Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miauww

miauww

02-04-2012 om 09:18

Bah! Katten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jopee

jopee

15-04-2012 om 14:08

Auto's

de mensen die hun auto's buiten langs de straat hebben staan, kunnen deze ook binnen zetten. Als je zelf een auto wilt hebben, hoeft een ander daar geen last van te hebben. Hou hem binnen, zet hem in je achtertuin maar zorg dat een ander daar geen last van heeft....

Als die auto's daar niet stonden, hadden ze ook niet beschadigd geraakt, had de kat de auto zien aankomen en was er geen bijna ongeluk gebeurd...
Er had ook een kind kunnen oversteken, die auto's belemmerden het uitzicht dus.

blur

blur

16-04-2012 om 21:38

Mwoa auto's

Daar heb ik zelf niet zo'n last van eigenlijk. Ik zit meer met mensen, kunnen die niet wat vaker binnenblijven en kort gehouden worden? Je wil niet weten wat ik al niet allemaal mee heb gemaakt met mensen. Enorme overlast. Snap best dat ze af en toe eruit moeten, maar volgens mij lopen ze veel vaker op straat als dat helemaal niet nodig is. Bah!

Tirza G.

Tirza G.

21-04-2012 om 19:26

Katten moeten naar buiten

Tenminste, dat is het argument van kattenbezitters. Gek dat dat in de winter en bij regen niet zo is.

Tirza

Kat-

Kat-

21-04-2012 om 20:02

Vraagje over kattelijke gebruiken

Als complete leek qua katten vraag ik me af hoe gebruikelijk het is dat buuf om 23.30 haar drie katten binnenroept?
Als ik al slaap, word ik er wakker van. Als ik nog niet slaap, weet ik zeker dat ik de eerste twintig minuten niet kan slapen. "Fikkie!" "Sammie!" "Harry!" Sinds buuf er woont, raak ik lichtelijk oververmoeid, want mijn wekker loopt vroeg af.
Maar is dit echt nodig, gebruikelijk, hoort zo?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 00:45

Niet?

Gek dat dat in de winter en bij regen niet zo is. ===
Waarom dan niet? Of heb ik gewoon stoere katten? Pas nu de oudste kat op leeftijd is (bijna 15), lijkt kat kou vervelender te gaan vinden. Maar voor de rest, bij weer of geen weer, uit vrije wil gewoon naar buiten. Een kat kent de plekjes waar hij beschut kan zitten en doezelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 00:53

Binnenroepen

Oh ja hoor, ik roep de katten zelfs nog middenin de nacht naar binnen. Maar dat doe ik niet door letterlijk hard te roepen, maar door zachte fluitgeluidjes, pssst en klakgeluidjes. Katten die binnen gehoorafstand zitten reageren hierop door binnen te komen. Als ze niet zo dichtbij zitten, hoeven ze ook nog niet naar binnen. Gelukkig voor de katten ga ik heel laat naar bed, dus hou ik ze tot die tijd in de gaten en mijn man komt er weer vroeg uit.

Houi

Houi

22-04-2012 om 03:20

Hondenhaters tegenover kattenhater

Het lijkt wel een heel erg hondenhaters versus kattenhaters draadje te zijn geworden.
Ik hoor bij geen van beide, ben zo'n eng mens dat ook een Rottweiler in een woonwijk heeft. Lieve hond, luistert geweldig, ontlasting niet in bebouwd gebied, wel in het bos, blaft niet, is rustig naar andere mensen en kinderen toe. Wat ik heel grappig vind om te zien is dat mensen in mijn omgeving die voorheen schrik hadden van honden in het algemeen, geen schrik hebben van onze grote hond, omdat hij heel rustig is, want dat is vaak het "enge" aan honden voor niet hondenliefhebbers. Ik merk wel dat onwetenden op straat ook eerder over zullen steken als ik eraan kom. Dat ben ik voor door dat zelf uit de weg te gaan of te eisen dat hond netjes links naast me gaat lopen zodat mensen ruim kunnen passeren. Leuk is dan vaak om te zien dat kinderen die "angst"van ouders niet delen en vaak vragen of ze hond(je) mogen aaien. En grote hond versus kleine hond. Hoevaak ik het niet meemaak dat kleine hondjes staan te grommen naar mijn hond of zelf aanvallen en de eigenaren dan reageren met; dat doe hij uit angst voor de jouwe. Ik vraag me dan hoe die mensen zouden reageren als mijn hond ook zo staan te grommen naar hun, kleine, hondje. En ja, natuurlijk is dat geen partij voor elkaar, maar het gaat een beetje om het vergoelijken van gedrag van een klein hondje tegenover grote hond.

Katten vind ik ook erg leuk, al heb ik er zelf nooit gehad. Ik weet daarom ook niet of het mogelijk is dat katten binnen gehouden kunnen worden, dacht ook dat een kat altijd buiten "moest". En enkele drol in de tuin zou voor mij ook geen probleem zijn maar als je dagelijks meemaakt dat katten je tuin vol poepen of overhoop halen dan kan ik me de ergernis voorstellen, ik zou daar ook niet goed tegen kunnen.

Ik vind de vergelijking hond over straat aan de riem of een kat die je tuin overhoop haalt ook geen vergelijking. De hond komt niet in je tuin poepen. En ja...natuurlijk zijn er foute diereneigenaren die het wel prima vinden dat hun dieren in jouw tuin gaan zitten maar die moeten toch niet als voorbeeld staan voor de grote hoop(mensen bedoeld, geen drollen )

Lang verhaal...

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 09:16

Tirza

Nee hoor, katten moeten niet naar buiten. Als ze binnen genoeg ruimte hebben en ze zijn niet anders gewend, kan binnen prima. Maar als katten buiten zijn gewend en nooit mogen, worden ze strontvervelend.

Tirza G.

Tirza G.

22-04-2012 om 14:42

Nou kijk

Ik woon in een straat met aan weerszijden huizen (heeeeee, wat apart )) Aan elke straatzijde staan 14 woningen. Elke straatzijde heeft royaal groen achter zich, wij nog meer dan de huizen aan de overkant, achter onze rij zit een soort parkje, speeltuintje enzovoort. In ons hele blok en zelfs in onze hele straat heeft niemand een kat. Niemand. En toch en toch en toch we-melt het van de katten(stront, overlast), zowel in mijn voor- als in mijn achtertuin. Die wonen dus niet dichtbij, dat kan niet. Die zijn lekker op sjouw door de wijk. Ik kan mijn achtertuin zien vanuit de woonkamer en er passeren per dag zeker 7-8 katten en dan vaak ook nog twee keer (heen en terug, schat ik zo in). Dat zijn 15 katmomenten per dag en dan heb ik het alleen nog maar over de keren dat ze langswandelen. De keren dat ze langer in of aan de tuin/struiken/gras/perk/vijver bivakkeren, is daar los van. Het komt er op neer, dat ik, als ik naar buiten kijk, een kat zie. Behalve als het regent, gewoon koud is, harde wind of vorst-sneeuw-ijs. Vind ik altijd heel gek. De buitenbanjerbehoefte des kats wil ik onmiddellijk aannemen. Het feit dat ze die behoefte kennelijk alleen maar hebben als het aardig weer is, doet mij aanstellerij vermoeden. Of luiheid van de bazen die geen zin hebben in natte vieze katten(pootjes). Ergo: het hóeft dus niet. Ze hóeven niet per se naar buiten, want als dat wel moest, liepen ze er ook wel met regen en ander vies weer. En dús hoeven ze ook niet als het mooi weer is. En dat ze dan strontvervelend worden, tja, dat is niet mijn probleem.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 14:58

Tirza

Mijn katten komen buiten, maar niet fulltime. Er zijn vrijwel elke dag wel banjermomenten, desnoods 'snachts. Ik bedoel dat katten die gewend zijn buiten te komen, nooit naar buiten gaan vervelend vinden. Ik bedoel niet een keertje niet naar buiten kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 19:40

Tirza

Als je ervan uitgaat dat een buitenkat ook buiten wil plassen dan zul je begrijpen dat een buitenkat áltijd naar buiten wil. Hoe dan ook. Maar met rotweer zullen ze misschien in een kleinere cirkel rond het eigen huis blijven en niet op buurtverkenning uitgaan.

mirreke

mirreke

22-04-2012 om 20:07

Logisch

Met rotweer gaat een kat ook zitten schuilen, onder de heg, achter het schuurtje, onder de overkapping, in een boom. Ik heb vijf katten waarvan er twee vrijwel permanent buiten zijn, ook als het regent. Maar dan wel onder de overdekte houtstapel of in de doos op het balkon.
Ik zie hier ook vaak vreemde katers rondstruinen, katers hebben een veel groter terrein dan poezen of geholpen katers. Bovendien zijn in nld de tuintjes te klein voor een kat. Zij houden zich niet aan schuttingen en daarom poepen ze vaak in de tuin Vd buren, omdat ze dat aan de rand van hun eigen terrein doen...
mirjam

Tirza G.

Tirza G.

22-04-2012 om 23:55

Ergo

Het kan dus wel. Gewoon in je eigen tuin piesen en poepen. Want als het regent kan het ook. Dat ze het niet léuk vinden is vers twee. Dat is niet mijn probleem.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2012 om 07:28

Tuurlijk tirza

Mijn katten prefereren hun eigen tuin,en onze vier kattenbakken.

Kattenbak

Mijn katten gaan ook op de kattenbak hoor. Heb één kat die in weer-en-wind naar buiten wil, heel grappig om te zien als er sneeuw ligt, hij zoekt zijn oude pootsporen op om in te lopen. 's Nachts moet ie naar binnen.
Maar er zijn ook katten die liever dicht bij huis blijven en niet verder dan onze tuin komen. Vind ik zelf ook het prettigst, maar ja.
Ik stoor mij meer aan katten nu ik ze zelf heb. Maar dat heeft voornamelijk met binnenshuis verharen te maken .

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2012 om 01:21

Natuurlijk kan het tirza

Ik stond gister nog met mijn neus bovenop een poepende kat van mijzelf in mijn eigen tuin. Daar was ik wel blij mee want dan kon ik weer eens een kijkje nemen of het er gezond uitzag. Onze katten doen het dus gewoon in onze eigen tuin. Er zal ook wel eens iets buiten de tuin gedeponeerd worden.

Eerste lentedag.

"Tenminste, dat is het argument van kattenbezitters. Gek dat dat in de winter en bij regen niet zo is. "

Zou jij de eerste mooie dag van het jaar binnen opgesloten willen zitten?

Je ontzegt katten zo heel veel.

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2012 om 15:48

Mja

Ik ben een mens en geen kat. Een kat kan niet bedenken dat het gisteren en eergisteren ook al regende, ik wel. Je ontzegt een kat zo heel veel? Tja. Honden ook, door ze aan te lijnen. Koeien ook, door ze in een stal te zetten. Zo lust ik er nog wel een paar. Ik heb er geen bezwaar tegen dat katten buiten lopen. Ik heb er bezwaar tegen dat huisdieren van een ander míj overlast bezorgen.
In mijn optiek zijn er vier soorten beesten: huisdieren (hond, kat cavia), natuurdieren (vogeltjes, kikkers), consumptiedieren (koeien, schapen) en hobbydieren (paarden, sportvogels). Daarvan is slechts één variant niet aan te sturen: de natuurdieren. De rest is op enigerlei wijze ingeperkt of staat onder menselijk toezicht. Nou, regel dat dan ook. Hou je kat in eigen tuin (het kán), hou hem binnen, lijn hem aan. Kan allemaal. Isse zielig? Geen kat nemen dan maar. Is het probleem ook snel overleden.

Tirza

Rosase

Rosase

26-04-2012 om 23:23

Kernvraag

Is dus, wat je als huisdierenliefhebber belangrijker vind: het woon- en leefgenot van je huisdieren of dat van je buren. Ik kan situaties bedenken waarin ik absoluut zou kiezen voor het huisdier....

Fiorucci

Fiorucci

27-04-2012 om 18:04

Rosase

Ha, ik ook..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.