Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona-reispas, worden we er blij van?


tsjor schreef op 15-05-2021 om 12:42:

Maak je keuze Ixia: https://www.historischezeilvaart.nl/meezeilreizen2021/

Ik heb al drie keer zo'n meezeilweek gedaan en 1 keer oud-en-nieuw naar Terschelling. Helaas was er toen weinig wind, maar dan nog blijven het wad en de eilanden fantastisch.

De prijzen lijken hoog, maar je krijgt wel alles: overnachting, eten en drinken en een lekker actieve vakantie, met altijd onverwachte gebeurtenissen.

Als je weinig vakantie hebt, dus weinig tijd, en er echt even helemaal uit wil is dit een aanrader.

Alternatief: kanoën in de weerrribben (bijvoorbeeld). https://kanoweekend.nl/kanovakantie-in-nederland/. Goedkoop, maar je moet wel zelf een tent meenemen en voor je eigen eten zorgen. Prachtig.

Tsjor

Het staat op mijn wensenlijstje. Wie weet ooit 😊

Nou, mijn gebeden worden verhoord. 1 prik is waarschijnlijk al genoeg voor een coronapaspoort. Lijkt me heel terecht,  ook al omdat de bescherming na 1 prik al zeer hoog is. Nu nog de uitzondering voor minderjarigen. 

Tango

Tango

19-05-2021 om 11:31 Topicstarter

Pief schreef op 18-05-2021 om 20:33:

Nou, mijn gebeden worden verhoord. 1 prik is waarschijnlijk al genoeg voor een coronapaspoort. Lijkt me heel terecht, ook al omdat de bescherming na 1 prik al zeer hoog is. Nu nog de uitzondering voor minderjarigen.

Ik ben daar ook heel blij mee! Nu inderdaad nog de uitzondering voor minderjarigen. Verder las ik ook dat er voor mensen die met de auto gaan niet aan de grens gecontroleerd wordt, maar dat je wel elders in het land gecontroleerd kan worden. Dat kan natuurlijk ook na 3 dagen nog gebeuren. Dan is je PCR test ook niet meer geldig, dus dat heeft dan ook geen zin lijkt mij. Wij smokkelen zoon dan maar gewoon mee als we zelf een coronapaspoort hebben

Ik ben alleen wel benieuwd hoe dat coronapaspoort eruit gaat zien. Ik hoor van alles over gele boekjes, alsof iedereen die gewoon in huis heeft liggen. Ik heb het niet hoor. Een app vind ik ook twijfelachtig, want stel je telefoon valt uit, je hebt geen verbinding etc. En bovendien vind ik dit lastig voor mensen die geen mobiele telefoon hebben. En die bestaan nog steeds hoor. Mijn vader bijvoorbeeld. 

Het mooiste zou gewoon een papieren document zijn, in verschillende talen. 

Terwijl wij ons druk maken over de zo gewenste vakanties hoorde ik vandaag op de radio dat Macron zich gaat buigen over de honderden (1) kinderen die wees zijn geworden, omdat hun ouders allebei in de zorg werkten en overleden zijn aan corona. Echt honderden? Marcel Levi had het ook over een bijeenkomst voor de overleden zorgmedewerkers. Ik hoor daar in Nederland weinig over. Hebben we dan toch ergens iets goeds gedaan? Of is dit probleem ons ontgaan, omdat we te druk waren met koffers pakken?

Kunnen we het vakantiegeld niet aan mensen in de zorg geven? Of aan hun kinderen?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.