Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

04-07-2011 om 10:37

Bang voor spinnen en/of muizen of juist niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoogtevrees

Met hoogtevrees is het raar gesteld bij mij. Ik durf bv. best op de Euromast, daar staat een hoge balustrade omheen waar je echt niet overheen valt (of je moet wel heel gek doen). Maar op een krukje midden in de kamer staan doe ik ook liever niet. Of op trapjes staan schilderen.
Ben me 1x rot geschrokken in Carré, beetje vergelijkbaar met het Arena-verhaal van Belle. Ik was met vriendinnen naar de musical Les Miserables en we zaten op een van de balkonnetjes. Omhoog klimmend naar onze plaats via een nogal steil trapje maakte ik de fout om éven achterom te kijken. Ik zie het nu nóg voor me, er gaapte een enorm diep gat achter me en het scheelde niet veel of ik was van schrik zó naar beneden gestort. Wat was dat eng zeg! Toen we eenmaal zaten was het goed, maar na de pauze durfde ik dus amper terug naar mijn plaats.

Ohja en nog even over roltrappen. De enige die ik echt Heel Erg Eng vond waren die in het Atomium in Brussel. Jaaaaaaren geleden eens heen geweest op een dagtripje met toen-nog-vriendlief dus het moet minstens een jaar of 22 geleden zijn. Dat hele Atomium was destijds één grote ouwe rammelbak en dan moest je van de ene bol naar de andere door een smalle buis met een rammelende krakende roltrap. Huuuuuuuuuuuu. Inmiddels is de boel daar gerestaureerd geloof ik.

Lol temet

We zaten tegelijk te tikken geloof ik

Belle Époque

Belle Époque

08-07-2011 om 14:39

Inconsequent hoogtevrees

De bovenste etage van de Eiffeltoren heb ik met droge ogen weerstaan. Komt omdat je daar met glas en metaal volledig bent afgesloten van de buitenwereld. De één na hoogste etage is open, maar wel met overal hekken. Scheelt ook al iets, al is die toch weer spannender dan de hoogste etage.

Toen ik wegens te lange rij voor de lift omlaag naar beneden wilde met de trap en bovenaan stond, was het of ik een klap in mijn gezicht kreeg. IEKS!!! IEKS!!! EN NOG EENS IEKS!!! Een simpele brandtrap van een galerijflat leek het wel, maar dan zo hoog als de Eiffeltoren en behoorlijk open!!!

Maar verder voelde ik me op die bovenste verdieping uiterst comfortabel.

Op keukentrapjes stap ik echter alleen als het echt niet anders kan.

krin

krin

08-07-2011 om 17:09

Carré op krukken

Dat is pas eng. OP die twee millimeter die je voor je voeten hebt ook nog eens twee krukken kwijt moeten. Maar goed dat ik geen hoogtevrees heb, het was zonder al eng genoeg. Voor Randy Newman doe ik alles

Janna3

Janna3

08-07-2011 om 20:05

Niet als eerste

Hier ook geen held op roltrappen. In London heb je inderdaad een paar beruchte. Wat ik in elk geval doe is vlak achter iemand opstappen en dan een beetje opzij kijken naar de reclameborden.

Sascha2

Sascha2

08-07-2011 om 22:41

Ook juridische blunder

Dit draadje doet me denken aan een collega. Hij diende een processtuk in bij de Raad van State, met adressering Lange Voorhuid (ipv Lange Voorhout) en tot overmaat van ramp gebruikte hij de aanhef: edelachtbare Hoer, ipv edelachtbare Heer. Kennelijk waren de staatsraden hem goedgezind want de afloop was een gewonnen procedure.

Sascha2

Sascha2

08-07-2011 om 22:42

Oeps verkeerde draad, sorry!

Excuses

Jade

Jade

08-07-2011 om 22:54

Bijna bovenaan...

....zitten in de Arena in Amsterdam, terwijl er voor ons tig rijen leeg waren, zodat ik de diepte inkeek. Naast mij mijn dochter stevig vasthouden, een hart wat belachelijk snel klopt.......ik vond het doodeng om zo hoog te zitten!!!!

Toen de mensen in de rijen voor ons gingen zitten viel mijn angst weg, omdat ik niet meer de diepte in kon kijken.

Waar ik beroerd van word..... (en verklaring over de hoogtevrees

Ik ben bang voor spinnen van rond de 3 cm of meer, en ben totaal niet bang voor muizen, ik vind ze lief (maar hoef ze niet in mijn huis). Wij hebben wel altijd muisvriendelijke muizenvallen en laten we ze later weer los tussen de sluizen van IJmuiden of zo.
Waar ik echt he-le-maal beroerd van word zijn maden (aaaarch die muis in de prullenbak waar ik hier over lees, jeg jeg jeg) en melk die (vooral onverwacht) bedorven uit een pak komt geflubberd. Van beide voorbeelden kan ik bijna over mijn nek gaan.
En over hoogtevrees, ik vind de inconsequentie niet zo onlogisch. Ik hoorde eens van een hoogtevrezer die parachute sprong, dat de hoogtevrees wegvalt als je de afstand met de grond niet meer goed kan inschatten. Vandaar misschien bovenaan de trap eng, maar op de Eiffeltoren niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.