Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

04-04-2012 om 08:25

Wisse

Misschien is het een lokaal probleem maar hier komen inbrekers ook geregeld snachts, als mensen liggen te slapen en dan is een waakzame hond een prima inbrekeralarm.

En als ik zo vrij mag zijn: door je peuter erop te wijzen dat de hond vastzit en de baas zijn baas is benadruk je vooral dat die hond blijkbaar het nodig heeft om zo onder controle gehouden te worden en voed je onbedoeld de angst van je kind. Lief bedoeld maar werkt dus averechts.
En je geeft zelf al aan dat de angst niet aangeboren is maar is veroorzaakt door een veel te vrijpostig klein hondje met een baas die blijkbaar zich niet realiseerde dat ook kleine hondjes opgevoed moeten worden. (heb ik ook een hekel aan).

Ik ben beslist geen ceasar maar ik denk dat je meer bereikt als je je kind vertrouwen geeft in honden door er zelf rustig op te reageren en zelf een keer een hond die je kent en vertrouwd voor de neus van kind uitgebreid te aaien. Dat is tenminste wat ik zou proberen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

04-04-2012 om 09:37

Waar zijn de kattenbaasjes?

- vinden jullie het normaal dat jullie katten door alle buurttuinen kunnen struinen, en daar poepen/piesen/graven?
- waarom zorgen jullie niet voor een degelijk systeem om de kat in eigen tuin te houden?
- wat zouden jullie vinden van een katachtige hond die hetzelfde komt doen in jullie tuin?

amk

amk

04-04-2012 om 09:47

Een kattenbaasje hier

- vinden jullie het normaal dat jullie katten door alle buurttuinen kunnen struinen, en daar poepen/piesen/graven?
Nee, nee en nog eens nee, dus daarom zaten die van mij toen ik een tuin had gewoon aangelijnd in de tuin.

- waarom zorgen jullie niet voor een degelijk systeem om de kat in eigen tuin te houden?
Zie boven.

- wat zouden jullie vinden van een katachtige hond die hetzelfde komt doen in jullie tuin?
niet acceptabel.

Ik heb twee (inmiddels hoogbejaarde) huistuin en keukenkatten deels boerderij kat. Hiervoor heb ik een boerderijkat gehad en ook die kwam de tuin niet uit.
Je moet er alleen wel gelijk mee beginnen zodra je ze krijgt. Mijn katten zijn ook gewend met de trein te reizen. Gewoon aangelijnd en dan bij mij op schoot. Ging prima van oost NL naar kop noord holland.
Als je het ze maar gelijk aanleerd.

Wel een buurvrouw aan de deur gehad die idd ook beweerde dat mijn kat haar tuin nu aan het slopen was. Helaas die van mij lag aangelijnd in de tuin te suffen. Het schaamrood steeg haar naar de kaken en ze heeft me nooit meer aangekeken.

Tijd van het jaar?

Toevallig zei mijn zoontje gisterochtend dat hij de rode kater van twee huizen verderop tussen de planten zag graven. Ik legde uit dat ze dat doen om daar te poepen en dan het gat weer toedekken, maar poepen deed hij niet volgens zoon. En toevallig zag ik gisteravond de grijze kat van de buren in hun tuin zitten graven. Rode kater komt ook vaak in onze tuin en vangt wel eens een muis. Hij weet precies waar ze zitten. Wel een leuk gezicht, hij zit dan heel ingespannen te turen, je ziet dat hij wat hoort, ruikt of voelt. En soms zit hij met zijn pootjes te graven, dan zit er een (woel)muis of mol onder de grond. Als ik zie dat er in de borders gegraven is, is het hier dus een kat geweest die op muizen- of mollenjacht is geweest. Zou het niet de tijd van het jaar zijn, dat de lente of het ondergrondse beestjesbestand aanleiding is voor katten om te gaan graven?

skik

Vic

Vic

04-04-2012 om 10:22

Bijna

Ik ben bijna-kattenbezitter en word door de agressieve berichten hier zwaar aan het twijfelen gebracht. De katten die ik vroeger had waren binnenkatten, maar mijn toekomstige kat wilde ik eigenlijk wel naar buiten laten. Ik vind het altijd zo leuk als ik de buurkat door het hoge gras miertjes zie besluipen. Binnen is er toch een stuk minder lol te beleven voor zo'n beestje. En tja, ik vind wel eens een kattedrol in de tuin, maar dat is niets vergeleken bij de uitwerpselen die Rotweilers en andere blafpoepers produceren.
Ik denk dat ik het maar ga doen als Amk, de kat aanlijnen in de tuin. Er zijn hier zoveel katten dat je er regelmatig bijna eentje onder de auto hebt, en dat risico vond ik toch al te groot.

mix

mix

04-04-2012 om 10:28

Pluk

omdat jij het bent dan:
- vinden jullie het normaal dat jullie katten door alle buurttuinen kunnen struinen, en daar poepen/piesen/graven?
Nee en dat doen ze dan ook niet. Ik houd mijn katten binnen en heb een soort kooi (denk aan dierentuin) aan mijn keuken gemaakt van een paar houten palen en netlijn. Zo kunnen ze een frisse neus halen en blijven dus op eigen terrein. Leuk dat de buurtkatten wel in mijn tuin komen en de achterbuurvrouw wel komt klagen over een gaatje in mijn schutting waar haar katten dan weer door kunnen komen.Alsof die er anders niet over/achter/onderlangs komen....

- waarom zorgen jullie niet voor een degelijk systeem om de kat in eigen tuin te houden?
Zie boven en ik wilde dat anderen dat ook deden.

- wat zouden jullie vinden van een katachtige hond die hetzelfde komt doen in jullie tuin?
Knap waardeloos omdat ikzelf probeer geen overlast te bezorgen.
Ik ben overigens dierenliefhebber, maar tégen overlast bezorgen en trouwens ook tegen het grof taalgebruik van TS

mix

mix

04-04-2012 om 10:37

mijn katten ontsnappen dus, zoals fio aangeeft, echt wel eens door de deur naar de rest van de tuin. Maar meestal zijn ze dan zo geschrokken dat ik ze meteen weer kan oppakken en terugzetten. Ze weten gewoon niet beter

Merel

Merel

04-04-2012 om 10:55

Maak me er niet zo druk om hoor

Ik vind het juist wel leuk die katten. In mijn voortuin is er een soort 'strijd' om de conifeer. Op een plekje komen beurtelings de mannetjes katten voorbij om hun geurtje te sproeien (kan ik precies zien vanaf mijn werkplek) en de laatste is natuurlijk iedere keer de winnaar, dus dit ritueel herhaalt zich een paar keer per week. (ja op die plek is de conifeer bruin, maar volgens mij maakt dat niet uit, de onderkant van de conifeer is overal bruin aan de onderkant, ook daar waar niet gesproeid wordt). Verder zie ik vaak een spierwitte kater van de overburen rennen achter vlindertjes aan door mijn voortuin, of er ligt een kat te slapen op het zwarte (en dus warme) zadel van mijn zoon's scooter. En ja, soms kom ik ook wel eens een kattendrolletje tegen tussen het zand, maar die gaat dan gewoon in de kliko, vind ik trouwens minder vies dan hondendrollen, die vaak groter zijn en waar ik wel eens per ongeluk in ben gaan staan. (dat heb ik bij kattendrollen nou nooit)
Mijn ouders hebben ook zo'n last van katten (maar dan ook echt een gemanicuurde tuin) het lijkt soms wel of katten precies die tuinen van mensen opzoeken die het meeste hekel aan ze hebben.

Ik zou zeggen, laat toch gaan, zonde van je energie! Katten zijn er nou eenmaal, ruim je eens een keer wat drolletjes op en klaar ben je. (en uitgegraven plantjes ben ik in de 10 jaar dat ik hier woon werkelijk nog nooit tegengekomen, maar ik zou ze gewoon terug in de grond drukken en het zand wat aankloppen, dan is het wellicht minder aantrekkelijk voor de tuinierkat.

(ik heb hier werkelijk binnen een straal van 10 huizen wel 10-15 katten om me heen en echt geen problemen, oh en de buren hebben inderdaad een net over hun vijver heen en we hebben hier regelmatig een reiger bezig gezien) (er zat er zelfs een op mijn schuurdak uit te rusten)

anderss

anderss

04-04-2012 om 11:08

sinds klachten van de buurt over dat mijn kinderen teveel schreeuwen heb ik ze gemuilkorft. Mijn oudere moeder begon te dementeren was een overlast voor iedereen (zeuren herhalen) gelukkig kunnen opsluiten in het verzorgingshuis. Het moet wel allemaal een beetje leefbaar blijven voor iedereen....

Pluk53

Pluk53

04-04-2012 om 11:31

Anderss

ik ben het helemaal met je eens dat schreeuwende kinderen behoorlijk wat hinder kunnen opleveren; maar een muilkorf helpt daar niet tegen .

Maylise

Maylise

04-04-2012 om 11:50

Wel los

Onze katten lopen wel los. Nu wonen we redelijk ruim en een beetje landelijk dus ik heb niet het idee dat ze overlast veroozaken. Ze komen eigenlijk nooit buiten de tuin. Gelukkig maar want men rijdt hier op de weg in de buurt vaak redelijk hard. Ik heb ze dus ook liever in de eigen tuin en heb het geluk dat het geen katten zijn die veel willen zwerven. Er lopen hier wel meer katten los rond. Niet alleen eigen katten maar ook zwerfkatten die gevoerd worden door sommige mensen in de buurt en dus ook hier blijven hangen.

In onze vorige buurt (woonwijk met huizen dicht op elkaar) liepen ook de meeste katten los. Onze katten ook maar die kwamen toen eigenlijk nooit buiten de tuin. Waarom weet ik niet want het kon wel maar ze hadden/hebben het niet zo op andere vreemde katten dus ze bleven liever in eigen tuin. Een van de twee ging toen af en toe wel eens aan de wandel. Dat was overigens een zeer katvriendeljke buurt. In ons rijtje had iedereen katten.

Het maakt mij persoonlijk allemaal niet zoveel uit. Ik heb geen hekel aan katten. Ik heb nooit kattenpoep in de tuin aangetroffen.

Overigens snap ik wel dat loslopende katten overlast kunnen geven. Wij hebben ook een poos konijnen gehad en die zaten in de tuin en er was een poes uit de buurt die altijd op die konijnen zat te loeren. Dat vond ik wel vervelend. Ik snap ook goed dat als je bijzonder plantjes/vissen/vogels houdt je absoluut niet gesteld bent op buurtende katten.

Ik ben er dus op zich ook wel voorstander van dat mensen katten in hun eigen tuin houden maar in de praktijk lijken de meeste mensen geen last te hebben van loslopende katten. Ik heb er in elk geval buiten dit forum om nooit klachten over gehoord.

Een optie

"google maar eens op "cat fence"; of deze: http://www.kattenschrikdraad.nl/"

Dat is inderdaad een optie als je een redelijk grote tuin hebt.

Krachtige hondebeet

"- wat zouden jullie vinden van een katachtige hond die hetzelfde komt doen in jullie tuin? "

Als hij net als een kat die krachtige hondebeet mist, (waardoor honden nogal eens in het nieuws komen, en katten niet..)dan zou dat niet erg moeten zijn.

mirreke

mirreke

04-04-2012 om 13:06

Redelijk grote tuin

het voordeel van een redelijk grote tuin is dat de katten dan vrijwel niet buiten die tuin komen. Hier ook een redelijk grote tuin. De dames komen nooit buiten die tuin, de heren meestal ook niet, en als ze aan de wandel zijn gaan ze naar het weiland iets verderop.
Steenmarters, reigers, andere katten, wilde slakken, het zit allemaal in onze tuin. Van katten heb ik nooit last, ik hou van katten en eventuele kattenpoep gooi ik in de bruine bak.

sahara

sahara

04-04-2012 om 14:08

Pluk

Wij hebben onze tuin afgegaasd zodat de poezen er niet uit te kunnen. Tenminste niet zonder er heel veel moeite voor te doen.

Een poes is redelijk bijdehand maar ze taalt er nog niet naar om via moeilijke capriolen toch tecontsnappen. Poes 2 heeft het buskruit niet uitgevonden. Die snapt nooit dat ze omhoog kan klimmen en daarna ergens overheen springen.

Dus ja, er zijn kattenbezitters die poezen niet vrij buiten laten lopen.

Onze poezen graven trouwens nooit in de tuin. Ze springen wel bovenop de heideplantjes om te zien welke beestjes daar dan uit komen lopen.

miauww

miauww

04-04-2012 om 14:11

Vic...

"n tja, ik vind wel eens een kattedrol in de tuin, maar dat is niets vergeleken bij de uitwerpselen die Rotweilers en andere blafpoepers produceren".

Poepen die honden dan allemaal in jouw tuin dan?! Daar gaat het draadje namelijk over.

Zoals Puck al zegt, bijna geen enkele katten bezitter (op eentje na die antwoord geeft) die normaal op zijn/haar antwoord. Nee, omdat ze eigenlijk wel weten hoe asociaal ze bezig zijn.

Lizelot

Lizelot

04-04-2012 om 14:13

Kat en hond-baasje

Mijn eerste kat was een boerderij-kat.Fout natuurlijk,beestje was in een schuur geboren,liep al buiten en kwam toen bij mij en i kwilde hem binnen houden.Katje kreeg stress,exceem,werd agresssief en op advies van de dierenarts heb ik hem ook buiten moeten laten.Ik vond dat meteen al niet fijn,voor mezelf,i kwas altijd ongerust al m'n kat buiten was,sliep zelfs slecht.Ik woonde toen alleen,de kat was echt m'n maatje.Ik kreeg gezeur van de buurtbewoners,er was een duivenmelker,die dreigde m'n kat iets aan te doen,buren met een siertuin begonnen te mopperen.De buurman waarschuwde voor zijn hond en terecht.Ik vond het allemaal heel vervelend,maar liet de kat toch buiten.Het liep slecht af,m'n kat werd aangereden en was verlamd aan zijn achterzijde,ik heb hem in moeten laten slapen.
Nu heb ik een kat waarvan zijn ouders nooit buiten kwamen en het katje ook niet voordat hij bij ons kwam.De kat is altijd binnen en dit voelt goed.Het is echter in huis wel te zien.De kat heeft een grote krabpaal ,maar dat is toch onvoldoende,dus hij krabt zich aan de bank,aan de muur.Aan de gordijnen is ook duidelijk te zien dat er een kat in huis is.Ik geef heel veel om deze kat,maar toch gaat hij mijn laatste kat zijn.
Bij ons lopen ook katten van de buren in de tuin,maar doordat wij nog andere dieren hebben en geen siertuin,erger ik me er niet aan.Ik vloek wel even als een kat er met een 3 weken oud konijntje vandoor gaat of de kwartels van mijn zoon te pakken heeft,die we voor de vorst in een hok in de schuur hadden gezet.Maar ja,die ongelukjes hebben we zelf ook met goudvissen en hamsters in huis gehad van onze eigen kat.En dan vloek ik net zo hard.
Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen een hekel aan loslopende katten hebben,vooral als ze geen kattenvriend zijn.Een tuin is toch een eigen plekje,vooral je achtertuin.Ik wil ook leven in mijn achtertuin zoals ik het wil,net zoals in mijn huis.Dus ik snap dat iemand met een mooie siertuin,geen kat in zijn tuin wil,iemand met een vijver of een volaire ook niet.Net zoals een duivenmelker.En ik vind dat je als eigenaar van een kat daar rekening mee moet houden.
Zo dacht ik er ook over toen mijn eigen kat buiten liep.
Ik wist toen geen manier om die kat binnen te houden,maar ik wist ook heel goed wat de risico's waren van de kat buiten te laten.

miauww

miauww

04-04-2012 om 14:18

Wisse

"Dat je kind bang is voor honden is zijn probleem. Kan ik niets aan doen als mijn hond aangelijnd is. Er zijn wel meer dingen waar kinderen bang voor kunnen zijn."

Ja lekker makkelijk. Kan me prima voorstellen dat de kattenbaas dan denkt: dat jou tuin overhoop ligt is jouw probleem. Ik heb thuis toch een kattenbak staan. En bovendien poepen er wel meer dieren in je tuin.

Wat is dit voor een idiote, kromme vergelijking.
Nogmaals: Mijn hond is A-A-N-G-E-L-IJ-N-D…
Mijn hond loopt niet door andermans tuinen de boel te verzieken en plat ze plassen, te schijten en uit te graven…Ik houd mijn hond tenminste bij me. Ik gooi hem niet s'ochtends naar buiten met het idee van…."je zoekt het maar uit, ik zie je vanavond wel weer". Dat is wat ik bedoel. Hoe moeilijk kan het zijn zeg.

Rosase

Rosase

04-04-2012 om 14:27

Miauww

Dat was niet Wisse, dat was ik.

En ik ben er klaar mee...

miauww

miauww

04-04-2012 om 14:30

En wisse

"En als ik zo vrij mag zijn: door je peuter erop te wijzen dat de hond vastzit en de baas zijn baas is benadruk je vooral dat die hond blijkbaar het nodig heeft om zo onder controle gehouden te worden en voed je onbedoeld de angst van je kind. Lief bedoeld maar werkt dus averechts".

Ben ik het volledig mee eens. JIJ bent bang, niet je kind. Jij voedt die angst.

Geloof me, ik wil ook absoluut niet dat mijn kind door zo'n wilde kleddernatte labrador (9 van de 10 keer zijn die beesten nat) besprongen wordt en midden in zijn gezicht gelikt wordt. Dan wordt ik ook boos (heb ik dus meegemaakt toen mijn zoontje 2 jaar was). Ik heb de eigenaar er ook nijdig op aangesproken waarom hij nou niet even zijn hond bij zich wil houden als hij zo'n klein kind ziet aan komen lopen….

Maar als ik zou gaan staan gillen en mijn kind zou optillen of weet ik wat voor meer of juist van tevoren zou benadrukken van "Oh kijk een natte labrador, daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor want kijk, zijn baas is er ook bij!…" dan voedt ik dus onbewust de angst bij mijn kind en dat is ook nergens voor nodig.

Het gaat allemaal in dit geval om en beetje rekening met elkaar houden.
Heb je een kat, prima, maar houdt dan ook rekening met je buren die met veel pijn en moeite hun tuin mooi willen houden. Als het dan een keer misgaat, vergoedt dan de plantjes of wat dan ook. Maar hou ze gewoon bij je als je toch weet dat je katten door tuinen gaan struinen als je ze loslaat. Hierboven lees is allemaal berichten van voorbeeldige katten eigenaars die het allemaal goed doen. Helaas doet de meerderheid dat niet.

Direct beginnen met "Ja, maar honden poepen ook op straat", daar gaat dit draadje niet om. Honden komen niet in mijn TUIN om die compleet te verzieken. Overigens vind ik hondenpoep op straat absoluut een NO GO laat dat duidelijk zijn.

miauww

miauww

04-04-2012 om 14:32

Nou rosase

je begint het eindelijk toch te begrijpen?

Vic

Vic

04-04-2012 om 14:33

Miaauw

Nee, ze poepen niet in mijn tuin, maar naast de ingang van mijn voortuin staat een boompje en dat is wel geliefd bij (ik denk vooral grote) honden. 20 meter verderop staat een bak waarin eigenaren hun zakje dogshit kunnen gooien, maar dat is dan weer teveel moeite voor veel van die lui. Verder heb ik sowieso een hekel aan honden dus je zult van mij niets positiefs horen over jouw beest. En aan jouw bewoordingen zie ik wel dat jij een hekel hebt aan katten, dus jij kunt ook weinig zinnigs zeggen. Als je dat nu gewoon toegeeft, kunnen we de hele discussie stoppen

Lizelot

Lizelot

04-04-2012 om 14:35

Kat versus hond

Kan iemand mij uitleggen waarom een hond geen jachtinstinct mag hebben en waarom het jagen bij een kat steeds goed gepraat wordt???

Irene

Irene

04-04-2012 om 14:38

Miauww

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag??
Namelijk: ruim jij altijd alle poep van je hond op en heb je hem altijd aangelijnd waar dat hoort?

Lizelot

Lizelot

04-04-2012 om 14:53

Dat is zo vic

Dat is zo jammer,dat mensen een hond hebben en hem dan zo opvoeden.Ik ben ook voor een verplichte puppiecursus,voor iedereen die zijn eerste pup aanschaft.Het kan gewoon zo anders.Een hond mag helemaal niet snuffelen,plassen of poepen tijdens het wandelen.Dan hoort hij naast zijn baas te lopen.Ik heb een klein hondje,zo een plukje okselhaar op 4 pootjes!!!!!en zelfs die loopt naast me of een beetje voor me.Pas als we op de uitlaatplek zijn mag'tie gaan snuffelen.
Ik ken het ook ,hoor,een uitlaatplaats met ernaast een plantsoen,grasveldje.Dan laten hondeneigenaars hun hond poepen op het grasveldje naast de uitlaatplek,want daar wil de hond niet!!!!Nou jaa,en nog niet opruimen ook.Zo jammer dat die lui het verzieken voor de andere honden-eigenaren die op de juiste manier met hun hond omgaan.En honden die tegen kinderen aanspringen en hun gezicht aflikken,getverdemme,dat is gewoon goor.
Ik kom trouwens liever iemand tegen met een grote 'gevaarlijke'hond dan iemand met een 'schattig 'klein hondje.9 van de 10 keer is de grote hond prima opgeleid en behandelt de baas van zo een hond zijn dier ook als hond.Terwijl die kleine hondjes vaak niet luisteren en alles mogen.En als de baas dan ook nog zijn hondje als kind ziet en alles leuk en schattig vind van het hondje ,vind ik dat veel enger dan een grote hond die goed opgeleid is.

Hier een kattenbezitter.

Onze kat loopt los rond. Ook buiten onze tuin.

Volgens mij is het geklaag over katten iets van de laatste jaren. 'vroeger' was het zielig als je een kat binnenhield, om over aanlijnen maar niet te praten. De laatste jaren lijkt het echter steeds meer de trend om overlast meer en meer te beperken, en dingen die vroeger okee waren nu opeens als asociaal te bestempelen. Ik biecht eerlijk op dat ik daar een dubbel gevoel bijheb. Aan de ene kant vond ik het oprecht niet leuk als een kat van mij elders een plant sloopt of een vis verorbert. Maar aan de andere kant vind ik wel dat we steeds meer dingen niet accepteren als 'hoort er gewoon bij'. Het lijkt wel alsof we ons steeds sneller ergeren aan de mensen om ons heen. Stiekem vind ik het fijn dat onze kat los rondloopt & lekker zijn ang kan gaan. Als poept ie dan misschien af en toe in een andere tuin. Ik hoop dat onze buren tolerant genoeg zijn om daar niet te veel stennis over te schoppen. Dat doe ik namelijk ook niet over de hondepoep die ik her en der aantref (ja, ook in onze tuin, we hebben een geenschuttingbeleid in onze gemeente dus honden die voor de stoep van ons huis langs lopen maken nog wel eens een ommetje via de struiken door onze tuin), het orgel van de buurman dat ik op zomeravonden in onze tuin kan horen, de haan van 3 deuren verderop die in de zomer om 5 uur begint te kraaien, de labrador van de andere buren die regelmatig in de kennel moet en daar zo te horen heel erg weinig zin in heeft, een buurman (ik weet niet welke) die als hobby hogedrukspuiten heeft en daar in het weekend bij voorkeur om 8 uur mee begint, en gazomaardoor. Als je niet in een hutje op de hei woont dan heb je af en toe last van elkaar. En als we steeds meer dingen onacceptabel gaan vinden wordt het er volgens mij allemaal niet gezelliger op.

Als ik teveel van dit soort draadjes lees dan durf ik straks ook geen nieuwe kat meer te nemen als de huidige onverhoopt het loodje zou leggen (fingers crossed, er zijn er al 2 gesneuveld de afgelopen jaren). Zou ik wel erg jammer vinden. Kan me Vic's twijfel goed voorstellen over de aanschaf van een kat.

Ingrid

Wisse

Wisse

04-04-2012 om 15:05

Miauww, je fantaseert

miauww: 'Ben ik het volledig mee eens. JIJ bent bang, niet je kind. Jij voedt die angst. Maar als ik zou gaan staan gillen en mijn kind zou optillen of weet ik wat voor meer of juist van tevoren zou benadrukken van...'

Miauww hoe weet jij zo precies wat ik doe?! Ik loopt niet te gillen, til mijn kind niet voortijdig op, en ben zelf niet zo bang aangelegd, ook niet voor honden. Zelfs als ik op het platteland wandel en zo'n boerderij-waakhond komt grommend op me af (terwijl ik op de openbare weg loop!), dan vervolg ik rustig mijn weg.

Miauww, je vult ontzettend veel in waarvan je helemaal niet zeker weet of het ook zo is gebeurd. Je fantaseert over katten die bloembollen eten.

sahara

sahara

04-04-2012 om 15:14

Ingridt

Er zijn meer redenen om een kat niet frij los te laten lopen. Ik wil niet dat onze poezen aangereden worden. Ook rij ik liever zelf geen poes aan. Ik wil niet dat onze poezen de weg kwijt raken. Ik wil niet dat ze vergiftigd worden en ik wil ook niet dat ze gestolen worden (wij hebben 2 raskatten).

Tolerant zijn? Hmmm, burengeluid, muziekinstrumenten, spelende kinderen. Het maakt niemand hier in de buurt iets uit. Maar op de stoep poepende honden is echt iets heel anders. Poepende poezen in de zandbak zijn gewoon vies. Net zoals hondenpoep op het voetbalveldje, op de stoepen naast de uitlaatplekken, langs de visvijver (en daar zijn zelfs gratis poepzakjes te pakken).

Lizelot

Lizelot

04-04-2012 om 15:15

Ingridt

Het gezeur dat ik had van mijn buren over mijn kat is toch al ruim 20 jaar geleden.
Toen dreigde een duivenmelker zijn buks te pakken als hij mijn kat bij zijn duivenhok zag.
Toen we gingen verhuizen(paar jaar geleden) heb ik de duivenmelker 2 huizen verderop gevraagd om te komen vertellen of hij last had van mijn kat,toen kreeg ik het antwoord dat hij nooit klaagde over katten,want hij vond dat ik dan ook zou kunnen klagen over de duivenpoep op mijn vensterbank,stoep ,dak enz enz.Iets waar ik zelf nog niet eens over nagedacht had.
Het verschil is denk ik dat ik nu meer achteraf woon,iedereen kent elkaar,iedereen heeft dieren.

Lizelot

Lizelot

04-04-2012 om 15:18

Sahara

helemaal met je eens!!!!!Hondenpoep is vies ,net zoals kattenpoep.Het hoort allebei niet in de tuin van een ander.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.