Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Als je een restaurant zou beginnen, welk restaurant zou dat dan zijn?

Zelf zou ik een rotisserie beginnen,met een grote kipgrill zoals je wel eens op buitenlandse markten ziet, met geroosterde aardappels eronder. Jaren geleden zat ik in eens stampvol restaurant in Madrid, die alleen maar (heerlijke) gegrilde kippen verkocht, frites en salade (alles vers en in plastic bakjes gebracht (nee geen kentucky's). Iedereen at daar met -wel op een nette manier- de handen. Het heette Casa Mingo, geen idee of het nog bestaat en of ik het nu nog goed zou vinden.

En al diverse zomers heb ik gebraden kip gehaald op Franse markten, altijd heerlijk.

In Nederland vind ik de gegrilde kippen niet zo lekker, hier doen alle slagers er een rood kruidenoeder op en dat vind ik niet zo lekker smaken. Er zat een Marokkaan in de Amsterdamse Jan Pieter Heijestraat die grilde wel heerlijke kipjes maar helaas bestaat die zaak niet meer.

Dus zo'n rotisserie beginnen -met afhaalmogelijkheid- ja daar zou ik voor gaan.

En wat zouden jullie doen?

viridantia


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

17-09-2011 om 21:31

Mexicaans

Een authentiek Mexicaans restaurant. Die zijn zo moeilijk te vinden (iemand een tip?).
Maar eigenlijk vooral om er dan zelf te kunnen eten, het is niet bepaald mijn ambitie om een restaurant te beginnen .

Snuggle's

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2011 om 22:01

Nieuwe ontdekking

In de zomer aten wij bij een restaurant van de Beren-eetcafé's. Dat is een keten waarvan elk restaurant een berennaam heeft en ook in de inrichting de beer duidelijk centraal heeft in de vorm van placemats in de vorm van een berenkopj, knuffels en zo meer. Zo'n type restaurant zou ik met plezier willen runnen als ik die ambitie had.

Vic

Vic

17-09-2011 om 22:12

Kaaskopje

Sorry, maar ik moest zo lachen om jouw stukje. Wat een grappig concept, berenrestaurant! Hadden de gerechten dan ook toepasselijke namen?
Ik denk dat ik voor een Hollands restaurant zou gaan, met zuurkoolstamppot, snert en bloemkool op de kaart.

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2011 om 22:28

Thais

Oooooooo dat vind ik toch zo'n mooie keuken. Jammie jammie jammie.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2011 om 23:30

Vic

Een aantal gerechten heeft een beer in de naam, maar heel veel ook niet. Nou oké, nog meer reclame kan ook nog wel De site: http://www.beren.nl/

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 07:50

Kaaskopje

Dan is dit echt wat voor jou, de bezorgers dragen een helm met berenoren.
www.bezorgbeer.nl

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 07:52

Snuggles

www.sweetdreams.nl in Hoorn
www.popo.nl in Den Haag

krin

krin

18-09-2011 om 10:33

Huiskamer

Een huiskamerrestaurant, hooguit drie avonden in de week, hooguit tien gasten, eten wat de pot schaft (wel met vegavariatie, natuurlijk).
Of een tearoom, maar dan wel met boeken. Waar je de hele middag met pot thee kan gaan zitten lezen, en dan a la een tapasbar af en toe een bordje met lekkers gaat halen.

Eerste klant heb je krin

Ik kom straks graag in jouw tearoom. Briljant concept.

@viridantia

Casa mingo in Madrid bestaat nog; heb 't even voor je opgezocht:
Estamos en:
Paseo de la Florida, 34
MADRID 28008

Príncipe Pío (station voor metro of trein)

Tel. 915 477 918

Snuggle's

Snuggle's

18-09-2011 om 14:17

Fiorucci

Bedankt voor de tips! Popo ken ik wel, die andere niet.

Snuggle's

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2011 om 14:37

Fio

Dat is van dezelfde keten

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 15:00

Kaaskopje

Mooi, dan kun je nu ook een beer op de stoep krijgen als je wilt..

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2011 om 15:01

Snuggles

Die in Hoorn is heel gezellig, smaakt prima en zeer betaalbaar!!

Chips

Chips

18-09-2011 om 16:32

Thais/vietnamees of...

Ik mis hier (ruim aanbod Chinees en Japans) een goed Thais of Vietnamees restaurant. Marokkaans eten vind ik heerlijk maar kan ik hier ook niet vinden.
In de VS hebben ze Taco Bell; een soort Mc Donalds maar dan met een Mexicaanse hap. Snap niet dat dat nooit is overgewaaid.
Als ik er geld mee zou willen verdienen denk ik dat een gewoon, betaalbaar restaurant waar je een goed, geen pakjes/zakjes, net iets anders dan thuis maar niet te gekunsteld, heerlijk hapje kunt eten (een lekkere saté met lekkere frieten of een lekker biefstuk of lamskotelletjes met gebakken aardappeltjes). Leuke kindergerechten, vlotte en correcte bediening, mooi terras, betaalbaar. Dat zijn de restaurants die altijd zullen blijven.

Een barretje zoals

hier in mijn woonstad: 3 hoge tafels, 2 normale, allen met 4 stoelen. De gerechten staan razendsnel op tafel, allemaal fijne porties, als je er met z'n 2-en bijv. 2 besteld, dan heb je in principe al voldoende gegeten.
Zijn specialiteiten: bacalao, wildzwijn-stoofvlees, hertenstoofvlees. Verder 3 salades, ook voor de kleine trek geroosterde sneden stokbrood met bijv. roquefortsaus, ham. En garnalen in knoflookolie, kamschelpen en kleine pijlstaartinktvisjes ...

viridantia

viridantia

18-09-2011 om 21:04 Topicstarter

Of een pizzarestaurant met houtoven

dat zou nog een optie zijn, alleen de geur al...

viridantia

viridantia

18-09-2011 om 21:05 Topicstarter

Chitquita

bedankt! Ik kom vast nog eens in Madrid, dit lijt me heel geschikt voor kinderen ook.

Valkyre

Valkyre

18-09-2011 om 22:57

Mmm krin

Ik kom ook theeleuten hoor!

Zelf heb ik een tijdje in de horeca gewerkt - geen haar op m'n hoofd dat ik een restaurant zou beginnen! Nou ja, misschien een lunchcafe met lekkere verse soepjes (zonder mononatriumglutamaat, of hoe 't ook heet) en zelfgebakken "echt" brood (niet van dat slappe Hollandse spul)... Mmm. In een zakenbuurt: overdag veel klandizie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Toetjesrestaurant

Ik zou een toetjesrestaurant beginnen, met uitsluitend toetjes op het menu. Oké, misschien nog een maaltijdsoepje als voorafje, als enige concessie

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2011 om 23:52

Chips

Wat jij omschrijft is waar ik het over had. Die Beren-restaurants.

Genista

Daar zou je mijn beste vriendin heel blij mee maken
Soms gaan we naar een eet in 2 of 3 uur zoveel je wilt restaurant en zij doet altijd eerst een klein rondje voorgerechten om dan de hoofdgerechten over te slaan en meteen door te lopen naar de toetjes. Zou dus echt een ideaal restaurant zijn voor haar.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2011 om 00:03

Genista

Dan kom ik eten

ishtar

ishtar

19-09-2011 om 09:28

Er waren 2 mogelijkheden

Ik heb nl ooit cafe- en restaurantbedrijfdiploma's gehaald. Met het idee om, samen met een vriendin die van Curacao kwam, op Curacao een shoarmatent te beginnen. Dat plan was in onze uitgaanstijd Op Curacao was dat nl helemaal niet. Tijdens haar stage zou ze dat gaan uitzoeken, waarom dat was en of er interesse voor was.
Bleek het er wel geweest te zijn, maar niet van de grond gekomen, te veel andere lekkere hapjes daar
2e plan was om een restaurant te beginnen met specialiteiten uit verschillende keukens. Geboren uit het gesteggel van 'waar gaan we eten, ik heb zin in Grieks, maar ik wil Pizza' Als je dan een restaurant hebt waar je 4 of 5 'verschillende keukens' hebt, is dat probleem opgelost.
't is er nooit van gekomen, laat zich slecht combineren met ouderschap.

Belle Époque

Belle Époque

19-09-2011 om 11:58

Hapjes

Wat ik zou willen is het kunnen proeven van "van alles een beetje". Omdat ik het altijd zo moeilijk kiezen vind En dan liefst iets ZO-Aziatisch (China, Indonesië, Vietnam, Japan o.i.d.).
Dit bestaat inmiddels. Ik heb een tijdje geleden kennis gemaakt met "all you can eat". Dat klinkt behoorlijk onsympathiek (als in "vreet maar raak"), maar de werkelijkheid is veel leuker: binnen een tijd van 2-3 uur (scheelt per lokatie) kan je voor een vast bedrag allerlei hapjes van ZO-Aziatische oorsprong bestellen. Ik heb het enkele jaren geleden in Londen ontdekt en sinds kort is het ook in mijn woonplaats.
Je krijgt een menukaart met allerlei sushi, dim sum, minisalades, miniwokgerechtjes, etcetera. Zoals een gamba in tempura, een minispiesje yakitori-kip, een gemarineerde champignon, een plukje mihoen, een spare-ribje, een stukje cha siu, een plak aubergine... You name it, they got it.
Bij die menukaart hoort een kaart. In Londen kon je in één keer alles laten aanrukken, in Nederland ging het met 5 gerechtjes per keer en daar waren de gerechtjes echt klein, iets groter dan een amuse, zeg maar. Echt geweldig om dingetjes uit te proberen zonder na drie dingetjes al vol te zitten!
Als ik ooit een restaurant zou willen beginnen, is dat wat ik wil. Het heeft minder vreetschuur-achtige kantjes dan een buffet of wokrestaurant (zeer verguisd, maar ik vind dat ook ideaal omdat je zelf kan kiezen en van alles een beetje kan proberen als je dat wil) en omdat het gedoseerd wordt gebracht (5 per keer) voorkom je beter dat mensen bij wie de ogen groter zijn dan de maag hun bord overladen omdat ze geen keus kunnen maken.

Zoiets ken ik uitsluitend met ZO-Aziatische gerechtjes (en dat is ook mijn favoriet) maar dat kan je natuurlijk ook doen met antipasti, tapas, mezze (ik hou ook veel van Grieks) en zo. En misschien zelfs met zoiets als Scandinavische Smorgasbrot/Smorrebrot (maar daar weet ik verder niet zoveel van).

krin

krin

19-09-2011 om 16:00

Silone en valkyre

Dank voor de klandizie! Als mijn midlife crisis me nog eens noopt tot het drastisch omgooien van leven en loopbaan, zijn jullie de eersten die ik bel.
In Dublin heb ik eens een regenachtige middag in zo'n tearoom doorgebracht. De heimwee blijft.

Oh krin!

Ja, Dúblin, daar noem je ook wat. jammer dat ik er maar 2 dagen was, zou er graag eens langer heen gaan.
Mag ik dan interieursuggesties doen? Donkereiken boekenkasten , grote massieve stamtafel en warmkleurige tiffanybiljartlampen?

krin

krin

19-09-2011 om 20:42

Kijk, stiliste geregeld

En wat lekkere diepe fauteuils en/of banken, dacht ik zo. En zo'n krantenhangding op de grote massieve stamtafel. En een houtkachel (die mag jij opstoken).
Hm, ik ga maar alvast theepotten en -mutsen sparen, denk ik.

Tink

Tink

20-09-2011 om 00:03

Belle

"Zoiets ken ik uitsluitend met ZO-Aziatische gerechtjes (en dat is ook mijn favoriet) maar dat kan je natuurlijk ook doen met antipasti, tapas, mezze (ik hou ook veel van Grieks) en zo."
Zoiets heb je hier dus met tapas. Helaas is er een tijdje terug brand geweest maar als het goed is gaan ze ergens in november geloof ik weer open
Ieder 3 of 4 gerechtjes kiezen en dan heb je echt genoeg, en heerlijk gegeten. Wil je meer, dan bestel je daarna gewoon nog iets.

Belle Époque

Belle Époque

20-09-2011 om 00:13

Zoiets, ja, tink!

En inderdaad, na een paar gerechtjes ben je al goed verzadigd. Ik zou het liever niet "all you can eat" noemen, maar eerder iets van een "proeverij" of zo (iets minder oubollig dan). Komt wat minder gulzig over

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.