Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

04-07-2011 om 10:37

Bang voor spinnen en/of muizen of juist niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ben vreselijk saai ben ik bang

Ik ben nergens echt bang van en gruwelen van poep, kots of (stukken) dood dier doe ik ook niet gauw. Saai, maar in de praktijk wel zo prettig .
Engeltje

Tirza G.

Tirza G.

05-07-2011 om 16:28

Vlinders!

Eindelijk Mijn zoon is bang voor vlinders. Mijn zoon is 17, lang, stoer en een expert in gruwelijke computerspelletjes. Maar vlinders: brrrrrr.
Ik ben niet wild van insecten. Als het kleiner wordt dan een muis, heb ik er snel genoeg van. Ik vind blote beesten viezig. Naakthonden, naaktkatten, van die naakte molratten - blergh. Onsmakelijk om naar te kijken.

Tirza

Ayanna

Ayanna

05-07-2011 om 16:30

Muizenkontje

Hier gaan muisjes altijd schoon op. Kennelijk zijn de staartjes voor onze katten een delicatesse. Ik heb nog een lekker lijken- en kotsverhaal!
Ik kwam op een morgen beneden, zette koffie en gaf de poezen te eten. Eén van de poezen ontbrak, maar dat gebeurt wel vaker. En ja hoor, ik zat net met mijn eerste kop koffie toen Loes de poes binnen kwam. Inclusief nog levend muisje in haar bek. Aangezien ik daar 's ochtends vroeg geen zin in heb, stond ik op om Loes de poes vriendelijk te bedanken en haar daarna streng naar buiten te dirigeren. Ze rende echter met prooi en al de keuken in en terwijl ik haar achterna liep hoorde ik nog één laatste doodskreet en daarna...gekraak. Ik kwam de keuken in en ja hoor....madam zat het beest op te eten. En zo'n muizenschedeltje kraakt dus nogal. Niet echt een geweldig geluid als je nog niet ontbeten hebt. Ik liep maar terug naar mijn kop koffie, om Loes de poes haar ding te laten doen. Ik zat nog maar net, toen ze er aan geschommeld kwam met een nogal lijzige uitdrukking op haar gezicht. "Zo, is het gelukt", vroeg ik haar en op hetzelfde moment kotst ze zo die hele muis vlak voor mijn voeten uit.
Je zult begrijpen dat ik die ochtend NIET meer ontbeten heb.

Massi

Massi, ik ben ook bang voor roltrappen. Eerst ging ik er nog wel op, maar de laatste jaren niet meer. Ik neem trappen (goed voor de lijn) en liften (ik schaam me dan dood voor de mensen die in een rolstoel zitten). Ik ben vooral bang voor dat vreselijke gevoel van angst, alsof je flauw gaat vallen.

Vic

Vic

05-07-2011 om 20:53

Hé nog twee

Ik vind roltrappen ook eng. Ik ga er wel op, maar sta altijd eerst een halve minuut af te wachten tot ik er veilig op kan stappen. Heel handig als je je kleuter aan de hand hebt, en die is al 20 seconden eerder opgestapt Wat ik ook niet prettig vind zijn van die grote windmolens. Ik houd ze altijd heel goed in de gaten als ik er langs rijd op de snelweg. Stel je voor dat de wieken losraken, die zijn echt heel groot!

Massi Nissa

Massi Nissa

05-07-2011 om 20:57

Hee fay!

Je bent de eerste persoon ooit die mijn fobie deelt! Ik hoorde ooit van iemand dat toen de roltrap pas was uitgevonden, er altijd een verpleegster bovenaan stond met een verfrissend koud lapje voor de door angst en beven verhitte voorhoofden. Dat vind ik dus een in- en inbegrijpelijk verhaal. Ik zou ook best even willen liggen met zo'n koud lapje na een lange, enge roltrap.
Groetjes
Massi (heeft tegenwoordig meestal zoon en wagen mee, dus mag legitiem met de lift)

Massi Nissa

Massi Nissa

05-07-2011 om 20:58

Vic!

Ik voel een genootschap aankomen. Met tweejaarlijkse bijeenkomsten ergens op de begane grond.
Groetjes
Massi

Kattenkots

kan mij normaal gesproken nooit zo boeien, maar die ene keer dus wel. Ik woonde nog bij mijn moeder en kwam met mijn vriendje thuis van een avondje stappen. Bleek een van de katten (de oudste, hij was een jaar of zestien) per ongeluk in de keuken opgesloten te hebben gezeten en met zijn halfdemente kop een hele zak kattenvoer te hebben leeggegeten. Zo'n zak van twee-en-een-halve kilo. De hele keuken zat onder de kots... de vloer, het aanrecht, het gasfornuis. Toen we klaar waren met opruimen waren we weer heerlijk nuchter, dat wel. Maar ons traditionele gebakken eitje na het stappen is er die keer wel bij ingeschoten.

Massi (en fay)

Massi, hoe doe jij dat op die beruchte Londense metrostations? Of mijd je die? Of doe je een zwarte bril voor, neem je een witte stok mee en laat je je door je man leiden ofzo?
En Fay, ooit roltrappen in de Londense metro gezien?

Groeten,

Temet

Ooooh temet

Heeft Massi mij net aan het lachen gekregen met haar genootschap op de begane grond, bezorg jij mij een knoop in mijn buik. Drie keer raden waar ik dit jaar naar toe ga. Ik ken de roltrappen in Londen, vroeger vond ik ze zelfs leuk. Ik hoop dat het zo druk is dat ik wel door moet lopen en niet om kan vallen... Eigenlijk moet ik gaan oefenen... Met een klein sloom roltrapje.

Gaan ze snel eigenlijk?

Ik weet nog wel dat die roltrappen heel hoog zijn, maar gaan ze ook snel?

Ayanna

Ayanna

05-07-2011 om 22:01

Roltrap

Oh maar wacht! Die van Londen zijn idd doodeng! Ik heb normaal niet zo'n moeite met een roltrap die omhoog gaat, het naar beneden gaan vind ik wel akelig. Dan krijg ik zo'n 'ik ga vallen'-gevoel. Als het even kan dan ga ik met een gewone trap of met een lift weer naar beneden. Als het echter niet anders kan...tsja, god zegen de greep. Maar die Londense metro-roltrappen......VRESELIJK! En je kunt je ook niet voor de 'veiligheid en het houvast' aan beide zijden van de leuning vasthouden, wat ik dus normaal gesproken wel doe. Dat was dus vaak een taxi voor ons....prijzig maar ook wel weer heel leuk, want de leukste gesprekken voer je met een Londense taxi-chauffeur!

ishtar

ishtar

05-07-2011 om 22:01

(rol)trappen, hoogte en vuurwerk

niet alle trappen(gelukkig) maar vreemde trappen, of trappen zonder leuning (handig als je op Mont st Michel rondloopt), of heeel hoge trappen. En sommige roltrappen (zeker als de leuning in een ander tempo beweegt dan de trap (en dat heb ik op een roltrap van meer dan 100 meter in de Londense ondergrondse gehad, vreselijk!!ik kon geen vin meer verroeren) En ik heb ook al eens 'vast' gestaan op een gewone flattrap, zo'n halve etagehoogte. Stond ik halverwege de onderste trap met een doos in mijn handen en ik kon niet meer op of neer. Ben 'bevrijd' door een vriendelijke medeflatbewoner

En hoogte. Niet de hoogte op een galerij van een flat of zo, niks geen probleem, maar wel bovenop iets waar geen afscheiding (ter 'bescherming' is, en stom genoeg is een enkel koordje tussen 2 palen genoeg voor mijn veilige gevoel, slaat echt helemaal nergens op! maar is proefondervindelijk bewezen Op vakantie gebeurt het nogal eens dat ik ergens onderaan blijf wachten, omdat ik van te voren al weet dat ik anders niet meer beneden kom
en muizen of spinnen, geen problemen mee, ik ben hier degene die de spinnen buitenzet.
Vuurwerk, ook doodsbenauwd voor (maar weer niet voor ballonnen en onweer)

Enorm snel gaan ze!

Tijdens onze Londen-vakantie is mijn jongste weer helemaal roltrapproof geworden. Ach heerlijke dingen zijn het toch. Ze gaan knoerthard daar, hoe hoger het hoogteverschil des te harder. Zaligheid.

Ik ben trouwens bang voor loslopende honden.

Helaas bleek aan het eind van onze vakantie dat de bus eigenlijk veel handiger was dan de Tube. Haltes lagen gunstiger.

Vic

Vic

05-07-2011 om 22:11

Hoogte

Meestal heb ik geen problemen met hoogten. Ik ben laatst bij een bedrijf geweest waar ze door de loods (ter grootte van een vliegtuighangar) een loopbrug hadden, op ca. 10 meter hoogte, waarvan het midden doorzichtig was. Geweldig, je kon zo naar beneden kijken. De persoon die me rondleidde vertelde dat niet veel mensen over het doorzichtige stuk durven te lopen. Dapper he?! Ook kerktorens en hoge flats vind ik geweldig. Maar dan durf ik weer niet in een reuzenrad.

Hoogte

Ik was op de tweede verdieping van de Eiffeltoren. Die bestaat uit twee afzonderlijke verdiepingen, waarbij de bovenste enkel een ballustrade heeft (want daaronder zit toch nog een verdieping, dus springen heeft niet veel effect en vallen is ook nog te overzien). Ik sch**t in mijn broek! Ik durfde alleen maar langs de wand te schuifelen, en het waaide zo hard en al die mensen liepen zo snel en ooooooo wat eng. Maar op de bovenste verdieping van de Eiffeltoren, in het topje, daar zit je helemaal 'ingesloten', dat is tot boven aan toe dichtgemaakt. Daar voelde ik dus helemaal geen angst.
Vroeger had ik daar overigens helemaal geen problemen mee, hoe hoger hoe beter: het reuzenrad, de kust van Normandie, de daken van flatgebouwen. Maar nu: ieks.

Massi Nissa

Massi Nissa

06-07-2011 om 10:19

Temet

Als ik aan roltrappen denk, zie ik die van de Londense metro voor me. Serieus. Ik weet niet of ik er nog op zou durven, maar ik ben er verschillende malen mee naar boven gegaan (naar beneden gaat beter, weet zelf ook niet waarom). Hoe? Nou, klamme handjes, trillende knietjes, gesloten ogen en veel schietgebedjes. Angst.
Groetjes
Massi

ishtar

ishtar

06-07-2011 om 11:30

Mijn mantra op zo'n roltrap

ik heb overigens meer moeite met naar beneden gaan. Maar ik kijk naar alle kanten behalve naar beneden, probeer af en toe en hap lucht te nemen, knijp de leuning zowat fijn en denk aan 1 stuk door 'angst zit tussen je oren' Niet dat t werkt
Eiffeltoren? Schitterend! London Eye? Prachtig! Glazen stuk in een loopbrug (eh, met leuning dan, zonder leuning maakt t me niet uit of er een glazen stuk in zit, dan is ie altijd eng..)? Eitje! Dat is het soort hoogte waar ik absoluut geen moeite mee heb. Ook in zo'n 'eitje' in wintersportgebieden zit ik zonder problemen te genieten van het uitzicht (maar boven aan een heuveltje van een meter of 20 durf ik niet naar beneden geen wintersport voor mij dus). Man knijpt m in dat soort dingen behoorlijk. Wij hebben aanvullend hoogtevrees

Vic

Vic

06-07-2011 om 12:54

Ooooh skipistes

Ik heb regelmatig staan huilen bovenaan een skipiste, zo eng vond ik het. Als ik me eenmaal focusde op het stukje 10 meter voor me ging het prima, maar als ik dan de fout maakte door in het dal te kijken. Verschrikkelijk! Dat doe dus geen wintersport meer, en ervaar dat niet als een gemis

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-07-2011 om 16:24

En ik

Ik ben niet bang voor muizen, maar wel voor rondrennende spinnen. Die worden direct vermoord.
Ik krijg de kriebels van knoopjes en ik weet dat dit idioot is.

Dendy

Brrrrr

Wat een eng en vies draadje, met al die gloedvolle beschrijvingen van kots en poep. Ik moet daar trouwens ook niks van hebben, sta in no time mee te kokhalzen. Ik heb mijn kinderen zsm. geleerd om in teiltjes en emmertjes te mikken of in noodgevallen desnoods in de prullebak.
Waar ik trouwens ook vreselijk van over mijn nek ga, zijn de plukken haar vermengd met zeepresten die ik (waarom altijd ik?) uit het doucheputje en de wastafel vis. Gruweldegruwel. Zelfs als ik daar mijn ogen bij dichthoud word ik er binnen een halve seconde misselijk van.
Spinnen en muizen. Sja, dat is een beetje raar. Ik ben bang van allebei, maar sinds er kinderen zijn (of eigenlijk al sinds ik oppaste bij kleine kinderen) vind ik dat ik dat niet mag laten merken. Dus ik ga de spin boelkloedig te lijf. Of ik roep mijn oudste, die van geen enkel beestje bang is, spin bij een poot pakt en buiten zet.
De enige soort spinnen waar ik nooit aan zal wennen zijn die dikke renspinnen. Huuuuu. Daar ga ik onbeheersd van krijsen. En dat heb ik met muizen ook wel een beetje. Ik vind het engste eraan dat ik niet weet waar ze blijven, net als die renspinnen (iemand zei zoiets al eerder in dit draadje). Zo'n muis is best lief, maar dan wel buiten!
Ik moet er ook niet aan denken ooit een kakkerlak in huis tegen te komen. Met een hagedisje of gekko zou ik dan weer geen moeite hebben, zolang het formaat een beetje binnen de perken blijft.
En ook eng: onverwacht in iets vochtigs en vies trappen. Ooit midden in de nacht bij de wc op een naaktslak gestaan, o griezel.
Van roltrappen ben ik niet bang, al kan ik me er wel iets bij voorstellen. Die leuningen gaan altijd iets sneller dan de trap zelf. En met een klein kind erop is ook een beetje eng, maar dan omdat ik bang ben dat kind misstapt en valt. Ooit met een vriendin bovenin het Centre Pompidou gestaan en we moesten weer naar beneden, een heleboel lange roltrappen na elkaar en zij was zoooo bang. Het duurde erg lang en leverde erg veel ongeduldige Fransen op voordat we beneden waren

Netel

Netel

07-07-2011 om 08:54

Hoge roltrappen, zó eng

Een paar keer met het gezin met het openbaar vervoer door Praag gereisd. Prachtige stad, veel moois om te zien, maar die roltrappen in de metrostations zijn echt een crime.
Die zijn zo ontzettend hoog.
Omhoog gaat nog wel, maar naar beneden...
De laatste keer raakte ik helemaal in paniek en stond letterlijk te janken bij dat ding. Ondertussen flitsten zoon en dochter mij ieder keer voorbij als ze weer een keer die roltrappen op en af gingen.
We willen dit jaar een keer naar Londen, maar als ik het hier zo lees moet er een andere lokatie gezocht worden.

ishtar

ishtar

07-07-2011 om 10:15

Netel

om je gerust te stellen: ik heb in de Londense ondergrondse maar 2 van die enge roltrappen gezien. (maar ik heb makkelijk praten, ik ben door een handje van man al 'redelijk kalm' te krijgen, maar juist bij die 2 enge stond hij, met koffers, een paar meter lager,)
Veel plekken zijn ook met gewone trap te bereiken, of de roltrappen zijn veel lager.

ishtar

ishtar

07-07-2011 om 10:18

Mickey

ik heb mezelf regelmatig ergens in een hoekje van een trap teruggevonden als ik niet meer verder durfde. Zo ver tegen de muur gedrukt dat de rest er met (enige moeite maar toch) gewoon langs kon. Moest man eerst de kinderen naar beneden begeleiden (en op een veilige plek neerzetten) en kwam dan mij ophalen. Ik geloof dat de meeste passanten het wel komisch vonden, ik niet...:-S

Puck

Puck

07-07-2011 om 10:39

Netel

Ik heb de eerst keer in Praag ook een "weigering" gehad bij zo'n roltrap. En dat terwijl ik dat soort roltrappen eigenlijk helemaal niet eng vind, ik vind ze eigenlijk wel gaaf. Maar als je in zo'n gapend diep gat kijkt dan is het gewoon toch even schrikken en slikken. Zou het helpen als je gewoon achterstevoren op zo'n roltrap gaat staan? Dan zie je die diepte namelijk niet. Ik zou er er zeker geen akantiebestemmingen voor laten schieten, dat is zonde. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor ander vervoer dan de metro, dan heb je er ook geen last van.

Netel

Netel

07-07-2011 om 21:49

Achterom de roltrap op

Jaaa, dat deed ik de eerste keer en dat ging vrij aardig, maar het jaar erop zag ik mezelf al misstappen en naar beneden vallen. En toen kwam de paniek.
@Ishtar: dat is een opluching, dan loop ik de trappen wel in Londen.

Belle Époque

Belle Époque

08-07-2011 om 01:00

Roltrappen in londen

Was het niet die van Piccadilly Circus? Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar ik heb één van die "Stairways to Heaven" inderdaad eens mogen gebruiken. Bang was ik niet, maar om nou te zeggen dat het comfortabel was...?

Ik ben niet helemaal hoogtevrees-vrij. Maar zolang er iets van een hekje of zo is red ik het wel.

Wie hoogtevrees heeft moet absoluut de bovenste rijen van de Arena vermijden. Jaren geleden heb ik eens kaartjes voor een concert gekregen waar ik mijn kinderen en nog wat andere familieleden op trakteerde. Mijn zoon, die nog steeds een flinke hoogtevrees heeft, heeft zeker tot de pauze lijkbleek op zijn stoel gezeten en ik voelde me ook niet zo gemakkelijk, maar als ik rustig bleef zitten en niet mee deed met de wave ging het wel.

Valkyre

Valkyre

08-07-2011 om 09:56

Eng en vies

Hmm wat een heerlijk gruweldraadje! Net als Manda kan ik hier vreselijk van genieten

Ik kan niet tegen beestjes in huis. In de tuin zit ik er niet zo mee, maar binnen, brrr... Wij hebben in ons (te) goed geisoleerde nieuwbouwhuis nog weleens last van zilvervisjes, gatverdegatver! Als ik ze te pakken krijg met m'n wc-papiertje spoel ik ze meteen door, maar dan nog heb ik visioenen van beestjes die weer omhoog kruipen, de pot uit, net als ik zit te plassen. Brrr...

Muizen vind ik vooral vies (in huis). Poep en kots ook, maar ben er niet panisch voor. Gelukkig maar, want zoonlief kreeg als baby een keer spuitpoep toen ik net z'n beentjes optilde --> zo door de hele kamer, over zijn bedje en op de deur, twee meter verder! Ik heb 'm eerst verschoond en toen een foto gemaakt voor mijn man voor ik alles twee keer met een heet sopje ging boenen. (Hij was erg onder de indruk..)

Met muizen heb ik ook nog zo'n goor verhaal uit de studententijd. Ik had een keer een dode muis gevonden (muizenplaag) en die in een zakje in de vuilnisbak gegooid. Toen ik de vuilniszak wilde verschonen bleek dat 1 zakje niet afdoende was geweest: de hele vuilnisbak krioelde van de maden! Gatverdegatver... Daar word ik nou echt onpasselijk van. Nog nooit zo vaak water gekookt om alles op het balkon schoon te spoelen. Brrr...

Laatste gruwelverhaal: samen met mijn ex had ik een heel lieve hond, die altijd in een bench (kooi) sliep. Op een nacht had het arme beest diarree gekregen, maar omdat ze haar nest schoon wilde houden, had ze de hele boel opgegeten. En vlak voor ik de kamer inkwam weer uitgekotst. Ik lustte ook geen ontbijt voor ik hond en kooi met veel hondenshampoo/heet sop had schoongemaakt... Brrr.

Ik ben helemaal niet zo'n fanatieke poetser, maar van dit soort dingen krijg ik dus een dagen durende poetsobsessie...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

08-07-2011 om 09:59

Oh ja, eng

Hoogte. Maar dan alleen hoogte waarbij ik me niet kan vasthouden op (minimaal) buikhoogte. Bergbeklimmen: geen probleem (want ik zit vast en kan de bergwand vasthouden). Een helling afdalen: minder. Op een krukje midden in de kamer staan: duizelig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Carré

Ik ben nooit in de Arena geweest, maar ik moet zeggen dat ik de hogere stoelen in Carré ook niet echt een aanrader vind voor wie gevoelig is voor hoogtevrees.

Hoewel, het is al heel lang geleden dat ik in Carré was en nadien is er verbouwd, misschien dat het nu meevalt...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.