Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inez

Inez

22-01-2009 om 17:14

Yoghurt 9 uur uit koelkast

Ik haal vanmorgen een nieuw pak yoghurt uit de koelkast (houdbaarheidsdatum 26-01) en ik zie net om 5 uur dat hij nog steeds op het aanrecht staat. Kan ik deze nog eten of moet ik hem echt weggooien?
Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

22-01-2009 om 17:16

Ruiken

Al geroken?

Merla

Merla

22-01-2009 om 17:25

Kan echt geen kwaad hoor!

Joh dat kan totaal geen kwaad hoor. Tenzij het al een aantal dagen openstaat en/of al over de datum is.
Mijn moeder zette vroeger 's avonds als ze naar bed ging altijd alvast de melk buiten de koelkast omdat ze niet van steenkoude melk hield tijdens het ontbijt. We hebben daar nooit wat van gekregen. Yoghurt is volgens mij veel beter houdbaar dus het zal vast niet na een dagje buiten de koelkast al bedorven zijn. En zoals Tinus ook al zegt, als je niets vreemds ruikt of proeft is er niets aan de hand.

Tirza G.

Tirza G.

22-01-2009 om 22:49

Lieve schat

Yoghurt ís al zuur, wat kan je gebeuren? Mijn moeder deed dat inderdaad net zo als de jouwe Merla Met melk, maar ook met yoghurt of vla. Die haalde ze tussen de middag uit de koeling, voor het toetje. Stond lekker de hele middag in het zonnetje op het aanrecht. Had je tenminste niet zo'n kouwe klets in je buik

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

23-01-2009 om 00:05

Yoghurt

erg makkelijke zuivel, hoewel ik persoonlijk toch kies voor weggooien....maar dat is puur psychisch zalk maar zegge....

Inez

Inez

23-01-2009 om 11:09

Gewoon gegeten

vanmorgen. Het rook goed en ik ben nog niet ziek

Inez?

Nog niet ziek???

Inez

Inez

24-01-2009 om 19:02

Ja!

verkouden, maar dat komt niet van de yoghurt

Guinevere

Guinevere

24-01-2009 om 19:14

Wel een keer beroerd van geworden

Ik ben wel een keer heel ziek geworden van yoghurt. Die had ik 2 nachten buiten de tent laten staan (het was overdag 14 graden en regenachtig). Ik dacht ook "ach, het is yoghurt, dus dat kan wel." Nou, ik heb het geweten! 2 Dagen doodziek op bed mogen liggen in een jeugdherberg, als ik er nog aan denk!
Gelukkig is het nu wel goed gegaan, 9 uur lijkt me niet zo'n punt.

1dag/uur

De houdbaarheid van melk schijnt 1 dag per uur dat je het buiten de koelkast bewaart te verminderen. Voor joghurt weet ik het niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.