Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Piep

Piep

22-08-2020 om 14:24

Corona, nog de juiste koers?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aboutaleb

Het kan in de huisgenoten zitten. Schoolgaande kinderen of zijn vrouw die op kleinkinderen past.

Je bent afhankelijk van je huisgenoten. En thuis is het moeilijker om langdurig afstand te houden.

dat is het ding niet

Als afstandhouder een sluitende remedie zou zijn, dan zou je met klachten - met besmetting zelfs - ook naar je werk kunnen of in de bus kunnen.

De werkelijkheid is dat er geen maatregel waterdicht is en dat de maatregelen bovendien niet 100% van de tijd zijn vol te houden. Dus volgen er besmettingen. Je kunt niet bij elke besmetting je vinger wijzen.

Weten wanneer je besmettelijk bent is een belangrijk hulpmiddel. We weten al sinds het vroege begin dat Covid ook besmettelijk is voordat er symptomen zijn (zoals heel veel verkoudheidsvirussen, niks nieuws onder de zon).

Dat maakt het kunnen doen van testen extra belangrijk.

Mijntje

Mijntje

21-10-2020 om 15:40

alsof je niet je best heb gedaan en dan corona krijgt

Die aerosolen kunnen ook nog in de lucht hangen, net als je voorbijloopt. Mijn ouders kwamen er niet uit, boodschappen werden thuis bezorgd. Mijn vader liep alleen heen en weer naar z'n brievenbus. Ze zagen niemand, wasten voortdurend hun handen.
In de flat bleken wat bewoners corona te hebben. Hij sprak niemand, maar je kan echt pech hebben. Je kan niet altijd nagaan hoe je het krijgt en het is ook niet altijd te vermijden.

Mijntje

Mijntje

21-10-2020 om 15:41

hebt

hebt natuurlijk

Piep

Piep

21-10-2020 om 15:41

1,5 meter

Die anderhalve meter is geen garantie om niet besmet te raken hoor. Als voldoende mensen zich eraan houden raken volgens het rivm niet teveel mensen besmet, maar nog steeds kun je wel besmet raken. Via aerosolen kun je op veel meer dan 1,5 meter besmet raken. Dat zegt ook het rivm, maar zij denken dat daar niet de meeste besmettingen vandaan komen. Maar wel een deel. Als je daarbij optelt dat ook mensen zonder klachten besmettelijk zijn, dan kun je dus helemaal niet zeggen dat je je niet aan de regels hebt gehouden als je besmet bent geraakt. Ook niet als je geen schoolgaande kinderen hebt.

Misschien heeft Aboutaleb het wel bij de vergadering van de veiligheidsregios opgelopen, of in de studio van Jinek, of in zijn dienstauto. Weet jij veel.

ElenaH

ElenaH

21-10-2020 om 15:46

Coroontje

'Voordat er klachten zijn ben je al hartstikke besmettelijk. Ik ben besmet door iemand zonder klachten en ik heb zelf ook weer anderen besmet omdat ik simpelweg niet wíst dat ik corona had want geen enkele klacht. Die kwamen pas na vier dagen. Zolang er niet direct getest kan worden blijven we achter de feiten aanlopen.'

Hoe zie je dat voor je dan? Dat we elke dag heel Nederland testen, ongeacht of iemand corona heeft?

Dat moet openbaar

"Misschien heeft Aboutaleb het wel bij de vergadering van de veiligheidsregios opgelopen, of in de studio van Jinek, of in zijn dienstauto. Weet jij veel."
Toch vind ik dat dat openbaar gemaakt moet worden.
Zelfs als het antwoord van de alwetende GGD is: Dat kunnen we helaas niet achterhalen.

Want als zo'n kampioen regeltjes opleggen en prediken zelf al ziek wordt, wat moeten wij dan nog?

Beginnen

"Hoe zie je dat voor je dan? Dat we elke dag heel Nederland testen, ongeacht of iemand corona heeft?"

Laten we eens beginnen met de helft, 1 x in de maand. Dat is 300.000 tests per dag.

Emmawee

Emmawee

21-10-2020 om 15:58

Lekker kort door de bocht, Triva

"inderdaad coroontje, dan heb je niet de 1,5 m afstand gehouden toch?"

Zo bedoelde ik mijn vraag dus niet.
Ik was oprecht benieuwd of Coroontje voor zichzelf kan terugredeneren hoe die besmettingen waarschijnlijk hebben plaatsgevonden, of helemaal niet.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

21-10-2020 om 15:59

1000

Beste forummers,

We hebben de 1000 gehaald, ik sluit deze discussie. Wil iemand een nieuwe discussie openen?

BVD Forumbeheer Ouders Online

Renate

Renate

21-10-2020 om 16:06

Risico verminderen

niet wegnemen.

In a study by medical journal The Lancet, scientists estimated that within the 1m distance, a person has a 13 per cent risk of being infected, but only 3 per cent beyond that distance. Also, for every extra metre of distance of up to 3m, the risk is reduced by half.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.