Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Autopech - verhalen

In vervolg op een ander autodraadje: wat is de vervelendste autopech die je ooit hebt meegemaakt?

Hoe werd het probleem opgelost?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ontplofte accu

3 x met dezelfde auto. Ik heb de auto verkocht
Groet,
Miriam Lavell

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

01-09-2010 om 17:08 Topicstarter

Wow

Wat gebeurt er dan, hoe ziet zoiets eruit?
Gebeurde dat al rijdend??

Rook

Ja, al rijdend. Althans, de motor stond aan. De laatste keer was tijdens straatje keren geloof ik. Ik was verdwaald ergens op een industriegebied.
Ineens deed ie het niet meer (helemaal dood) en er kwam rook onder de kap vandaan. Om de accu was het een behoorlijke troep.
Groet,
Miriam Lavell

Polly Shearman

Polly Shearman

01-09-2010 om 17:36

Ohhhh

was dat na aanleiding van mijn "brug bij gorichem" aktie?

amk

amk

01-09-2010 om 18:39

Effe in het archief opgezocht

De perifirique bij parijs met Tomtom geen probleem. De perifirique bij parijs met een kapotte auto op een onmogelijk punt een ramp. Kortom vanmiddag deed mijn auto het op eens niet meer. Heel Fijn, Tess uit de auto op de arm en op zoek naar een praatpaal. Niemand die daar Engels spreekt natuurlijk. Maar goed, ik ben dus weggesleept. En door de lieve niet engels sprekende sleepdienst naar een garage gebracht. Die konden niets vinden, maar dan ook werkelijk helemaal niets. Auto deed het gewoon. En dus moest ik de gok maar nemen en verder rijden. Ik zag het dus niet zitten om nog een hotelletje te nemen en ben doorgereden. In de hooop dat als dat ding weer kuren kreeg ik in Belgie of Nederland zou zijn.

Dit was in juli 2007. Tess was net geen 2. Het akkefietje is daarna nog een keer gebeurt, nu gelukkig in NL en het bleek een zekering te zijn. Ik rijd nu nog in die auto.

Nou

ik stond in de file op de meest linker rijbaan,toen er rook onder de moterkap vandaag kwam,en er allerlei rode lampjes begonnen te branden op het dashboard.
dus ik gaf aan dat ik naar rechts wilde richting vluchtstrook.( het was een vierbaans weg)
Nou, het leek alsof iedereen blind was en die rook niet zag,want ik zag middelvingers omhoog gaan en hoorde luid getoeter omdat ik in de file van rijbaan wilde wisselen.
met mijn alarmlichten aan belandde ik uiteindelijk op de vluchtstrook ,net voor de afslag naar een of ander dorp.
Daar heb ik de wegenwacht gebeld ,en toen die na een uur eindelijk kwam opdagen,kreeg ik meteen een sneer: nou Mevrouwtje!! u staat hier niet zo handig!( alsof ik dat zelf niet wist!)
De wegenwacht keek mijn auto niet na,maar belde een sleepwagen,om mij naar de dichtsbijzijnde *veilige plek* te slepen.
De sleepwagen kwam na een kwartier ,en sleepte mij naar een iniemini benzinepompje in het dichtsbijzijnde dorpje.
Daar moest ik wéér wachten op de wegenwacht ,die mijn auto zou komen nakijken/repareren.
ondertussen moest ik erg nodig plassen,en bij de benzinepomp hadden ze alleen een toilet voor personeel.
zelfs na mijn meest zielig blik te hebben opgezet mocht ik NIET naar het toilet.
Dus ben ik buiten,achter de benzine pomp in de bosjes gaan plassen.
toen ik uit de bosjes stapte stond daar een levengrote rotterdammer,die me toegrijnsde: so waiffie ,lekker geplast?( grrrrrrrrrrrrr,ook dat nog).
uiteindelijk verscheen daar weer de wegenwacht en binnen 5 minuten! was het probleem opgelost,er bleek alleen een slangetje van mijn watertankje los te zitten!
al met al was ik drie uur later thuis dan de bedoeling was!

Minet

Minet

01-09-2010 om 19:14

Auto net een week........

Ik had in mei jl. een andere auto gekocht, was er helemaal happy mee, totdat hij me na een goede week gewoon liet staan langs de snelweg.......olie schoon op!
Anwb erbij, bergingsbedrijf heeft me naar huis gebracht, en de auto naar de dealer waar ik hem had gekocht. Het is tot op de dag van vandaag niet duidelijk wat nou precies de oorzaak was, maar ondertussen zit er dus een andere motor in deze auto die 52000 minder op de teller heeft
Toch verbruikt hij nog veel olie, veel teveel, en moet ik elke 2000 km 'op controle' We zijn serieus van plan om hem binnenkort weer in te ruilen, ik heb er mijn buik van vol. Ik rij 1000 km per week, en wil van mijn auto op aan kunnen!

Sneeuw

Door de vele sneeuw (oud verhaal, gebeurt in voorjaar) reden de treinen niet. Ik zou mijn man wel 'even' gaan ophalen, want maar 11 km verderop. Auto startte thuis prima en ik reed naar de pont. Toen ik van de pont af wilde rijden, deed hij het niet meer.
Precies geen mobiel bij me, maar gelukkig was de schipper erg aardig. Dus kon ik de Wegenwacht bellen. Mevrouw, waar staat u precies? Nou, de ene keer in Culemborg en de andere keer in Schalkwijk Dit wisselt per 5 minuten ongeveer. Om dat ik op zo'n ongelukkig punt stond, kreeg ik voorrang op anderen die ook pech hadden. Al met al toch iets van 9 keer op en neer gevaren. Toen de wegenwacht er was, was het zo gepiept. De accu moest weer opgeladen worden.
De ritjes heen en weer werden me geschonken door de pontbaas. Terwijl hij ook al zo lief was om de twee kinderen en mij in de stuurhut te laten, omdat het wel heel erg koud was op het water in een koude auto.
De andere dag een nieuwe accu wezen halen.

We hebben een automaat, dus konden hem ook niet van de pont afduwen. Ook al was dat heel zwaar geweest, want hellinkje omhoog.

Maxime.M

Maxime.M

01-09-2010 om 19:51

Meerdere keren

Eerste keer was toen ik met mijn kleine barrel voor het eerst 'ver weg' ging, namelijk anderhalf uur verder op naar een vriendin. Ik sta een dorp van haar verwijderd voor een stoplicht (net van de snelweg af) zo'n vierbaans kruising, en mijn auto slaat af en wil niet meer starten. Ik in paniek toen het licht op groen ging, maar hij deed het echt niet meer. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik de grill van een enorme vrachtwagen. Toen het stoplicht weer op rood ging en alles om me heen weer stopte, stapte ik uit en stond er ook een hele vriendelijke vrachtwagen chauffeur, doet ie het niet meer wijffie?? Nou ik stond te bibberen van schrik en paniek (net 20 jaar). Hij heeft mij met mijn autootje in de berm geduwd en daar deed ie het na een kwartiertje weer (had 'm verzopen denk ik) afijn, ik weer op pad naar vriendin, en 5 km verderop wéér stil, nu een wat rustiger weg, en weer iemand achter me die me aan de kant heeft gezet en ik weer een kwartier wachten (pre-mobiele tijdperk) uiteindelijk bij vriendin aangekomen en toen ik van de schrik was bekomen die auto gelijk bij de plaatselijke garage gebracht. Er bleek een of andere klep niet goed te passen, en als de auto dan goed warm word (bij lange ritten die ik nooit deed , ik reed normaal altijd maar kleine stukjes) kwam dat probleem aan de oppervlakte. Nou ja, het was eind van de dag gerepareerd en toen kon ik weer terug.
Tweede keer was toen ik in de stad reed en ik kreeg een plens water over mijn ruit heen, ik dacht dat dat kwam omdat ik door een plas reed (bleek niet zo te zijn) en een kilometer verder op een druk kruispunt met stoplichten kwam er opeens veel witte rook uit mijn motorkap... ik zat maar...ga nou op groen stoplicht...dan kan ik naar een rustig straatje uitwijken, verder zag ik al mensen kijken naar mijn rokende auto...! Om de hoek gestopt en toen zag ik onder de motorkap een dikke slang met barst erin (vandaar dat water eerder) en heeft mijn broer me (die had ik gebeld, had toen al mobiel) mij met mijn auto naar huis gesleept (was nog eng want ik reed hem zowat van achteren aan omdat mijn rembekrachtiging het niet deed en je dus veel harder moet remmen als je stopt (hij sleepte mij)...pff was blij dat ik thuis was.
Oh en een keer ook weer met dat eerste autootje, konden we niet harder dan 75 km per uur, anders ging ie raar hobbelen (net alsof je de hele tijd gas geeft en weer remt, gas geeft en weer remt) maar met 90 km per uur ging het. Alleen we zaten ook weer anderhalf uur van huis en het was zondagavond. We zijn helemaal rechts gaan rijden op de snelweg...en dan maar naar huis getuft met 75 km per uur. Wel kwamen we zo nu en dan een achterligger tegen die ons groot licht gaf omdat we niet hard genoeg reden.. maar ja.. we zijn veilig thuisgekomen en auto werd weer gerepareerd.

De laatste jaren rijden we in modernere auto's en hebben we geen gekke dingen meer (even afkloppen)

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

01-09-2010 om 19:53

Foutje

ik schrijf ergens " maar met 90 km per uur ging het" , dat moet 75 zijn

Maxime

Nasha 1st

Nasha 1st

01-09-2010 om 20:20

Hier

1 keer was de dynamo kapot. Dan laad hij niet meer op. Gevolg, auto schakelt 1 voor 1 electriek gebruikende delen uit, zoals de stuurbekrachtiging. Niet lekker om midden in Rotterdam een auto van 1700 kilo zonder stuurbekrachtiging naar je werk te loodsen waar ik hem nog net de garage in kreeg voor hij echt alles uitschakelde...

andere keer was domme fout van Nas...Het sneeuwde toen ik terugkwam uit het zwembad met Nashazoon. Ruitenwissers aan. Thuisgekomen en auto uitgeschakeld. Zoon lekker in de sneeuw gezet en heeeeeeeerlijk gespeeld. 's Nachts ging het vriezen dus alle sneeuw lekker vastgevroren. Wist Nas niet....tot ze de auto starte, een vreemd gebrom hoorde en vervolgens de ruitenwissers door de lucht zag vliegen als waren ze afgeschoten.....oepsie...

Asa Torell

Asa Torell

01-09-2010 om 20:31

Sini

Stiekem inderdaad erg grappig om te lezen... ik zie het helemaal voor me .

Morgana Fata

Morgana Fata

01-09-2010 om 22:57

Mag het ook andersom?

Een half jaar geleden heb ik namelijk ongelofelijk geluk gehad met de auto, mag dat ook?
Met mijn (voor mij net nieuwe) auto ben ik in de vangrail geklapt. Ik kwam met 110 km per uur in de berm terecht, (vraag me niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb...) daarna weer op de snelweg, rondgetold met de auto, voor mijn gevoel bijna over de kop en als laatst dus in de vangrail. Drie kinderen in de auto.
Niemand had wat, behalve goed de schrik in de benen. Auto leek total loss hele voorkant lag in puin, maar bleek door mijn vader voor 150 euro gemaakt te kunnen worden. Is dat geluk of wat?

Tirza G.

Tirza G.

01-09-2010 om 23:09

Jaren geleden

Brak de distributieriem (of was het ketting) van mijn opeltje corsa. Dan sta je dus gewoon ineens STIL. Ge-luk-kig was ik net van de rijbaan af het bedrijfsterrein opgedraaid, anders was ik denk ik hartstikke dood gereden.

Tirza

Rembrand

Rembrand

01-09-2010 om 23:56

Racemonster.

In de vorige eeuw reed ik minstens één keer per week naar mijn lief in het Westland met mijn allereerste autootje ( een Talbot Horizon). Hij bracht me overal waar ik wilde, maar ik had in mijn hoofd toch een wat flitsender model ( met bijhorende racegeluid).
Op een dag kreeg ik wat ik wenste ! Terwijl ik door de hoofdstraat van Wateringen reed ( gelukkig vlakbij lief) hoorde ik opeens een geloei, niet normaal. Het leek wel of ik ingehaald werd door een Ferrari. Ik gaf gas en ik kwam niet erg vooruit, maar het geloei werd steeds harder....
Ik was het zelf ! Mijn uitlaat was doormidden gebroken en lag op straat en dat veroorzaakte dat racegeluid. De auto is door vriendelijke mannen naar de overkant geduwd ( autogarage) en voorzien van een nieuwe uitlaat. Daarna heb ik nog een paar jaar met veel plezier in gereden en hij liet me nooit in de steek.
M.

Mijn pech

Ergens in 1997 of 1998 of zo....
In de kerstnachtdienst gezongen met een koor, daarna nog meegereden met een vriend naar de Achterhoek (hele land door), want we wilden allebei bij onze ouders kerst vieren en daar ook smorgens in de kerk zitten. Bij afslag Breukelen om 00:00 ging er iets mis, hij ging heel langzaam rijden. De auto aan de kant gezet, anwb gebeld, die kwam om 01:00 uur. Vriend was geen lid, werd ter plekke lid, maar er werd geen vervangende auto geregeld (dan had-ie lid moeten zijn, en terecht).
Dus zijn ouders gebeld om 01:30, die lagen al in bed, kwamen eruit, reden vanuit de Achterhoek naar ons toe en toen ze bij ons aan kwamen was het 03:00 uur. Toen zijn wij ingestapt en meegereden naar de Achterhoek. Ze zetten mij om 04:30 af bij mijn schoonouders, waar mijn vriend voor mij was opgebleven
Om 05:00 uur lag ik in bed en om 09:00 zat ik alweer in de kerk

ilsepilse

ilsepilse

02-09-2010 om 11:37

20 jaar geleden

was ik met mijn toemalig AX-je diesel op weg van Amsterdam naar Belgie (west vlaanderen) bij Lexmond hoorde ik een keiharde knal.... snel op de vluchtstrook -anwb gebeld - toen nog geen mobiele telefoons - en er bleek een gat in de motor ...daar sta je dan, mijn vroegere garage in Belgie gebeld waar ik toen die AX gekocht had en hij kwam me halen bij de anwb plaats in lexmond waar ik lekker binnen zat te wachten.
Er moest een nieuw motorblok in en ik kon met de trein terug naar Nederland, die auto heb ik dan snel verkocht want had er alleen maar pech mee , 3 keer een kapotte ruit, lekke banden... en een duits 2e handsje gekocht (opel)....
oja trouwens met een andere citroen ooit es met pech gestaan om 3u s'nachts op de snelweg in Antwerpen, toen woonde ik nog in Belgie, lekker gaan stappen...
Ik werd weggesleept naar een garage door de belgische wegenwacht maar mocht eigenijk niet mee met het autootje omdat er geen zitplaats was, maar omdat die meneer het zielig vond om me achter te laten op de snelweg heeft hij me om 3u afgezet bij het centraal station in Antwerpen, ik moest dan nog 3u wachten op de trein naar Kortrijk , mijn moeder kwam met daar om 7 u s'ochtends ophalen... Als ik nu bedenk een meisje van 19 of 20 helemaal alleen in het CS in Antwerpen op zaterdagnacht... mijn moeder heeft ook wat angsten doorstaan met mij haha... en nog geen mobiele telefoons in die tijd ....

Maxime.M

Maxime.M

02-09-2010 om 11:54

Putje

Oh ik ben ook eens met mijn auto boven een openstaande put geparkeerd. Het was bij een bouw terrein en in die put (gewoon zo'n gewone putdeksel met rechthoekige gleufjes die je ook wel in de gewone straten ziet, je kan ze zelf open en dicht doen) die put stond dus open met een waterslang erin, hadden de mensen van de bouw gedaan. Omdat het het laatste plekje was om te parkeren, en de put naar mijn idee maar een klein stukje open stond had ik mijn auto daar boven geparkeerd, alleen bij het achteruit weer de parkeerplaats afrijden, ging dat niet meer, putdeksel was verder open gaan staan waardoor deze klem onder mijn autootje zat.
Pff toen heb ik mijn vrouw zijn maar misbruikt en ben zielig naar de bouwkeet gegaan met mijn probleempje. 4 tot 5 sterke bouwvakkers kwamen met me mee en hebben mijn autootje van die put afgetild! Oh dan is het fijn om vrouw te zijn, een kerel was er om uitgelachen ben ik bang

Maxime

In frankrijk

de remmen van ons oud BMW-tje kapot gereden in de bergen. Naar het dichtsbijzijnde dorpje naar de garage geweest maar dat stuk bestellen duurde erg lang dus moesten we naar de stad zo'n 20 km verder. Zonder remmen in de bergen naar de stad met gebruik van onze handrem, ik zal het nooit vergeten (en dacht met momenten dat ik dit verhaal nooit zou kunnen navertellen).

soepstengel

soepstengel

02-09-2010 om 19:58

Jaren geleden

stond ik met een kapotte auto langs de kant, meneer van rijkswaterstaat stopt en belt voor me de wegenwacht( had geen mobieltje)
Hij had al gekeken en zei dat er ook een vloeistof bij gevuld moest worden omdat anders de auto kapot reed en dat ik er echt niet meer mee moest rijden zo.
Dus ik zeg dat tegen meneer wegenwacht en die zegt;nee hoor t was de riem, de riem zit erop en verder is er niks!Hij weet er niks van...
Ik rijd aan....en na 50 kilometer is mijn motor finaal in de prak want de vloeistof had gelekt en de motor was droog gelopen!
Ik kon m wel wurgen!!

soepstengel

soepstengel

02-09-2010 om 20:03

Oo man ( toen nog vriend)

en ik hebben een keer midden op het heetmanplein in den bosch( wie het kent weet hoe vreselijk al het verkeer daar door elkaar raast, alle wegen lopen er door elkaar heen) met een kapotte auto gestaan; een grote opel met automaat, niet te duwen dus maar ja...we stonden levensgevaarlijk. Dus toch met alle krachten over gestoken naar het tankstation aan de overkant(pfff wat was ik blij dat ik er was!!!) en daar zo'n 2,5 uur gewacht op de wegenwacht....

Lou

Lou

02-09-2010 om 21:37

Zwaan op de motorkap

Zo bizar. Ik had laatst een zwaan op de motorkap. Ik reed 110 op de A2, links de vangrail, rechts andere auto's, en daar kwam ineens een zwaan aanzeilen, van links naar rechts, midden in beeld, maar ik kon geen kant op. Dus ik hield mijn stuur goed vast en reed door. Knal, zei de zwaan en vervolgde slingerend zijn weg door de lucht. Er vlogen ook wat stukjes auto in het rond. Maar ik reed nog en ik was er bijna dus met knikkende knieën en badend in het zweet van alle rare extra geluidjes ineens, ben ik doorgereden naar mijn werk. Daar bleek de grill eraf te liggen en de motorkap ontzet te zijn.

Het werd snel opgelost, en wel door mijn man, die in de buurt werkte. Hij kwam de boel wat vastzetten en reed op de terugweg achter mij naar huis, voor de zekerheid. 's Avonds haalde hij via Marktplaats ergens een nieuwe motorkap op en zette die meteen erop. Een mooi staaltje voortvarendheid vond ik dat!

Kiki

Kiki

02-09-2010 om 21:45

He lou, ik reed achter je

Ik kreeg een keer een zwaan op mijn motorkap. Vorig jaar geloof ik ergens. Die werd aangereden op de snelweg door de auto voor me, kwam daar op de motorkap terecht, stuiterde denk ik op het dak en via het dak schoof hij van de auto af tegen mijn raam aan.

Ik zag even helemaal niets, alleen maar witte veertjes.
Dus ik schrik, geef een ruk aan mijn stuur, en hoor toerende auto's om me heen terwijl gelukkig de zwaan weer van mijn raam afgleed.

Wat een schrik.

Lou

Lou

02-09-2010 om 23:07

Twee domme zwanen dan kiki

Mijn zwaan vloog ongeveer twee maanden geleden tegen het onderste stuk van mijn motorkap/grill aan en steeg rechts van mij weer op, dus dat was toch een andere

Veel schrik en een héleboel witte veertjes ja, dat leverde die van mij ook op.

Rembrand

Rembrand

02-09-2010 om 23:46

Bij mij was het een fazant.

Ik reed ongeveer 130 km per uur toen er vanuit de berm een fazant met steeds grotere stappen de rijbaan op kwam en de snelweg als opstijgbaan wilde gebruiken. Helaas reed ik daar, en ik kon niet afremmen of uitwijken zonder mezelf en ander verkeer in gevaar te brengen. Manlief zat naast mij en ik gaf verder geen enkel teken van het naderende vliegende object.....
De fazant kwam met een loeiharde knal tegen de voorruit precies op de plek waar manlief zat. Die had onderhand een hartverzakking van schrik ( en ik harde buiken want ik was zeven maanden zwanger ). Er zat een flinke buts in de voorruit en allemaal kleine stukje ( ben even kwijt hoe dat ook alweer heet ).
Achter mij zag ik een enorme hoeveelheid veren door de lucht fladderen.
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2010 om 00:53

Auto-ongeluk

Ik heb met mijn moeder een auto-ongeluk gehad, toen ik net 13 was geworden. We waren onderweg naar mijn zus, die griep had. Als leerlingverpleegkundige mocht ze uitzieken in een ziekenhuisbed. Bij het kruispunt waar je Alkmaar binnenrijdt gaf een auto die van rechts kwam ons geen voorrang, terwijl wij dus op de voorrangsweg reden. Door de klap is mijn deur opengegaan en ben ik eruit geslingerd. Mijn moeder is met de auto door een stenen muurtje geramd. Dat muurtje was het 'hek' van een tuin. Ik stel me zo voor dat die mensen zich rotgeschrokken moeten zijn. Ik bloedde nogal en ik was het kind in het gezelschap, waardoor de aandacht net iets meer naar mij ging dan naar mijn moeder. We werden in een ambulance geladen en naar de EHBO gebracht (dat heette toen nog gewoon EHBO). Daar hebben we mijn zus gebeld 'raad eens waar we zijn, niet schrikken hoor!'. Eenmaal op de onderzoektafels bleek dat het met mij wel meeviel, alleen wat oppervlakkige wondjes en sneetjes, maar dat mijn moeder haar sleutelbeen gebroken had.
Dit kun je toch ook wel autopech noemen? We hebben de auto later nog bekeken en die was total loss. Het dubbele is dat ik gered ben doordat ik naar buiten geslingerd ben, maar als het geen rustige zondagavond met érg weinig verkeer was geweest had dat ook heel erg mijn pech kunnen zijn.

Meesje

Meesje

03-09-2010 om 09:15

Wie rijdt er dan ook gewoon door?

Ik schrijf maar precies zoals ik een vriendin via MSN vertelde wat er gebeurd was:

Ik: Er kwam rook onder de motorkap vandaan toen ik hem startte om van het werk naar huis te rijden, (50 kilometer) maar dat verdween, dus ik reed weg
Zij: oew...
Ik: 5 km voor t einde van de snelweg ging de templamp branden en ik wilde daar niet stranden
Zij: je had beter de kap ff open kunnen gooien toen je rook zag
Ik: (niet verder vertellen, maar dat deed ik ook, en ik dacht: gut, er lekt volgens mij olie, maar jah, dat doettie toch al een tijdje...) Afijn, na de snelweg over de parallelweg gereden met 50 km/h
maar temp bleef te hoog en 4 km voor huis strandde ik, dat wil zeggen durfde ik niet meer verder omdat hij ook weer begon te roken onder de motorkap (nog afgezien van het feit dat uit mijn uitlaat continu de roomse rook kwam)
Zij: meeeees.... (het verhaal doet me nu al pijn )
Ik: dus meeslief gebeld, die me adviseerde 15 minuten te laten koelen en dan voorzichtig de laatste km te maken na 15 min was de temp nog veel te hoog (misschien had ik even de motorkap moeten openen voor koeling?)
Zij: was sowieso verstandig geweest ja, die kap open
Ik: dus meeslief weer gebeld die naar me toe kwam, toen ben ik in liefs auto naar mijn vader gereden voor een sleepkabel, dat wil zeggen een polsdik ouderwets touw. Lief zou me naar huis slepen. ik zeg tegen meeslief: waar moet ik op letten? Meesturen en op tijd remmen, zei hij.
Na 1,5 km zie ik het touw een stukje rafelen…
Zij: ....
Ik: dus ik denk: da's niet goed! Maar ik kon niet remmen!
Zij: niet?
Ik: dus ik durfde niet met de lichten te seinen totdat ik wist hoe ik kon stil komen. De contactsleutel nog eens goed omgedraaid… de rem deed het weer… de motor ook weer trouwens. Dus ik wil seinen naar lief. Op dat moment knapt het touw!
Zij: !!!
Ik: gelukkig nét bij een busparkeerhaven. En op dat moment gaat ook nog mijn mobiel af. Mijn vriendin: “Waar ben je? Mijn dochter staat huilend voor jullie deur!” (die logeert eens per 14 dagen bij ons).
Zij: ohoh, het zat allemaal enorm mee
Ik: dus ik met meesliefs auto mijn kindjes gehaald, dochter van vriendin opgehaald bij onze overbuur en meeslief is nadat de motor was afgekoeld met mijn auto naar huis gereden.
Diagnose: lekke koppakking. Schade: 2500 euro. Oorzaak: steenmarter.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-09-2010 om 10:57

Geen autopech, maar wel pech met een auto...

M'n man-toen-nog-vriend moest naar een klant, 1,5 uur van huis, naast de Ikea. Logische parkeerplaats was het terrein van de Ikea. Helaas kreeg hij het voor elkaar om het zo laat te maken dat zelfs de Ikea allang dicht was. Op dat moment waren, ondanks de duisternis, de hekken van het parkeerterrein ook veeeeel beter zichtbaar dan toen hij 's ochtends aankwam. (beter nog: hij heeft zich 's ochtends geeneens echt gerealiseerd dat hij op het terrein van Ikea parkeerde)
De klant heeft 'm meegenomen, ik geloof naar z'n eigen huis en is hij bij z'n vriendin gaan slapen, zoiets. Waardoor m'n man dus helemaal alleen in een wildvreemd huis in Amsterdam eindigde.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-09-2010 om 10:58

Ok dan

heb nu even tijd,
mijn auto ( renault espace) had mij al meerdere keren laten staan, maar steeds had teun de beum hem weer opgeknapt, voor weinig, het was een hele oude...

Manlief en ik gingen weekendje weg, voor het eerst in 10 jaar een heel weekend zonder kinderen.
Hij werkte in amsterdam, en we zouden naar deventer gaan. Zijn vader lag in het ziekenhuis, dus ik was smiddags nog naar bezoek uur geweest en had nog gesprek met de artsen gehad of we echt wel weg konden.
Manlief zou met collega naar huis komen, hij zou hem afzetten bij de macdonalds Noordeloos, en ik zou vanaf breda hem daar op pikken en doorrijden naar deventer.
Manlief word afgezet, en collega vraagt nog: wat voor auto heeft je vrouw misschien kom ik haar nog wel tegen.
Dus manlief wacht, ik ben onderweg, en collega rijd me tegemoet.
Ik rij vol goede moed richting noordeloos: kinderen goed verzorgd achter gelaten, schoonvader in goede handen in het ziekenhuis niks kan nog mis gaan..hmm zin in het weekend!! rij ik gewoon keurig 120 op de snelweg voel ik 20 meter voor de brug bij gorichem de power wegvallen... Ik kan er niet meer af, want een brug heeft geen vluchtstroken!>!> en dus rij ik daar hortent en stotent ongeveer 30 km per uur...op de brug, waar vrachtwagens mij toeterend voorbij razen. Ik zit met klotsende oksels in die auto; iedereen raast me voorbij.. dood eng.
Manlief krijgt telefoon van collega: je vrouw is iets later ze staat in de file
Oh zegt manlief is het zo druk dan?
nee zegt collega: ze staat stil op de brug en de file staat achter haar!

eerst volgende plek ga ik eraf, heel soms krijg ik beetje power terug en rij ik weer een paar meter, VRESELIJK!!!! uiteindelijk gelukt om ergens eraf te gaan... en stil staan...afkoelen, de auto. maar ik ook..

DIt hadden we al vaker mee gemaakt dus we wisten wat het was, afkoelen en verder rijden...
deventer hebben we nog gehaalt.. maar daar terplekke besloten dat we een niewue auto gingen kopen ik was zoooooo klaar met die tweede hands brakken.

Utje

Utje

03-09-2010 om 13:47

Utje

Utje was mijn eerste autootje, een oeroud tigstehands civicje. Zolang je niet harder probeerde te rijden dan negentig deed ze het prima. Tot het moment dat ze onder het rijden opeens volledig uitviel, midden in Delft. Starten, niets. Nog een keer starten, weer niets. Behulpzame voorbijgangers hebben geholpen om haar op de stoep te duwen. Weer starten, nog steeds niets. Tot een behulpzame man vroeg of hij het eens mocht proberen. Ja, natuurlijk (als jij denkt dat je het beter kan). Man stapt in, start, motor loopt en blijft lopen. Kan gebeuren.
Een paar weken later flikte ze het weer, morsdood en niet tot leven te krijgen, midden in de polder. Gelukkig stond vlakbij een huis waar ik de Wegenwacht mocht bellen. Wegenwacht komt, stapt in, start, en je raadt het al: lopen als een zonnetje!
Naar de garage ermee, nagekeken, niets aan de hand mevrouwtje. Toch maar weer op pad samen, maar bij de snelweg die ik regelmatig reed kende ik alle plekken waar de vluchtstrook ontbrak en daar reed ik met klotsende handpalmen langs. Zo heeft ze me nog verschillende keren voor schut gezet door stil te vallen en mijn startpogingen te negeren maar meteen in actie te komen voor iedere laat-mij-maar-eens-een-keer-proberen-man. Ik had intussen allang een letter toegevoegd aan het vroeger liefkozende Utje en dacht er hard over om haar in te ruilen tot ze de fout maakte om het te doen op een moment dat mijn vader in de auto zat. Die nam het stuur over, kreeg haar ook niet gestart, reed op de startmotor naar de berm en toen we daar bijna stonden sloeg ze weer aan. Hij mee naar de garage, donderpreek gehouden, auto echt goed nagekeken: scheur in de verdelerkap! En dan is het blijkbaar een soort van Russisch roulette wanneer een auto weer aanslaat. We hebben weer vrede gesloten en samen nog heel wat kilometers gemaakt voor ze overleed aan een defecte schokdemper (nergens een reserve exemplaar te krijgen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.