Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

02-04-2012 om 18:39

Miauww

"Ik ben geen kattenhater, maar katten horen gewoon niet in een woonwijk los! Ga dan op een boerderij wonen of zoiets!"

Je schrijft dat je geen kattenhater bent maar als ik je berichtje zo lees dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat die uitspraak niet helemaal klopt.
Overigens vind ik ook dat katten niet los horen te lopen in een woonwijk. Mijn twee bloedjes van katten blijven binnen of aan de riem in onze tuin.

En ik vind het erg sneu voor die kat dat jij iets op hem gooit. Ik zou hier maar mee oppassen want onlangs is er hier een draadje geweest over een kat waar het slecht mee afliep en dat gaf heel veel gedonder.

Die steen

Goeie, dat van die steen! Ga ik in het vervolg ook doen als iemand weer eens zijn/haar hond in m'n heg laat poepen. Maar dan richt ik dus wel op de baas, dat beest doet enkel en alleen z'n behoefte.

Gr. Poezie.

miauww

miauww

02-04-2012 om 18:47

Ach hombre...

van mensen die zo generaliseren heb ik dus geen hoge pet op!

miauww

miauww

02-04-2012 om 18:54

Poezie….

Nou, die hond van mij doet dus helemaal niets (echt een sul van een beest) en die katten weten dat blijkbaar ook. Als die hond in de tuin ligt, lopen ze gewoon de tuin in hoor. Hond ziet ze, kijkt ernaar en slaapt weer verder….

Heel goed van je dat jij de katten in de tuin houdt of binnen. Heb trouwens gehoord dat veel fokkers van raskatten het helemaal niet zo waarderen als hun gefokte katten buiten los lopen…..Het was ook geen raskat die in mijn tuin liep; gewoon zo'n huis-tuin-en keuken kat. Maar dat doet er verder niet toe. Weet dat beest veel.

Zal in het vervolg die eigenaars een sier steen naar hun kop gooien als hun kat mijn tuin verziekt.

Maar goed, tot nu toe heb ik de kat overigens niet meer in mijn tuin gesignaleerd (wel bij anderen en op straat).

Miauww

Ik had het dus over VREEMDE katten die door mijn tuin lopen.....

Gr. Poezie.

miauww

miauww

02-04-2012 om 20:14

Ach anne-fleur

Mensen zoals 'Hombre' die kennelijk zo'n plukje okselhaar op pootjes hebben rondlopen, hebben het niet zo op met grote honden. Die vinden ze ontzettend eng en hun baasjes kennelijk ook. Dat soort mensen denkt niet verder dan dat hun……'lontje' lang is….en dat is bij Hombre erg kort.
Je moet het hem maar niet kwalijk nemen...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-04-2012 om 21:23

Wel hoor

Katten graven wel bloembollen uit. Tenminste, wel bij mij in de tuin. Zelf gezien. En daar baalde ik ook flink van. Heb niet met een steen gegooid, maar wel koffiedrap gestrooid, peper in mijn tuin gemalen, prikkertjes in de aarde gezet, maar niets hielp tegen die rotbeesten.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-04-2012 om 21:23

Trouwens

Die antikattentips had ik allemaal hier van het forum

Ach het

houdt je iig wel van de straat met je rottweiler. Ook in de hongerwinter aten poezen geen bloembollen. Onze poes kakt keurig in een kuiltje maar is dan zo driftig de drol aan het toe dekken dat de drol een boogje maakt en dan alsnog open en bloot is (en poes tevreden denken dat ze het keurig heeft opgeruimd).

Woensdag worden de gft bakken weer leeg gemaakt, kan er weer een nieuwe lading kattenpoep in.

Kijk ik snap persoonlijk de lol niet van met een boterhamzakje de straat op te gaan en een warme hondendrol in een zakje te doen, dan schraap je per ongeluk met je nagels over de stoep het zakje stuk en ruik je dus de rest van de dag die stront.

Gut ik reed laatst met de auto tegen een vliegende eend, ik balen "stomme eend vlieg niet zo laag over de weg" maar die beestjes hebben de ontwikkeling van auto's nog niet verwerkt dacht ik meteen, gelukkig was ze niet dood maar vloog weer verder, ik reed gelukkig op dat moment heel langzaam.

Ik snap de heisa gewoon niet zo, ik hou erg van dieren en kinderen. Ik heb van beide soorten er erg veel om en rond het huis, ze poepen allemaal (ik verschoon wekelijks andermans peuter en moet wekelijks de poep van andermanskind uit de wc pot schrobben omdat kinderen blijkbaar niet door hebben dat hun drol remsporen achter laat....) en maken rommel en maken dingen stuk, ze eten en drinken ook veel trouwens.

Er woonde (ik heb hem al een tijd niet gezien) ook een oude brompoot hier in de wijk die klaagde over dat vervelende stoepkrijt, dat liep hij dan zo vervelend naar binnen.

Zo, het was weer enig hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2012 om 00:13

Opwinding over katten

Opwinding over honden en katten. Ik kan me wat voorstellen bij de ergernis, maar er zijn wel meer ergernissen als je je voordeur openzet, waar ik mij meer aan stoor. Vanmiddag nog bij de kassa, waar een oudere dame glimlachend doch met hoorbaar ongeduld om een extra kassa vroeg 'Kan er een kassa bij?' Ze had niet door dat door haarzelf en haar metgezel de rij opééns wat langer was geworden. Ze hoefde alleen op ons te wachten. Daar gaan mijn stekels dus van overeind. Het winkelpersoneel is over het algemeen alert genoeg om er iemand bij te halen als het druk is.
En onderweg naar huis zag mijn man dat twee jongens met van die flink bebontkraagde jassen van rechts kwamen op de fiets en een dame ze uitfoeterde omdat ze niet uitkeken. Gevalletje van foeteren om het foeteren, omdat het nu eenmaal jongens met enorme bontkragen waren en dan óók nog van een zekere afkomst... Mijn man vroeg zich af wat er aan de hand was waardoor mensen zo agressief op elkaar reageren. Het valt wel meer op dat oudere mensen menen zich op een bepaalde manier te mogen gedragen. Heel wonderlijk. Volgende keer neem ik maar een steen mee, dat zal ze leren.
Dus voor we elkaar weer om de oren slaan over asociaal gedrag mbt huisdieren... die arme beesten zijn dom. Dom in de zin van dat ze niet kunnen ruiken waar ze wat wel en niet mogen doen. Wij weten dat gelukkig wel, anders zou het maar een Janboel worden in elkaars tuin.
Wat rottweilers betreft: de rottweiler komt helaas ook wel eens negatief in het nieuws. In een wijk met loslopende kinderen en dergelijke is een net zo loslopende rottweiler dus geen goed idee, al is het maar om geen onrust te zaaien, maar als je weet hoe je zo'n hond moet opvoeden kan hij best in een woonwijk.
En wat betreft loslopende raskatten. Dat is waarschijnlijk niet omdat die eigenaars vinden dat hun kat niet buiten mag lopen. Je laat alleen een kat ter waarde van 500 euro niet zomaar rondlopen.

kaatje1972

kaatje1972

03-04-2012 om 00:17

Tip

In Rotterdam kun je bij Diergaarde Blijdorp voor 5 euro een emmertje tijgerpoep kopen. Is prima mest en houdt alle katachtigen op afstand

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Irene

Irene

03-04-2012 om 09:34

Eigenlijk, miauww

Eigenlijk vind ik je hele toon wel opvallend agressief en onaangenaam. Als ik een kat was zou ik in je tuin poepen ;o)

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 09:34

Wonderlijk verschil in benadering kat/hond

Waarom moet het worden geaccepteerd dat katten jouw tuin terroriseren? Waarom moet jij de maatregelen treffen om katten buiten "jouw territorium" te houden? Stel ik heb een hond van een "nieuw" ras, uit de binnenlanden van Tibet. Hartstikke lief voor kinderen, maar net zo lenig en klimmerig en vrijheidslievend als een kat. En die laat ik ook, via mijn tuin, naar alle tuinen in de buurt klimmen. En die poept en piest en graaft dat het een lieve lust is. En dan zeg ik "gewoon" tegen de buurt: Tsja, het is nu eenmaal de aard van het beestje.

miauww

miauww

03-04-2012 om 09:35

Nou irene….

bereidt u zich in dat geval dan maar alvast geestelijk en lichamelijk voor…..

miauww

miauww

03-04-2012 om 10:10

En irene….

Ik vind het bijzonder een onaangenaam en agressieve houding van al die kattenbaasjes/bazinnetjes die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Die zo nodig een kat/poes moeten hebben.

Prima, maar zorg er dan ook voor en neem je verantwoordelijkheid zoals goede burger en buur betaamt! Je bent namelijk (zeker in een woonwijk) niet alleen op deze aardkloot.

Wees dus niet zo asociaal en sodemieter niet die achterdeur s'ochtends open voor poezekind met het idee van "het is mijn probleem verder niet meer wat poezekind doet in de buurt", terwijl je dondersgoed weet wat poezekind doet in de buurt.

Kunnen we wel weer over mijn Rotweiler gaan beginnen, maar die pleur ik s'ochtends niet de deur uit met het idee "zoek het verder maar uit wat de doet in de tuinen van de buren en kan mij het verder schelen wat je aanricht". Ik heb een hond en ik draag verantwoordelijkheid voor het beest.

Wat Pluk53 ook aangeeft….dan zullen de rapen gaar zijn als zij zo'n 'kathondje' zou hebben….Los van het feit dat baasje hondenbelasting moet betalen.

Fianna

Fianna

03-04-2012 om 10:20

Niet alle katten begraven hun drollen

Ik snap de ergernis heel goed. Vaak steken katteneigenaren hun kop in het zand.
Overigens begraven niet alle katten hun drollen hoor! Hier in de buurt ook veel katten en sommigen graven wel degelijk plantjes op.

Fianna

Fianna

03-04-2012 om 10:24

waarom mag je je er niet kapot aan ergeren als je veel last hebt van katten. Waarom moet dat maar normaal gevonden worden?
In ons vorige huis moest ik eerst met een schep en een emmer door de tuin voordat ik mijn kinderen er in los kon laten. Kon ik de tuindeuren niet openhouden omdat er een kat naar binnen kwam en in de woonkamer plaste, echt waar!
In mijn huidige huis kan ik mijn was niet in de tuin hangen omdat er katten in springen en haren achter laten, als ik mijn ramen wagenwijd open heb boven, komen katten naar binnen, idem beneden met de tuindeur. Vogeltjes die verscheurd worden. Waarom moet dat normaal gevonden worden?

Irene

Irene

03-04-2012 om 11:52

Miauww

En ruim jij altijd alle poep van je hond op en laat je hem nooit loslopen waar dat niet mag (en dat is dus bijna overal)?
Ik snap je ergernis best hoor, maar je toon vind ik onprettig aandoen. 't was ook maar een grapje....
Wat wij overigens doen tegen katten in het deel van de tuin waar de zandbak is, is van die kattenverschrikkers die een hoog geluid afgeven neerzetten. Dat werkt goed, jammer alleen dat er nogal veel batterijen doorheengaan maar dat heb ik wel over voor een schone zandbak...

Wat is dan je verantwoordelijkheid nemen?

Wat is dan je verantwoordelijkheid nemen?

De kat volgen op zijn omzwervingen? Gaat niet.
Kat binnenhouden? Je houdt toch ook je kind niet binnen? Praktisch kan het allebei, maar of het goed is..

Het enige wat een kattenbezitter kan doen is de kat naar behoefte naar buiten laten (dus niet de hele dag), kat bij weg zijn in de schuur zetten, en de kat thuis een wc mogelijkheid aanbieden.

Dat zal sommigen natuurlijk niet genoeg zijn. Gewoon verbieden die hap. Ook voor eenzame mensen of 'kattenouders' (ik ken een kinderloos stel voor wie de katten echt de kindjes zijn geworden). Klaar. Ze nemen maar een Tamagotchi of zo. Geen gezeik, geen overlast.

So wie so de trend in deze maatschappij, zie ook de kindvrije hotels, de protesten tegen woonvormen voor gehandicapten in de buurt, en de discussies rond de 'overlast' van borstvoedende moeders. We willen vooral geen overlast van elkaar, en wat dat voor anderen betekent, mij een biet.

(Overigens mag je best een tuinslang of sinaasappel tegen een kat in je tuin in zetten, alleen zo leren ze dat het niet mag, vind ik)

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 12:24

Henk82, verantwoordelijkheid nemen

Je kunt een buitenkat nemen als je zelf een tuin hebt, en die afsluiten; dat is je verantwoordelijkheid nemen naar de buurt. Simpel! Als dat niet kan, dan neem je een binnenkat.

miauww

miauww

03-04-2012 om 12:49

Henk82

Je tuin omheinen, aanlijnen…in ieder geval ervoor zorgen dat je je buren GEEN overlast bezorgd omdat jij zo nodig een kat wil.

"Kat binnenhouden? Je houdt toch ook je kind niet binnen? Praktisch kan het allebei, maar of het goed is.."

Deze vergelijking vind ik heel, heel eng. Een kat IS geen kind, IS geen mens. Enne…als mijn kind de tuin van de buren zo zou toetakelen neem ik mijn verantwoording en vergoed ik de boel. Dan ga ik niet zeggen dat mijn kind nu eenmaal moeilijk binnen te houden is, een buitenkind is etc…Dan wordt er ook tegen mij gezegd : "Voed dat kind dan eens op".

Dus die hele vergelijking gaat niet op. Een dier kun je NIET gelijk stellen aan een mens. Zo kreeg mijn zoontje de opmerking van een man toen ik mijn puppy uitliet samen met mijn zoontje…."Zo, is dat je zusje en ben je aan het wandelen met je kleine zusje?". Nee, idioot! Het is zijn HOND.
Allergisch wordt ik van dat soort opmerkingen. Ga naar een psychiater man; daar hebben ze pilletjes voor.

Hombre

Hombre

03-04-2012 om 12:51

Anne-fleur & miauww (ot)

Zomaar een Google resultaat. In dit onderzoek werden alleen ernstige incidenten geteld. Dus het kan best zo zijn dat teckels aggressiever zijn dan Rottweilers, maar de laatsten hebben het bijkomende nadeel dat ze, als ze bijten, veel meer schade aanrichten. Een eervolle tweede plaats in dit onderzoek, na de (ook heel populaire) pitbulls:

http://www.petyak.com/dogs/dog-training/what-type-of-dogs-bite-the-most.aspx

"2. Rottweilers – 409 cases

The Rottweiler accounts for about one-fifth of all the attacks included in the study. Part of their ranking has to do with the popularity of the dog but its use for protection plays a role. These dogs are powerful so their bite will do a lot more damage than a Labrador."

Helaas is er een groeiende trend onder hondenbezitters naar zo groot en gevaarlijk mogelijk (uitziende) honden. Ze zijn natuurlijk allemaal reuze lief, maar als er dan eentje bijt... En dat dan natuurlijk bij voorkeur in een woonwijk.

Wat dacht je van dit goed bedoelde advies van een trainingssite:

http://rottweilerproblems.org/rottweiler-biting/

"Also, if you have a small child at home or other pets that are smaller, Rottweilers should not be brought home, as they may consider them as prey."

Laat het even tot je doordringen. Volgens mij ben je niet goed bij je hoofd als je zo'n hond koopt en dan nog klagen dat hij aan de lijn moet.

Ik heb overigens - sinds het verscheiden van mijn goudvis - geen huisdieren meer.

De reactie van Miauww is wat mij betreft veelzeggend:

"Mensen zoals 'Hombre' die kennelijk zo'n plukje okselhaar op pootjes hebben rondlopen, hebben het niet zo op met grote honden."

Hoe komt ze erbij dat ik een hond zou hebben? Nou, da's simpel. Mensen met kleine honden zijn namelijk (terecht) bang van dit soort monsters. Want zo'n kleintje sneuvelt al snel als de grote zijn bek opendoet. Mensen met kleine hondjes lopen als hondenbezitter regelmatig in het park met de 'big boys' dus ze weten hoe die honden en eigenaren zich gedragen. Het dedain van grote hondenbezitters voor de kleintjes is ook nogal onsmakelijk. De onprettige waarheid is dat veel van die eigenaren juist kicken op het feit dat hun hond er groot en gevaarlijk uitziet en andere mensen en honden angst aanjaagt. Enge mensen dus wat mij betreft. Hele enge mensen.

Wisse

Wisse

03-04-2012 om 12:52

Vreemd, miauww

Vreemd, Miauww, dat je helemaal niet ingaat op de suggesties van veel forumleden dat de 'chaoas' in je tuin wel eens veroorzaakt zou kunnen zijn door andere dieren, zoals een steenmarter, konijnen, mollen, vogels zoals duiven, spreeuwen, eksters... En je woont nog wel op het platteland!

Trouwens, als je op de Veluwe woont: daar heeft men ook veel last van in de tuin wroetende Wilde Zwijnen...

Je agressieve toon staat mij helemaal niet aan.

(en nee ik heb niet zelf een kat)

Verantwoordelijkheid nemen

Miauww, ik denk dat verantwoordelijkheid nemen sterk samenhangt met de aard van je huisdier.
Ik zeg toch ook niet tegen jou dat mijn hamster gewoon heel gelukkig is in zijn kooitje met plastic gangenstelsels en een molentje? En dat die daarom veel minder last bezorgt dan jouw Rottweiler? Die, hoewel aangelijnd en volgens jouw zeggen zeer sullig, mijn eventuele peuter een hartverzakking kan bezorgen? Puur door zijn grootte? Of die de lantaarnpalen bepist waar mijn stoere kleuter zo graag in klimt? En dat jij daarom dus ook voor jouw Rottweiler maar een hok met molentje en plastic gangenstelseltjes moet aanschaffen in plaats van hem uit te laten op de openbare weg?
Ieder dier (of mens) bezorgt wel overlast, alnaargelang zijn aard. En we leven nu eenmaal in een dichtbevolkt land. De oplossing is inderdaad dat iedereen dan maar op een boerderij moet gaan wonen. Of hooguit een hamster als huisdier moet nemen.
n@nny

+ Brunette +

+ Brunette +

03-04-2012 om 13:05

Mijn mening.

Huisdieren vind ik een overbodige luxe (waakhonden e.d. daargelaten). Als iemand een hond of een kat wil, mij best, als ik er maar geen last van heb. Het argument dat het voor kinderen leerzaam is een huisdier te verzorgen, kun je oplossen met konijnen, hamsters, schildpadden en wandelende takken.

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 13:14

Kattenbezitters hebben er "geen zin in"

kattenbezitters hebben er geen zin in, vinden het gezeur, vinden het hun (kat zijn/haar) goed recht, .......
Waarom doet men niet eens een serieuze poging de kat in de eigen tuin te houden?

Voilere

Voilere

03-04-2012 om 13:21

Kan wel hoor, kat in tuin houden

Heb ik in levende lijve gezien, mooie kooi om de tuin heen, wat loopplankjes en andere kattenspeelgoed. Je versiert 'm met leuke hangers en planten en voila, je eigen kattenhok. Katten blij, buren blij.
Helaas doen mijn buren dat niet, liggen er vele drollen op de grond (buurtkatten graven nooit iets in, luie donders) en zijn we 2 keer per jaar toch wat geld kwijt aan cacaodoppen of andere middelen om ze te weren uit onze tuin. (uit eigen zak, want o wee als je gaat klagen bij de eigenaren...)
Ik erger mij net zo aan de hondendrollen op straat. Leuk hoor huisdieren, maar ten eerste er zijn te veel en ten tweede hebben de meeste eigenaren best poep aan... ehm de poep

miauww

miauww

03-04-2012 om 13:33

Ehh hombre82

adem in……adem uit!

"Volgens mij ben je niet goed bij je hoofd als je zo'n hond koopt en dan nog klagen dat hij aan de lijn moet".

Nee, sommige mensen zijn inderdaad niet goed bij hun hoofd. Zeker niet diegenen die totaal niet geschikt zijn om zo'n hond op te voeden. Ik zie ze inderdaad vaak genoeg rondlopen……met strakke riem, grote bek (net als hun hond), totaal geen overwicht op de hond.

Nou, Hombre, daar loop ik dus echt met een grote boog omheen. Rotweilers zijn prima honden, maar je moet wel weten wat je doet vooral weten hoe je zo'n dier opvoed. Wij hebben ons ingelezen in het ras voordat wij de pup aanschaften. Hebben bij de rasvereniging geïnformeerd en zijn naar diverse fokkers geweest. De fokkers die ik gespoken heb verkopen echt geen pup aan zo'n 'grootbek'. Ze screenen de toekomstige baasjes vollop (de goede dan he). Onze fokker is zelfs onverwachts langsgekomen om naar de hond te komen kijken…
Hond is met 8 weken op puppytraining gegaan, daarna jonge honden training en daarna G&G.
Rotweilers komen helaas vaak genoeg negatief in het nieuws juist vanwege de verkeerde baasjes. Maar dan kan ik nog wel een 20-tal rassen opnoemen….Wat zeg ik, sommige mensen moeten niet eens een pluk okselhaar op pootjes nemen. Die kunnen gewoon geen dier opvoeden.

ennne, ik klaag niet hoor als hij aan de lijn moet. Dat doe ik sowieso al en als ik merk dat mensen bang zijn…..(vooral met die okselhaartjes op 4 pootjes aan een lijntje agressief keffend naar mijn hond…alsof dat normaal gedrag is).

miauww

miauww

03-04-2012 om 13:35

???? wisse?

Waar haal je vandaan dat ik op het platte land woon?

Ik woon in een dichte woonwijk..in de buurt van Rotterdam.

miauww

miauww

03-04-2012 om 13:44

Nanny

Je zegt het goed. AANGELIJND. Niet loslopend, tuinen verziekend zich een baan door de wijk gravend en tegen anderen opspringend.

Dat je kind bang is voor honden is zijn probleem. Kan ik niets aan doen als mijn hond aangelijnd is. Er zijn wel meer dingen waar kinderen bang voor kunnen zijn.

Maar nogmaals: mijn hond loopt niet los door de straat. Dat is heel wat anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.