Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Beugelloze bh, maar dan een beetje hip

Ik krijg steeds meer last de laatste tijd van de beugel in BH's die op mijn ribben drukt. Nu dacht ik even snel een BH te gaan kopen zonder beugel, maar afgezien van sport BH's en wat ' oma' modellen is er niets te koop. Hele lingerie zaken vol met alleen maar beugel BH's. Ik heb een beetje vooruit stekende ribben en dat doet dus zeer. Zo zeer dat t eerst leek of ik pijn op de borst had.
Iemand een tip, of een goede website?

Dorry

(ook al oud en goed geisoleerd hahaha)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bk

bk

21-10-2012 om 22:32

Ik lees mee

Het enige wat ik heb is een Triumph in zwart en wit. Het oma gehalte valt mee maar wel erg sport bh. Ik heb ooit eentje gezien op internet van een Aubade. Laatst in een winkel effen variant gezien ook van Aubade maar die hadden ze dan alleen weer in ivoor.
Op sommige dagen draag ik trouwens die rare tshirt bh's van tv, lekker soepel.

Uitleg voor de nieuwsgierigen (zou ik hebben ): mijn ene borst is geamputeerd en reconstrueerd, dat maakt me een lastige bh klant. Ik zou het liefst een paar dagen proefdraaien met een bh, dan voel ik pas of het echt lekker (blijft) zit(ten).

Kortom; ik lees mee

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Beugels

Je kunt de beugels makkelijk eruit slopen en dan een verder goed steunende bh overhouden, hangt van het model af. Hier nog steeds de best steunende bh's zonder beugel zijn de voedingsbh's van de Hema.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-10-2012 om 10:21

Kijk eens bij de prenatal

Of een anderen zaak waar ze zwangerschaps- en voedinsbeha's verkopen. Die zijn over het algemeen zonder beugel, maar zitten wel comfortabel en zien er tegenwoordig vaak ook erg leuk uit.

Brianna F

Brianna F

22-10-2012 om 12:22

Online

Ik sloop de beugel eruit, of draag sportbh's. De laatsten heb ik bij een postorderbedrijf gekocht, ze heten magic bh. Ik vind ze heerlijk zitten.

Fiorucci

Fiorucci

22-10-2012 om 12:26

Bij postorderbedrijven vindt je wel bh's zonder beugel, Sloggi bijvoorbeeld.

Dorry1

Dorry1

22-10-2012 om 13:43 Topicstarter

Anne!

Dat ik daar niet opgekomen ben!!! Ik begin alvast met de meest irritante beugel bh en sloop daar de beugels uit. Kijken of dat helpt. En dan is de keuze reuze in de winkel; thuis de beugel eruit!

Dorry

Miss Elly

Miss Elly

22-10-2012 om 20:24

Waarom toch alleen bh's met beugel

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die het niet aangenaam vind om bh's met beugel te dragen. Het is toch wel raar dat je zonder beugel haast geen bh kunt krijgen, terwijl er toch vraag naar is. Ik heb het wel eens gevraagd bij een winkel, maar niemand kan het vertellen. Blijk maar weer dat niet de klant maar de fabrikant koning is.

Merel

Merel

22-10-2012 om 21:15

Padding

Maar die padding in de beugel bh's daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Vind het nu zelfs een beetje gek staan als ik mijn tepels kan zien door mijn t-shirt heen, terwijl dat vroeger heel normaal was.

Brianna F

Brianna F

23-10-2012 om 09:20

Bh padding

Die trek ik er ook meteen uit, vooral bij die magic beha (die uitverkocht is verdorie, wie????) zit deze na elke wasbeurt dubbelgeklapt.

Merel

Merel

23-10-2012 om 10:43

Brianna

Nee ik bedoel die padding 'in' de bh. In de stof dus, niet die push up dingen (die heb ik niet in mijn bh) maar het is dikkere stof. Daar ben ik wel aan gewend inmiddels, en beugelloze bh's (ik heb ze wel eens in mijn handen gehad) die zijn niet van die dikkere stof.
Maar inderdaad het was ook nooit in mij opgekomen om gewoon eens uit een bh de beugels te halen. Slim! Ga ik binnenkort met een wat oudere doen, eens kijken hoe dat zit.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-10-2012 om 18:17

Padding is stom...

Ziet er niet mooi uit, onnatuurlijk, en zit ook niet lekker.

Tot zover mijn bescheiden mening.

bk

bk

23-10-2012 om 19:07

Padding stom?

Bedoel je nu het feit dat de stof aan de voorkant wat dikker is zodat je niet hoeft te zien wanneer een vrouw het koud heeft, schrikt of iets anders? Ik vind het juist een uitvinding. Zit toch altijd weer raar te kijken als een vrouw in een strak truitje van alles toont. Maar goed, ik heb 'makkelijk praten', zonder tepels .

De beugel eruit halen vind ik niet lekker zitten. Sloggi heeft alleen met kleurtjes zonder beugel tot 70b, niet groter. H&M heeft nu 1 blauwe, zag ik online. Misschien moet ik niet zeuren maar ik heb weer eens zin in wat knappers dan sport bh's. Voedingsbh's moet ik een mentale drempel over waar ik ff (nog) geen zin in heb.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

23-10-2012 om 20:06

Tja

Ik kan me erg verwonderen over vrouwen met slechtzittende bh's en doorprikkende tepels. Bh's met padding en beugels staan zoveel mooier, dan zit er tenminste wat model in i.p.v. 1 vormeloze massa, of tepels ter hoogte van je middenrif. Zeker bij 35+ vrouwen moet de boel gewoon een beetje opgehezen worden, en in een padded bh wordt het gelijk in de goede vorm gegoten.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-10-2012 om 20:13

Zo erg is het toch niet als mensen zien dat je het koud hebt? Dan doen ze misschien dat raam dicht, of de verwarming wat hoger. 10 jaar geleden had bijna geen enkele beha padding, toen was het toch ook geen probleem. Ik vind het jammer dat daar zo moeilijk over gedaan wordt, steeds meer dingen moeten verstopt worden. Maargoed, dat pas misschien beter in een ander draadje.
Wat betreft de voedinsbeha's: daar zit een flapje voor, met een sluiting. Daar merk je niet veel van als je het niet gebruikt. Maar van veel voedinsbeha's is ook zwangerschapsvariant, zonder flapje. Er zijn genoeg leuke uitvoeringen tegenwoordig en ze zijn erop gebouwd om comfortabel te zitten. Google maar eens.

Fiorucci

Fiorucci

23-10-2012 om 20:17

Vic

Ja, dat wordt je inderdaad aangepraat, dat je er niet uit mag zien conform je leeftijd. Verder voel ik me ondanks mijn 46 jaar niet aangesproken kwa jouw mening dat de boel opgehesen moet worden en vormeloos zou zijn. Daarbij vind ik padded erg warm en zweterig in de zomer, bah. Maar ja stel je voor dat je ziet dat een vrouw tepels heeft, he getsie jakkes toch. (zucht)

Vic

Vic

23-10-2012 om 20:54

Tja

Nog even voor de volledigheid, het staat een ieder volledig vrij om wel haar borsten al dan niet met prikkende tepels te laten rondslingeren. Wat bh's betreft ben ik het desondanks met Trinny & Susannah eens. Als je klaagt over prikkende beugels of slechtzittende cups, heb je gewoon de verkeerde maat aan. Ik dacht vroeger dat ik 75A had, het bleek 70D te zijn.

Tihama

Tihama

23-10-2012 om 22:03

Redenen voor padded bh's

Of je hebt het koud, of je bent opgewonden......Dus als je tepels zichtbaar zijn, dan kan de oplettende kijker conclusies gaan trekken. Die conclusies kloppen dan trouwens zelden, maar aangezien ik ook niet als een aap mijn gezwollen billen laat zien, prefereer ik de paddedvariant. Ik vond het als tiener vreselijk om het commentaar te horen. Destijds waren er volgens mij geen padded bh's. In elk geval niet in mijn maat.

Over dat hijsen en in model gieten. Ik heb een paar niet-voorgevormde bh's en dan lijk ik gewoon een kledingmaat breder. Ik heb 75G of 80F. Dat is aardig wat volume, maar een best nette omtrek. In een flexibele bh ogen mijn borsten platter, maar breder, waardoor ik helemaal breder lijk. Het decolleté ziet er dan ook niet mooi meer uit: je krijgt al snel een monoborst-effect

Als je dan ook nog een bh hebt, die de zwaartekracht als vriend beschouwt, dan eindigt het brede, platte spul op zekere leeftijd rond je taille. De taille die, naar ik begrepen heb, ook al met het stijgen van de leeftijd verdwijnt.

Kortom: ik deel ook de mening van Trinny & Susannah.

Vandaag zag ik trouwens een nieuwe Sapph-outlet in de stad. Aangezien ik net een schok bij de opticien had ondergaan ( ja, ik moet nu aan de bril: je wordt ouder mama), heb ik mezelf meteen verwend met 2 mooie bh's. Padded, idd.

Tihama

Fiorucci

Fiorucci

23-10-2012 om 22:10

Tihama

Dat effect bereik je ook met een beugelbh, daarvoor hoef je geen padded voor te nemen. Hoe deden we dat dan al die jaren zonder padded bh's? En Trinny en consorten, bbrrr..die dames die vinden dat je niet vrouwelijk bent zonder hakken en er zelf regelmatig niet uitzien? Nou ja, laten we het maar op smaakverschil houden.

Tihama

Tihama

23-10-2012 om 22:27

Geloof me, fiorucci

Ik heb kanten beugelbh's, flexibele beugelbh's en voorgevormde beugelbh's.
Dat zijwaartse effect heb ik niet met voorgevormde en wel met de andere soorten. Het zal best zo zijn dat bij kleine cupmaten of steviger borsten een gewone beugelbh genoeg is. Maar met mijn maat is het verschil duidelijk zichtbaar.

Ik ben het overigens niet me alles eens van T&S, maar hun stelling dat 70% van de vrouwen de verkeerde maat of vorm bh draagt klopt wel.

Trouwens: ik moet bijv. Ook geen model balconet dragen. Dan is het net alsof ik ze op een dienblad aanbied

Tihama

Tihama

Tihama

23-10-2012 om 22:34

Oja

Hoe we het al die jaren hiervoor deden: ik had als tiener ook een E/F.
Ik droeg altijd te kleine bh's omdat ze gewoon niet te koop waren. De zogenaamde dubbel D was het best verkrijgbaar. Ik kocht vaak met extra onderbustewijdte want dan was de cup ook wat groter, maar ik was de hele dag aan het hijsen en terugproppen. Toen een borstverkleining en naar een B/C. Dat was een walhalla, zoveel keus, zo weinig last van mijn rug, en geen commentaar meer op straat. Qo jaar later werd ik zwanger, kwam flink aan en steeg naar een G. Daarna uitgezwangerd en weer afgevallen, maar de cup ging amper terug.

Maar tegenwoordig is het kopen van een bh absoluut geen probleem meer. In mijn maat volop keus.

Dus hoe we het vroeger deden: dat was dus voor volumineuze vrouwen vooral lastig en moeilijk. En niet te vergeten: duur.

Tihama

Valkyre

Valkyre

24-10-2012 om 00:08

Nog een bh-vraag!

Ik ben, nu ik zwanger ben, gegroeid tot de indrukwekkende maat 80H (zeg maar: formaat koepeltentje). Waar oh waar vind ik fijne voedingsbh's in die maat (of, god bewaar me, zelfs nog groter met stuwing)? Ik zoek zowel voedingsbh's zonder beugel die wel veeeel steun geven, modelletje sportbh zeg maar, waar ik ook mee kan slapen, als voedingsbh's met beugel voor overdag, na het kraambed. (Heb een hekel aan de uniboob-look).

Tijdens mijn vorige kraambed had ik bh's van het merk Bravado, maar dat kan ik nu nergens meer vinden.

Valkyre

bk

bk

24-10-2012 om 09:18

Tsja

Dat iets tien jaar of langer geleden nog niet bestond de reden is om het nu niet te gebruiken zie ik niet zo. Maar het is allemaal een kwestie van smaak, dat blijkt maar weer.

Ik weet trouwens wat voedingsbh's zijn hoor. Heb ze vroeger ook gebruikt toen ik borstvoeding gaf maar zoals gezegd voelt het niet prettig ze nu te gebruiken, onder deze omstandigheden.

Als ik dit draadje zo lees verbaasd het me eigenlijk dat er nog geen webshop is die bij de wat minder gangbare bh vragen helpt, beugelloos, grote maat etc.
Maar w

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2012 om 09:56

Tihama

Ik geloof je. Wat vroeger betreft bedoelde ik vooral de padded bh's. Zo lang zijn die er nog niet!

Kleine cup en ook blij met padded b-h's

Ik ben ook blij me padded-bh's. En een kleine cup. En een soort puntsgewijze vorm. Hoe deden we dat eerder??? Nou ik weet het nog wel....B.H's pasten mij gewoonweg niet. Ook niet die met beugel of zonder beugel. Die gaven mij géén steun. De beugel zat dan wel onder mijn borst maar door de puntvorm had ik altijd last van het voorste gedeelte van mijn borst dat nogal op en neer wipte. Zeker na al die jaren borstvoeding, toen was de rek er echt helemaal uit. Naar beneden hangen doet het niet eens zoveel, maar dat op en neer wippen is echt niet zo prettig. Een A zat te strak(platgedrukt) en een B te wijd. Ik kon er zo een vinger bij-in steken, de boel fladderde in de rondte. Die vinger past alleen aan de binnenkant BH (dus decollete) niet aan de buitenkant vanaf de oksel. Helemaal als ik ren of vlug loop, woeperdewoep gaat dat dan.
Omdat de padded BH rondom steun biedt zit dat mij 100 keer lekkerder. Geen gewoep en gefladder meer, maar aan alle kanten steun. En ik heb echt heel wat tijd doorgebracht in livera's enzo op zoek naar wél een passende BH. Alleen toen ik borstvoeding gaf, toen was mijn borst 'rond' zoals de meeste vrouwen hebben, toen pastten de BH's wél! Maar ervoor en erna....hopeloos.
Ik heb zelfs een tijdje gedacht om er misschien dan toch maar iets aan te doen, niet omdat ik gebukt ga onder problemen van psychische aard rondom mijn borsten of lichamelijke ongemakken. Nee alleen dus als ik loop of moet bukken (vallen uit de BH), het is erg 'ongemakkelijk' en soms lastig en genant. Héél soms vond ik een passende en droeg die dan tot ie werkelijk tot op de draad versleten was. Nu met de padded BH's heb ik véél meer steun. Mijn borsten vallen er niet meer uit en wapperen ook niet meer heen en weer.
Leve de padded-BH's! En die tepels dat kan me geen fluit schelen....dat interesseert me echt helemaal niet, ook niet als ze het zouden zien. Ik ga ook rustig in bikini naar het zwembad...en dan zonder ingenaaide cups. Ook dat blijft meestal niet zitten bij mij. Dan krijg ik zo'n ingevallen/ ingedeukte cup in mijn decollete. En dan zie je je tepels nog veel beter. So what? Die heeft toch iedereen?
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2012 om 18:40

Izar

Hema heeft tienerbh's zonder pads. Ik zou gewoon een paar setjes meenemen in verschillende maten en rustig thuis laten passen. Mijn dochter (12) vindt die van Zeeman leuk, met Betty Boop erop. Zo goedkoop dat ze er aardig wat heeft..Ook zonder pads.

Tihama

Tihama

24-10-2012 om 20:59

Vulling vs padded

Dat is niet hetzelfde. Dochter (11) hier wil vanzelfsprekend geen vulling, maar wel per se padded (want anders zie je mijn tepels en daar maken jongens stomme grappen over). We hebben er vandaag weer 2 gekocht bij Hunkemöller. Het is wel even zoeken, want er zijn er wel veel met vulling, maar ze hebben ze wel zonder.

V&D heeft ook diverse zonder, ook met gewoon leuke kleurtjes, zonder sexy of erotische lading. Daar hebben ze trouwens ook Boobs&Bloomers, die zijn in elk geval zonder beugel, vanaf 65AA.

Tihama

Vic

Vic

24-10-2012 om 21:12

Willen ze dat wel?

Mijn dochter van 13 weigert om een bh te dragen en reageert heel geïrriteerd als ik zo nu en dan voorstel om eens te kijken bij de lingeriewinkel. Ze draagt nu van die korte hemdjes, een soort bh-model, van de Hema, met een heel strak hemd erover. Zijn er meer meiden bij wie het een verboden onderwerp is?

Dorry1

Dorry1

24-10-2012 om 22:19 Topicstarter

Boobs and bloomers??? bestaat dat nog?

Daar had ik mijn eerste bh van!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tihama

Tihama

24-10-2012 om 23:31

Bij de V&D. Online ook, maar daar zag ik minder keus dan bij de V&D

Tihama

Valkyre

Valkyre

25-10-2012 om 00:31

Izar

Er zit in Den Haag in de Theresiastraat een echt goede lingeriezaak. Enorm oubollige etalage, maar ze hebben echt mooie dingen. Als je 11-jarige het aandurft, is het een aanrader (wel even het budget erbij vermelden!) Voor zelf zoeken met evt hulp: Bijenkorf in Den Haag.

In Voorburg op het Julianaplein zat ook altijd een goeie. Weet niet of die er nog is.

Valkyre (door nood wijs geworden... Behalve dan op het gebied van voedingsbh's, zucht!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.