Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zondag beddengoed wasdag, discussies


AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 13:12 Topicstarter

Angela1967 schreef op 19-12-2021 om 13:08:

[..]

het feit dat het woord fris miljoen interpretaties kent betekent dus dat je ergens een goed midden moet vinden. Als je hier leest dat het max 1x per half jaar is, dan kun jij toch ook bedenken dat elke twee weken nogal afwijkt van deze kleine steekproef? En nogmaals je hoeft er niets mee, maar het valt op.

gr Angela

Klopt

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 12:57:

[..]

Geobsedeerd door wat? Ik snap u niet.

Mijn mening is niet belangrijker dan die van mijn kids, maar als het aan hun lag lopen ze de hele dag met de knuffels/doekje rond en gaat ie nooit in de was. Moet ergens een grens trekken. Hun mening is belangrijk, maar fris bedje met alles wat daarbij hoort ook

Wij hadden vanaf het begin de regel (maar goed, daar heb je verder niets aan ) dat de vaste knuffel altijd in bed bleef.

Dit om te voorkomen dat er bij het naar bed gaan het hele huis afgezocht moest worden naar de knuffel, zonder welke er niet geslapen kon worden. Dus meer praktisch met een vooruitziende blik. (Ja, ook geprobeerd eenzelfde exemplaar te vinden voor als de een in de was zit/kwijt is - maar toen we doorhadden dat dit de favoriet was, nergens meer zoeen te koop).

Maar dat is een beetje off topic, misschien een tip voor jonge ouders.

Imi

Imi

19-12-2021 om 14:15

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 13:11:

[..]

Omdat die dingen nooit echt vies worden, bij de knuffels boeit mij dat minder, maar vooral met die knuffeldoekjes waar op gesabbeld wordt en tegen/in de neus/mond komt is dat niet ideaal.

Lijkt mij een bron van bacteriën worden als ik ze pas ga wassen als ik ze echt vies vindt of vindt stinken

Als dit al zo is, zijn het hun eigen bacteriën, dus daar worden ze niet ziek van. 

Ik waste de knuffels van mijn kinderen minder dan eens per jaar, en ze leven nog (zowel de kinderen als de knuffels). 😉 

Imi schreef op 19-12-2021 om 14:15:

[..]

Als dit al zo is, zijn het hun eigen bacteriën, dus daar worden ze niet ziek van.

Was dat maar waar!

Geur is heel belangrijk voor een vertrouwd gevoel voor kinderen. Als zij er geen problemen mee hebben zou ik het lekker laten. Een knuffel hoeft echt niet elke twee weken in de was. De meeste knuffels zouden dat ook niet overleven op de lange termijn. Kinderen worden echt niet ziek van hun eigen knuffels en een beetje weerstand opbouwen is niks mis mee.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 14:42 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 19-12-2021 om 14:10:

[..]

Wij hadden vanaf het begin de regel (maar goed, daar heb je verder niets aan ) dat de vaste knuffel altijd in bed bleef.

Dit om te voorkomen dat er bij het naar bed gaan het hele huis afgezocht moest worden naar de knuffel, zonder welke er niet geslapen kon worden. Dus meer praktisch met een vooruitziende blik. (Ja, ook geprobeerd eenzelfde exemplaar te vinden voor als de een in de was zit/kwijt is - maar toen we doorhadden dat dit de favoriet was, nergens meer zoeen te koop).

Maar dat is een beetje off topic, misschien een tip voor jonge ouders.

Hier geldt de regel ook

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 14:43 Topicstarter

Imi schreef op 19-12-2021 om 14:15:

[..]

Als dit al zo is, zijn het hun eigen bacteriën, dus daar worden ze niet ziek van.

Ik waste de knuffels van mijn kinderen minder dan eens per jaar, en ze leven nog (zowel de kinderen als de knuffels). 😉

Ah oke, duidelijk. Bedankt.


dacht meer op eventuele bacteriën die mogelijk door huisstofmijt of van buiten konden komen (als ramen open staan oid)

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 14:45 Topicstarter

MamaE schreef op 19-12-2021 om 14:37:

Geur is heel belangrijk voor een vertrouwd gevoel voor kinderen. Als zij er geen problemen mee hebben zou ik het lekker laten. Een knuffel hoeft echt niet elke twee weken in de was. De meeste knuffels zouden dat ook niet overleven op de lange termijn. Kinderen worden echt niet ziek van hun eigen knuffels en een beetje weerstand opbouwen is niks mis mee.

Daarom doen we doekjes ook handwas, zodat het voorzichtig gaat. Knuffels in wasmachine gaat tot nu wel goed nog

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 14:43:

[..]

Ah oke, duidelijk. Bedankt.

Even voor alle duidelijkheid? De suggestie dat een mens niet ziek kan worden van zijn eigen bacteriën is pertinent onwaar.

MamaE schreef op 19-12-2021 om 14:37:

Geur is heel belangrijk voor een vertrouwd gevoel voor kinderen. Als zij er geen problemen mee hebben zou ik het lekker laten. Een knuffel hoeft echt niet elke twee weken in de was. De meeste knuffels zouden dat ook niet overleven op de lange termijn. Kinderen worden echt niet ziek van hun eigen knuffels en een beetje weerstand opbouwen is niks mis mee.

TS heeft er problemen mee die kinderen niet.

gr Angela

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 13:11:

[..]

Omdat die dingen nooit echt vies worden, bij de knuffels boeit mij dat minder, maar vooral met die knuffeldoekjes waar op gesabbeld wordt en tegen/in de neus/mond komt is dat niet ideaal.

Lijkt mij een bron van bacteriën worden als ik ze pas ga wassen als ik ze echt vies vindt of vindt stinken

Waarom sabbelt een 16-jarige nog op knuffeldoekjes? 

Bacteriën komen niet van huisstofmijt en een sopje helpt dan ook niet. Bovendien, waar denk je dat die geur vandaan komt? Stank = vies.

Ik snap de logica hierachter niet zo.

Maar goed, ik ben dan ook een slechte huisvrouw.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 18:46 Topicstarter

Angela1967 schreef op 19-12-2021 om 15:10:

[..]

TS heeft er problemen mee die kinderen niet.

gr Angela

Klopt

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 18:47 Topicstarter

Valeria schreef op 19-12-2021 om 16:34:

[..]

Waarom sabbelt een 16-jarige nog op knuffeldoekjes?

De 16 jarige sabbelt er niet op. De jongste wel.



En al zou de oudste het doen, zou het geen probleem zijn voor mij, zolang hij het fijn vindt. Maar oudste slaapt er alleen mee. Jongste sabbelt en de middelste houd doek tegen gezicht

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 18:48 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 19-12-2021 om 18:44:

Bacteriën komen niet van huisstofmijt en een sopje helpt dan ook niet. Bovendien, waar denk je dat die geur vandaan komt? Stank = vies.

Ik snap de logica hierachter niet zo.

Maar goed, ik ben dan ook een slechte huisvrouw.

Niet? Hoe los ik het dan op?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.