Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pluk53

Pluk53

26-07-2010 om 16:05

Beatrijs en okselhaar


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

27-07-2010 om 14:58

Pelle

Nee hoor. Ik weet dat er recent een littekendraadje liep, maar ik weet echt niet meer van wie of waarover precies. Het is voor mij namelijk één van de vele littekendraadjes, waarin ik ook altijd hetzelfde antwoord geef. Dat antwoord is weer net iets aardiger dan: kijk eens in het archief

Tirza

bastogne

bastogne

27-07-2010 om 15:12

Wel haar geen haar

ik betrap mezelf er wel eens op dat ik idd toch een oordeel vel als ik een vrouw met ongeschoren benen en/of oksels zie. Uitspreken zal ik het nooit omdat ik iedereen in zijn waarde wil laten maar in mijn hoofd heb ik een hele discussie met mezelf of t wel of niet "done" is.

nog even een beetje ot over de vergelijking littekens en tattoos, volgens mij is dat appels met peren vergelijken, een tattoo kies je voor en een litteken niet. ik heb beide maar ben toch veel blijer met mijn zelf gekozen verminking. en gelukkig vindt niet iedereen tattoos mooi, zou vreselijk saai worden anders.

bastogne

Dat kon ik idd niet weerstaan

maar ben in mijn speurtocht ook minder appetijtelijke plaatjes tegen gekomen, Berber jij wellicht ook van mannen

Sancy

Sancy

27-07-2010 om 15:31

Boehoe!

Waarom mag ik niet meer meedoen? Nu gooi ik eens voor de verandering mijn diepste zieleroerselen op t forum onder eigen nick, word ik om een of andere vage reden gelijk gediskwalificeerd...

Spaghetti

Spaghetti

27-07-2010 om 16:39

Kiezen

Okselhaar, beenhaar en schaamhaar heeft iedereen. Nou heeft de cosmeticaindustrie lekker het beeld door weten te duwen dat het not done is. En zo doet zich het vermakelijke feit voor dat je tijd en geld moet investeren en pijn moet lijden om iets te verwijderen dat iedereen heeft omdat anderen er aanstoot aan nemen dat jij gewoon laat zitten wat iedereen heeft. Strange................

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 16:52

Ja kom, sancy

Als mensen hier al onpasselijk worden van zichtbaar schaamhaar, wat moeten ze dan wel niet voor visuele beelden krijgen bij 'trouwen met schaamhaar'.

Kom hee. Het moet wel een beetje beschaafd blijven. En hou eens op met dat gesnotter, weet je wel hoe vies mensen het vinden om dáár naar te moeten kijken.

Margje

joos

joos

27-07-2010 om 19:10

Vic

gisteravond las ik jouw bericht dat je man liever heeft dat je je okselhaar laat staan. Mijn fantasie kan een hoop aan, maar vertel me asjeblieft waarom. Wat is de toegevoegde waarde van 1 cm lang okselhaar voor jouw man als jij het zelf liever scheert? Sorry, het laat me niet los.

Vic

Vic

27-07-2010 om 21:06

Joos

Anders is het zo glad.

joos

joos

27-07-2010 om 21:56

Aha, dat zal het zijn (ot)

mijn man raakt mijn oksel nooit aan, dus die voelt ook niet of dat glad is of niet. Ik die van hem ook niet trouwens.

Vic

Vic

27-07-2010 om 22:09

Joos

Misschien toch eens proberen. Is heel erogeen

tonny

tonny

27-07-2010 om 23:37

Ja hoor eens, je hebt haar en haar

Iemand die met een pincet drie okselharen verwijdert, da's toch heel wat anders dan iemand met weelderige haargroei. Drie haren laat je toch gewoon zitten, die doen juist zo hun best er nog wat van te maken

De een heeft blond beenhaar dat nauwelijks opvalt (bofferd!), de ander donker haar dat per groepje van drie/vier stuks per haarzakje (zo lijkt het tenminste) in donkere struise versie tevoorschijn komt.
Het is gewoon enorm oneerlijk verdeeld in de wereld.

Heb pas dochter aan alle kanten geharst (auw auw auw) omdat ze een strandvakantie ambieert. 'Wie mooi wil zijn moet pijn lijden'. Nou, dan houd ik wel wat meer kledingstukken aan hoor, ik ben de bikinileeftijd toch voorbij.

Ik kan me helemaal vinden in Cobi's hobby-tegenzin, qua voorbereidingen. Terug naar de jaren 20 van de vorige eeuw Inclusief de sfeervolle badhokjes. En die stijlvolle stoelen (al zaten ze vast voor geen meter).

Vic

Vic

28-07-2010 om 10:28

Snorren en baarden (bij vrouwen)

Dat lijkt me wel erg, als er haren op je kin gaan groeien. Donshaar op de bovenlip vind ik niet zo erg. Ik vind het juist altijd een beetje vreemd gezicht als dat bij vrouwen helemaal glad is. Dan gaat het ook zo glimmen.

tonny

tonny

28-07-2010 om 13:11

Op je kin

ah joh, je gaat in een mooie bundel zonlicht zitten, zet je leesbril op, pakt een vergrootspiegel en een pincet en hup, even een contemplatief moment voor jezelf

Pas met 48 zulke haren? Nou, da's laat hoor!

Vic

Vic

28-07-2010 om 13:40

Pelle, jij ook?

D*mn! Dan ga ik toch maar eens goed inspecteren? Nog meer waar ik op moet letten? Neushaar? Oorhaar?

Tirza G.

Tirza G.

28-07-2010 om 14:52

Pelle (licht ot)

Nee, in dat draadje heb ik verder niet meer gereageerd nadat ik gelijk had gekregen van Kari. Dan is het wel klaar voor mij

Tirza

Ik dacht

Dat van scheren die haartjes stomp worden in plaats van met een mooi uitlopend puntje en daardoor meer zichtbaar zijn. De zachte, eerst nagenoeg onzichtbare haartjes worden dan dus ook zichtbaarder nadat ze 'getopt' zijn. Vandaar dacht ik dat het inderdaad zo was dat het leek dat er meer kwamen en dat het erger werd, ze worden feitelijk alleen zichtbaarder. Dacht hè, uit eigen ervaring weet ik dat niet. Ik heb zeer periodiek (één keer in de vier weken één ongewenste haar op mijn kin.

Maxime.M

Maxime.M

29-07-2010 om 15:16

Als...

als je van scheren meer haar kreeg, dan zou toch iedere ongewenst kale man zijn hoofd gaan scheren? Het is inderdaad dat het meer lijkt door de stompe puntjes waarmee ze weer gaan groeien, daarom kan je beter epileren (als het er maar een paar zijn) dan scheren denk ik. Gelukkig ben ik blond en heb bijna geen haar op ongewenste plekken, benen hoef ik dus eigenlijk niet te scheren, oksels en bikinilijn doe ik wel. (ook in de winter trouwens, duurt ongeveer een minuut per dag)

Maxime

Vic

Vic

29-07-2010 om 15:31

Wat ik me wel afvraag

Stel nou dat je donzig haar hebt op je wangen en bovenlip. Van die heel blonde haartjes van ca. 1,5 mm lang. Wat gebeurt er als je dan gaat scheren of harsen, krijg je dan harder haar terug (dat doorgroeit, net als een mannenbaard), of datzelfde dons?

Maxime.M

Maxime.M

29-07-2010 om 15:44

Volgens mij

volgens mij krijg je bij harsen, donsig haar terug, en bij scheren stoppels. Maar dat is meer mijn theorie, heb het nooit uitgeprobeerd.

maxime

Kari1

Kari1

29-07-2010 om 17:12

Dons en scheren

Scheren verandert het dons niet. En ook mannen met dons krijgen geen hardere haren door scheren. Mannen met dons krijgen hardere haren als ze van puber meer man worden. 't Is de tijd die het doet, niet het scheren. Dat kan natuurlijk bij vrouwen ook...getuige de opmerkingen hier over bejaarde vrouwen met stugge stoppels op hun kin.
Aan de andere kant denk ik ook wel dat Cobi gelijk heef, bij langdurig epileren neemt de kwaliteit van het haar af en daarom heeft het ook mijn voorkeur boven scheren.
Kari

Kari

okselfris

okselfris

29-07-2010 om 20:23

Nou

de haren op mijn kin lijken toch wel talrijker te worden, de zachte blonde die ik er ook weleens uittrek lijken te worden vervangen door harde zwarte.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2010 om 20:32

Even ongezouten

Ik heb nooit hemdjes aan omdat ik het persoonlijk niet meer esthetisch verantwoord vindt als de armen gaan lubberen en blubberen. (Persoonlijke mening dus!) Met mouwen/mouwtjes zie je minder snel okselhaar en is het dus minder snel 'geen gezicht'. Toch ben ik, ondanks zeer matige beharing, sinds een tijdje definitief aan het ontharen geslagen, dus niet meer alleen als ik een blote-oksel-moment te verwachten heb. Ik ben gewoon helemaal om. Ik vind het frisser. Ook bij anderen. Mannen krijgen van mij nog enigszins speling omdat het nogal wat is om van behaarde ehm... aap naar gladgeschoren velletje te moeten evolueren, maar een vróuw die haar arm optilt en daar een volle bos laat zien... ik vind het niet kunnen. Ik hoop dat mannen dat binnenkort ook zo zien.

Ik doe alles

Oksels en doosje scheren, mijn benen van voor en achter helemaal harsen en ik ben nu een jaar bezig met IPL defintief ontharen van mijn gezicht. Nog een paar keer en dan ben ik klaar en ik moet zeggen het is geweldig! Het begint met een paar haren op je kin en na een aantal jaren werd het zo erg dat ik op ieder moment van de dag met een pincet zat te pielen. Ik heb de stap genomen om van verzekering te veranderen en aan IPL te beginnen. Nu wordt het volledig vergoed.

Heirthe

Heirthe

29-07-2010 om 23:57

Tja

Hoewel ik vind dat iedereen het zelf moet weten of ze zich scheert of niet, zou ik ook niet graag onder het eten met druipend okselhaar geconfronteerd worden, maar ook niet van een man dus..
Persoonlijk vind ik het ook geen lekker gezicht al die haren maar het is niet aan mij om daar iets van te zeggen.

dc

dc

30-07-2010 om 22:20

Vreemd hoor

ik heb de tegenzin tegen okselhaar of beenhaar en zeker schaamhaar echt nooit begrepen. We moeten allemaal haarloze meisjes blijven? Is dat niet een beetje pedo ofzo?

Ik weet dat ik tegen de grote meute inga, maar ik vind dat als je je niet wil ontharen, je het recht hebt dat niet te doen, en ik vind opmerkingen daarover echt niet kunnen. Het is toch te zot voor woorden dat je jezelf moet toetakelen om geaccepteerd te worden? Ontharen kost tijd, en kan huidproblemen veroorzaken (bij mij in elk geval wel).

Dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2010 om 01:51

Jezelf ontharen zie ik toch echt niet als toetakelen. Zoals ik het doe is het volslagen pijnloos. Ik kan er gelijk deodorant overheen spuiten. Het is heerlijk glad, er blijft geen zweet in hangen.
In de schaamstreek doe ik het pas ruim een jaar. Ik was er voor die tijd op tegen, net als jij. Dat haar zat daar niet voor niks, vond ik, het hoorde bij mij. Toch gedaan dus en ik vind het echt veel prettiger en schoner. Het heeft niks met een klein meisjes velletje te maken (ik vond dat blote maar gek aanvoelen in het begin), maar met mijn gevoel van hygiëne. Ik had er eerder aan moeten beginnen.
DC, je moet doen waar je je goed bij voelt, maar de toeschouwer van waar jij je goed bij voelt hoeft het niet mooi of fris te vinden. Ik vind okselhaar ook iets anders dan schaamhaar. Schaamhaar ziet niet iedereen. Tenminste niet in dezelfde zin als okselhaar. Of je moet altijd wijdbeens met de boel zichtbaar voor iedereen op een stoel zitten. Bij okselhaar is het onvermijdelijk dat het zichtbaar is voor anderen en als het een flinke bos is is dat niet voor iedereen een prettig gezicht. Dat heeft uiteraard met voorkeur, wat ben je gewend, enz. te maken. Voor mij geldt dat als een man of een vrouw zijn of haar arm optilt en er zit echt een flinke dot haar ik dénk 'doe je arm maar weer naar beneden, dat hoef ik niet te zien!'

dc

dc

31-07-2010 om 09:22

Gewoonte

of je het mooi vind of niet is voornamelijk een gewoonte. Het is een imago dat ons opgelegd wordt door anderen en door de media. Ik had vroeger een buurvrouw met een flinke bos okselhaar, en heb het nooit raar of lelijk gevonden. Maar als je naar het mediaplaatje van de ideale vrouw kijkt moeten we wel meisjes zijn. Geen vet, geen billen en geen haren. Sorry hoor, maar dat is echt geen gezond vrouwbeeld.

Verder zijn we met onse meer dan wekelijkse douches en baden schoon genoeg hoor. Geen haren voegt daar voor mij weinig aan toe. Maar goed, als je je er lekker bij voelt... Ik snap het gewoon niet. Ik heb meerdere manieren van ontharen geprobeerd en wordt altijd heel rood, krijg puistjes, uitslag, jeuk en dat soort onzin. Dus dan liever een bos haar.

Primavera

Primavera

31-07-2010 om 12:12

Zou beatrijs altijd met twee handen knippen? hoe doet ze dat?

Wat me ten eerste opvalt uit het berichtje van Beatrijs is dat ze eigenlijk geen steekhoudende argumenten heeft voor scheren en dat probeert te verbloemen door de schrijfster belachelijk te maken.
"Ik kan me overigens niets voorstellen bij de praktijk van uw moeder: ’een beetje bijknippen’. Hoe doet ze dat in hemelsnaam? Met één hand een schaar met een scherpe punt bedienen onder haar oksel? Daar kun je toch niets noemenswaardigs mee verwijderen? Die methode lijkt me in ieder geval veel ingewikkelder dan een paar halen met een wegwerpscheermesje. "
Beste Beatrijs, er bestaan een hoop verschillende scharen in allerlei maten, waaronder ook scharen met ronde punten. Verder is een schaar een instrument dat er voor gemaakt is om met slechts één hand bediend te worden. Ze knippen gewoon wat er tussen de twee messen van de schaar terecht komt of dit nu noemenswaardig of niet is.
Verder is alles wat met haargroei te maken heeft al zo ongeveer sinds de mensheid onderhevig aan modes zowel voor mannen als voor vrouwen. Waarschijnlijk omdat juist haar zo makkelijk te knippen, scheren , kleuren en in verschillende model te brengen is.
Denk maar eens aan wat er allemaal niet is veranderd voor haar wat in het gezicht groeit. Wat op een moment als wijs, gedessineerd en mannelijk gold als baard groei, bakkebaarden en snor wordt in een volgend tijdperk zonder pardon als 'vies en onhygiënisch' bestempeld door sommige personen. Wat eerst associaties met onverzorgd en bajesklant opriep als 3 dagen - of een week - lange stoppelbaard geldt later ineens weer als mannelijk en sexy. Een tijd was het voor vrouwen teken van verzorging en elegantie om hun wenkbrauwen uit te rukken en er een 'elegant' streepje voor in de plaats te tekenen. Nu roept dit eerder associaties met plastic poppengezichten op en wordt licht verminkend gevonden.
Niets is zo veranderlijk als de mode en juist daarom is het belangrijk om daar niet klakkeloos achteraan te rennen maar een eigen mening en smaak te vormen. Hoe vaak komt het tijdens de opvoeding van onze kinderen niet voor dat we hen voorhouden dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuzes en daden en dat 'omdat Pietje zei dat ik dat moest doen' geen excuus is en ze toch echt zelf moeten denken en beslissen. En dan zou je als ouder zelf wel een scheermes te hand moeten nemen omdat de buurvrouw of een zeker Beatrijs dat zegt? Dacht 't niet.
Modes of het nu over kleding, haardracht, make-up of andere uiterlijkheden gaat volg je alleen als je ze zelf leuk vind en beslist niet omdat anderen zeggen dat je dat moet doen. Dat getuigt alleen maar van kudde-mentaliteit en weinig zelfvertrouwen. Vooral uitdrukkingen als 'fris' en 'schoon' worden vaak gebruikt om vooral voor degene zelf te verbloemen hoezeer hij of zij eigenlijk door een mode beïnvloed wordt. Er wordt gedaan alsof de beslissing op objectieve gronden wordt genomen zonder er bij stil te staan hoezeer je mening van wat 'fris en schoon' is juist door de voorschriften van de heersende mode zijn veranderd.
'Fris, schoon, verzorgd' zijn niks objectiever dan 'mooi en lelijk' het blijven aanpraatte meningen door een modebeeld. Ze worden alleen gebruikt door kuddedieren die voor zichzelf niet willen weten hoezeer ze schaap zijn en aan de andere kant deze kudde-mentaliteit ook aan de overige dieren willen opleggen, zodat ze vooral niet aan zichzelf en hun beslissingen hoeven te twijfelen.

Iemand die zegt dat hij/zij haar onder een oksel niet mooi vind is er zich van bewust dat dat een eigen mening is. Iemand die het over 'fris' heeft is zich daar vaak niet van bewust en denkt dat het eigen waardeoordeel over de kwestie, wat in feite het waardeoordeel van de kudde is, werkelijk objectief is. Vooral in de reclame wordt dit mechanisme veel gebruikt om de verkoop te verhogen. Door van de doelgroep door suggestie de mening te veranderen over wat fris, schoon en hygiënisch is zijn wanproducten zoals inlegkruisjes gemeengoed geworden.

Dus als iemand het argument 'fris' gebruikt om uit te leggen waarom er volgens diegene schaam- en okselhaar moet worden gescheerd kan ik er alleen maar bij denken: bèèè, waarom scheer je dan je kop ook niet kaal, dat is nog veel frisser.

Ondertussen wacht ik op de volgende mode, waarin waarschijnlijk beslist wordt of je nu beter landingsbaantjes of bijgewerkte driehoekjes onder je oksel moet hebben en of grijs okselhaar nou wel of niet kan en er twee-in-één haarverfpakketten worden verkocht met een klein tubetje okselhaarverf erbij in één of twee tinten donkerder dan de gekozen haarkleur voor een 'natuurlijk' effect
Groeten Primavera

Primavera

Primavera

31-07-2010 om 12:33

Grijns lidwientje

Dat roept vreemde associaties op over de hoeveelheid haar onder de oksels van Beatrijs ;
Groetjes Primavera (knipper)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.