Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wisse

Wisse

03-04-2012 om 13:46

Vergissing

"Ik woon in een dichte woonwijk..in de buurt van Rotterdam."

o.k. vergissing, ik dacht dat ik gelezen had dat je in een dorp op het platteland woont, zal wel iemand anders geweest zijn...

Maar hoe dan ook, ik woon in het centrum van een grote stad en hier vernielen de vogels de bloembollen. Ik heb nog nooit een kat bloembollen zien eten, jij wel?

miauww

miauww

03-04-2012 om 13:48

Nog reacties

op Pluk53 z'n opmerking?

Wisse

Wisse

03-04-2012 om 13:49

Peuters die bang zijn voor honden

'Dat je kind bang is voor honden is zijn probleem. Kan ik niets aan doen als mijn hond aangelijnd is.'

Ach, het is heel normaal, natuurlijk en verstandig dat een peuter bang is voor honden, zeker voor zulke grote. Die peuter ziet/snapt nog niet goed dat die lijn bescherming zou kunnen bieden. En gelijk heeft de peuter!

Echt, al die honden op straat en in het park zijn een ramp voor peuters (en voor hun ouders..).

miauww

miauww

03-04-2012 om 13:50

Ha,ha,ha berber...

nee, ik woon in Kralingen (vlakbij de Erasmus Universiteit waar ik Economie gestudeerd heb).

miauww

miauww

03-04-2012 om 13:55

Wisse

het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind dat het aan de ouders is om hun kind daarin te begeleiden.

Ik leer mijn oudste twee kinderen om nooit, maar dan ook nooit zomaar op een vreemde hond af te stappen en spontaan te aaien. Ik leer ze om altijd eerst het baasje te vragen of de hond geaaid mag worden. Indien ik het zelf niet vertrouw (qua gedrag baasje..interactie baasje/hond) dan zeg ik tegen mijn kinderen dat ik dat hondje niet zo geschikt vind en we lopen door. Nooit problemen gehad. Mijn peuter houd ik bij me want die stapt werkelijk op elke hond af. Het is de verantwoordelijkheid van jou als ouder om je kind daarin te begeleiden want een peuter snapt inderdaad het concept 'lijn' niet nee.

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 14:06

Wisse

of katten of vogels de bloembollen hebben aangevreten is maar een miniem deel van de discussie. Vind jij dat "de buurt" de (reele!)overlast van katten maar heeft te accepteren? En dat kattenbezitters zich terecht beroepen op "het karakter" van hun lievelingetjes, en dus geen moeite hoeven te doen om ze in eigen tuin te houden?

Wisse

Wisse

03-04-2012 om 14:31

Peuter

Miauww, mijn peuter stapte absoluut niet uit zichzelf op honden af, integendeel. Maar helaas stapten de honden wel op hem af. En voor een dreumes van 1 is zelfs een klein hondje al reuzegroot, als die tegen hem op gaat staan en zijn gezicht gaat likken.

Dus ik heb mijn peuter niet hoeven leren om niet op honden af te stappen. Maar ik heb wel moeten dealen met een peuter die hartstikke bang was voor honden en die geen stap meer wilde verzetten als hij in de verte er een zag aankomen. En die vaak gesterkt werd in die angst door honden die zich aan hem opdrongen.

En ik heb sterk de indruk dat er veel meer ouders zijn met die ervaring.

Geen mens.

"Deze vergelijking vind ik heel, heel eng. Een kat IS geen kind, IS geen mens."

Nee, maar hij heeft voor een deel wel dezelfde behoeftes als een mens. Voedsel, water.. en voor mij part ook de behoefte om buiten te zijn.

"Enne…als mijn kind de tuin van de buren zo zou toetakelen neem ik mijn verantwoording en vergoed ik de boel. "

Dat spreekt natuurlijk voor zich, als ik een kat had en die vangt biv een vis, dan vergoed ik die ook.

Lievelingetjes

"En dat kattenbezitters zich terecht beroepen op "het karakter" van hun lievelingetjes, en dus geen moeite hoeven te doen om ze in eigen tuin te houden?"

Dat is onzin. Mijn ouders hebben een kat en hoewel het niet te voorkomen is dat die in iemands tuin verzeild raakt, doen ze wel moeite om hem zo min mogelijk overlast te laten geven. Kattenbak thuis, kat is niet de hele dag buiten, en als ze weg zijn gaat ie in de schuur.

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 15:55

Henk82

"en hoewel het niet te voorkomen is dat die in iemands tuin verzeild raakt" Dat is dus onzin. Het kost wat moeite, maar er zijn verschillende systemen in de handel.
Maar kat opsluiten in de schuur? Zijn het zulke monsters dat ze niet alleen binnen mogen in de woning?

Fiorucci

Fiorucci

03-04-2012 om 16:50

Henk

Een kat in de schuur?Waarom dat dan? Ik heb er vier, en de boel blijft gewoon heel als wij weg zijn. Overigens, er zijn zat katten die ontsnappen, diverse systemen ten spijt.

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 16:54

Fiorucci

"Overigens, er zijn zat katten die ontsnappen, diverse systemen ten spijt." Maar in dat geval heeft het baasje zijn goede wil getoond. En dat zijn er niet veel!!

Zulke monsters

"Het kost wat moeite, maar er zijn verschillende systemen in de handel. "

Sja, dan moet je hem in een kooi of aan de lijn doen. Maar misschien willen mijn ouders de kat niet helemaal opsluiten? Ze doen al heel veel om hem niet in andermans tuin te laten schijten.

"Zijn het zulke monsters dat ze niet alleen binnen mogen in de woning?"

Dan gaat ie op de bank liggen, en dat willen we niet. (Nee, deze kat sluipt geen huizen binnen om daar op de bank te liggen, voor ik daar weer mee om de oren wordt geslagen.. daar is ie te bang voor)

Er is niks mis met een uurtje of wat in de schuur, heeft ie zijn mandje staan, zijn bak, natje en droogje.

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 17:13

Henk82, google is je vriend

google maar eens op "cat fence"; of deze: http://www.kattenschrikdraad.nl/ .
Kunnen de katten heerlijk vrij in eigen tuin graven en poepen.

Fiorucci

Fiorucci

03-04-2012 om 18:36

Henk

Nee, die systemen hebben niks met lijnen te maken. Er zijn bedrijven die overkappingen van gaas maken,er is schrikdraad, echt, systemen zat. Maar er zijn altijd houdini's of katten die gewoon slim zijn. Zo had ik vanaf de schutting een kattennet horizontaal gespannen tot een flink stuk mijn tuin in. Maar twee van de vier springen onder tegen het gaas, klimmen door tot het begin en springen er bovenop. Er was mij van alle kanten verzekerd dat een kat dat niet kan. Kennelijk heb ik slingerapen...

miauww

miauww

03-04-2012 om 19:11

Oh nee…..lol

alsof de duvel ermee speelt zeg! Belt mijn schoonmoeder helemaal verontwaardigd op met het volgende verhaal.

Zij heeft drie katten die…..inderdaad s'ochtends de deur uit gelaten worden en pas tegen de avond terug komen. Jullie raden het al wat deze poezen vriendjes gedaan hebben….Juist. De boel helemaal plat gezeken, drollen zitten begraven in buurman z'n tuin, maar vooral zijn planten verrot lopen maken..ze schijnen een hele rotstuin met dure rotsplanten aan gort te hebben geholpen. Poezen zijn op heterdaad betrept en herkend door een buurvrouw die bij hem op bezoek was.

Nu staat er een boze buurman op de stoep met getuige (de buurvrouw naast hem…jawel) bij schoonmoeder met…..jullie raden het al: EEN VETTE REKENING! voor nieuwe plantjes! Vooral die rotsplanten schijnen duur geweest te zijn.

Mijn schoonmoeder was ontzettend verontwaardigd en boos dat die buurman de brutaliteit had om met een rekening te komen! Want poezen zijn nu eenmaal buitendieren, bla, bla, bla….de hele bekende rataplan erachter aan.

Ik vroeg haar of ze dat toch zeker ging betalen. Niet dus. Ze zei: "Wat kan IK daar nou aan doen?" e erachter aan…"zijn die planten echt zo duur dan" (uhh, ja…die zijn duur). Echt op zo'n toon van: "kan ik het helpen dat ik katten heb die in jouw tuin komen?" Ze snapt echt niet dat zij toch echt verantwoordelijk is voor haar eigen huisdieren. Deze buurman laat het er zeker niet bij zitten als ik de man zo ken. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Zij mag blij zijn dat deze buurman geen dure koi karpers heeft rondzwemmen….Ik zei nog: "Misschien toch een beter idee om je katten bij je te houden". "Nee hoor….dat doe ik echt niet", was haar antwoord. Nou, dat gaat een duur grapje worden dan want die katten schijnen meer tuinen onder handen genomen te hebben.

Goh....

Wat maak jij toch veel méé op kattengebied! Zoooo gek, ondanks dat mijn tuin regelmatig overbevolkt is met katten maak ik nooit zoiets mee. Misschien waren de vergrootglazen in de uitverkoop?

Gr. Poezie.

miauww

miauww

03-04-2012 om 19:56

Poezie….misschien

zelf een brilletje aanschaffen?

Neuh

Niet nodig hoor, ik zie die vieze hondendrollen onder m'n heg zo ook wel.

Gr. Poezie.

Rosase

Rosase

03-04-2012 om 22:05

Ooh

"Dat je kind bang is voor honden is zijn probleem. Kan ik niets aan doen als mijn hond aangelijnd is. Er zijn wel meer dingen waar kinderen bang voor kunnen zijn."

Ja lekker makkelijk. Kan me prima voorstellen dat de kattenbaas dan denkt: dat jou tuin overhoop ligt is jouw probleem. Ik heb thuis toch een kattenbak staan. En bovendien poepen er wel meer dieren in je tuin.

Je bekijkt het allemaal wel erg vanuit jezelf. Ik vond Nanny bijdrage er inhoudelijk best toe doen, maar daar hoor ik je niet over.
En ik kan hier wel een draadje beginnen over al die baasjes met hun poepende honden in het park en mijn kinderen die onder de poep thuis komen. Maar dat ga ik niet doen. Zonde van de energie....

Pluk53

Pluk53

03-04-2012 om 22:25

Rosase

Als Miauww haar hond aan de lijn heeft, en onder controle (en de hond is dan kalm, en rukt niet aan de riem en blaft niet), en de kleuter is bang, dan kun je dat niet Miauww verwijten. Dat is een "trauma(tje)" bij de kleuter, en daar mag de ouder aan werken.
Je vergelijkt heel krom een hond-onder-controle, die niets doet, met een kat die duidelijk wel wat doet (schijten in andermans tuin). Ook de honden die poepen in het park hebben niets te maken met de aangelijnde hond, noch met de vernielende katten. Hondenpoep is rampzalig, maar dat is een ander onderwerp. We hebben het hier over de verantwoordelijkheid van de kattenbaasjes. Maar die laten zich hier niet horen (behalve Fiorucci, die acrobatische katten heeft)

Wisse

Wisse

03-04-2012 om 22:45

Geen trauma maar normaal; afschuiven

'Als Miauww haar hond aan de lijn heeft, en onder controle (en de hond is dan kalm, en rukt niet aan de riem en blaft niet), en de kleuter is bang, dan kun je dat niet Miauww verwijten. Dat is een "trauma(tje)" bij de kleuter, en daar mag de ouder aan werken.'

Nee ik vind het volkomen normaal en natuurlijk dat een peuter doodsbang is voor een hond die erop gefokt is om op beren te jagen, konijnen dood te bijten of inbrekers te pakken. Ik zou bijna zeggen dat het in de genen van de peuter zit om bang voor zo'n beest te zijn...

In ieder geval vind ik het niet normaal dat een gewone burger in een woonwijk een beest houdt dat gefokt is om beren te jagen en inbrekers te pakken. Er zit toch echt een steekje los aan zo iemand... en dat blijkt ook aan de agressie die hier in de postings ten toon wordt gespreid.

Katten geven soms overlast, hond geven vaak overlast, en honden zijn gevaarlijk. Dat is een belangrijk verschil.

Oh ja, en uit dit draadje leer ik ook nog eens dat er vanalles aan katten wordt toegeschreven waarvan helemaal niet zeker is dat katten het gedaan hebben, zelfs zeer onwaarschijnlijk (zoals bloembollen eten!). Het probleem is dat je katten zelden bezig ziet met kattekwaad uithalen, en ook vogels, egels, steenmarters en konijnen zijn vaak actief als de mensen het niet zien.

Hier worden vijvervissen vooral opgegeten door reigers, 's ochtends heel vroeg als de meeste mensen nog slapen. En ja dat kunnen ook grote vissen zijn, ik heb een keer een reiger een grote levende rat zien inslikken. Het lijkt me trouwens dat een reiger met zijn lange dunne snavel uitstekend door de mazen van het net kan...

krin

krin

03-04-2012 om 22:46

Hmpf

De katten- dan wel hondendraadjes doen mij altijd denken aan die mop: wat is het verschil tussen een brugleuning? Antwoord: een lantarenpaal is ook van ijzer.
Elk commentaar op de kat wordt gepareerd met een nare eigenschap van de hond; elk incident met een hond wordt beantwoord met een kattenvergrijp. Schiet er ooit iemand iets mee op?
Wat is het verschil tussen een krokodil, denk ik dan (hoe groener des te zwemt-ie).

Rosase

Rosase

03-04-2012 om 23:26

Pluk

Ik vergelijk niks, juist niet.

Maar er is een spreekwoord waar ik aan moest denken. Iets met een balk en een splinter. Ken je dat?

Als je zelf maar vindt dat de overlast die jij met jouw huisdier veroorzaakt volstrekt normaal is en dat een ander dat maar lekker zelf moet uitzoeken, kun je niet van die ander verwachten dat die zich iets aantrekt van wat jij hinderlijk vindt.

Ik snap dat Miauww baalt van haar tuin, maar ik vind a dat ze er nogal veel bijhaalt en b dat ze zich er ook wel een beetje makkelijk vanaf maakt.

Ely

Ely

04-04-2012 om 00:10

Eens met krin

Alleen zij verwoord het veel beter

Enne Hombre: je tilt toch niet je hondje op hè, als er een grotere hond aankomt? Want dan stuur ik ceasar op je af

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2012 om 00:48

Wisse

Ik kan mij eigenlijk helemaal niet voorstellen dat een peuter van nature bang is voor een hond. Misschien wel voor de nieuwe ervaring maar niet voor 'hond'. Jij als ouder drukt een hele grote stempel op hoe je peuter een hond gaat beoordelen. Als ik jouw woorden zo eens overzie, denk ik dat jóuw peuter van jou meekrijgt dat een hond vreselijk is. En wat kun je dan meer doen als peuter zonder enige kennis? Je moeder geloven. Hond ís vreselijk!
Mijn dochter was bij de eerste keer bang voor gras, het strand, de kapper, het fototoestel, etc.. Als ik die angsten gestimuleerd had, zou het arme kind geen leven gehad hebben.

Wisse

Wisse

04-04-2012 om 01:12

Ach kaaskopje

Ach Kaaskopje, ik heb die angst van mijn peuter helemaal niet gestimuleerd, integendeel: vanaf het begin af aan heb ik peuter geprobeerd te leren dat een aangelijnde hond geen kwaad kan als je er niet naar toe gaat. Als hij weer eens verstijfde of schreeuwde van angst, heb ik zijn hand vastgepakt, gewezen naar de riem, en gezegd dat de hond niet naar hem toe kon komen en het baasje de baas is over de hond.

Maar men zegt wel eens dat angst voor leeuwen en slangen is aangeboren... lijkt mij niet zo heel vreemd. En veel honden zijn toch echt gefokt als jaag-, bijt- of vechtbeesten...

Hoe dan ook, als dreumes is er een keer een jong loslopend hondje tegen hem opgesprongen die in zijn gezicht begon te likken, rechtop was hondje groter dan peuter, daar is hij flink van geschrokken. En de eigenaars van het hondje maar lachen en zeggen 'hij doet niets hoor', en dan verwijtend kijken dat je niet blij bent met dat 'leuke hondje'. Stel je voor dat een hond groter dan jezelf tegen je opspringt en in je gezicht likt, en dat er dan gezegd wordt dat 'de hond niets doet'.

Juist via mijn peuter heb ik een grote hekel aan honden gekregen: niet alleen lopen die enge beesten overal, en vaak los, rond en pikken zo bijvoorbeeld het park in; ook belemmert al die hondenpoep het spelen op straat en op grasveldjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2012 om 01:12

Wisse 2

"....ik het niet normaal dat een gewone burger in een woonwijk een beest houdt dat gefokt is om beren te jagen en inbrekers te pakken." Als ze gefokt zijn om inbrekers te pakken, dan moeten ze natuurlijk wel ergens wonen waar het interessant is voor inbrekers... een woonwijk bijvoorbeeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2012 om 01:24

Wisse

En toch denk ik dat jij bij die ontmoeting met dat kleine hondje hét verschil had kunnen maken, door niet boos te worden en de tijd te nemen om je kind te laten zien dat het hondje op vier pootjes en dus weer kleiner, lang zo eng niet meer was. Daar ben jij het uiteraard niet mee eens.

Wisse

Wisse

04-04-2012 om 01:42

Uhh kaaskopje (inbrekers)

Uhh Kaaskopje, ik vind je redenering wel grappig, maar met 'inbrekers' bedoelde ik dat Rottweilers als politiehonden gebruikt worden, ik neem aan om boeven te vangen ('inbrekers' was niet zo goed gekozen, want die worden meestal niet gevangen

http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Rottweiler

Overigens denk ik dat goed hang- en sluitwerk effectiever tegen inbraak is dan een hond, want inbraak gebeurt meestal als je niet thuis bent (en samen met je hond op pad bent...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.