Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zondag beddengoed wasdag, discussies

goedemorgen.

om de week doen wij een beddengoed wasje, hierbij wassen wij ook de knuffels/knuffeldoeken van onze kinderen.

wij hebben 3 kinderen (zoon van 16, dochter van 10 en de jongste zoon van 7).

wij vroegen ons af hoe jullie de knuffels en knuffeldoeken wassen, als jullie dat al doen?

Het is hier elke keer weer een strijd/gedoe met de twee jongste om hun doeken en knuffels in de wasmachine te steken. Gelukkig met de oudste niet (die gooit z’n doekje soms zelf ook bij de was als hij doekje niet meer fris vindt)

hebben jullie tips en/of tricks om het makkelijker te maken om de knuffels van de twee jongste te wassen of ze er meer bij te betrekken?


(ben vergeten te melden dat de knuffels in de wasmachine gaan, en de knuffeldoekjes in een teiltje, warm water met scheutje wasmiddel en daarna grondig uitgespoeld worden onder een koude kraan en daarna droger in gaan)


Waarom zo vaak?
Hier gingen de knuffels i n de was als ze echt stonken, 1x per jaar ofzo. Het hele idee van een knuffel is de eigen geur. Die geur geeft veiligheid en dat is het hele idee voor de kinderen vaak. Zo vertelden mijn kinderen mij. Laat die knuffel lekker gaan en pick your battle. 

Wij wassen ze nooit. Maar ze kwijlen er ook niet op of zo, dus het is ook niet nodig.

hier worden de knuffels alleen gewassen als ze echt vies zijn. Dan doen we de knuffel samen in de machine, mag ze er zelf zeep in doen en op de knopjes drukken. 'Kijk! Lovey vind het leuk in de wasmachine! Ze gaat rond en rond' dat helpt ook altijd wel

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 09:50 Topicstarter

Anonima123 schreef op 19-12-2021 om 09:09:

Waarom zo vaak?
Hier gingen de knuffels i n de was als ze echt stonken, 1x per jaar ofzo. Het hele idee van een knuffel is de eigen geur. Die geur geeft veiligheid en dat is het hele idee voor de kinderen vaak. Zo vertelden mijn kinderen mij. Laat die knuffel lekker gaan en pick your battle.

Ik vind het fijner, anders is er fris beddengoed, maar de doekjes/knuffels zijn dan niet fris. Ze zijn niet per se vies, en stinken ook niet, maar voor mijn idee is het fijner als alles fris is.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 09:51 Topicstarter

Jojoju schreef op 19-12-2021 om 09:40:

hier worden de knuffels alleen gewassen als ze echt vies zijn. Dan doen we de knuffel samen in de machine, mag ze er zelf zeep in doen en op de knopjes drukken. 'Kijk! Lovey vind het leuk in de wasmachine! Ze gaat rond en rond' dat helpt ook altijd wel

En waarom alleen als ze echt vies zijn als ik vragen mag?

ik waste de slaapknuffel wel elke week.Maar deed dat als ze op school was. (Juist in het weekend wilde ze nog wel eens middags op bed liggen, of juist even hangen met knuffel.)En dan was het weer optijd droog voor de avond. Had ze het pas te laat door. Als ze in bed stapte, dat hij opeens anders rook. Toen ze nog jonger was, had ze vooral knuffeldoekjes. Ik had tig dezelfde  exemplaren gekocht. Zodat er al wat lag op kinderdagverblijf,in mijn tas etc. Die kon ik dus makkelijk wassen. Want er waren genoeg andere exemplaren.
Kortom ik betrok haar er juist niet bij, maar zorgde dat ze het niet merkte.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 10:13 Topicstarter

Lotte78 schreef op 19-12-2021 om 09:54:

ik waste de slaapknuffel wel elke week.Maar deed dat als ze op school was. (Juist in het weekend wilde ze nog wel eens middags op bed liggen, of juist even hangen met knuffel.)En dan was het weer optijd droog voor de avond. Had ze het pas te laat door. Als ze in bed stapte, dat hij opeens anders rook. Toen ze nog jonger was, had ze vooral knuffeldoekjes. Ik had tig dezelfde exemplaren gekocht. Zodat er al wat lag op kinderdagverblijf,in mijn tas etc. Die kon ik dus makkelijk wassen. Want er waren genoeg andere exemplaren.
Kortom ik betrok haar er juist niet bij, maar zorgde dat ze het niet merkte.

En inmiddels heeft ze een normale knuffel of nogsteeds de doek(jes)? Verder wel slim om tijdens schooltijd te wassen, alleen werk ik dan vaak, dus gaat hier niet zo makkelijk.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 10:17 Topicstarter

Lotte78 schreef op 19-12-2021 om 09:54:

ik waste de slaapknuffel wel elke week.Maar deed dat als ze op school was. (Juist in het weekend wilde ze nog wel eens middags op bed liggen, of juist even hangen met knuffel.)En dan was het weer optijd droog voor de avond. Had ze het pas te laat door. Als ze in bed stapte, dat hij opeens anders rook. Toen ze nog jonger was, had ze vooral knuffeldoekjes. Ik had tig dezelfde exemplaren gekocht. Zodat er al wat lag op kinderdagverblijf,in mijn tas etc. Die kon ik dus makkelijk wassen. Want er waren genoeg andere exemplaren.
Kortom ik betrok haar er juist niet bij, maar zorgde dat ze het niet merkte.

Ik was doekjes dus puur met hand om het doekje van dochter, hebben we maar 2 van en slijten al kapot, dus ben er voorzichtig mee, zekef omdat ik ze nergens kan vinden.


aparte vraag nog, maar mocht uw dochter de doekjes, die u benoemde niet meer gebruiken, mag ik dan vragen welke doekjes het waren? Mocht het dezelfde zijn als die onze dochter heeft wil ik ze heel graag overnemen. Als u ze nog hebt uiteraard.

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 09:50:

[..]

Ik vind het fijner, anders is er fris beddengoed, maar de doekjes/knuffels zijn dan niet fris. Ze zijn niet per se vies, en stinken ook niet, maar voor mijn idee is het fijner als alles fris is.

ja maar JIJ doet er niks mee en voor je kinderen maakt het blijkbaar niet uit.

Wat doet een 16 jarige met een knuffel(doekje) waarvan het zo vies wordt dat het zo vaak in de was moet? Geldt voor 10 en 7 jaar ook natuurlijk, dat zijn ook geen peuters meer die het constant tegen hun gezicht houden, dus waar wordt het dan vies van?

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 10:17:

[..]

Ik was doekjes dus puur met hand om het doekje van dochter, hebben we maar 2 van en slijten al kapot, dus ben er voorzichtig mee, zekef omdat ik ze nergens kan vinden.


aparte vraag nog, maar mocht uw dochter de doekjes, die u benoemde niet meer gebruiken, mag ik dan vragen welke doekjes het waren? Mocht het dezelfde zijn als die onze dochter heeft wil ik ze heel graag overnemen. Als u ze nog hebt uiteraard.

sorry dochter is nu 15. Geen doekjes hier meer

Knuffel nog wel, maar staat er nu meer ter decoratie. Dus geen kwijl meer. 

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 10:13:

[..]

En inmiddels heeft ze een normale knuffel of nogsteeds de doek(jes)? Verder wel slim om tijdens schooltijd te wassen, alleen werk ik dan vaak, dus gaat hier niet zo makkelijk.

en wasmachine aanzetten voordat je de deur uitgaat? En droger aanzetten, direct bij thuiskomst?

Ik heb was en droger in 1. Dus ik deed alles er avonds in. Dan knuffel ochtends erbij. Aanzetten en als ik thuis kwam, was alles klaar. 

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 10:49 Topicstarter

Lotte78 schreef op 19-12-2021 om 10:27:

[..]

en wasmachine aanzetten voordat je de deur uitgaat? En droger aanzetten, direct bij thuiskomst?

Ik heb was en droger in 1. Dus ik deed alles er avonds in. Dan knuffel ochtends erbij. Aanzetten en als ik thuis kwam, was alles klaar.

Ik vind het fijner om thuis te zijn mocht iets groots als een wasmachine oid aanstaan. Kans dat er iets misgaat, qua brand is enorm klein, maar nogsteeds aanwezig.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 10:51 Topicstarter

Valeria schreef op 19-12-2021 om 10:17:

[..]

ja maar JIJ doet er niks mee en voor je kinderen maakt het blijkbaar niet uit.

Wat doet een 16 jarige met een knuffel(doekje) waarvan het zo vies wordt dat het zo vaak in de was moet? Geldt voor 10 en 7 jaar ook natuurlijk, dat zijn ook geen peuters meer die het constant tegen hun gezicht houden, dus waar wordt het dan vies van?

Mijn kinderen (de jongste) maakt het inderdaad niks uit qua geur oid.


wat de 16 jarige ermee doet weet ik niet, hoezo is dat relevant?


de 7 jarige sabbelt erop en kroelt ermee, de 10 jarige houd doekje tegen gezicht tijdens slapen

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 10:57 Topicstarter

Valeria schreef op 19-12-2021 om 10:17:

[..]

ja maar JIJ doet er niks mee en voor je kinderen maakt het blijkbaar niet uit.

Wat doet een 16 jarige met een knuffel(doekje) waarvan het zo vies wordt dat het zo vaak in de was moet? Geldt voor 10 en 7 jaar ook natuurlijk, dat zijn ook geen peuters meer die het constant tegen hun gezicht houden, dus waar wordt het dan vies van?

En zoals aangegeven worden ze niet per se vies of stinkend (doekjes van de jonsgte dan) oudste gooit em soms, zoals gezegd, zelf in de was dus die voel en ruik ik niet voordat ie in was gaat

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 10:58 Topicstarter

Lotte78 schreef op 19-12-2021 om 10:23:

[..]

sorry dochter is nu 15. Geen doekjes hier meer

Knuffel nog wel, maar staat er nu meer ter decoratie. Dus geen kwijl meer.

Ah oke haha. Leuk. Doekjes wel bewaard of weggedaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.