Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

snuf

snuf

15-02-2009 om 20:04

Ziektenkosten en vakantie

bij de ziektenkostenverzekering heb ik europa dekking.
Nu ga ik buiten europa op vakantie, geen gevaarlijke sporten of zo en ik heb een reisverzekering met werelddekking. is dat voldoende voor de eventuele medische kosten. Je weet tenslotte nooit wanneer je van je sokken gereden wordt...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

16-02-2009 om 08:39

Polis

Snuf, in de polisvoorwaarden staat precies wat deze verzekering dekt. Even goed lezen, en je weet het.

Groetjes, Minet

(Janneke)

(Janneke)

16-02-2009 om 10:38

Let even op

de ambulancekosten....kan me namelijk herinneren van iemand die was op vakantie in Griekenland, werden aangereden op straat (daders waren doorgereden) en moesten met ambulance vervoerd worden.
Ze hadden volgens mij geen reisverzekering en dachten ook via de zorgverzekeraar voldoende dekking te hebben. Ze kregen nog een rekening thuisgestuurd van het ambulancevervoer en schrokken kapot van de hoge kosten.

Groetjes Janneke

Minet

Minet

16-02-2009 om 16:22

Ook ambulance gedekt

Ik heb vorig jaar zelf meegemaakt dat wij een rekening ontvingen van ziekenvervoer in oostenrijk van onze zoon die op een piste lag. In eerste instantie kreeg ik niets vergoedt omdat 'er geen machtiging was afgegeven voor ziekenvervoer' .
Een paar telefoontjes later bleek dat ik gewoon gelijk had, en werden alsnog deze kosten vergoedt.
Groeten< Minet

Marmar

Marmar

17-02-2009 om 12:37

Vraag aan minet

Jongste dochter is momenteel met haar vader aan het skiën. Ze hebben het prima naar hun zin, wat dat betreft alles oké.
Alleen is nu een vennoot van vader accuut ernstig ziek in het ziekenhuis opgenomen. Misschien zullen ze dus eerder naar huis komen (met eigen vervoer). Voor zover ik weet wordt zo'n situatie niet gedekt door reis- of ziektekostenverzekering? Maar mogelijk wel door een (eigen) bedrijfs- of zelfstandigenverzekering?
Dit is voor ons geen prioriteit om te 'regelen'. De vennoot is onze eerste zorg. Jonge vent met gezin, wat een ramp. Het gaat niet goed met hem.

Sancy

Sancy

17-02-2009 om 13:15

Marmar

Minet is een paar dagen weg, ik denk niet dat ze het forum bijleest.

ol3

ol3

17-02-2009 om 19:35

Dekking

er zijn echt wel dingen die niet bij een standaard ziektenkostenverzekering zitten, dan kan je denken aan; mocht je in het ziekenhuis en dit gaat langer duren dat je geboekte vakantie dan moet je partner het hotel verlaten en dan krijg je dus de zgn extra verblijfskosten, familie 1e of 2e graad mag dan overkomen en meer van dit soort dingen. Maar ik heb altijd begrepen dat eigenlijk het meest belangrijk is repatriering...liever niet aan denken natuurlijk maar mocht je te komen overlijden dan moet het stoffelijk overschot terug naar Nederland en deze kosten kunnen echt giga oplopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.