Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zijwieltjes bevestigen

Hoi,
Even een vraagje. Wij hebben 2ehands een fietsje gekregen en ook (van iemand anders) losse zijwieltjes. Nu dacht ik dat de wieltjes er haaks op moesten komen te staan, dus de beugel recht naar beneden naar de grond wijzend maar dan staan de wieltjes veel te laag voor de achterband (snapt u het nog??!). Ik heb dus de wieltjes zodanig bevestigd dat de beugel enigszins schuin naar achteren wijst. Al schroevende bedacht ik ook dat je ze zo ook steeds wat hoger kunt zetten als de kleine al wat beter zelf kan fietsen, zodat de wieltjes steeds meer gaan 'zweven' als het ware.
Klopt dit alles of doe ik het toch niet goed?
Nog iets grappigs, bijna een blunder... Er stond 'Oscar Kyoso Junior' op het frame van het fietsje en ik meende dat dat wel de naam van het jongetje zou zijn die de fiets eerst had. Gelukkig kon ik die stickers er zo afhalen, zag ik.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan want even googelen en ik zag dat het gewoon een merknaam is!!!

Groetjes,
Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

22-03-2009 om 21:27

Vonda

Ik heb geen verstand van het vastzetten van zijwieltjes. Maar wij hadden ook een fietsje waarvan de zijwieltjes hoger/wiebeliger gezet konden worden. Je kon ze dan ook zien werken om recht te fietsen en het was goed te horen als de wieltjes niet gebruikt werden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.