Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona en 1,5 m doe jij het wel of niet?


Pennestreek

Pennestreek

11-06-2020 om 13:59

Hangkous

Als het goed is, is dat ijzertje goed te buigen bij de neus. Als je het masker goed aansluit, en je dan de bril over het kapje heen zet onder de ogen, sluit het goed af en beslaat de bril minder.
En anders toch een ander kapje zoeken dat wel goed past. Ik heb er inmiddels verschillende gehad (werk in de zorg en we hebben ze echt overal vandaan gehaald, dus al verschillende versies op mijn gezicht gehad - wel allemaal medisch) en de ene blijft veel beter zitten dan de andere. Ik vind het prettig als ze goed onder mijn kin zitten, dan schuiven ze niet zo snel naar boven. Dat doen ze bij mij, bij een collega zakken ze juist weer snel af. Het is dus heel persoonlijk.

Hangkous

Hangkous

11-06-2020 om 14:10

Ook afhankelijk van de bril

===Als het goed is, is dat ijzertje goed te buigen bij de neus. Als je het masker goed aansluit, en je dan de bril over het kapje heen zet onder de ogen, sluit het goed af en beslaat de bril minder.====

Met mijn bril op mijn gezicht gaat dat goed. Bij dochter niet. Die heeft een wat forse neus in een klein gezichtje. Mijn hoofd met papa's neus zeg maar. We gaan dit weekend kapjes maken.

Zonnehoed

Zonnehoed

11-06-2020 om 22:28

Perron

Op het perron hoef je nog geen mondkapje, dus dan kan ze zien in welke trein ze stapt.

Pluk

Pluk

12-06-2020 om 22:43

Petitie

middelbareschoolvolledigopen.petities.nl

Alleen voor de middelbare school. Heeft iemand al een petitie gevonden voor het mbo, hbo en universiteit?

Hmmmm..

Het lijkt me beter dat alle scholen hun vaardigheden om online onderwijs te geven aanspreken en verder veilige uren op school in een veilig gebouw weten aan te bieden.

De rest is wensdenken en je hebt je prioriteiten niet op orde. Neem me niet kwalijk maar dat virus is niet weg.

Dat wordt nog spannend dit najaar. Een deel van de bevolking wil gewoon weer 'normaal' en een deel blijft voorzichtig en een beroep doen op voorzorgsmaatregelen.

Gelukkig hebben wij tot nu toe geen probleem. Zoon hoeft weinig op de universiteit te zijn. Hij gaat om met een vaste groep vrienden die handen wassen, afstand houden en boodschappen doen voor hun oudere grootouders en ouders.
Dochter heeft haar werk terug in een vakzaak waarvan de voordeur permanent open staat en voor de zaak instructies voor de klanten en in de zaak looproutes en beschermingsmateriaal.

Mijn vrijwilligerswerk is nog online. Hopelijk blijft het zo want ook daar tekent de 'kloof' zich af.

Ik hoop toch op het gezonde verstand en de mate van digitalisering die hier toch als hoog wordt gezien voor Europese begrippen.

De petitie in Trouw

https://www.trouw.nl/opinie/laat-pubers-snel-weer-naar-school-gaan-dat-hebben-ze-nodig~b1607495/

"De middelbare scholen moeten na de zomervakantie weer volledig opengaan, bepleiten psychiater Mascha ten Doesschate en kinder- en jeugdpsychiater Peter Deschamps."

Niet goed opgelet bij ziekteleer? Epidemie? Pandemie? De prioriteit wordt gelegd bij de (subjectieve) sociaal emotionele ontwikkeling. Schoolgang zou daarvoor noodzakelijk zijn.

Dat blijf ik toch echt wel een zwaktebod vinden. Bovendien kunnen kinderen die sociaal emotioneel 'uitgedaagd' zijn toch al naar school.

Pluk

Pluk

12-06-2020 om 23:09

Tegelijk gepost

Ik ben het helemaal met ze eens.

Ja

Ja

14-06-2020 om 21:37

Ik houd me bijna altijd keurig aan de regels. Oké, in de supermarkt passeer ik wel eens iemand op 1m en ik ben met met mijn gezin (4 personen) bij mijn ouders op bezoek geweest in de tuin, terwijl mijn vader vanwege zijn leeftijd net in de risicogroep valt.
En ik neem een vriendinnetje van mij dochter 1x in de week mee in de auto, terwijl ze schuin achter me zit.
Ik heb totaal geen moeite met de afstand. Bij juist blij dat ik buiten mijn gezin niemand hoef aan te raken. Mag van mij altijd zo blijven.

Auto

Zoon heeft een vriend met een cabriolet. Komt dat nu even goed uit.
En anders zou ik gewoon de ramen tegen elkaar open zetten.

Auto

Kost jè 400 euro boete, bij 3 of meer mensen uit verschillende huishoudens.

Overigens moeten die pubers natuurlijk weer gewoon naar school, sociaal emotionele ontwikkeling is helemaal niet subjectief, hoort bij gezond opgroeien

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.