Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Honden laten wennen aan de baby?


RoodVruchtje schreef op 08-06-2023 om 17:58:

hoe lief, leuk, allemansvriend, whatever ieder zn eigen hond ook vindt/ noemt, het blijft ALTIJD onbetrouwbaar!

ik heb ruim 10 jaar op de SEH gewerkt, je wilt het echt niet op je geweten hebben (als hondenbezitter), dat jouw hond zijn tanden in een kind/baby/mens zet! Afschuwelijk hoe zij een kind binnen enkele seconden voor het leven kunnen toetakelen en verminken 🤬

Klopt helemaal, mijn kind heb ik ook nooit alleen gelaten met de honden. Het is heel snel gebeurt. Zelf ben ik gebeten toen ik nog klein was, keurig eerst gevraagd of mogelijk was/kon bij de hond, maar de hap in mijn gezicht was heel snel gebeurd.

Als er nu kleine kinderen komen, dan zijn ze ook echt niet alleen met de honden. Hoe lief ze ook zijn met kinderen. Gelukkig vinden mijn honden het prima om gewoon op hun bed te blijven liggen als er visite is. Aan de andere kant letten we ook altijd op dat een klein kind ook de honden met rust laten. Dus als ze op hun bed liggen blijf jij er weg.

Twee potentiële moordenaars, die dan ook nog eens bezitterig zijn. Dat is bijna vragen om problemen.

Ik zou ze niet alleen laten met de baby. En die baby wordt een kind. Een kind dat aan het speelgoed en eten van de hond zit, aan z'n staart/oren/poten trekt, 'm uitdaagt, etc.

Verder geven we hem extra aandacht en lekkers, zodat hij zich niet achtergesteld voelt. We hopen dat hij straks een trouwe viervoeter van ons kindje wordt! Iemand ervaringen of tips?

Nick90

Nick90

01-11-2023 om 10:42 Topicstarter

LarsJensen schreef op 26-07-2023 om 08:41:

Verder geven we hem extra aandacht en lekkers, zodat hij zich niet achtergesteld voelt. We hopen dat hij straks een trouwe viervoeter van ons kindje wordt! Iemand ervaringen of tips?

Hier gaat het gewoon goed, we hebben ze alleen wel eerst moeten leren dat zij een mensje is en geen prooitje. We laten ze trouwens ook niet samen alleen en als de baby op haar speelkleed ligt gaan ze de kennel of bench in met een kong. Ze kunnen inmiddels ook met z’n tweeën naast de wandelwagen lopen maar meestal mag er maar 1 mee omdat we het anders teveel gedoe vinden. De Argentijn kan in elk geval niet wachten tot ze eindelijk groot genoeg is om te spelen. De pit vind het allemaal wel best. 

Laat ze optijd wennen aan de baby spullen, dat werkt het beste

Hoe gaat het ondertussen met de baby en de honden? ben benieuwd of ze al aan elkaar hebben kunnen wennen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.