Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Collega blijft mijn naam verkeerd typen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

29-09-2010 om 09:51

Dezelfde gedachte als sancy.

Gewoon zijn naam verkeerd schrijven en kijken of hij erop reageert.
M.

Ik zou

het toch eerst een keer zo proberen:

Groet,
MAnda

idd met hoofdletter op de plaats die hij altijd fout doet. Dit is duidelijk en door de smiley toch nog vriendelijk. Zijn naam fout spellen is meer een steek onder water, en hij doet het niet expres, toch? Is zich ws. van geen kwaad bewust.

amk

amk

29-09-2010 om 10:30

Bellen

na zo veel pogingen van subtiliteit zou ik hem toch gewoon even bellen en zeggen dat het je vreselijk ergert en of hij nu eindelijk je naam eens goed wil schrijven.

Sluit me aan bij amk

Email is niet geschikt voor dit soort zaken. Iedereen heeft inmiddels wel mailtjes verstuurd waar zij/hij spijt van kreeg, dingen opgeblazen zien worden door mailtjes, of gemerkt dat bepaalde zaken mondeling veel makkelijker te regelen waren.

Manda, je moet bij die man langs. Met een kopje koffie en een vlek op je trui. Dan ben je ongevaarlijk.
Als je niet op dezelfde dag werkt dan moet je wachten tot je elkaar irl ziet of je moet bellen.

Ik zou het ook nog een overweging vinden om dit gewoon te laten zitten tot je hem ziet, ook al kan dat een half jaar duren. Het is een praktische oefening in geduld en acceptatie. Zeer geschikt omdat het zo futiel is.

Maar dan wel als een heel bewuste keus om je niet te ergeren. Alles kan een oefening zijn!

(sorry als het onder de gordel is hoor)...

fladder

fladder

29-09-2010 om 13:41

Mailtje retour afzender...

...met de tekst "Maanda werkt hier niet" o.i.d.

Guinevere

Guinevere

29-09-2010 om 17:34

Gisteren nog heb ik er iemand op aangesproken dat hij mij met de achternaam van mijn man vermeldde, ipv met mijn eigen naam. Gewoon gezegd dat ik erg op mijn eigen naam gesteld ben en dat ik dus erg gevoelig ben op dat punt, dus of hij het wilde aanpassen. No problem.

Vic

Vic

29-09-2010 om 19:46

Van de week achtergekomen

Ik heb ongeveer een jaar de klasse-ouder aangesproken met Jasper. Kom ik er van de week achter dat zijn achternaam Jaspers is, en bij mij heel zijn voornaam niet is blijven hangen. Hij heeft er nooit wat van gezegd! Nee, dan voel je je sullig ;-( Ik zou die collega dus gewoon even bellen en zeggen hoe je heet, of hooguit nog een weekje wachten om te zien of je hem bij de koffie-automaat tegenkomt.

Maxime.M

Maxime.M

30-09-2010 om 09:21

Vic

oh ja dan zou ik toch ook liever hebben gehad dat die Jasper (die geen Jasper heet) dat even gezegd had!
Ik had een klasgenoot die Anne-Lee heette, alleen in heb haar 2 jaar lang Emily genoemd, pas toen kwam ik erachter dat ze zo helemaal niet heette. Maar goed, minder erg omdat het heel erg op haar eigen naam leek.

Maar vic

Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar, want Manda heeft het nu toch al een paar keer aangegeven.
Ik zou het zelf ook gewoon ronduit zeggen/mailen en er glimlachend bij vertellen dat ik nu eenmaal wat gevoelig ben op het punt van mijn naam en dat ik die graag goed gespeld wil zien. Of dat ik nu zó'n moeilijke naam heb? Nee?

Manda Rijn

Manda Rijn

30-09-2010 om 11:00 Topicstarter

Ben benieuwd

net hem weer een email terug moeten sturen en deze keer

grt. Manda (zonder extra a in het midden, dus mAnda en niet mAAnda).

Benieuwd wat er nu gaat gebeuren. In alle stukken neemt hij de verkeerde naam, dus nu staat ook in de programma's en andere belangrijke stukken mijn naam verkeerd gedrukt.

Vic, ik zie hem nauwelijks, misschien ergens eind van dit jaar even kort en dan is er nauwelijks tijd om op dat soort dingen in te gaan dus per email is het verstandigste. Ik vermoed dat hij het niet ziet, misschien ook omdat hij Duits is en de combinatie van letters in mijn Franse naam niet logisch op hem overkomt.

Manda Rijn

Manda Rijn

01-10-2010 om 10:52 Topicstarter

Oh jee

hij stuurt nu een email zonder mijn naam erboven.

dus zoietsals

"ja is goed dat verander ik wel, groet X". DUs niet meer de vrolijke "Hallo Maanda" erboven,

misschien is hij wel boos, oh kak, arghhhh.

Dat bedoelde ik dus

bellen Manda, kan nog steeds! Gewoon die stoute schoenen aantrekken.

fladder

fladder

01-10-2010 om 13:13

Manda

Ach, als hij werkelijk zulke lange tenen heeft... Maak je er niet druk om, sommige mensen zijn dat niet waard

Manda Rijn

Manda Rijn

01-10-2010 om 20:50 Topicstarter

Ehh

ja, misschien goed om hem even te bellen ergens volgende week. Maar dan wel inhoudelijk over iets anders, ik ga hem echt niet bellen omdat ik mij stoor over die naam die hij verkeerd typt.

Guinevere

Guinevere

01-10-2010 om 21:58

Trekt wel bij

Vermoedelijk voelt hij zich even op zijn tenen getrapt. Dat trekt wel bij, denk ik.

dc

dc

02-10-2010 om 08:29

Boeien

Jij bent degene die hij onzorgvuldig behandeld, dus als hij zich beledigd voelt omdat je hem weer corrigeert, dan is dat fijn zijn probleem. Ik zou me er geen seconde verder druk om maken hoor.

Faith

Faith

02-10-2010 om 11:34

Maanda(g)

Het is natuurlijk niet leuk en bijna onvergeeflijk maar ik heb ook bepaalde woorden die ik altijd verkeerd typ omdat ze blijkbaar in "mijn vingers"zo zitten. Dus ik kan me zo voorstellen dat hij Maanda schrijft omdat het op Maandag lijkt.
Maar na een duidelijke hint zou het over moeten zijn dus ik denk dat je gewoon zijn volgende mail of tekst waar jouw naam in voorkomt moet afwachten, hij heeft het misschien wel begrepen. Groeten, Faith

Manda Rijn

Manda Rijn

02-10-2010 om 13:58 Topicstarter

Lol faith

ik heet natuurlijk rl geen manda rijn

Faith

Faith

02-10-2010 om 20:41

Hahaha

Ja dat is natuurlijk wel een beetje dom van mij......(en wist ik ook wel)
Maar de theorie klopt .... toch?

Manda Rijn

Manda Rijn

07-10-2010 om 19:47 Topicstarter

Update

inmiddels schrijft mijn collega mijn naam wel correct althans mijn naam staat nu goed in het rooster geschreven. verder heb ik niet meer gebeld ofzo, zo is het goed en verder wil ik er niet over doorzagen bij hem.

Grappig detail, ik zag net dat hij in zijn laatste 2 emails aan onze docentengroep hij diverse namen ook verkeerd schrijft, ik was dus niet de enige. Hij heeft gewoon moeite met de Nederlandse taal (hij is Duits) en dat vind ik ook wel heel innemend dat hij toch al die emails stuurt en programma's schrijft met al die fouten erin dus dat waardeer ik nu weer extra dat hij dat toch allemaal doet en dat ik dan weet dat het hem zoveel moeite kost.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.