Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Vroege opvang voor school


Skippyball schreef op 19-10-2021 om 14:48:

[..]

Ik zat eerder al in een procedure maar ik ben eruit gestapt om deze redenen. Lastig te combineren.


Echter zou ik het nog steeds graag willen en zoeken ze nog steeds overal mensen. Maar nu wil ik wel zeker weten of ik het kan regelen voor ik weer opnieuw in de procedures stap.

Het zou gaan om de kinderopvang, dus later beginnen is niet mogelijk. Misschien is er wel andere flexibiliteit mogelijk, dat zou ik moeten bespreken dan. (Zoals geen vroege diensten draaien)

En je kind op dezelfde opvang doen als waar jij wil gaan werken is dat een optie, al dan niet in een andere groep?

is er in jouw buurt ook een nextdoor-app?  Je zou daar kunnen vragen of er iemand in de buurt woont die je kan helpen.

Een student vragen?
Ik ben een tijdje aangesloten geweest bij een oppasbureau (Madelief was dat, maar je hebt er heel veel) en af en toe zag ik een verzoek als dit voorbij komen: 's ochtends met de kinderen ontbijten en ze dan naar school brengen. Voor studenten die om 9 uur 's ochtends college hebben best een ideaal bijbaantje.

Ik mis je man in dit verhaal. 
Zelf heb ik een paar jaar geschipperd met ouders van vriendinnetjes, betaalde oppas, buurmeisjes, schuiven met werktijden, telkens wat anders omdat het eigenlijk niet goed te regelen was. Het blijft problematisch want onze samenleving is hier niet op ingericht. Er komt een dag dat ze het 's ochtends zelf kunnen, dat is een schrale troost.
Ik was singlemoeder, geen man in beeld die kon meedenken of overleggen helaas. 

Via school een oproepje plaatsen? Misschien best ouders die het best kunnen gebruiken om op deze manier wat bij te verdienen?

Wij hebben best lang onze huishoudelijke hulp hiervoor ingezet, dat was ook een fijne oplossing, maar dat ging wel om een vaste dag per week. 

Ik zou inderdaad ook rondvragen in de buurt, bij ouders van dezelfde school etc. 
Toen mijn kinderen nog op de basisschool zat, deed de moeder van 2 kinderen uit de straat een opleiding en moest 1 dag in de week naar school. Haar kinderen zaten op dezelfde school als die van ons. Zij bracht haar kinderen dus eenmaal per week om 7.30 u. bij ons thuis. Ging altijd prima. Op een gegeven moment wisselde de oudste van school en die zette ik dan ook af, die school zat op de route. Soms paste ze ook op onze kinderen maar kwam in de praktijk weinig voor. Zij was gescheiden, dus dan is het altijd net iets lastiger natuurlijk. Vond het nooit een probleem.
Heb ook weleens kinderen een periode naar school gebracht omdat hun ouders tijdelijk niet konden brengen (moeder had been gebroken). Ik vind dat doe je voor een ander. Dus ik denk echt dat er op die manier best iemand te vinden is. 

Moet je man om 6:00 vertrekken of is dat meer een gewoonte?

Als je drie dagen in de kinderopvang wil werken op een vaste groep moet je er rekening mee houden  dat je 1 ,misschien 2 x,om half 8 gaat beginnen. Wil je liever later dan heb je ook de latere eindtijd.
Ik heb vaker 1830 gehad omdat mij dat niet uitmaakte en ik t lastiger had smorgens. Collega andersom die wilde t liefste als eerste naar huis.
Het ligt er dus een beetje aan. 
Heb je de kans om vso op de school van je kind te doen voor de opvang zelf dan is dit goed in te passen omdat hij dan meegaat.

ik zou toch op school vragen. Als een moeder bij mij met die vraag zou komen. Dan zou ik het voor bijv. 2 ochtenden in de week geen probleem vinden. Zo zijn er vast wel meer.
Alle 5 de ochtenden zou wat veel worden. 

---

---

19-10-2021 om 22:04

Inderdaad laat het aan zoveel mogelijk mensen weten. Soms is dit het ideale moment voor sommige mensen om gewoon wat bij te verdienen op een makkelijke manier. Soms is het ideaal om iets met gesloten portemonnee te doen en blijkt iemand een soortgelijk probleem te hebben op een heel ander moment. Bijv 2 uurtjes op de zaterdag. 

De kinderen van mijn vriendin konden hier zo naar binnen worden geschoven in noodsituaties, ze waren even oud als die van mij maar in dat soort situaties hoefden ze niet perse samen te spelen. Het waren op dat moment vier 'broertjes/zusjes' die deden wat ze zelf wilden. Anders lijkt het net of je eigen kinderen die moeten gaan vermaken ofzo en dat wilde ik niet. Soms hadden mijn kinderen zelf een vriendje mee bijv. 

Een oppas aan huis die 's ochtends je zoon naar school brengt. Er zijn zat studenten voor wie dit een ideaal bijbaantje is. Ik heb ook een aantal jaar zo'n oppas gehad toen ik alleenstaand was met fulltime baan.

Ik zou het op school vragen aan ouders van klasgenootjes/vriendjes van je kind. Die ken je al en ze moeten toch naar school. 
Persoonlijk zou ik het wel heel vroeg vinden als een kind om 7 uur op de stoep zou staan. Dan zijn we hier amper wakker en moeten nog de hele ochtendroutine doorlopen terwijl dat andere kind dan al helemaal klaar is. En ik ben in de ochtend echt niet op mijn gezelligst. Als het incidenteel is, zou ik het wel doen, maar structureel één of meer dagen per week niet.

met je toekomstige werkgever bespreken. Wil hij je zo graag dat je half 8 kan beginnen 

en anders helaas als er geen kdv, gastouder of mouw aan te passen is met je mans werk.  Ik zou het nooit aan een moeder op school gaan vragen voor structureel

Ik zou alles inzetten op het zoeken van een student of gastouder en dan in combinatie met je andere kindje. Voor enkel een uurtje voorschoolse zul je geen gastouder vinden maar in combinatie met de opvang van je jongste misschien wel?
Ik heb zelf ook als gastouder gewerkt met dat er zo vroeg 2 kinderen kwamen. Ik zou het dan weer niet snel vragen op het schoolplein omdat ik het toen best een belasting vond, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een avondmens ben en een vlotte ochtendroutine had met mijn eigen kinderen, dus ik moest er echt 3 kwartier eerder mijn bed voor uit om om 7 uur klaar te staan ipv dat om 7.30 de wekker ging. Misschien zijn er vroege vogels (of mensen die kinderen hebben die iedere ochtend om 5.30 a 6 uur wakker zijn) die hun kinderen al klaar hebben staan om 7.00 uur in de ochtend en het geen probleem vinden? Je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Ik werk in de kinderopvang en het ligt echt aan je werkgever. Bij mijn vorige werk hoefde je niet bij iemand aan te komen met de mededeling dat je liever de late dienst had bijvoorbeeld, je zorgde maar voor oppas.
Bij mijn huidige werkgever zijn ze heel flexibel. Ik heb een aantal collega's die alleen late diensten draaien omdat ze eerst hun kinderen naar school brengen.
Ik zou dus eerst navragen hoe het zit met de diensten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.