Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Caesar

Caesar

09-04-2016 om 12:32

Aardstralen


Triva

Triva

10-04-2016 om 10:41

40er

Als jouw man dat kan: mail Randi en haal dat miljoen even op. Hij blijft er maar mee zitten (al 30 jaar ofzo).

Caesar

Caesar

10-04-2016 om 10:47

ijsvogeltje

"Ik weet niet of het persé om aardstralen gaat, of juist iets als elektrische velden."

Tja, als het om elektrische velden gaat, of beter elektrische-magnetische velden, dan is er natuurlijk geen discussie. Die zijn makkelijk te meten. Maar als iemand al last zou hebben van EM-velden dan gaat het verplaatsen van het bed met één metertje echt niet helpen (en al helemaal niet als de bron in de aarde zit, zoals wordt beweerd bij aardstralen)

Ginny

Gelukkig is die vrouw genezen. Zelf denkt ze dat dat dankzij haar benadering is, ik denk dat het óndanks die benadering is (ze had wel wat chemo en bestralingen gehad voordat ze besloot de alternatieve toer op te gaan). Ze mag natuurlijk doen wat ze wil, ik maakte mij alleen zorgen dat er twee kinderen zouden opgroeien zonder moeder die aantoonbaar werkzaam medisch ingrijpen afwijst op basis van blabla.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-04-2016 om 12:29

Fijn voor haar

Maar inderdaad natuurlijk ook weer een bevestiging van: ziejewel!

Ik vind het toch altijd weer frapant hoe er selectief naar het eigen gelijk gezocht wordt. Het lijkt ooit wel een sekte.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 14:16

Triva

Dan weet ik er nog één op je lijstje: een hele goede zonwering! Het is echt helemaal niet fijn als je balkon op het zuiden ligt en het is boven de 20 graden met volle zon. Je kunt namelijk nergens schaduw vinden.==

Zonwering kun je kopen, een lekker zonnetje op je balkon niet. Bovendien ben je niet verplicht om buiten te gaan zitten op het heetst van de dag. Dat zul je Zuid Europeanen ook niet zien doen. Ik word op den duur echt depressiever in een huis met weinig zon en een tuin of balkon waar de zon 's middags al weg is. Het ligt vast aan mijn subtropische roots.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 14:22

40er

Vraag me niet hoe hoor. En als je met hem rondwandelt is het niet zo dat hij het benoemd hoor, in het dagelijks leven heeft hij er geen hinder van.===

Is het dan iets wat je aan en uit kunt zetten? Moet hij er eerst voor in een soort concentratie?

Ik kan me wel voorstellen dat je water kunt ruiken. Dieren in het wild beginnen soms ook op een plek te krabben en dan komt er water tevoorschijn. Maar water vóelen.... ik heb er moeite mee.

Triva

Triva

10-04-2016 om 15:41

Kaaskopje

Er bestaan ook balkons waar je tot 's avonds laat zon hebt, dat gaat je nu JUIST niet lukken met een balkon op het zuiden. Dan ben je dan allang die zon kwijt. Vergeet niet dat je geen diep balkon hebt dus de zon is heel snel weg (vergelijk met een tuin op het zuiden en kijk hoe laat de zon op 1 meter van de gevel stopt).

Ik zou een balkon met zonsondergang veel meer waarderen (westen dus), je kunt dan vaak zelfs op de gallerij 's ochtends een kopje koffie drinken in de zon.

Hortensia

Hortensia

10-04-2016 om 16:02

balkon op het westen

Uit eigen ervaring weet ik dat een balkon op het westen in de zomer 's middags net zo min te harden is als een balkon op het zuiden. Onderschat de hitte aan het eind van de middag niet!

En 's ochtends op de galerij een kop koffie drinken, ik heb het nooit gedaan. Zat er niet prettig, het is toch gemeenschappelijke ruimte en niet privé.

Ik heb geen ervaring met het noordwesten maar dat scheelt misschien wel iets.

Mooist is natuurlijk om een balkon voor én achter te hebben, zoals in één van mijn eerste flatjes. Eentje op het oosten, eentje op het westen. Hete zomerdagen waren aan de oostkant het best te harden, terwijl op een lentedag als vandaag (zonnige perioden maar wel fris) die westkant weer heel lekker was.

Chi voorjaarsschoonmaak

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/4261107/2016/03/11/Grote-voorjaarschoonmaak-om-je-huis-meer-chi-te-geven.dhtml

"Juno ervaart het huis van Liesbeth als 'te passief'. ,,Te weinig chi," constateert hij. ,,Daardoor kun jij hier niet opladen en lekt je energie weg. Een batterijprobleem als het ware, waardoor jullie als nieuwe bewoners een valse start maken." Met zijn wichelroede, een dun koperen staafje, laat Juno zien hoe het werkt. ,,Kijk, hier in de woonkamer kan de chi vrijelijk door de ruimte bewegen. Dat zie je aan de rustig meanderende wichelroede. Maar in de keuken..."

Net als 'zegenen' door priesters sluit het aardstralenverhaal aan bij de ervaringen van mensen en de erkenning en het ritueel verzachten het leven en geven troost of balans.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 16:24

Triva

Hoe dan ook, ik wil zon op het balkon en naar binnen schijnend in de huiskamer. Ik zou even moeten kijken hoe de ligging dan ook weer moet zijn, maar op het noorden heb je de zon niet in de middag volgens mij. Met zuid of zuidwest zit je redelijk goed. Onze flat voor dit huis, was ongunstig gelegen en dat vond ik deprimerend. In de slaapkamer volop zon, maar in de woonkamer niet. Ik ging daar ook noodgedwongen op de galerij zitten in de zomer, maar ik wil dat helemaal niet, als ik de keus heb. Als ik met een kop koffie buiten ga zitten, wil ik dat 'privé' kunnen doen en niet op een plek waar ik mijn benen in moet trekken voor een passerende buur. Misschien mis ik een sociaal gennetje in dat opzicht.

ad 40-er

wat jouw man heeft, dat hij 'kan voelen' waar water zit wordt in de streek (zuid Europa) waar ik woon nog wekelijks gebruikt..en dus bewezen.
Ook op ons landje moest een waterput geslagen worden. Man loopt heel simpel met twee ijzerdraden over het land (100 bij 50 meter ongeveer). Op een bepaald punt gaan de ijzerdraden naar beneden. Dat is 1 meting. Vervolgens komt er een andere man, een andere dag. Slechts op afstand van 2 meter komt deze man op dezelfde manier op hetzelfde punt uit. Ik mocht 't ook proberen en voelde dus tja een lichte trilling in die ijzerdraden en ze bewogen inderdaad op hetzelfde punt naar beneden..ik wist niet waar dat was want was tweemaal binnenshuis gebleven.
Er is daar een put geslagen. Op 10 meter diepte volop water.
De waterboorfirma maakt overigens steeds gebruik van dezelfde man omdat ze weten dat hij 't in zijn vingers heeft

Triva

Triva

10-04-2016 om 19:00

Kaaskopje

Je hebt veel verschillende soorten flats, houd je niet te veel vast aan wat je kent. De flat waar ik woonde had een grote woonkamer en daarnaast de grote slaapkamer een balkon over de hele breedte van woonkamer en slaapkamer, dus ongeveer 9 meter. Aan de gallerijkant twee slaapkamers en de keuken/hal. Als je aan het eind van de gallerij zat loopt er niemand voorbij als je daar even een bakje koffie dronk.

Zoals ik al zei, je wil ook niet na vieren geen zon meer op je balkon hebben want dan kom jij thuis uit je werk, heb je geen zon meer. Dat bedoelde ik vooral met een balkon precies op het zuiden wat jij volgens mij over het hoofd ziet. Zodra de zon namelijk in het westen is heb je schaduw op je balkon. De zon gaat op de eerste dag van de lente en de herfst precies onder in het westen dus de uren ervoor heb je dan al bijna geen zon en in de periode tussen begin lente en begin herfst heb je dus ook in de avond geen zon meer op je balkon.

Imogen

Imogen

10-04-2016 om 19:20

Chiquita

'Er is daar een put geslagen. Op 10 meter diepte volop water.'

ik weet niet waar je woont, maar op bijna de hele wereld is op 10 meter diepte volop water. Behalve als je op de top van een rotsige berg woont. Daar heb je geen wichelroede voor nodig.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 20:16

Triva

Je moet het vaak doen met wat je krijgt. Dus ideaal zal het meestal nooit worden. Een balkon op het zuidwesten zal waarschijnlijk het beste zijn als je juist in de middag/avond buiten wilt zitten. Het zuidoosten als je tot een uur of 2 buiten kunt zitten. Ik heb een flat met tijdens het grootste deel van de middag zon was gehad en ja uiteindelijk draait de zon zo dat de schaduw langzaam over (een deel van) het balkon glijdt. Op hete dagen kun je er dan nog best prettig vertoeven, op minder warme dagen ga je dan naar binnen. Maar ik heb ook een balkon gehad die meer op het noorden gericht lag. Ik weet niet meer precies in welke mate noordoost of noordwest, maar verdraaid weinig zon in ieder geval. Dát zou ik echt nooit meer willen. Omdat ik toen nog iets meer moeite deed om bruin te worden, ging ik wel op de galerij zitten, maar ik voel me daar helemaal niet prettig bij. Dat je misschien aan het eind van een galerij komt te wonen met amper voorbijgangers, is natuurlijk zo, maar die kans is 1 op de zoveel. Je hebt meer kans op een huis ergens in het midden denk ik zomaar.

Ik heb in drie flats gewoond en ik kom ook wel eens ergens. Ik baseer me dus niet op 1 situatie.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-04-2016 om 21:06

Chiquita

"wat jouw man heeft, dat hij 'kan voelen' waar water zit wordt in de streek (zuid Europa) waar ik woon nog wekelijks gebruikt..en dus bewezen."

Nou, makkelijk te bewijzen dan zou je zeggen. Maar nee, er valt geen enkel wetenschappelijk bewijs voor te vinden. Het is dus gewoon hocus pocus. En ja, er zit overal water onder de grond ook bij mij in de tuin.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-04-2016 om 21:11

Ginny

"Leg jij het dan eens uit hoe het met die aardstralen zit."

Nou Ginny, er zijn een heleboel zaken waarvan mensen beweren dat ze bestaan. Uiteenlopend van aardstralen tot aardmannetjes tot chemtrails.

Die aardstralen zijn in heel Europa behoorlijk populair bij simpele zielen. Dus zijn ze regelmatig onderzocht net als die wichelroedelopers. Er is geen splintertje bewijs te vinden dat ze werkelijk bestaan. Dus *verstandige* mensen gaan er wijselijk vanuit dat het een van de vele doorten bijgeloof is.

Maar bewijzen dat iets niet bestaat is nagenoeg onmogelijk. Dus domme mensen hebben naar hun idee ruimte genoeg om vol te houden dat ze wel kunnen bestaan. Niemand kan bewijzen dat er geen theepot baantjes om de maan draait maar ieder verstandig mens zal er vanuit gaan dat dat onzin is.

Maar het kan wel hoor, want mensen geloofden ook niet dat de aarde rond was!

Caesar

Caesar

10-04-2016 om 22:44

Plat

Ad, er zijn nog steeds mensen die geloven dat de aarde plat is: http://www.theflatearthsociety.org/

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 22:52

Als de aarde plat is

doe ik mee. Ik kijk vanaf morgen naar mijn spiegelbeeld en herhaal: ik ben plat, ik ben plat... tot ik er zelf in ga geloven!)

Triva

Triva

10-04-2016 om 23:02

kaaskopje

Ik wilde je er voral op wijzen dat alleen een balkon op het zuiden willen wel heelkortzichtig is . Een balkon op het echte noorden met een gallerij op het zuiden? Bestaan dat soort flats echt? Ik kan het me bijna niet voorstellen want die boel konden ze zo omdraaien. Iemand hierbovenhad het nog over een balkon op het westen waar het te keet zou zijn op hete dagen? Het is wel het ideale balkon voor lange zomeravonden en aangezien jij een avondmens bent ziu ik dus geen balkon op het echte zuiden willen. Volgens mij eet je je avondeten dan altijd in de schaduw en je man zijn ontbijt ook

Wanklank

Aan aardstralen zit zo'n wanklank. De wichelroedelaars verdienen er geld mee of aardstralen worden gezien als de veroorzakers van kanker. Het woord heeft een negatieve klank.

Mijn oma, die gestorven is aan een agressieve vorm van borstkanker, heeft ook iemand gratis laten testen of haar verstoorde nachtrust veroorzaakt werd door de aardstralen. Na haar bed te hebben verplaatst, kon ze ondanks de kanker wat beter slapen. Is dat een placebo effect? Dat is helemaal niet te zeggen.
Een paar dagen voor ze stierf, stonden er ook een drie engelen aan haar voeteneind die aangaven dat ze binnen een paar dagen zou komen te overlijden. Ze vertelde haar man over het bezoek. Is dit ook bijgeloof? Bestaan er dan geen engelen? Is het bezoek van engelen alleen een voorrecht aan de mensen in de Bijbelverhalen? Ik denk dat gelovigen onder ons, hier anders tegen aankijken dan de niet-gelovigen. Net zo als men verschillend aankijken tegen het bestaan van aardstralen.

Zelf vind ik het ook moeilijk voor te stellen dat een kleine verplaatsing van een bed voldoende is. Maar als je na gaat hoe smal straling op zich is. Hoe nietig klein deeltjes zijn die kunnen bijdragen aan het fenomeen straling. Wie ben ik dan om stellig te beweren dat aardstralen niet kunnen bestaan? Weten we al zoveel van de processen in onze aardbol dat we kunnen uitsluiten dat aardstralen uitgesloten zijn? Omdat wij ze niet kunnen detecteren, bestaan ze dus niet.
Net als de engelen zeker..

Ps Ik geloof trouwens niet dat mijn oma kanker heeft gekregen door de aardstralen. Dat was meer een dna-ding.

Ervaring

Het zien van engelen is een menselijke ervaring. Het gebeurt. Je hoeft het niet te bewijzen.

rode krullenbol

rode krullenbol

11-04-2016 om 10:49

Oh ja!

Over het naast elkaar bestaan van verschillende leefwerelden:


https://youtu.be/dwP5a2HgWNo?list=PLvTj7IZDxKle7R1F1mPzCRHDfqq936p95

Rode krullenbol

Caesar

Caesar

11-04-2016 om 12:17

Flanagan

"omdat wij ze niet kunnen detecteren bestaan ze dus niet"

Ik zou het iets anders willen zeggen: fenomenen die niet fysisch te detecteren zijn, kunnen ook geen fysische interactie met ons hebben.

nou...

mensen kunnen wel fysiek reageren op zaken die niet fysisch te detecteren zijn.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-04-2016 om 12:52

Caesar

"Ik zou het iets anders willen zeggen: fenomenen die niet fysisch te detecteren zijn, kunnen ook geen fysische interactie met ons hebben."

Dat kun je natuurlijk nooit zo stellen. Als we fenomenen fysisch niet kunnen detecteren, dan zegt dat niet dat ze überhaupt niet te detecteren zullen zijn. Het zegt alleen dat ze met de huidige kennis en de huidige apparatuur niet te detecteren zijn. Er is nog zoveel wat nu nog niet te meten is, maar in de toekomst mogelijk wel. De wetenschap is nog lang niet klaar.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 12:57

Flanagan

"Wie ben ik dan om stellig te beweren dat aardstralen niet kunnen bestaan? Weten we al zoveel van de processen in onze aardbol dat we kunnen uitsluiten dat aardstralen uitgesloten zijn? Omdat wij ze niet kunnen detecteren, bestaan ze dus niet."

Zoals ik net al uitgebreid uitlegde kun je vaak helemaal niet bewijzen dat iets niet bestaat. Net als die theepot die om de aarde cirkelt. Maar mensen die beweren dat er een theepot met bijzondere eigenschappen om de aarde cirkelt nemen we niet serieus.

Waarom mensen die beweren dat er aardmannetjes, aardstralen of engelen bestaan dan wel?

Je kunt best van mening zijn dat als wat niet 100% uit te sluiten is dus kan bestaan, maar begrijp je in wat voor wereld je dat brengt? Een wereld waarin iedereen die maar iets verzint serieus moet worden genomen? Dan kunnen we de psychiaters wel naar huis sturen.

Dit is weer typisch zo'n doorgeschoten 60-er jaren ding. Alle meningen zijn gelijk. Niemand is slimmer dan een ander...

rode krullenbol

rode krullenbol

11-04-2016 om 13:05

Ach ja, Ad Hombre

Zo zijn er ook mensen, die vinden dat "de islamisering van Nederland" een om bedenkelijke politieke redenen in het leven geroepen waanbeeld is. Laat al wie daarvan spreekt, eerst eens komen met een heldere, werkzame definitie.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 13:21

ijsvogeltje

"Dat kun je natuurlijk nooit zo stellen. Als we fenomenen fysisch niet kunnen detecteren, dan zegt dat niet dat ze überhaupt niet te detecteren zullen zijn. Het zegt alleen dat ze met de huidige kennis en de huidige apparatuur niet te detecteren zijn. Er is nog zoveel wat nu nog niet te meten is, maar in de toekomst mogelijk wel. De wetenschap is nog lang niet klaar."

Daar laten de aardstraalliefhebbers het niet bij. Ze beweren nl. wel degelijk dat je ze kunt detecteren. D.w.z. iemand met het juiste talent en een wichelroede kan dat.

Dat biedt voldoende aanknopingspunten voor wetenschappelijk onderzoek. Als je de stralen niet kunt detecteren maar de effecten wel wordt iedereen heel opgewonden (een goeie wetenschapper is dol op bona fide raadsels). Maar helaas, zelfs onderzoeken met getalenteerde wichelaars leveren niets op.

Iedereen met een greintje verstand zal de aardstralen behoudens nieuwe bewijzen dus in het (overvolle) laatje met onzintheorieen stoppen.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 13:31

"Zo zijn er ook mensen, die vinden dat "de islamisering van Nederland" een om bedenkelijke politieke redenen in het leven geroepen waanbeeld is. Laat al wie daarvan spreekt, eerst eens komen met een heldere, werkzame definitie."

1. Wat dacht je van percentage van Nederlandse ingezetenen die op de vraag naar hun godsdienst 'Islam' antwoorden? Als je dat op een historische grafiek plot zul je een stijgende lijn zien.

2. Als je daarnaast het aantal immigranten en vluchtelingen die op de vraag naar hun godsdienst 'Islam' antwoorden afzet tegen het totale aantal immigranten en vluchtelingen zul je constateren dat dat percentage hoger ligt dan het percentage bij 1.

Op grond van die twee simpele constateringen zou iemand best de term islamisering kunnen gebruiken.

Iets wat ikzelf overigens naar mijn weten *nooit* doe. Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar ik daag je uit om een post van mij te produceren waarin ik over islamisering van Nederland schrijf. Ik vermoed dat je niets zult vinden.

"Laat al wie daarvan spreekt, eerst eens komen met een heldere, werkzame definitie"

Definieer jij alles wat je in je stukjes schrijft? Dan zouden ze vast een stuk minder leesbaar worden.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 13:46

Bromvlieg

"mensen kunnen wel fysiek reageren op zaken die niet fysisch te detecteren zijn."

Veel van jullie snappen de meest basale uitgangspunten van de wetenschap niet, anders zou je dit soort vragen niet stellen.

Wetenschappers hebben bijvoorbeeld de zgn. stringtheorie ontwikkeld. Geen enkele wetenschapper beweert - vzv ik weet - dat die snaren (strings) echt bestaan laat staan dat we ze kunnen 'detecteren' maar ze vormen een bruikbaar model voor bepaalde geobserveerde fenomenen. Als er nou voldoende voorspellingen vanuit die theorie kunnen worden gedaan die al dan niet uit blijken te komen kun je zo'n theorie geloofwaardiger maken.

De claims vanuit de aardstralencommunity zijn duidelijk. Aardstralen veroorzaken ongelukken, ziektes en beinvloeden je slaap. Daarnaast kun je ze gebruiken om water te vinden.

Allemaal testbare voorspellingen. Helaas kan geen van die voorspellingen de toets van een serieus onderzoek doorstaan. Daarmee houden we het voorlopig op onzin.

Dat mensen dol zijn op 'onzin' en elkaar graag voor het lapje houden en geld uit de zak kloppen met onzinstralen en onzinmedicijnen daar hebben we geen harde wetenschap voor nodig. Dat weten we allemaal allang.

Waarom hele volksstammen op dit forum steeds weer de diepe behoefte voelen om onzintheorieen in bescherming te nemen lijkt me ook een onderzoek waard. (ik denk persoonlijk dat ze het doen om mij te pesten, maar dat zal mijn paranoia zijn

Jammer is het wel, want wie zou er niet liever in een wereld leven waarin grote bovennaturlijke raadselen en tovenarij voorkwamen. Maar helaas, de echte tovenaar James Randi heeft er meen ik een miljoen voor uitgeloofd, maar niemand komt maar met enig bewijs voor het bovennatuurlijke. Jammer voor ons, dat hiernamaals zal er dus ook wel niet inzitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.