Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-06-2017 om 08:24

Honden


Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-06-2017 om 11:37

Achtergebleven ?

Gaat het om beten waar je de teek zelf heb verwijderd? Kan het niet zo zijn dat er iets is achtergebleven wat langzaam inkapselt?

margaretha

margaretha

09-06-2017 om 14:02

herken het denk ik

maar dan bij de kat. Een kat die al jaren vaak teken heeft (de andere katten nooit) maar dit jaar blijven er verdikkingen zitten en ontstaan er een soort onderhuidse bulten. Ben er niet mee naar een dierenarts geweest en het lijkt erop dat ze wel weggaan na een aantal weken (alleen behoorlijk irritant bij het dagelijkse tekenonderzoek want dan voel je iets en dan blijkt het weer een oud iets te zijn en niet een verse teek)

volgens mij had ik

heel de teek want ik bekijk ze altijd goed. het waren ook andere dan ik normaal zag. Deze waren oranjeachtig zeg maar. Daar zal ze dan heftiger op reageren. Onze hond kan tegen dr eigen voeding en koekjes goed. Laatst was ze bij mijn ouders en ik had wel koekjes bij . Mijn moeder had dr echter al een ander koekje gegeven en daar reageert ze dus op. Op zich kunnen we daar goed mee leven, ze is al 9 en we weten wat ze wel en niet kan eten. Maar die bultjes, tja ik weet t ook niet. Eerst had ze bultjes van teken die na een paar maanden wel verdwenen. De dierenarts zag t probleem niet zo omdat t niet echt groeit, ik ook niet maar ben altijd nieuwsgierig hoe iets kan...

sini

hoe is t met puppie? Gaat t nu goed?

Lilian1

Het gaat goed met Loki. Hij is hersteld, nog onder controle van de dierenarts voor de komende 3 maanden, we moeten elke week foto's opsturen van de blaren en puistjes (die nu aan het verdwijnen zijn, alleen nog maar wat korstjes).
Hij groeit als kool en is ontzettend druk en stout aan het worden, we hebben onze handenvol aan hem, maar nu op een leuke manier (het opvoeden van een pup vind ik leuk!)
Hij weegt iets van 12 kilo's en is de schattigste hond ooit, of bijna!
Sini

fijn!!

Wennen he, een pup. Een baby is dr niks bij. Dat hij druk en stout is wil wel zeggen dat hij zich goed voelt
Grappige naam: Loki!

Woef

Woef

23-06-2017 om 17:30

Fijn

Fijn dat het herstel goed inzet!
Hier nu ook een pup en die heeft (dan wel zeer mild tot nu toe) kennelhoest. Laatste 2 dagen lijkt er vooruitgang in te zitten. Ook hier druk en ondeugend, alleen geen 12 maar nog geen 2 kg

Druk bezig met doorslapen en wat meer afstand inbouwen gedurende de dag en vanavond voor het eerst van kartonnen doos naar bench in de nacht. Have mercy.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2017 om 18:16

Had ik het al genoemd?

Ik ben op zich een 'ik doe maar wat' hondenopvoeder, maar ik pik zo onderweg wel wat tips op. Zo ben ik ook ooit bij Turid Rugaas uitgekomen, van Kalmerende Signalen. Lichaamstaal lezen, daar komt het op neer. Het is erg nuttig als je daar een beetje mee bekend bent en daardoor makkelijker begrijpt wat je hond bedoelt. Al zoekend heb ik ook geleerd dat een hond ook angstfases heeft. Voor ons was die ontdekking eigenlijk al te laat, hoewel ik ook betwijfel of wij de angst van onze nu ex-hond door die kennis hadden kunnen voorkomen, maar het kan nuttig zijn om daar met een pup over te lezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2017 om 18:16

Woef

Jij ook heel veel plezier van en met je nieuwe hondje .

40er

40er

23-06-2017 om 19:07

Kaaskopje

Jij had die boeken van Rugaas eerder genoemd en ik heb ze toen 'besteld' bij de bibliotheek. Zeer interessante boeken, vooral die over de lichaamstaal. Ik heb er in elk geval heel wat aan gehad bij onze (nog net) pup.
Dus als je nog meer tips hebt... ik hou me aanbevolen!

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2017 om 00:00

40er

Als je Facebook hebt en je vindt het leuk om naar lichaamstaal te kijken, dan is dit wel aardig om te zien: https://www.facebook.com/vreemdehonden/. Mocht je pup wat grommerig naar andere honden worden, dan kun je eens kijken wat BAT-training inhoudt.

Verder kan het leuk zijn om bij hondentherapeuten in het algemeen rond te kijken op Facebook.

Veel is natuurlijk persoonlijke voorkeur. We hebben meerdere honden gehad en we leren nog steeds bij. Zo zou ik echt geen halsband meer willen gebruiken. Een tuig is veel prettiger voor een hond. En omdat onze hond, geen graan verdraagt, zijn we overgestapt op rauw vlees en ik vind dat echt veel plezieriger om te geven. Ik ben deze week ook begonnen om onze katten rauw vlees te geven. Vooral de 18-jarige is een moeilijke eter geworden. Er is maar weinig wat nog smaakt en daardoor kan het gebeuren dat ze te weinig eet. Kvv gaat er goed in. Voorlopig dan

40er

40er

24-06-2017 om 19:28

Kaaskopje

Het is hier ook al de 4e hond. Maar heel wat anders dan wat we eerst hadden (jachthond ipv jack Russels).
Halsband word ook nooit meer gebruikt, idd een tuigje.
Die Facebook pagina ga ik opzoeken, altijd leuk.

Hond is trouwens ook een moeilijke eter, dat is wel even wennen, de vorige hond was een alleseter.

Woef

Woef

25-06-2017 om 09:04

Help me, wat is er plezierig aan?

Mijn pup is op brok en vers vlees grootgebracht. Op verzoek van andere puppenkopers die vers wilden gaan geven is ze beiden gaan voeren.

Ik wilde brok voeren, maar die van mij geeft de voorkeur aan vers.

Ik geef allebei nu, hij vindt het heerlijk, doet het er goed op( mooie vacht, poept 2x net als met hoogwaardige brokken)maar ik vind het zó goor en zo snel bedorven, plus de dierenarts was er in de kwetsbare puppentijd niet helemaal voor.
At hij goed, doet hij het er goed op: oké. Maar het risico van een bacterie in die voeding die bij een pup inslaat als een bom met een nog niet volledig ontwikkeld immuunsysteem vond zij wel groot.

Ik vind het er niet uitzien, had gehoopt op een soort paté maar het is echt vers. En dan willen ze liefst dat je eens per week vuile pens erbij geeft.
Ik ga nog liever ....Dat is toch maf als het al vers én compleet is?
Ik vroeg me dan ook af wat het plezier betekent als je zegt dat je met plezier vers voert. Ik heb er na twee weken nog helemaal geen lol in

40er

40er

25-06-2017 om 09:24

Tja

Aan vers zit zeker wel een luchtje, helemaal aan pens. Maar zonder vlees erbij eet de mijne helemaal niet en het is al een scharminkel. Persoonlijk vind ik die pate in kuipjes erger stinken dan vlees, ook de ontlasting.
Ik haal het uit de diepvries, in de koelkast ontdooien, in een schaal waar alleen het hondenvoer ingaat, voor het voeren 10 minuutjes op kamertemperatuur laten komen en meneer eet met smaak hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2017 om 11:27

Haha, ja pens

zeker op je nuchtere maag is dat wel een vies geurtje inderdaad . Wat ik ook vies vind, is dat het best vet aan je handen is. Voor het eraf is heb ik een flinke dot zeep gebruikt.

Het plezier van het geven, zit 'm in het plezier dat ik de hond ermee doe. De hond die we helaas niet meer hebben, zat echt met lange tanden brokken te eten. Ik vind het dan ook heel erg sneu, dat ze dat nu moet eten, maar je kunt een nieuwe baas moeilijk dwingen om vlees te voeren. De hond die we nu nog hebben, zou misschien wat makkelijker brokken kunnen eten, maar ik heb berekend dat het verschil in kosten eigenlijk wel meevalt, als je uitgaat van duurdere, graanvrije, zo verantwoord mogelijke brokken.

Als je brokken en vers naast elkaar gebruikt, heb ik begrepen dat je beter geperste brokken kunt geven, omdat de vertering daarvan ongeveer gelijk is. Vlees waar botstukjes inzitten mag nooit gekookt worden.

Dierenartsen lijken inderdaad niet zo heel erg enthousiast. Ik ben van mening, na een paar jaar KVV, dat het prima voer is, maar je moet wel afwisselen, anders ontstaan er mogelijk tekorten. Dus verschillende soorten vlees en vis afwisselen. Als bot eenmaal verhit is door koken of bakken, mag je het niet meer geven. Ga je op de BARF-toer, dus geen KVV, maar echt complete karkassen e.d., dan moet je je echt goed inlezen. Maar zo te lezen is KVV al uitdaging genoeg. (voor mij ook hoor )

Ik zou ook proberen of de hond fruit en groente lust. Als je googled op wat honden wel en niet mogen eten, vind je hele lijsten.

Woef

Woef

25-06-2017 om 13:50

Niet de lucht

Maar wat er inzit aan structuur met peesjes enzo vind ik zo voor. Maar goed, ik hoef het niet te eten.
De dierenarts was niet tegen het verse, maar de leeftijd van de hond in combinatie van een mogelijke bacterie in het vlees.
Ik heb farmfood fresh compleet. Er zou geen compleet op mogen staan als dat niet zo was neem ik aan?(vraag)

Ik las idd over de geperste brok ivm diverse verteringsprocessen. Het is nog een hele studie. Nu denk ik dat ze van nature ook wel van alles door elkaar eten als ik mijn eerdere honden bekeek die stortbakken waren.

Ik ben er nog niet uit. Vind het gemak van brokken wel fijn. Dagje weg wordt al lastiger met vers voer buiten de koelkast. Het verkleurt binnen no time! Maarja dan moet hij wel voldoende brokken eten. Het handje dag ik twee dgn geleden instopte is wel kleiner geworden maar bij lange na niet op. Vers krijgt hij 3 x 20/25 gram. Blijkbaar voldoende om redelijk vol te zitten.

Baasje

Baasje

25-06-2017 om 14:06

pup

Wij hebben een pup van bijna 12 wk en voeden met Darf. Nooit bij een pup een combinatie geven want er moet minstens 7 uur tussen zitten ivm de zuurgraad van de maag. Dat kan pas als je twee voedingen per dag geeft.

Als wij toch overstappen naar brok dan geven we volvoeding van Darf. http://volvoeding.nl/nl/

Met die bact is echt niks aan de hand, zeker als het vlees 3 wk bevroren is geweest en dan heeft de maag van de hond nog een hoge zuurgraad. De mens is juist degene die goed hygienisch bezig moet zijn met dat vlees.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2017 om 16:52

Wormen

Door de hoge zuurgraad zouden wormen ook geen kans krijgen.

Woef

Woef

25-06-2017 om 17:39

ik denk dat de da

daar op doelde: dat als je het even laat staan, zeker in de hitte van afgelopen tijd, dat die bacterie en er dan zo ingekropen is en dat trekt een pup dan weer niet (heeft al kennelhoest).
Voorlopig blijf ik het nog even geven, zal me er meer in verdiepen maar ik vind het lastig.
Vooral omdat iedereen (verkopers) natuurlijk voor eigen parochie preekt (brok/vlees) en iedereen (kopers) weer eigen ervaringen hebben.

Ik zag ook een natuurlijke brok van Renske, daar zat dan weer bietenpulp in. Wat een hond daar dan weer mee moet wist ik ook niet, maar dat is ook allemaal weer beperkter houdbaar en met een kleine hond krijg je de voordeliger grootverpakkingen dan niet op tijd op.

Ik pieker nog even verder.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2017 om 20:01

Woef

Vanwege de allergie van onze hond, heb ik ook flink gezocht naar 'het beste', maar het blijft inderdaad lastig. Je zou ook nog naar http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ kunnen gaan. Het is er bij mij nooit van gekomen, omdat ik eerst een proefzakje wilde, maar er zijn geen verkooppunten in onze stad.

Wat de bacteriën betreft, moet je het vlees inderdaad wel meteen weghalen als pup stopt met eten. Laten staan kan echt niet. Ontdooien luistert in die zin ook best nauw. In de koelkast ontdooien. Als het eten nog te koud is kun je er een beetje heet water door scheppen. Geen kokend water, maar heel erg warm uit de kraan. Samen doorkneden. Wij doen er altijd gekookte sperziebonen door, daardoor wordt het eten ook warmer. Als de porties te groot zijn voor je hondje, zou je kunnen overwegen om het in meer porties te geven.

Pennestreek

Pennestreek

27-06-2017 om 14:29

Ik wissel KVV af met af en toe BARF

KVV heb ik van Lotgering. Zeer betaalbaar, wordt diepgevroren thuisbezorgd. Ik zorg altijd voor veel afwisseling in soorten, maar omdat de basis toch meestal rund, lam en kip is geef ik regelmatig ook iets als zalmkoppen of een fazantkarkas. Vanavond komen er bij de levering sprotjes, ben benieuwd of ze dat ook lekker vindt. Onze hond is wel een lady hoor, de zalmkop moet ik voor haar in kleinere stukken hakken, en dat vieze klusje krijg ik niemand anders in de maag gesplitst helaas. Maar verder heb ik totaal geen moeite met geur of substantie. Karkassen eet ze wel buiten in de tuin trouwens, dat doet ze graag liggend in het gras. Ook fijn zijn de vliegen die erop af komen, daar jaagt ze graag op .
Overigens had ik toen ze pup was KVV van Naturis. Dat is wat duurder, maar veel fijner gemalen, dat is voor een pup (leek mij tenminste) wel prettiger. Kleinste verpakking is van al het KVV 500 gram, dat wilden we in het begin niet in 1 keer ontdooien, dus die zaagden we doormidden. Was wel een enorme klus, maar goed, dat hebben we maar een paar weken hoeven doen. Ontdooid KVV kun je in de koelkast makkelijk 2 dagen goed houden, dus dan kun je een rol van 500 gram in 2 dagen voeren.

Lynna

Lynna

27-06-2017 om 15:10

Ook 1x kvv gegeven.....

En mijn lab werd me toch ziek! Ik had zo'n ingevroren rol, weet niet meer van welk merk. Daar had ik een stuk van gegeven. Ze heeft een dag en een nacht continu gespuugd en diarree gehad, ik heb die nacht op de bank beneden geslapen. Nooit meer dus. Mijn dierenarts was ook anti. Er hoeft maar 1 rottig bacterietje in te zitten.

Baasje

Baasje

27-06-2017 om 15:29

Lynna

Die bact zijn echt grote bangmakerij, als een zoogdier in het wild van 1 bact al ziek wordt zou de soort niet overleven.

Als je met kvv start moet je dat langzaam opbouwen omdat je je hond al die tijd aan verkeerd (voor de hond dus) eten hebt laten wennen. Als je een vegetariër opeens vlees geeft wordt die net zo ziek als jouw hond. Domme actie dus en dat je hond ziek werd komt niet door 1 bacterie.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2017 om 16:19

Nou verkeerd...

Brokken zijn op zich niet verkeerd, maar het is niet natuurlijk. Wij hebben onze voorgaande honden ook altijd brokken gegeven en ook de hond die we nu niet meer hebben nog. Maar juist doordat de honden allergisch op brokken reageren, zijn we er echt vanaf gestapt. En als je eenmaal 'om' bent, dan wil je niet anders meer, is mijn ervaring. Onze honden zijn nooit ziek geworden van kvv. Het kan wel zijn dat de ontlasting een weekje anders is vanwege de omschakeling. Je zou in eerste instantie kvv gekookt kunnen geven, maar dan wel kvv waarin geen duidelijke stukjes bot zitten. Supermarktvlees is nogal fijn, dus dat kan wel. En met rauw vlees moet je natuurlijk wel oppassen. Zeker in de zomer, moet je het niet op het aanrecht laten ontdooien. Ben je het vergeten, dan kun je beter in de magnetron ontdooien, eraf halen wat je nodig hebt en direct in de koelkast of zelfs even de vriezer om het koelen te versnellen.

Als we zin hebben drogen we ook kvv, bedoeld als beloninkjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2017 om 16:26

Pennestreek

Ik heb laatst weer de zachte knabbel'botten' van Lotgering besteld. 1,50 per 5, dus ik heb meteen flink wat besteld. Omdat hond nu alleen is, kan er eindelijk gekloven worden.

Baasje

Baasje

27-06-2017 om 16:27

verkeerd

Verkeerd als in inderdaad niet natuurlijk, niet wat een dier hoort te eten. Ga je van vlees naar brokken zomaar over dan gaat het ook verkeerd.

De bacteriën zijn juist goed voor de hond maar wij mensen moeten oppassen. Dus je werkt net zoals je doet met rauw vlees wat je voor je zelf kookt.

Magnetron schijnt fout te zijn in verband met versplinteren van de botdeeltjes. Wij modderen nu maar wat aan met heet water erdoor mengen want buiten de koelkast ontdooien vind ik geen goed plan en dan nog is het vaak te koud. Onze hond wil het wel kunnen ruiken en dat doet het alleen als het handwarm is.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2017 om 17:15

Baasje

Als je het vlees echt alleen ontdooit, dus zodat het niet gaart, dan kun je het wel in de magnetron ontdooien. Het gaat echt om de temperatuur van de verhitting, dus als ze nog aan de koele kant lauw zijn, kan het geen kwaad. Daarom mag je, maar dat weet jij ongetwijfeld ook, nooit soepbot of kippenbotjes geven, die al meegekookt of meegebakken zijn. Mergpijpjes zijn sowieso gevaarlijk.

Omdat wij er standaard sperziebonen door mengen, zorgt dat ook voor opwarming van het eten. We gaven blijkbaar teveel vlees, waardoor ze iets af moesten vallen, sindsdien doen we er groente door en iets minder vlees. Ze zijn weer keurig op gewicht.

tante Sidonia

tante Sidonia

10-07-2017 om 22:01

voor de hond die op de bank plast zodra je weg bent!

Strooi peper op de bank. Dat wordt een vervelende ervaring voor hem, maar dat moet het ook worden. Hij zal, als hij enkele keren daar gesnuffeld heeft en ervaren dat dat nare gevoel daarvan komt, zal hij dat niet meer doen. probeer het wel even consequent vol te houden tot hij het niet meer probeert! Dat kun je mooi controleren met de camera.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2017 om 01:10

Peper?

Ik ben het daar totaal niet mee eens. Een hond heeft een ontzettend veel gevoeliger neus dan wij.

Honden (en katten) schijnen een hekel te hebben aan aluminiumfolie. Je zou hooguit kunnen overwegen om de bank daar helemaal mee vol te leggen, maar ik durf geen garanties te geven, omdat ik dit nog nooit geprobeerd heb.

De hond kan duidelijk niet tegen alleen zijn. De ene hond gaat slopen (de onze) en de andere hond gaat dus kennelijk op de bank plassen. Vreselijk smerig. Dan liever een gesloopte lamp geloof ik. Maar de conclusie is dus dat je hem niet meer alleen moet laten tot je een oplossing hebt. Ik weet niet of de hond wel eens in een bench gezeten heeft? Zo ja, dan zou ik die weer in ere herstellen, zo nee, dan zou ik hem eraan laten wennen. Een hond zal niet snel zijn eigen hok bevuilen. Daarnaast zou ik een hondentherapeut of gedragsdeskundige raadplegen.

Het komt bij ons niet zo heel vaak voor dat we echt allebei weg moeten, maar als dat al eens gebeurt hebben we een oppas.

Paddington

Paddington

11-07-2017 om 08:45

Gedragsdeskundige

Die zou ik vragen om te kijken naar hoe jullie met de hond omgaan.
Wat je op korte termijn kunt proberen is een schrikmat. Dat is een mat die hetzelfde effect heeft als schrikdraad zodra de hond erop springt. Een bench kan ook heel goed helpen.

Zelf denk ik aan een probleem in leiderschap en dominantie. Een hond die over een geur heen plast wil die geur maskeren met zijn eigen geur. Dat gedrag kan worden aangepakt door heel consequent met de hond om te gaan en goed te begrijpen wat je de hond verteld. Honden praten namelijk heel veel met hun lichaamshouding. Ze zijn meesters in het observeren. Net als kinderen hebben de meeste honden juist behoeft aan duidelijkheid. Dat de regels altijd hetzelfde zijn. Onduidelijk leiderschap maakt een hond onzeker. Dan heb ik het niet over dat je een hond moet schoppen of slaan, maar wel duidelijkheid bieden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.