Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Aantrekkelijke uiterlijke eigenaardigheden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Plussen en minnen

echtgenoot scoort van beide wat:
donker: +
bruine ogen: +
niet te mager: +
lang: -
donkere hese stem: ++
sportief:+

Slechts drie voorkeuren

mager, beleefd, kort haar.

Nooit verliefd geworden als 1 van de 3 niet klopte. Het is ook geen bewuste keuze, vriendinnen begonnen erover.

Beleefd is niet beschermend of afstandelijk, wel hoffelijk en/of vormelijk. Zijn brieven lijken wel uit de '50-er jaren, eerlijk gezegd moet ik er weleens om lachen. Maar mannen die op de bank plonzen, de deur in je gezicht laten vallen of voorgaan bij een ingang... vreselijk.

Primavera

Primavera

16-09-2011 om 15:43

Behaard, niet te lang en vooral intelligent

Voor mij moet een man juist behaard zijn, liever teveel dan zo'n gladde bast. Ik weet dat dat laatste al jaren in de mode is, maar ik vind het 3 keer niks.
Ook heb ik gemerkt dat ik niet op lange types val. De langste waar ik ooit iets mee gehad heb zou misschien 1.80 zijn geweest, maar meestal zitten ze daar nog onder. Wel een goed geproportioneerd lichaam, dus geen korte beentjes, maar in verhouding juist lange benen.
Verder heb ik nog een zwak voor bruine ogen met lange wimpers, maar dat is niet zo'n eigenaardige voorkeur en daar ging dit draadje over.
Wat trouwens veel belangrijker is dan uiterlijk, is intelligentie. Niet in de algemene zin van hij moet wel intelligent zijn, nee ik val als een blok voor een man (zelfs al zou het een onsportieveling, van 2m zonder borsthaar zijn) die mij met een spelletje schaak weet te verslaan en in begrijpelijke taal weet uit te leggen wat bosonen en neutrino's zijn en bij een hem niet bekend onderwerp gelijk de logica eruit weet te pikken om mee te kunnen denken.
Groeten Primavera

Bedoel je nou, vic

dat je vriend thuis in pak rondloopt? Echt?
Dat zou ik toch echt een afknapper vinden. Ik zou denken dat zo iemand zich niet kon ontspannen. Draagt ie in huis dan ook nog schoenen?

Vic

Vic

16-09-2011 om 17:24

Silone

Nee, natuurlijk niet. Jasje gaat uit, knoopje los, slippers aan.

Ook dat

zie ik hier niet gauw op de bank zitten. Als echtgenoot een pak, of nette broek met overhemd aan heeft, dan werkt hij. Anders niet (tenzij fancy feestje).
Oevrigens draagt mijn vader (80) altijd schoenen in huis. Dat vind ik toch zo raar. Ik zat me laatst te bedenken of dat vroeger ook al zo was. Volgens mij niet. Werkschoenen uit, poffels aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2011 om 01:17

Silone

Ik stel me zo voor dat het gemakkelijker voor je vader is om niet van schoeisel te hoeven wisselen als hij verschillende activiteiten op een dag heeft. Hij kan zo de deur uit met schoenen aan. Geen gedoe van aan en uit.
Zo zie je maar hoe anders het overal gaat. Ik trek als ik thuis kom ook sloffen en slobberkleren aan, maar dat is vooral omdat ik mijn kleren graag netjes hou voor de volgende dag. Ik trek kleren meestal 2 dagen aan naar het werk. Maar anders heb ik ook gewoon mijn schoenen in huis aan. Zo ben ik opgegroeid, ik weet niet beter of dat 'mag'.

Intelligentie en gebrek aan

Ik moet eerlijk zeggen.........die intelligentie daar heb ik zelf ook enorm gebrek aan als ik écht,écht verliefd ben. Laat staan dat ik dan kan beoordelen of mijn lover dat heeft........
Ik kan niet eens meer normaal denken! En eigenlijk alleen maar zwijmelen en giegelen en in ieder geval anders/raar doen dan ik ooit normaal zou doen.
Ik kan dus alleen maar primitief reageren op lichamelijke aantrekkingskracht.......en heb écht geen enkel benul of mijn beoogde partner intelligent is of dom of misschien nog dommer. Daar kom ik dan dus pas achter als alle eerste comotie enigzins aan het inzakken is.
Knap dat jullie je instincten zo in bedwang hebben dat je zijn intelligentie meteen kunt peilen!
Dat is voor mij in een later stadium ook een afknapper, maar dat reken ik echt niet onder 'aanrekkingskracht' dat is eerder 'afknapkracht' ofzoiets.
groeten albana

ChrisH

ChrisH

17-09-2011 om 09:53 Topicstarter

Andersom (ot)

We gaan een beetje ot nu, maar bij werkt het net andersom als bij Albana. Ik ben niet snel ondersteboven van iemand. Dus in het proces van iemand beter leren kennen kan zijn intelligentie juist de reden zijn dat ik zijn uiterlijk met andere ogen ga bekijken. En voor sommige uiterlijke dingen heb ik dus sowieso een zwak.

Grappig trouwens dat iedereen zulke andere dingen zoekt in iemand. 'Op elk potje past een dekseltje', die uitdrukking komt niet uit de lucht gegrepen.

Chris

Primavera

Primavera

17-09-2011 om 09:59

Nee albana, het is andersom

Albana:"Knap dat jullie je instincten zo in bedwang hebben dat je zijn intelligentie meteen kunt peilen"
Nee, dat is dus andersom, die instincten komen pas boven op het moment dat je merkt dat die man zo intelligent is.
Vergelijk het met iemand die je op het eerste gezicht als 'wel leuk' classificeert, totdat hij zich omdraait en je in een paar prachtige ogen verdrinkt, of een innemende lach je de grond onder de voeten doet wegzinken.
Zo kun je aan iemand voorgesteld worden, die je op het eerste moment weinig zegt, maar op het moment dat hij zijn mond open doet en er een zeer intelligent verhaal uit komt, bijv. door uitleg over wat hij nou precies doet, het zelfde soort wauw-effect oproept als lichamelijke aantrekkingskracht. Noem het geestelijke aantrekkingskracht die bovendien zorgt dat je er vervolgens echt geen benul meer van hebt of je die persoon nou mooi of lelijk vond, hij is ineens aantrekkelijk.
Voor jouw voorkeur voor zware stem moet iemand toch ook eerst zijn mond opendoen? En de wensen voor wel of geen borsthaar kun je ook niet altijd gelijk nachecken als je de man niet toevallig op het strand ontmoet. Tenzij je voorkeur uitgaat naar diegenen die met zo'n diep losgeknoopt hemd rondlopen, maar dat is voor mij zo wie zo al een afknapper.
Groeten Primavera

mirreke

mirreke

17-09-2011 om 10:21

Verschil tussen aantrekkelijk en mooi

Ik heb naar aanleiding van dit draadje nog eens zitten denken hoe het bij mij nou precies zit.
Ik las dat ingridt houdt van androgyn, en eerlijk gezegd vind ik dat ook erg mooi.
Maar volgens mij is er, bij mij althans, een verschil tussen wat ik mooi vind, esthetisch mooi of aantrekkelijk, en waar ik op val, waar mijn lijf op reageert.
Mooi vind ik idd androgyn en ook wel gestileerd. Ik vind Johnny Depp bv. een hele mooie man, ook wel aantrekkelijk trouwens.
Maar alle personen op wie ik in mijn leven zomaar, plof!, op viel, zijn of waren ietwat vlezig (niet dik, maar wel vol, stevig), groot, blond, en eerlijk gezegd totaal niet androgyn. Er bestaat voor mij dus een verschil tussen wat ik met mijn hoofd mooi vind en wat mijn lijf plus hormonen ervan vindt.
Wat ik ook belangrijk vind, naast al die uiterlijkheden, is een enorm gevoel voor humor. Dat is wat mij betreft wel echt een afknapper, ook al zou iemand perfect zijn qua uiterlijk en lichamelijkheid, ik knap compleet en geheel af als ik op dat vlak een klik mis.
En ja, ik hou ook van harig, borsthaar, beenhaar, okselhaar ) en dat vind je ook niet bij die androgyne mannen. Ik val trouwens ook wel op stoere aantrekkelijke vrouwen, maar daar heb ik nooit iets mee gedaan...

Mmm

Ik geloof dat ik het snap. Ik heb inderdaad wel eens opeens een complete afkeer gekregen omdat iemand erg behaard was...maar toen zat ik al in zo'n situatie dat ik me er met moeite uit kon manouvreren.
Maar qua intelligentie zal ik w.s. ook niet uitblinken op het moment dat mijn hormonen op hol slaan...Ik wéét echt niets meer. Alleen dat ik mijn buik in bedwang moet houden en niet zo 'raar' moet doen en op moet houden met zo belachelijk te doen. Er komt amper nog een zinnig woord uit mijn mond. Jaha, als ik zonder hem ben. Maar mét hem kan ik dat allemaal écht niet. Ik kan lopen, zitten, kijken, horen dus (zeer crusiaal), maar zelfs amper praten en ook eten gaat me zeer slecht af en drinken ook.
De helft van de tijd snap ik ook amper wáár hij het over heeft, het ontgaat me compleet...alleen de toon van de stem die hoor ik dan wel.
Dus misschien knappen wel een heleboel mannen compleet op mij af als ik dol van verliefdheid zo dom doe? Terwijl ik normaliter toch over een normale intelligentie beschik? Dat je erop kan afknappen snap ik....na zo'n periode wordt ik langzaam aan 'wakker' en weer mezelf. En dan kan ie nog zo knap en aantrekkelijk zijn maar als ik geen zinnig woord met 'm dán meer kan wisselen is het gauw gebeurd met de aantrekkelijkheid.

Terug naar de vraag dan

Wat vind ik het leukst (sexe-onafhankelijk)
Negroïde kinderen
Tanden die niet keurig in het gelid staan.
3 dagen baard.
krullen
lange wimpers

Whoops

die driedagenbaard was niet geheel sexeonafhankelijk
Verder heb ik niks met androgyne types, of knokige hardloopkniemannen.

Sancy

Sancy

17-09-2011 om 21:37

Tdh

TDH, ofwel tall, dark and handsome, daar val ik op. En dan hoeft dat 'tall' alleen maar te betekenen: groter dan ik

Vic

Vic

17-09-2011 om 23:08

Gut wat grappig

"O, vooral géén buikjes (onder een pastellerig poloshirt, brrr)."
Gisteren was hier een harddraverij. Dat trekt altijd een wat apart publiek. Veel 'boeren' en van die types met zonnebrillen. Er liep ook een man, met buikje, met een knalroze Ralph Loren poloshirt. Hij leek zo weg gelopen uit Gooische Vrouwen Nee, dat is ook niet mijn type. Ik houd niet van brallers.

sinas

sinas

17-09-2011 om 23:27

Niet speciaal uiterlijkheden

maar ik val als een blok voor mannen met een "talent", zoals gitaar spelen, of goed kunnen tekenen. Mannen met een enorm gevoel voor humor, maar niet eens zo heel knap, daar kan ik ook voor vallen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2011 om 00:06

Eigenlijk

kan ik zomaar voor willekeurig welke man vallen als ik de lijst met aantrekkelijke eigenschappen zo eens op een rijtje zet. Wat dat betreft is er niet veel veranderd de laatste 30 jaar. Behalve dat ik al járen natúúrlijk een keurige getrouwde mevrouw ben die uiteraard niet meer voor andere mannen valt
Er zijn wel een paar zaken wat ik niet aantrekkelijk vind. Een grote adamsappel, zeker niet bij een lange hals, sliertige magere mannen, kleine propjes, maar bij 'onaantrekkelijk' scheelt het hoe de betreffende man is. Zo vind ik Tijs van den Brink (Knevel en Van den Brink) puur op het eerste gezicht best een leuke man om te zien. Tot hij gaat praten en gezichtsuitdrukkingen laat zien. Hij keurt nogal wat af naar mijn gevoel. Onaantrekkelijk. Maar ook popi-jopietypes, te luidruchtig, te joviaal, dalen echt op de ladder als ik ze in actie zie. Daartegenover staat dat ik een collega heb met flink overgewicht, maar hij is áárdig. Als ik zijn leeftijd had zou ik zijn overgewicht voor lief nemen, echt waar. Kortom: het karakter van een man bepaalt wat mij betreft een heel groot deel of ik hem aantrekkelijk vind of niet.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

18-09-2011 om 12:55

Opvallende hoektanden

Beetje dracula achtig misschien? Hoewel ik helemaal niet van die films houd...

Monique D*

Monique D*

18-09-2011 om 15:57

Aantrekkelijke uiterlijke eigenaardigheden, maar mijn vriendjes

Wat ik aantrekkelijk vind bij een man wat niet zo snel voor de hand ligt zijn:
Groot gebouwd lichaam (langer dan 1.85 m), hij heeft kolenschoppen (dat heeft mijn collega, die heeft hele warme en enorme handen!), een flink behaarde borst en dan beschikt hij nog over lange bakkebaarden of ringbaard. Op zijn hoofd heeft hij halflang krullend of sluik donker of zwart haar.
Grote neuzen vind ik niet zo veel aan, platte neuzen vind ik juist mooi.
En dan zou hij een hele diepe stem moeten hebben (ik vind de stem van Willem-Alexander mooi, maar dat is ook het enige wat ik van hem leuk vind). Of als de stem een beetje hees is, dat vind ik super! En wie kent toevallig de verhalenverteller Willem de Ridder? Ik was verliefd op zijn stem en fantaseerde een mooie persoonlijkheid erbij, totdat ik hem in werkelijkheid zag.... hetzefde heb ik ook met een aantal presentaroren op de radio gehad.
En hadden die mannen die ik ooit in mijn leven heb gehad die mannen deze kenmerken? De eerste op wie ik hevig verliefd was was wel vrij groot, maar had geen bakkebaarden/ringbaard, de tweede was zo'n 1,75 lang maar erg mager, had een kale borst met een litteken en een klein sikje, de derde was net zo klein als ik (1,58 m) en ook niet behaard en had een snor. Maar hij had wel een platte neus! Als hekkensluiter de vierde (mijn ex-man) was wel behaard, lang en redelijk groot, maar heeft geen bakkebaarden/ringbaardje. Geen van hen had zo'n prachtige hese stem of een diepe bas. En kolenschoppen? Mijn ex had wel die in de buurt kwamen, maar ze waren niet zo groot als die van mijn collega!-)
Misschien komt die ideale man nog op mijn pad!

Vic

Vic

18-09-2011 om 22:05

Smaken verschillen

Lang haar, bakkebaarden, ringbaardje, iiieeeeew

Amarins

Amarins

18-09-2011 om 22:41

En voor mij...

Nou, in ieder geval lang (toch minstens ruim een kop groter dan mijn 1.60), slank op het magere af. Voortanden niet netjes in het gelid, dus de ene tand staat iets voor de andere. Bril(letje) geen bezwaar. Blond (overal).
Geen haantje, iets verlegen, intelligent.
Daar doe ik het wel voor.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2011 om 22:55

Amarine

Volgens mij zit je iemand te beschrijven die het al voor je is

Valkyre

Valkyre

18-09-2011 om 23:27

Sinas

Jaaaa leuke talenten! Ik ben getrouwd met een muzikant die ook nog eens goed kan dansen, mooie liedjes schrijft, zingt en tekent

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Amarins

Amarins

19-09-2011 om 00:41

Kaaskopje

Ja . En nee . Helaas, maar zo is het leven soms.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Als ik al die niet rechte tanden zo zie

Als ik al die niet zo keurig in het gelid staande tanden zo zie, kunnen de orthodontisten wel inpakken!
Hoe moet dat nu met de generatie die al alles keurig recht heeft staan door al die beugels??? Komen die nu nooit meer aan de 'vrouw'?
groeten albana

Jujube

Jujube

19-09-2011 om 10:14

Donker haar

Donker haar vind ik veel aantrekkelijker dan blond haar, op 1 of andere manier. Rossig haar heeft wel weer wat. Verder graag een dikke bos haar op 't hoofd. Gevoel voor humor en relativeringsvermogen zijn zeer wenselijk. En geen bralballen met bijbehorende tongval. Ralph Lauren poloshirts zijn een no-no. En een zeker intellectueel niveau vind ik wel belangrijk.
Groet,
Jujube

Asa Torell

Asa Torell

19-09-2011 om 12:23

Bakkebaarden

Oh ja, daar heb ik ook een enorm zwak voor! Gecombineerd met bruine krullen en hoge jukbeenderen met zo'n blosje op de wangen. Zwijmel!
Verder valt er totaal geen algemeen plaatje te halen uit de mannen waar ik daadwerkelijk op gevallen ben en iets mee gehad heb. Behalve dat ze allemaal blauwe ogen hadden, maar eigenlijk vind ik bruine juist mooi. (hoewel bij boven beschreven man wel blauwe ogen horen trouwens). En van man vond ik het erg leuk dat hij niet veel groter was dan ikzelf.

Lizelotje

Lizelotje

19-09-2011 om 14:41

Donkere ogen

Donkere ogen waar ik een beetje bang van word als hij me boos aankijkt.Een type die geen haantjesgedrag nodig heeft om indruk te maken.Lang,brede schouders ,sterke armen,donker haar.Geen kantoortype.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2011 om 15:18

Jujube

En een zeker intellectueel niveau vind ik wel belangrijk.

Hoe intellectueel een man 'moet' zijn hangt natuurlijk een beetje af van hoe intellectueel je zelf bent, maar waar ik in het algemeen en ook achteraf gezien heel blij om ben is dat ik een man heb die veel feiten weet, gewoon veel weet door te lezen, waardoor mijn kennis ook groter is geworden. Ik denk dat mijn man in dat opzicht minder aan mij heeft gehad, maar we kunnen wel over de 'dingen der aarde' praten op manier waar ik wijzer van denk te worden en mijn man denk ik ook. Als dat aan onze relatie ontbroken had, zou ik dat wel 'arm' gevonden hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.