Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

08-04-2009 om 13:06

Zaterdag een dinnertje, ik heb wat vragen:

Wie kan mij vertellen of ik verse pasta ook een of zelfs 2 dagen van te voren kan maken? en zo ja hoe kan ik die dan het beste bewaren?

kan ik brood ( ik heb verschillende kleine broodjes nodig) van te vorgen al maken, en bakken, ze dan te vroeg uit de oven halen en op zaterdag afbakken?
of kan ik het deeg al wel vast maken en dan op zaterdag het hele bakken?

en nog een vraag, kan ik 2 gerechten waarvan 1 vegetarisch in verschillende oven schalen maar wel tegelijkertijd in de oven plaatsen? of gaat dan de vleesgeur en smaak toch in het vega gerecht zitten??

greot, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

08-04-2009 om 13:24

Pasta bewaren kan

Dat klinkt allemaal heel lekker!

Verse pasta kun je lang goed houden als je het bewaart in een afgesloten doos, tupperware of zo. Ik dacht wel een tot twee weken.

De andere vragen zou ik niet weten.

Eet ze!

liora

liora

08-04-2009 om 13:25

Polly

Hoi Polly,

Zoals je weet kan ik (Willemijn) FANTASTISCH koken.

Ik zou zeggen: pasta kan je van tevoren maken, maar nog niet koken!, en dan invriezen en uit de vriezer in het kokende water gooien.

Die twee gerechten kunnen denk ik wel samen in de oven, wat voor gerechten zijn het trouwens?

Dat van het brood weet ik niet, want ik koop al mijn brood bij een eeeenig bakkertje in Laren.

Groetjes,

Willemijn

angel3

angel3

08-04-2009 om 13:31

My 2 cents

Verse pasta kun je wel bewaren in koelkast en afgesloten.
Mbt brood zou ik zeggen dat bakken en dan later afbakken wel kan. Wat ik vaak doe met bijv stokbrood van een dag oud is even bevochtigen en dan nog 10 min in de oven. Weer helemaal knapperig. Dus jouw idee moet kunnen. Ik zou het deeg denk ik niet een dag later gebruiken. Volgens mij stort dat dan weer in.
Misschien kun je de vega ovenschaal afdekken tijdens het bakken in de oven? ik denk niet dat de vleessmaak overloopt hoor, maar ik wet ook niet hoe rigide de vega persoon is????
kookse!

Polly Shearman

Polly Shearman

08-04-2009 om 14:52

De pasta is gemaakt

eigenlijk heel makkelijk, we hebben een klein hoopje gelijk even gekookt, zoonlief had geholpen en wilde natuurlijk proeven! hmmm wat is dat lekker zeg..!!

Enne willemijn... Ik ben dat bakkertje van je in laren !!!!! whahahahaha

iemand nog een suggestie:
ik maak als hoofdgerecht, kalfsrolletjes met parmaham, voor de vega maak ik courgette rolletjs met mozzeralla, maar nu is er nog een vega die ook geen kaas lust!! aaargh wat doe ik dan bij de courgette? want alleen een opgerolde courgette is ook zo wat???

groet, pol

( smaken verschillen is het dus op zaterdag, doe dat met een groep collega's en natuurlijk wil ik de hoogste punten !! whahahah ben helemaaaaaaaaal niet fanatiek hoe kom je daarbij!!)

liora

liora

08-04-2009 om 15:10

Jeetje hee

Iemand die geen vlees eet en geen kaas lust....

Misschien een boerenomelet met courgette en diverse andere groenten?

Of een lekkere couscous salade met aubergine, courgette, olijfolie, koriander, tomaat, etc.

Ach wat enig trouwens dat ik mijn bakkertje op een dergelijk forum mag tegenkomen!!! Hoe maakt u het?

Liora/Willemijn

Totaal ot

ik ga nu helemaal mijn best doen om mee te lopen in oktober....ik kan me nu al verheugen op de maaltijd! Nu weten we wat je allemaal kan maken, dan laten we ons niet afschepen met een lullig stamppotje, hoor Polly!

groetjes van Purk

Polly Shearman

Polly Shearman

08-04-2009 om 16:18

Pasta in oktober

Ik maak met liefde verse pasta voor jullie in oktober hoor! Moet ik wel weer de pasta machine lenen, maar dat komt wel goed.

voor de amuse wilde ik een soort van tomatenmozzerella bon bon maken, met daar omheen laptje ossenhaas, en dan voor de vega komkommer? en voor de kaasloze vega euh.. ook maar dan zonder mozzerella!??

Gelukkig eet ze wel gewoon verse pasta!

Pastamachine

die neem ik dan wel voor je mee Wordt die ook eens een keertje gebruikt

Die amuses klinken goed, hoor...zet die ook maar vast op het lijstje voor oktober.

Lijkt me voor die vega-mevrouw trouwens wel lastig, kaas is toch vaak iets wat in vegatarische gerechten voor komt.

Petr@

Petr@

08-04-2009 om 17:21

Ook totaal ot

Kan ik mij al opgeven voor oktober ))

gr.
Petr@

Roosje Katoen

Roosje Katoen

08-04-2009 om 17:22

Tip van een vegetarier

Ik zou die courgette grillen en dan met wat room en knoflook door de pasta doen, evt wat verse basilicum en gedroogde tomaatjes ofzo erdoor. En als amuze zou ik brocheta (geroosterd plakje stokbrood) met een mengsel van kleine stukjes tomaat (zonder pitten en vocht), knoflook, beetje olijfolie en basilicum maken. Dat mengsel dan een uurtje laten trekken en koud serveren. Of op een amuzelepel of in een mooi klein glaasje. Kan je je redelijk bij je oorspronkelijke recept houden en hoef je niet al te veel inspanningen te plegen om iets lekkers neer te zetten.

Een plakje komkommer als amuse lijkt me niet echt feestelijk, of heb ik dat verkeerd begrepen?

En die ovenschalen gewoon naast elkaar hoor, hoef je niet af te dekken ofzo. Kan me niet voorstellen dat iemand daar bezwaar tegen kan hebben!

Polly Shearman

Polly Shearman

08-04-2009 om 19:27

Roosje

Nee geen plakje komkommer maar een pakje tomaten mozarella prut met daar dus omheen komkommer. Als pak papier snap je. Voor de niet vega doe ik het met ossenhaas. Dat inpakken. Snap je. Ik wil de gerechten zoveel mogelijk op elkaar laten lijken. De pasta krijgt een walnoten saus. Met een rol kalfvlees. Of dus een rol courgette. Maar wat doe ik daar dan tussen? Groet polly

Katrien

Katrien

08-04-2009 om 21:56

Polly, paddestoelen

Je kan eventueel paddestoelen in de courgetterol doen: paddestoelen bakken in olie op hoog vuur, lekker kruiden, dan laten afkoelen, fijnhakken en dan in de courgette rollen. Eventueel wat fijngehakte noten er door (als er geen allergiegevaar is).

Ik maak zo pastarolletjes met paddestoelen, dus ik veronderstel dat het ook met courgette ipv pasta kan.

Katrien

Primavera

Primavera

09-04-2009 om 11:21

Vis wel goed voor de vega?

Als vis wel goed is kun je met gerookte zalm of een blikje tonijn nog wat. Ik maak vaak geroosterde auberginerolletjes met een vulling van gekookte aardappelen, tonijn (in olijfolie), kappertjes en basilicum. Die vulling kan natuurlijk ook in een courgetterolletje.
Andere optie zijn gedroogde tomaatjes onder olie. Vooral als het een olijfolie betreft waar door kruiden een smaak aan zit, bijv knoflook, rode pepers, enz. kan die zo uitgelekt in de courgette gerold worden.
Groetjes Prima

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-04-2009 om 13:39

Ik begrijp het idee nu Wel lastig hoor, zo zonder kaas! Maar idd misschien courgette en paddestoelen met knoflook en tijm, of een zelfgemaakte olijven/gedroogde tomatentapanade ofzo... als je echt een rol wilt maken. Ik zou zelf gegrilde courgetteplakken met wat olie en knoflook ook wel waarderen bij de pasta. Kan je ook nog courgettelinten besmeren met olie en knoflook en een beetje zout en dan grillen en dan oprollen, heb je toch rolletjes

En als amuse met komkommer: de combi komkommer, mango, koriander en zoete chilisaus is heel lekker, misschien dat je daar een rolletje van kan flansen? Of je maakt een bakje van een dikke uitgeholde plak komkommer waar je de rest in doet.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-04-2009 om 14:31

Hoera ze lust wel mozzerella

ja fijn! dat smaakt ook idd niet naar echte kaas.
daarmee kan ik weer ene heel eind komen,
gerookte zalm pakketje is ook goed idee, ik vermaak me inmiddels prima met boodschappen doen, brood bakken, walnoten ontvellen enz enz.
Kom ik langs de slager vanmorgen, zie ik dat die helemaal geen kalfsvlees verkoopt!! Morgen dus maar even langs wat andere slagers hopelijk hebben die het wel.
Ik krijg er honger van !

Polly Shearman

Polly Shearman

10-04-2009 om 22:19

Het is geworden

Nou alles is goed voorbereid. Het kalfsvlees staat in rolletjes al in te trekken en ik heb de courgette rolletjes dus ook maar met de zelfde tomaten prut in gesmeerd en daar nog oesterzwammen bij gedaan. De amuse pakketjes zijn ook gelukt. Nu maar hopen dat mijn gasten het allemaal lekker vinden. Allemaal bedankt voor de hulp. Groet polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.