan, en daar word ik wel weer vrolijk van!! Ook vanmiddag even bloemetjes halen, komt allemaal weer goed!!

Vandaag

heb ik de gordijnen dicht gelaten omdat het anders bloedje heet wordt in de erker. Ik heb 2 uur op het tuinbankje vol in de zon gezete, zalig. Ik heb echt zon nodig, ik zie er nu zo wit en afgeragt uit vind ik, droge huid, kringen. Ja een lekker kleurtje heb ik nodig.

Morgen is het weer voorbij en dan is het weer vreselijk. Ik hou van de zomer, ben echt een zomer mens, het mag van mij 30 graden zijn en dat maanden lang.

Bastet

Bastet

11-03-2009 om 17:06

Heerlijk

Heb heerlijk een uurtje in de tuin gezeten bij Cameron,zalig!
Jammer dat het morgen weer minder wordt.
Groetjes,Bastet

Nee hoor, dc

Emigreren helpt helemaal niets Ik wordt nu juist nog depressiever van regendagen, want ik ben er veel minder aan gewend. Gelukkig komt dat hier in Italië stukken minder voor dan in Nederland, dus per saldo ben ik wel beter uit

Regen in italië

Heb ooit een jaartje in Italië mogen verblijven, maar ik vond de regen daar erger dan hier. Het waaide daar (omgeving Florence) veel minder, en als het dan regende hield het rustig 24 uur aan, in mijn herinnering. Hier is het tenminste nog wel eens tussen de buien door droog.

Je kreeg daar trouwens ook heuse overstromingen bij flinke regen, met alle overlast van dien. .

Jessicah, ik las dat je verhuisd bent. Nog steeds in Pisa?

Groeten,

Temet

Hardlopen!

Ik heb ook altijd last van zo'n winterdip gehad, todat.... ik ging hardlopen! Heb altijd gedacht dat dat zo'n onzin was, maar bij mij werkt het echt, ik ben niet meer zo vatbaar voor die sombere buien, raar maar waar. Dus wat let je: goed voor je conditie en de lijn, en je voelt je weer fijn! ( leuk rijmpje.)

Guinevere

Guinevere

11-03-2009 om 21:40

Snif

Snif, vandaag heb ik die hele prachtige voorjaarsachtige dag gemist. De hele dag cursus gehad dus geen voet buiten kunnen zetten. Alleen van en naar het station.

Temet (ot)

Ja we wonen nog steeds bij Pisa in de buurt, we zijn nog een dorpje verderop verhuisd, maar wel zo dichtbij dat de kinderen niet van school hoeven te veranderen.

Over klimaat in Toscane
Firenze ligt meer landinwaarts en is omrignt door heuvels. Daardoor waait het er een stuk minder als in Pisa, wat dicht bij zee ligt. Zomers is het in Firenze een paar graden heter en s'winters een paar graden kouder. Firenze is in de zomer wat natter dan Pisa en Pisa is juist weer natter dan Firenze in de herfst.
Het grote verschil met Nederland is inderdaad niet zozeer de hoeveelheid regen, maar dat het in Italië meer geconcentreerd in de winter en vooral in de herfst valt, terwijl het in Nederland het hele jaar door regent. En die droge warme zomers, daar krijg ik nu wel een goed humeur van.
Groetjes Jessica

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.