Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

28-01-2009 om 08:59

Zegt mt kindervoeten iets over hoe groot je wordt?

Mijn kinderen hebben in vergelijking met vriendjes en vriendinnetjes altijd op vrij grote voet geleefd. Zoonlief van bijna 2 heeft numt 24 maar als ik zijn schoenen bekijk zal hij binnenkort ene mt 25 nodig hebben. Dochter had ook altijd vrij grote voeten als gaat het minder rap nu en ze heeft nu met 4,5 mt 29.
ayladochter is wel redelijk groot, 109 cm maar niet uitzonderlijk. aylazoon is ook niet echt groot, ik dnek nu zo'n 88 cm. Zegt het formaat voeten iets over je uiteindelijke lengte, het moet toch allemaal weer in verhouding komen lijkt me, of stoppen je voeten eerder met groeien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

28-01-2009 om 09:09

Hm, dan zou mijn man een reus moeten zijn

Nou, volgens mij zegt het lang niet alles! Mijn man heeft een flinke schoenmaat (47) maar met zijn 1.90 heeft hij toch een niet hele bijzondere lengte. Grote voeten komt veel voor in man's familie. Zijn zusters hebben 2 a 3 maten groter dan ik heb, terwijl we even lang zijn..

Nee

hoi Ayla

mijn dochter heeft met 6 jaar al schoenmaat 34, en groeit elk half jaar een maat sinds ze schoenen heeft. Het blijft maar doorgaan, en daarom maakte ik me ook al zorgen of dit niet te extreem werd en wat het betekende voor haar lengte. Ze is nu bijna 7 en 1.33m lang dus ook best lang (maar niet extreem).

ik heb mijn zusje gevraagd, zij is huisarts. Volgens haar zijn voetlengte en lichaamslengte niet gerelateerd. grote voeten hoeft dus niet een lang lichaam te betekenen. het kan uiteraard wel.

Groetjes
gruffalo

Grootte ouders belangrijker

Een belangrijke voorspeller voor de lengte van de kinderen is de lengte van de ouders. Voeten hebben er weinig mee te maken.

Denk het ook niet

11-jarige ligt normaal in groeilijn, maar draagt maat 42 van schoenen.

Niet perse

Mijn oudste is 6,5 en draagt mt 34/35, maar die wordt dan ook wel 2 meter, volgens de arts.
Dochter is 4, heeft mt 28 en jongste zoon wordt in maart 2 en heeft nu mt 25 maar ik denk niet dat die zo lang worden als de oudste. Mijn man heeft overigens ook aardig grote voeten, mt 46 maar is maar 1.80.

Marmar

Marmar

29-01-2009 om 23:23

Wel eerder stoppen met groeien?

Ik heb zo het idee dat bij kinderen in de groei tijdens de groei'spurten' vooral eerst de handen en voeten groeien, daarna benen en armen, en daarna de rest van het lijf. Is dan alles weer in de 'juiste' verhouding, begint er weer een groeispurt. Zoiets?
Dit heb ik tenminste meegemaakt bij mezelf en nu ook weer bij mijn kinderen. Maar wellicht zit de manier van groeien ook in de genen?
Tenslotte werden we beginnende pubers met hele lange voeten, stopten die voeten met groeien zo rond ons 14e maar de rest groeide nog vrolijk door. Tot dat ook minder werd en rond ca 21 jr stopte.
Behalve dan mijn borsten, die zijn in de loop van de tijd toch wel iets groter geworden. Ikke blij, van een b naar een d-cup.
Het schijnt dat alleen je neus je hele leven lang blijft groeien terwijl je na middelbare leeftijd gaat krimpen. Dat verklaart al die relatief kleine bejaarden met grote afzuigkappen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.