Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Honden laten wennen aan de baby?


Woon je in Belgie? Pitbulls zijn in Nederland verboden. ik snap je zorgen met dit soort honden en een baby. 

Nick90 schreef op 06-06-2023 om 21:05:

[..]

De pitt heeft eigenlijk nergens moeite mee behalve met vreemden. De dogo doet vriendelijk tot iemand bijvoorbeeld zijn vrouwtje aan wil raken, niet ik maar als we vrienden of familieleden van haar over hebben die haar dan begroeten bij aankomst en weggaan staat ie meteen klaar om zichzelf tussen haar en bezoek te zetten, hij doet dat niet bij mensen die hij van pup af kent, zoals m’n pa of m’n zusje en aanhang. Hij is ook heel vriendelijk en geduldig met m’n nichtje van 4(kind van m’n zusje) de laatste tijd viel me op dat hij steeds bozer is als vreemden (voor hem dus) haar aanraken, hij heeft niet gebeten maar ik en zij zien dat de spanning zich opbouwt, we doen ons best om dat weg te krijgen en bij mij of kind heeft hij dit niet maar gaat het om z’n mamaatje moet er met gedreig en imponeren geshowd worden en het is wachten tot hij denkt dat hij moet ingrijpen. Het is haar hond, zij vindt hem fantastisch en wil hem aanhouden. Ik maak me op het moment ook geen zorgen om de baby maar vooral om de effecten op de hond en vooral zijn gedrag tegen bezoekers die evt de baby of vrouwtje aan willen raken. Als het aan mij lag bracht ik hem terug en zou ik alleen de pitbull aanhouden.

Maar dat zegt allemaal niks: onze hond was ook een doetje en een allemansvriend. En toch ging het niet met een baby. Dat probeer ik er mee te zeggen: je kunt van alles vinden, je weet het niet, omdat die situatie zich nog niet voor gedaan heeft. 

Nick90 schreef op 06-06-2023 om 21:05:

[..]

De pitt heeft eigenlijk nergens moeite mee behalve met vreemden. De dogo doet vriendelijk tot iemand bijvoorbeeld zijn vrouwtje aan wil raken, niet ik maar als we vrienden of familieleden van haar over hebben die haar dan begroeten bij aankomst en weggaan staat ie meteen klaar om zichzelf tussen haar en bezoek te zetten, hij doet dat niet bij mensen die hij van pup af kent, zoals m’n pa of m’n zusje en aanhang. Hij is ook heel vriendelijk en geduldig met m’n nichtje van 4(kind van m’n zusje) de laatste tijd viel me op dat hij steeds bozer is als vreemden (voor hem dus) haar aanraken, hij heeft niet gebeten maar ik en zij zien dat de spanning zich opbouwt, we doen ons best om dat weg te krijgen en bij mij of kind heeft hij dit niet maar gaat het om z’n mamaatje moet er met gedreig en imponeren geshowd worden en het is wachten tot hij denkt dat hij moet ingrijpen. Het is haar hond, zij vindt hem fantastisch en wil hem aanhouden. Ik maak me op het moment ook geen zorgen om de baby maar vooral om de effecten op de hond en vooral zijn gedrag tegen bezoekers die evt de baby of vrouwtje aan willen raken. Als het aan mij lag bracht ik hem terug en zou ik alleen de pitbull aanhouden.

Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt. Ook het verbod op pitbulls is niet voor niets. Je probeert steeds te relativeren wat je vrouw wil, maar eigenlijk wil je dit niet. Ik zou mijn energie in dat laatste steken. Is er een huisarts, of een andere professional (op hondengebied) die ook eens met je vrouw kan praten over uitplaatsing?

Wat doet je vrouw als de Argetijn zo bezitterig is over haar? Ik heb een kruising Akita die ook bezitterig kon zijn, maar dat heb ik nooit geaccepteerd.
Ik lees ook een aantal zaken waarvan ik denk: hulp is nodig. Zeker met dit soort honden. Ze kunnen geweldig zijn, maar ook snel omslaan in gevaarlijk gedrag. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar ik heb niet het gevoel dat jouw vrouw de Argetijn onder controle heeft. Daarnaast zou jij die ook onder controle moeten hebben, zeker omdat het kan zijn dat je vrouw zich vlak voor en vlak na de bevalling zwak kan voelen.

Ik heb een kruising Akita die ook heel erg hangt aan mij. Dat betekent dat mijn man en ik er goed opletten dat hij ook hem accepteert als leider. Dus als mijn man hem een commando geeft en meneer wil niet, dat ik het commando herhaal om mijn man te bevestigen (het voelt voor een mens tegen natuurlijk, maar voor honden heel logisch).
Verder is de hond heel zachtaardig en is hij heel rustig, maar ondanks dat houden we er toch oog op (zeker als er kinderen in de buurt zijn).

Persoonlijk zou ik dus ook kiezen voor een gedragsdeskundige, waarbij het ook belangrijk is dat jullie samen werken aan een goede situatie

Nick90

Nick90

07-06-2023 om 17:52 Topicstarter

Fruitijsje schreef op 07-06-2023 om 10:02:

Wat doet je vrouw als de Argetijn zo bezitterig is over haar? Ik heb een kruising Akita die ook bezitterig kon zijn, maar dat heb ik nooit geaccepteerd.
Ik lees ook een aantal zaken waarvan ik denk: hulp is nodig. Zeker met dit soort honden. Ze kunnen geweldig zijn, maar ook snel omslaan in gevaarlijk gedrag. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar ik heb niet het gevoel dat jouw vrouw de Argetijn onder controle heeft. Daarnaast zou jij die ook onder controle moeten hebben, zeker omdat het kan zijn dat je vrouw zich vlak voor en vlak na de bevalling zwak kan voelen.

Ik heb een kruising Akita die ook heel erg hangt aan mij. Dat betekent dat mijn man en ik er goed opletten dat hij ook hem accepteert als leider. Dus als mijn man hem een commando geeft en meneer wil niet, dat ik het commando herhaal om mijn man te bevestigen (het voelt voor een mens tegen natuurlijk, maar voor honden heel logisch).
Verder is de hond heel zachtaardig en is hij heel rustig, maar ondanks dat houden we er toch oog op (zeker als er kinderen in de buurt zijn).

Persoonlijk zou ik dus ook kiezen voor een gedragsdeskundige, waarbij het ook belangrijk is dat jullie samen werken aan een goede situatie

Dan kirt ze op een pleasing toon dat m toch zo lief is en braaf is, ook al blaft hij en speelt de jacht op, deze hond heeft een geheugen als een olifant. Als het aan mij lag hadden we hem sowieso niet gekocht.

Nick90

Nick90

07-06-2023 om 17:55 Topicstarter

Anoniemer schreef op 07-06-2023 om 07:49:

[..]

Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt. Ook het verbod op pitbulls is niet voor niets. Je probeert steeds te relativeren wat je vrouw wil, maar eigenlijk wil je dit niet. Ik zou mijn energie in dat laatste steken. Is er een huisarts, of een andere professional (op hondengebied) die ook eens met je vrouw kan praten over uitplaatsing?

Ja die pitt is vrij sullig, bij truukjes van ons heeft de Argentijn het eerder door dan de pitt. Dus als iedereen het allang snapt snapt de pitt het pas. Niet de slimste iig. 

Nick90 schreef op 07-06-2023 om 17:52:

[..]

Dan kirt ze op een pleasing toon dat m toch zo lief is en braaf is, ook al blaft hij en speelt de jacht op, deze hond heeft een geheugen als een olifant. Als het aan mij lag hadden we hem sowieso niet gekocht.

Dat is een groot probleem. Zoals ik het nu lees, heeft hij geen respect voor haar, maar ziet hij haar als bezit. Ik snap dat jij je zorgen maakt.

De Pitt heeft ook al 2x zijn aversie tegen vreemden geuit en houdt sowieso niet van vreemden. Het bezoek dat jullie krijgen is altijd dol op jullie honden? 
Kijk, ik zou het felicitatiekaartje gewoon door de brievenbus gooien om te voorkomen dat 2 dominante honden bezitterig en jaloers om mij heen draaien terwijl ik de baby bewonder,  maar ik hoef niet op kraamvisite straks, dat scheelt. 
Jij maakt je geen zorgen over de baby straks, wel over het bezoek, dus gezellig kraamvisite ontvangen is geen optie.

Waarom moeten de honden erbij als er visite is? Als ze zo bezitterig en agressief doen, is dat voor het bezoek ook niet fijn. Doe ze dan gewoon even in een andere kamer of in de tuin.
Ook voor als er vriendjes van de oudste komen spelen; niet elk kind vindt honden leuk en zeker niet als ze zich zo gedragen als jij beschrijft.

Naja laten we wel zijn: Hondenbezitters ( Ik inclusief) zijn ook vaak niet de meest inzichtelijke mensen als het op hun hond aan komt toch? Ik bedoel, wij hebben een dot van een labrador. Een echte famillie hond. Maar die gaat ook in een aparte ruimte als we kinderen te spelen hebben: Je weet gewoon niet hoe een hond reageert. Ik zou er met een baby gewoon 0 risico op nemen. Zeker niet met dit soort rassen, die ALS ze happen, ook direct goed happen. 

MamaE schreef op 08-06-2023 om 13:35:

Waarom moeten de honden erbij als er visite is? Als ze zo bezitterig en agressief doen, is dat voor het bezoek ook niet fijn. Doe ze dan gewoon even in een andere kamer of in de tuin.
Ook voor als er vriendjes van de oudste komen spelen; niet elk kind vindt honden leuk en zeker niet als ze zich zo gedragen als jij beschrijft.

Dat gaat niet altijd MamaE. 
Ik probeer mijn hond altijd weg te houden als er bezoek is dat honden niet leuk vindt en als er kleine kinderen bij zijn. Maar mijn hond moet en zal erbij zijn, die wordt doodongelukkig als ik m apart hou en wordt dan ook echt vervelend, gaat en blijft  piepen en blaffen en leuk is het bezoek dan ook niet meer. 
Ik probeer dan meestal middenweg te vinden, hond er af en toe bij terwijl ik ‘m heel kort en goed in de gaten houd. 
Maarja, leuk en ontspannen is anders.

Maar los laten lopen met kleine kinderen doe ik niet en bij mensen die honden niet leuk  vinden gaat hij in de bench. 

Pinokkio schreef op 08-06-2023 om 15:40:

[..]

Dat gaat niet altijd MamaE.
Ik probeer mijn hond altijd weg te houden als er bezoek is dat honden niet leuk vindt en als er kleine kinderen bij zijn. Maar mijn hond moet en zal erbij zijn, die wordt doodongelukkig als ik m apart hou en wordt dan ook echt vervelend, gaat en blijft piepen en blaffen en leuk is het bezoek dan ook niet meer.
Ik probeer dan meestal middenweg te vinden, hond er af en toe bij terwijl ik ‘m heel kort en goed in de gaten houd.
Maarja, leuk en ontspannen is anders.

Maar los laten lopen met kleine kinderen doe ik niet en bij mensen die honden niet leuk vinden gaat hij in de bench.

Dat kan, maar de hond heeft niet altijd een keuze. En zeker niet als die agressieve neigingen heeft. Als de hond bezoek aanvalt, is de kans groot dat die mensen niet meer over de vloer komen. En zeker met kinderen moet je dat risico niet willen lopen. 

Kraambezoek duurt doorgaans ook geen uren.

Niemand hoeft voor mij zijn huisdier op te sluiten of bij mij weg te houden, maar wel als het een agressief dier is. Of het nou een hond, kat, papegaai of bijtende hamster is. 

hoe lief, leuk, allemansvriend, whatever ieder zn eigen hond ook vindt/ noemt, het blijft ALTIJD onbetrouwbaar!

ik heb ruim 10 jaar op de SEH gewerkt, je wilt het echt niet op je geweten hebben (als hondenbezitter), dat jouw hond zijn tanden in een kind/baby/mens zet! Afschuwelijk hoe zij een kind binnen enkele seconden voor het leven kunnen toetakelen en verminken 🤬

MamaE schreef op 08-06-2023 om 17:34:

[..]

Dat kan, maar de hond heeft niet altijd een keuze. En zeker niet als die agressieve neigingen heeft. Als de hond bezoek aanvalt, is de kans groot dat die mensen niet meer over de vloer komen. En zeker met kinderen moet je dat risico niet willen lopen.

Kraambezoek duurt doorgaans ook geen uren.

Dat bedoel ik toch niet MamaE. 
Een hond heeft bij mij sowieso weinig keuze en mensen, ook bezoek, gaan voor. 
Maar het is dus _niet leuk_, niet voor mij, niet voor bezoek, als hond aan één stuk door blaft. Zo groot wonen we nu ook niet dat we ergens kunnen zitten opdat je het niet hoort. 
Maar bij de meeste honden werkt apart zetten natuurlijk prima.

En ik laat natuurlijk nooit mijn hond iemand aanvallen, het idee. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.