Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

04-03-2009 om 09:42

Zelf stofferen stoel moeilijk?

Dag
Ik heb links en recht geïnformeerd over de prijzen voor het stofferen van de fauteuil van mij oma maar de prijzen zijn nogal gepeperd. Nu lijkt het me niet een heel erg moeilijke klus, ik kan de afgesleten stof als mal gebruiken en dan is het vooral een kwestie of goed spannen en de kleine spijkertjes voorzichtig slaan? Of vergis ik me erin en is het een rotklus? Ik ben handig, en heb veel naaiervaring maar is het te doen? En waar koop ik trouwens de kleine bolle gouden spijkertjes?
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Amarins

Amarins

04-03-2009 om 10:31

Kan wel

Mijn moeder heeft een paar jaar terug een mooi art deco stoeltje voor mij gestoffeerd. Inderdaad de oude stof als patroon gebruikt. Het is prima gelukt en de stof zit nog steeds mooi. Die spijkertjes hebben ze toen gekocht bij een zaak waar ze allerlei stofferingsspullen hadden en ook schuimrubber voor meubels. Geen idee hoe zo'n zaak heet . Volgens mij moet een goede meubelzaak die zelf stoffeert je er ook aan kunnen helpen.

Hier ook gedaan

De zitting is vrij makkelijk, gewoon goed spannen en onderin die spijkertjes slaan.

Leuning bij de stoel die ik had gedaan had een houten frame, ik moest dus stof tegen de voorkant aanspannen. Eerst een stuk met de goede zijde naar de achterkant en daaroverheen een stuk met de goede zijde naar me toe Ik heb volgens mij niets genaaid, alleen de stof maar omgevouwen. Het resultaat zag er ook prima uit.

Ik heb ook een keer bij "Kunst en Kitsch" een stoel bekleed bij een workshop. Toen heb ik een zitting vervangen (is wat ingewikkelder). Er zijn echter vast wel boeken bij de bieb erover te vinden.

mirreke

mirreke

04-03-2009 om 12:38

Ja, goed te doen

en het is nog leuk ook! Die spijkertjes kun je volgens mij zelfs bij een bouwmarkt krijgen, en anders toch zeker bij een meubelstoffeerder.
En daarna zít zo'n zelfgestoffeerde stoel me toch lekker!!

Boek

Dag Sini,
Ik heb hier een goed boek over. Met veel plaatjes. Ooit gekocht toen ik net zo'n plan had als jij... Inmiddels is het stoeltje van het balkon afgerot en heb ik het plan maar opgegeven. Maar ik heb het boek nog wel. Het heet "Antiek & Curiosa / Handboek voor onderhoud en reparatie" van Judith Miller. Echt een stap voor stap handleiding met veel foto's. ISBN 90 246 0429 x Uitgeverij Bosch en Keuning.
Kijk even of je het in de bieb kan vinden, misschien heb je er wat aan. En anders kun je het wel van me lenen.

Groet, Dominica

PS ik woon in Rotterdam, maar ik weet in Den Haag een goede winkel waar ze alle benodigdheden hebben voor stofferen van meubels.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.