Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Caesar

Caesar

09-04-2016 om 12:32

Aardstralen


Persoonlijke beleving

Een paar keer ervaarde ik het bestaan van een engel. Ik zag het niet maar voelde het in mijn hart. Voor een ander is dit minder eenvoudig te accepteren als er geen /aantonbare bewijzen zijn achtergelaten. Maar dat verandert mijn mening over het bestaan van engelen niet.
Als iemand dergelijke ervaringen heeft met aardstralen, dan heb ik daar respect voor ook al heb ik die ervaring zelf nog nooit meegemaakt.
Ik vind het niet netjes om mensen neer te zetten als simpele fantasten wanneer je hun ervaring niet deelt

Iedereen met een greintje verstand, uhhh,,wie bepaalt dat?.

Caesar

Caesar

11-04-2016 om 16:04

ijsvogeltje

"Dat kun je natuurlijk nooit zo stellen. Als we fenomenen fysisch niet kunnen detecteren, dan zegt dat niet dat ze überhaupt niet te detecteren zullen zijn. Het zegt alleen dat ze met de huidige kennis en de huidige apparatuur niet te detecteren zijn."

Dat kan ik zeker wel stellen. Ik heb nooit beweerd dat het fenomeen detecteerbaar moet zijn met huidige meetapparatuur. Mijn stelling is dat als een fenomeen fysische interactie heeft met een persoon, het fenomeen ook fysisch detectbaar moet zijn met een meetinstrument (al dan niet al bestaand). Lijkt een inkoppertje, maar er zijn hele volksstammen die dat toch niet zo logisch vinden.

rode krullebol

Of deze:


https://www.youtube.com/watch?v=HhGuXCuDb1U

skik

rode krullenbol

rode krullenbol

11-04-2016 om 17:45

En dat, helemaal op rijm

Poëzie van de bovenste plank!

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 17:55

skik

Ik had 'm al eens gezien idd.
Maakt de hele discussie overbodig.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-04-2016 om 18:05

Triva

Ik heb de plattegrond erbij gehaald. Ik gaf al aan dat ik niet wist in welke mate het balkon noord-west of -oost lag. Het is noord-oost. Dus zodra de zon zuidwaarts gaat gaat hij achter het dak (wij hadden een dak). In de middag hadden we volop zon op de galerij. Ze hadden de boel hier eventueel om kunnen draaien, maar dat is niet gebeurd. Mogelijk ging het aangezicht van de wijk voor op de zon. Ik zie wel meer flats waarvan ik me afvraag waarom voor die opstelling gekozen is. Twee flats pal naast elkaar, de ene flat kijkt uit op een groenstrook met de balkons, de andere heeft daar de galerijen. De laatste heeft het langst voordeel van de zon op het balkon in de middag, de andere niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2016 om 18:46

ebventierl

Ik zou m'n toetsenbord een stukje verplaatsen...

ughhh

Overviel me toch even. Hahahahahaha.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2016 om 12:57

Ad Hombre

Ja en dunnere vingers kweken

rode krullenbol

rode krullenbol

12-04-2016 om 13:11

Welnee ...

Zo'n opoffering hoef je jezelf helemaal niet te getroosten, getuige dhr. Daniël Wayenberg en zijn kundige vaardigheden!

rode krullenbol

rode krullenbol

12-04-2016 om 13:13

redactionele correctie

"getuige dhr. Daniël Wayenberg en zijn kundige vaardigheden!" moet zijn "getuige onder andere dhr. Daniël Wayenberg en zijn kundige vaardigheden!"

wat ik niet snap

Ik heb niets met aardstralen. Voor mij is dat een hele boel vaag gedoe zeg maar. Mensen die daarin geloven, hebben naar mijn idee grote behoefte in iets mystieks in hun leven. Maar als iemand daarin wil geloven, wie ben ik om daarover een felle discussie mee aan te gaan?

Maar wat ik mij toch wel verwondert is dat dit forum ook best mild is ten aanzien van aardstralen, maar dat lijkt nogal persoonsgebonden. Homeopathie (waar ik ook niets mee heb) mag niet rekenen op deze coulante behandeling. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Judith-t

Misschien heb je wel gelijk. Maar voor dat fenomeen zijn denk ik twee redenen. Ten eerste: er zijn niet zo bar veel mensen die in aardstralen geloven, en zij die erin geloven richten verder niet zo bar veel schade aan. Homeopathie heeft een grotere aanhang en die aanhang richt ook schade aan - aan de portemonnee van goedgelovigen, en ook aan de gezondheid van diezelfde goedgelovigen als die werkende behandelingen achterwege laten om in plaats daarvan homeopathische middeltjes in te nemen. Dat laatste komt gelukkig ook weer niet extreem vaak voor, want de meeste mensen nemen homeopathische middeltjes voor aandoeningen waarvoor geen reguliere behandeling (meer) is, en aangezien die homeopathische spulletjes geen werkzame stof bevatten doen ze niks. Behalve geld kosten dan.

Een tweede verklaring voor wat jij constateert is denk ik de figuur van Onno, die om de haverklap op dit forum opduikt om homeopathie in het algemeen en zijn eigen praktijk in het bijzonder te propageren en daarbij de grootst mogelijke lariekoek uit te slaan, wegduikt voor reële vragen, en iedereen die het niet met hem eens is op een groffe manier beledigt. Discussies over dit onderwerp worden daardoor al snel wat feller dan ze zonder Onno zouden zijn.

groeten,

Temet

Hortensia

Hortensia

12-04-2016 om 17:38

Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar...

...hoe denkt Onno eigenlijk over aardstralen?

Caesar

Caesar

12-04-2016 om 17:57

Omdraaien

Ik zou de vraag willen omdraaien; hoe denken aardstralen over Onno?

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2016 om 19:10

Judith

"Maar wat ik mij toch wel verwondert is dat dit forum ook best mild is ten aanzien van aardstralen, maar dat lijkt nogal persoonsgebonden. Homeopathie (waar ik ook niets mee heb) mag niet rekenen op deze coulante behandeling. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?"

Nee, ik zie hetzelfde. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die inziet dat dat twee kanten van dezelfde medaille zijn. Zodra je de wetenschappelijke methode verlaat ben je overgeleverd aan de aardstraalmannetjes en de homeopathieventers. Daarom vind ik dat ieder alternatief denkwerk moet worden ontmaskerd.

Als iemand dan over de combinatie nuchterheid en aardstralen begint dan is dat toch wel best bijnzonder.

Wel erkend in Zwitserland

http://dokterslot.nl/2014/01/zwitserse-regering-omarmt-complementaire-geneeskunde/

Er zijn een aantal voordelen aan 'complementaire' geneeswijzen als homeopathie. Het is goedkoop, het bevordert zelf bezig zijn met je gezondheid, en een groot deel van de bevolking wil het.

Ik vind het net zo iets als het koningshuis. Het grootste deel van de bevolking wil het in stand houden, het heeft veel samenbindende en economische voordelen terwijl het idee dat je op grond van erfelijkheid een gepriviligeerde functie krijgt en vrijgehouden wordt vloekt met het principe van gelijkheid.
Dus heb je altijd een klein groepje Republikeinen dat hun stem daarover flink laat horen. En ook wel een functie heeft om het wat scherp te houden: dient het allemaal nog ergens toe?

Zo zit het ook met veel alternatieve geneeswijzen: de meerderheid wil het en heeft er baat bij, je doet zelf iets, het verhoogt het comfort, al is het niet altijd aantoonbaar wetenschappelijk. En je altijd beducht moet zijn op oplichters.
En dan heb je een klein groepje fanatiekelingen als Skepsis, die het hele idee uit willen roeien omdat het te archaisch is.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2016 om 19:38

AnneJ

"al is het niet altijd aantoonbaar wetenschappelijk."

Het is *nooit* aantoonbaar wetenschappelijk anders noemen we het geen alternatief.

"En je altijd beducht moet zijn op oplichters."

Het zijn oplichters of goedgelovige amateurs die soms flink schade kunnen aanrichten.

"klein groepje fanatiekelingen als Skepsis"

Liever oplichters dan fanatiekelingen, toch, AnneJ?

Kiezen Ad

Die keuze is niet nodig Ad. Klinkt vrij fanatiek om mensen dan maar in het ene dan maar in het andere 'kamp' in te delen.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2016 om 22:07

AnneJ

Dat waren jouw kwalificaties en over fanatiek kun jij goed meepraten als je begrijpt wat ik bedoel.

Tonny

Tonny

12-04-2016 om 22:15

Schoonzus en slecht slapende kinderen

... En aardstralen. Fraaie anekdote. Er kwam bij haar op haar verzoek een of ander wichelmannetje over de vloer. Hij plaatste een of andere pot met ??? op een bepaaldeplek in de kamer en toen hield het nachtelijke gespook op. Kinderen zijn al lang volwassen, maar ik zal bij de eerstvolgende familiemeeting eens vragen hoe het zat. Bizar.

Maarre - hoe staat acupunctuur er op, als aardstralen afgeserveerd mogen worden? En aura's?
Mijn wederhelft was in zijn jonge jaren kort na Mao in China met een sociaal-culturele reis. In de ziekenhuizen werd volop gewerkt met acupunctuur. En warme houtjes en glazen bollen ( vacuüm) op de huid van patiënten.

Even zien Ad

Hoe fanatiek je wordt als ouder als ze je kinderen hun enige adekwate ouder dreigen af te nemen zonder ze te helpen bij hun ongeluk maar ze juist in het ongeluk dreigen te storten. Protocolletje waarbij je rechten als burger en als ouder als sneeuw voor de zon weg blijken te smelten.

Medische wetenschap is niet omnipotent, het blijft zoeken en ontwikkelen en voldoet vaak niet aan meer menselijke behoeften als betekenisgeving, troost en comfort. Waar alternatieven vaak wel aan kunnen voldoen. Ook zonder omnipotent te zijn. Zo zwart wit is het allemaal niet.
Medische wetenschap is een geweldige standaard maar ook niet vrij van belangen en dwaalsporen.
Naiviteit is onhandig in beide gevallen.

Neemt niet weg dat ik blij was dat mijn heupoperatie niet onder Mao's China onder acupunctuur werd verricht.

Noet

Noet

12-04-2016 om 23:19

Kaaskopje (ot)

het was Triva die het schreef over het hete balkon op het zuiden.

Ik sluit me er bij aan, mijn balkon ligt pal op het westen en in de zomer haal ik regelmatig temperaturen van 45 graden of meer. Dan zit je echt niet meer op je balkon hoor.
Vandaag was het al 28 graden op mijn balkon, dat was om een uur of 4.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-04-2016 om 06:46

Tonny

"Maarre - hoe staat acupunctuur er op, als aardstralen afgeserveerd mogen worden? En aura's?"

Zelfde laken een pak. Iedere chinees die het zich kan veroorloven kiest voor de westerse medische wetenschap. Alleen gekke westerlingen met een tik van de sixties laten zich nog inpakken door die kermis. Die glazen bollen zijn gewoon aderlaten toch? Deden ze hier vroeger ook. Aderlaten tot de patient doodging. Zo gek....

"Mijn wederhelft was in zijn jonge jaren kort na Mao in China met een sociaal-culturele reis. In de ziekenhuizen werd volop gewerkt met acupunctuur. En warme houtjes en glazen bollen ( vacuüm) op de huid van patiënten."

Tegenwoordig (nou ja, ik was er 10 jaar terug) wordt je als toerist (onder het mom van een leuk reisje naar de muur) ontvoerd naar een vaag klaslokaaltje waar mannen in witte jassen (nog zo'n westerse innovatie) naar je tong kijken en je peperdure chinese kruiden voorschrijven voor fantasiekwalen.

It's all about the money, money, money...

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2016 om 07:47

Noet

Waar woon je? Ik heb mijn zinnen gezet op een flat die open ligt. Gericht op de kust. Prima zitten daar. Dan kan het ook nog warm worden, maar niemand zegt dat je dan buiten móet zitten. En hoe vaak is het in het westen nu écht heet?

Triva

Triva

13-04-2016 om 09:31

Kaaskopje

Achter glas is het altijd heet (ga eens een paar uurtjes in een kas werken terwijl de zon schijnt) en dat is dus gewoon niet prettig. Je haalt de hitte echt niet meer uit je kamer tenzij dus echt GOEDE zonwering en dan kun je nog niet op je balkon zitten en op de galerij wil je niet.

Wij hadden dus een balkon met 's ochtends zon en 's avonds op de galerij. Het was een gezellige galerij met veel kleine kinderen toen wij er kwamen wonen maar in de zomer zat iedereen op de galerij omdat het uit de wind in de zon op het balkon veel te heet was. In de avond zat je op de galerij tenzij het zo'n hete avond was dat het op het balkon juist weer lekker werd.

Maar goed, ik heb er genoeg over gezegd, er is meer dan een balkon op het zuiden en een balkon op het noord-oosten. Kijk goed waar het balkon op staat (zuid-west en zuid-oost is een kwart verschil!

Triva

Triva

13-04-2016 om 09:32

vergat ik nog

Ik bedoel dus te zeggen dat het uit de wind en in de zon ALTIJD heet is!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.