Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Honden laten wennen aan de baby?

Mijn vrouw is in verwachting van haar tweede kind, inmiddels hebben wij 2 honden, een APBT en een Dogo Argentino. Superlieve honden maar heeft iemand misschien wat advies om de honden voor te bereiden? Beiden zijn goed opgevoed, ouders hebben een MAG test doorstaan. Ze zijn nu al niet weg te krijgen van hun moeder en haar baby. We maken ons wel wat zorgen over hun reacties aangezien ze erg beschermend zijn tegenover het vrouwtje, het zijn reutjes 

hoe kunnen twee honden van een verschillend ras dezelfde moeder hebben? ( Ze zijn nu al niet weg te krijgen van hun moeder en haar baby.)
En wie is het vrouwtje? Je hebt twee reuen en je hebt het ook over het vrouwtje en haar baby. Heb je nog een andere hond met een pup? 

Ja, het verhaal is warrig. Wat is een MAG-test, iets voor jullie als ouders van de aankomende baby of iets voor honden met een puppy, of een (mensen)baby?

Anoniemer schreef op 18-05-2023 om 08:23:

Ja, het verhaal is warrig. Wat is een MAG-test, iets voor jullie als ouders van de aankomende baby of iets voor honden met een puppy, of een (mensen)baby?

Een MAG test is ontwikkeld om agressieve hondenrassen te testen of ze daadwerkelijk agressief zijn. Het wordt nu als een soort excuus gebruikt om toch door te fokken met dergelijke rassen.

Ik zou met twee dergelijke honden in je huis vooral investeren in maatregelen om de honden en straks je beide kinderen uit elkaar te houden.

Laat je honden op tijd wennen aan de nieuwe babyspullen (wiegje, speelgoed, ... ). Van zodra het kleintje geboren is, laat je de honden ruiken aan kleertjes zodat ze de geur leren kennen. 
Maar wees vooral heel erg voorzichtig: kennismaken ja, heel voorzichtig en onder heel strikte begeleiding. Maar aanvaard nooit dat je hond bezitterig / beschermend wordt tegenover de baby of tegenover je vrouw, want op die manier ontstaan er gevaarlijke situaties. Als je dat merkt, dan moet je hulp inschakelen (hondentrainer / gedragstherapeut). Je honden zijn waarschijnlijk niet agressief of gevaarlijk, maar het zijn wel grote / sterke honden, en een ongeval is heel snel gebeurd. 

Daglichtlamp schreef op 18-05-2023 om 08:33:

[..]

Een MAG test is ontwikkeld om agressieve hondenrassen te testen of ze daadwerkelijk agressief zijn. Het wordt nu als een soort excuus gebruikt om toch door te fokken met dergelijke rassen.

Ik zou met twee dergelijke honden in je huis vooral investeren in maatregelen om de honden en straks je beide kinderen uit elkaar te houden.

Dank! 

Dat de ouders van de beide honden een magtest hebben doorstaan zegt mijns inziens niet veel over de huidige honden, al weet ik dat ze meestal erg lief e beschermend richting kinderen zijn. Dat kan zowel voordelig als nadelig zijn.

Ik zou een gedragsdeskundige bellen ( heb wel wat tips voor mensen die je verder kunnen helpen. Heb ik zelfs met mijn kleine hond gedaan ivm toekomstige kleinkinderen).

Als je wilt mag je een pb sturen dan geef ik je wat namen door als je wilt.

poeh, ik zou willen zeggen nooit ook maar enig risico te nemen als het gaat om honden en kinderen. Dus: nooit ook maar 1 seconde het risico te nemen dat honden bij/aan de kinderen kunnen komen in een onbewaakt ogenblik. Hoe goed ook getraind en/of getest, je vergeeft het jezelf nooit als er onverwachts iets gebeurd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.