Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Vroege opvang voor school


Skippyball schreef op 19-10-2021 om 14:48:

[..]

Ik zat eerder al in een procedure maar ik ben eruit gestapt om deze redenen. Lastig te combineren.


Echter zou ik het nog steeds graag willen en zoeken ze nog steeds overal mensen. Maar nu wil ik wel zeker weten of ik het kan regelen voor ik weer opnieuw in de procedures stap.

Het zou gaan om de kinderopvang, dus later beginnen is niet mogelijk. Misschien is er wel andere flexibiliteit mogelijk, dat zou ik moeten bespreken dan. (Zoals geen vroege diensten draaien)

Er is een zeer groot personeelstekort in de kinderopvang, de kans dat ze je tegemoet willen komen is m.i. echt aanwezig hoor. Daarnaast zijn er altijd mensen die juist graag de vroege dienst willen draaien zodat ze op tijd naar huis kunnen en niet pas rond 18:30 uur. Ik zou het gewoon aangeven in een gesprek!

Wij hebben ongeveer hetzelfde schema qua vertrektijden. Mijn man begint later op de dagen dat ik voor 07:30 weg moet (dat is over het algemeen 1, soms 2 keer per week). Hij heeft zijn contract daarvoor laten aanpassen van 40 naar 32 uur. Zo kan hij 1 keer in de week 's middags thuis zijn als kind uit school komt en als nodig wat later beginnen. Maar dat heeft natuurlijk wel financiele gevolgen. Dat moet ook maar uit kunnen. En de werkgever moet daarin mee willen gaan. 

Skippyball

Skippyball

20-10-2021 om 09:38 Topicstarter

Bedankt voor alle reacties.

Iemand miste mijn man in dit verhaal,
Mijn man kan niet gemakkelijk later beginnen met werken, daarom zoek ik naar ochtend oplossingen.
Hij kan wel de kinderen halen als ik een late dienst zou hebben. Opvang gaat ook om 18u dicht en als ik tot dan moet werken, red je dat ook niet.

Mijn zoon gaat naar school, dus op dezelfde opvang gaan werken waar hij heen gaat kan niet. Als hij naar een voorschoolse opvang gaat, is dit op school een lokaal. 

Ik zag wel fijne tips ook in de buurtapp vragen voor studenten of evt iemand anders die dat zou willen doen! Dat is zeker een idee. 

Ook met de werkgever hierover praten moet ik misschien maar doen,  wie weet is er meer mogelijk dan ik nu denk.

Ik heb zojuist een sollicitatie verstuurd! Wie weet wordt het wat!

veel geluk en succes 🤞 

Ik heb de indruk dat je in de zorg werkt/ gaat werken. Ik heb geen kinderen (lees wel mee), maar helaas is het echt niet overal in de zorg mogelijk om je werktijden aan te passen. Zeker niet als er veel zorg nodig is of iedereen op tijd de deur uit moet. Starten om 7:00 of 7:30 is vrij standaard. Ik zou dus kijken naar alternatieven voor de opvang in de ochtend. 

Succes met je sollicitatie!

Duufje schreef op 20-10-2021 om 08:10:

. En de werkgever moet daarin mee willen gaan.

De werkgever moet meteen zwaar wegende argumenten aankomen waarom een verzoek tot deeltijdwerkers niet gehonoreerd wordt. Ook als je meer uren wil werken overigens.

Dit is de Wet aanpassing arbeidsduur.

dan

dan

22-10-2021 om 20:22

Skippyball schreef op 20-10-2021 om 09:38:

Bedankt voor alle reacties.

Iemand miste mijn man in dit verhaal,
Mijn man kan niet gemakkelijk later beginnen met werken, daarom zoek ik naar ochtend oplossingen.
Hij kan wel de kinderen halen als ik een late dienst zou hebben. Opvang gaat ook om 18u dicht en als ik tot dan moet werken, red je dat ook niet.

Mijn zoon gaat naar school, dus op dezelfde opvang gaan werken waar hij heen gaat kan niet. Als hij naar een voorschoolse opvang gaat, is dit op school een lokaal.

Ik zag wel fijne tips ook in de buurtapp vragen voor studenten of evt iemand anders die dat zou willen doen! Dat is zeker een idee.

Ook met de werkgever hierover praten moet ik misschien maar doen, wie weet is er meer mogelijk dan ik nu denk.

Ik heb zojuist een sollicitatie verstuurd! Wie weet wordt het wat!

Veel succes met de sollicitatie! Ik denk dat het plaatsen van een oproep in de buurtapp zeker wel zal helpen. Zelfs al is er daar niemand momenteel beschikbaar, dan is de kans dat zij een ander kennen die wel kan helpen vrij groot. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.