Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bedreigd door ambtenaar

tjjwester

tjjwester

06-09-2025 om 21:38 Topicstarter

Labyrinth schreef op 06-09-2025 om 21:22:

Deze man overreageerde, of je klacht wil indienen besluit je toch gewoon zelf. Wil wel kwijt dat ik het ook rete-irritant vind, die mensen die hun fiets aan het hek vastmaken. Ik vind dat echt geen kleinigheid. Op deze manier ook andere parkeerplekken bezet houden. Ordebewakers moeten altijd vriendelijk blijven, maar waarom kan jij je niet aan de regels houden?

Hij zat niet aan een hek vast 

Hier hebben ze goten, ik heb mijn frame aan de goot vastgemaakt, waar een speciaal oog aan vast zit voor kabelsloten. Daar heeft niemand last van.

Het mocht absoluut niet door het voorwiel, het moet persee door het achterwiel en niet aan de goot.

Prima, ik heb dat meteen gedaan en gedacht dan denkt die gozer ook weer dat hij iets voorstelt. Het gaat me niet om de correctie maar over fatsoen.

Nergens hangen bordjes met regels, getuigen ook zijn eigen opmerking dat hij dit de hele dag moet uitleggen en dat ik de druppel was.

Volgens het reglement mag het niet eens, de gemeente sluit aansprakelijkheid uit voor fietsen die niet deugdelijk op slot zijn gezet, via ringslot door de spaken of vastgemaakt aan een vast object.

Als de leidinggevende erbij zat zoy ik een melding/ gesprek met hem aanvragen.  Hij had de situatie kunnen de-escaleren en de medewerker op zijn manier van communiceren aanspreken.  En misschien heeft hij dat achteraf ook gedaan.  

Kimdekim schreef op 07-09-2025 om 06:11:

Als de leidinggevende erbij zat zoy ik een melding/ gesprek met hem aanvragen. Hij had de situatie kunnen de-escaleren en de medewerker op zijn manier van communiceren aanspreken. En misschien heeft hij dat achteraf ook gedaan.

Inderdaad. De leidinggevende heeft het gezien, die heeft er ook voor gezorgd dat jij naar buiten ging. Ik zou het met die leidinggevende bespreken als je behoefte hebt om daarop terug te komen.  

Ik snap jouw gevoel van dreiging helemaal en daarom zeg ik: dien wel een klacht in. Zeker ook omdat de leidinggevende er ook van weet. En de man in kwestie zei dat je geen klacht mag indienen. Dat is al heel raar. Het maakt overigens niet uit of hij een rugzakje heeft of niet. Tussen regels hanteren en te dichtbij je komen en heel bedreigend overkomen en niet stoppen zodra je wel de regels opvolgt, zit een heel verschil. 

Zo iemand moet zich bewust worden van zijn gedrag en effect op jou. Bedreigend overkomen is echt niet okay. Nooit. Als niemand een klacht indient ...

'Het betreft een gemeente waar de SP goed vertegenwoordigd is'.

Tjonge, de SP nog wel. Verderop heb je het over Turkse werknemers die zomaar lui op een stoel zitten en Arabisch praten. Pride noem je ook nog terloops.
Heeft allemaal niet veel met die zogenaamde ambtenaar te maken he?

Het lijkt wel verkiezingstijd

Anoniemer schreef op 07-09-2025 om 08:28:

'Het betreft een gemeente waar de SP goed vertegenwoordigd is'.

Tjonge, de SP nog wel. Verderop heb je het over Turkse werknemers die zomaar lui op een stoel zitten en Arabisch praten. Pride noem je ook nog terloops.
Heeft allemaal niet veel met die zogenaamde ambtenaar te maken he?

Het lijkt wel verkiezingstijd

PVV-stemmers zijn nou eenmaal snel op hun pikkie getrapt, dat blijkt hier maar weer. Nu gaat hij ontkennen dat hij PVV stemt, maar door wat Anoniemer net schreef weet ik wel beter.

En dan vraag ik mij af wie het rugzakje heeft... 

Annaniem2023 schreef op 07-09-2025 om 09:46:

[..]

PVV-stemmers zijn nou eenmaal snel op hun pikkie getrapt, dat blijkt hier maar weer. Nu gaat hij ontkennen dat hij PVV stemt, maar door wat Anoniemer net schreef weet ik wel beter.

Oh ja, en dan word ik uitgemaakt voor 'woke', ga je zien. Dat is dan weer zóóó 2024.....🙄

Anoniemer schreef op 07-09-2025 om 10:09:

[..]

Oh ja, en dan word ik uitgemaakt voor 'woke', ga je zien. Dat is dan weer zóóó 2024.....🙄

Wij allebei denk ik 😫

tjjwester schreef op 06-09-2025 om 19:47:

[..]

(...)
Ik heb nooit geklaag over de turkse medewerkers die graag buiten in het zonnetje zitten met een krantje, een theetje, omringd door vrienden en Arabisch pratend.

Volgens mij zie en hoor jij niet alles even scherp. Over het algemeen spreken mensen met een Turkse achtergrond geen Arabisch. Wel Nederlands, of Turks.

Ik zou mijn fiets gewoon ergens anders zetten en me niet zo druk maken. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. En als je zo slecht tegen ¨buitenlanders¨ kan, dan maar emigreren. Dat doen wel meer Nederlanders die niet tegen al die ¨gelukszoekers" kunnen en zelf geen enkel gevoel voor ironie hebben.

tjjwester schreef op 06-09-2025 om 21:38:

[..]

Hij zat niet aan een hek vast

Hier hebben ze goten, ik heb mijn frame aan de goot vastgemaakt, waar een speciaal oog aan vast zit voor kabelsloten. Daar heeft niemand last van.

Het mocht absoluut niet door het voorwiel, het moet persee door het achterwiel en niet aan de goot.

Oh werkelijk? Ik maak mijn fiets ook altijd zo vast volgens mij. Ik snap eerlijk gezegd het probleem dan niet zo (oogje zit immers aan de goot vast, dus het maakt niet zoveel uit waaraan je je fiets vastzet). En ik vind de reactie van de medewerker ook wel buitenproportioneel, zeker omdat hij er ook nog op terugkwam toen je je fiets kwam halen.

We kennen natuurlijk alleen jouw kant van het verhaal, maar dit lijkt me toch voldoende om een klacht in te dienen. Rugzakje of niet, om bedreigd te worden in de fietsenstalling door iemand die een paar centimeter van je vandaan staat is behoorlijk intimiderend.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.