Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona-reispas, worden we er blij van?

In het nieuws is nu de corona-reispas, waar natuurlijk al langer sprake van was. Wat ik ervan begrijp is dat je het download op je telefoon en dat je een aantal Europese landen in mag als je 2 vaccinaties hebt of een recente negatieve test kan aantonen. 

Ik zei gisteren tegen mijn man dat wij hier dus helemaal niets aan gaan hebben. We hebben een reis geboekt, per auto, naar een vakantiepark in Frankrijk. We kunnen tot 2 weken tevoren annuleren. We gaan 10 juli. De verwachting is dat we dan beide nog geen 2 vaccinaties hebben en zoon van 16 al helemaal niet. Geen idee overigens voor welke leeftijd zo'n paspoort geldt. Dat lees ik niet. Ik heb nu dus het idee dat we beter kunnen gaan annuleren. Testen vlak voor de vakantie geeft teveel risico. Stel je test positief, dan kan je dus niet meer annuleren....

Wat vinden jullie van het corona-paspoort?


Heb jij een beter idee dan? Ik snap dat het voor jou persoonlijk niet praktisch is, maar ik zie geen andere optie.

Mijn bericht klinkt onbedoeld wat bot. Wij blijven voor de zekerheid in elk geval in NL.

Maar hoe groot is de kans nou dat je dan positief getest wordt? De verwachting is toch dat er dan minder besmettingen zijn dan nu. Ik geloof dat ik dat risico wel zou durven nemen,  waarbij het er natuurlijk ook wel vanaf hangt hoe die je reis is. 

ik zou sowieso nog even afwachten wat er gebeurt en hoe de situatie tegen die tijd is.

Je kan tot 2 weken voor vertrek annuleren schrijf je, dat zou je kunnen afwachten. Misschien zijn alle grenzen toch weer open of we mogen helemaal het land niet uit. Het is pas April, het is voor iedereen afwachten. Jij hebt al geboekt voor het buitenland, dat was een optimistische gedachte, hou dat vast

Ik vind alles prima als ik maar op vakantie kan

Ik weet, first world problems, maar ik zou echt ongelukkig worden van de hele zomer thuisblijven. 

Kom maar door met die vaccinaties!

Ik heb al geboekt (alles annuleerbaar), moet alleen nog vliegtickets boeken zodra het 'mag'. Hopelijk 3 mei meer info.

Tango

Tango

29-04-2021 om 19:04 Topicstarter

wil40 schreef op 29-04-2021 om 16:48:

Je kan tot 2 weken voor vertrek annuleren schrijf je, dat zou je kunnen afwachten. Misschien zijn alle grenzen toch weer open of we mogen helemaal het land niet uit. Het is pas April, het is voor iedereen afwachten. Jij hebt al geboekt voor het buitenland, dat was een optimistische gedachte, hou dat vast

Ja, we wachten ook af, zeker weten. En ja, veel te optimistisch inderdaad. We hebben eind december al geboekt en dachten toen dat het tegen de zomer allemaal wel weer zou lukken, maar is nu maar de vraag.

En geen idee hoe groot het risico tegen die tijd is om positief te testen. Ik hoop inderdaad heel klein, maar ik zie die besmettingen nog steeds niet afnemen en de vaccinaties nog steeds niet sneller gaan. Dus ik weet het zo net nog niet...

Tango, wij zaten vorig jaar in exact hetzelfde schuitje. Toen waren de grenzen wel open maar we durfden het toch niet aan. Dat werd dus annuleren zonder geldteruggave. Ging om een klein bedrag. We waren alleen de aanbetaling kwijt. Het is idd allemaal nog zo onzeker voor de komende zomer, wie had toch gedacht dat Corona ons leven zo lang zou beïnvloeden? Ik hoop dat na de vaccinaties het leven weer wat veiliger en zorgelozer wordt en dat we er weer op uit mogen zonder allerlei restricties, maar ik zie het ook nog wat somber in. Zelfs iets simpels als het mondkapje ben ik behoorlijk zat. Maar ik hou me keurig aan de regels. 

Vorig jaar zijn zij gewoon geweest, met de auto. Ging prima en ik had het niet willen missen. Daarom ga ik er ook vanuit dat het dit jaar ook gewoon kan.

Tango schreef op 29-04-2021 om 19:04:

[..]

Ja, we wachten ook af, zeker weten. En ja, veel te optimistisch inderdaad. We hebben eind december al geboekt en dachten toen dat het tegen de zomer allemaal wel weer zou lukken, maar is nu maar de vraag.

En geen idee hoe groot het risico tegen die tijd is om positief te testen. Ik hoop inderdaad heel klein, maar ik zie die besmettingen nog steeds niet afnemen en de vaccinaties nog steeds niet sneller gaan. Dus ik weet het zo net nog niet...

Als je een huisje in Limburg of Gelderland had gehuurd,  had je nu gewoon ontspannen voorpret kunnen hebben. Of zeg ik nu iets geks? 

Tango

Tango

05-05-2021 om 17:08 Topicstarter

Ixia. schreef op 30-04-2021 om 23:48:

[..]

Als je een huisje in Limburg of Gelderland had gehuurd, had je nu gewoon ontspannen voorpret kunnen hebben. Of zeg ik nu iets geks?

Ja, vind ik wel. Het was, naar mijn idee, niet zo gek om in december 2020 te denken dat we in juli 2021 best naar Frankrijk zouden kunnen. Gewoon, omdat het vorig jaar ook kon en omdat tegen die tijd vast wel iedereen gevaccineerd zou zijn, dachten we. En natuurlijk hadden we kunnen boeken in Limburg of Gelderland, maar we wilden graag naar het buitenland. Is dat heel gek?

Wat ik me dus vooral afvraag is in hoeverre er gecontroleerd gaat worden. Wordt iedereen gecontroleerd aan de grens? Of in een vakantiepark? Dit is allemaal nog onduidelijk. We wachten dus nog steeds af, maar wel met steeds minder hoop. Ik lees nu dat een corona-pas ook kan inhouden dat je een doorgemaakte corona-besmetting hebt gehad. Hoe toon je dat nu weer aan? Niet dat we dat hebben hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. 

Verder lees ik dat PCR-testen heel duur zijn, als je deze wil om op vakantie te kunnen en ben ik nog steeds bang dat dat de enige optie is om te kunnen gaan, omdat het vaccinatie-tempo zo laag is en zoon van 16 sowieso niet gevaccineerd is voor die tijd. 

Ik vind dat zo'n vaccinpaspoort pas mag als iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. Het hele jaar heeft de jeugd zich solidair moeten opstellen met de oudere medemens. Maar nu worden mogen de oudere mensen straks vanaf juli van alles en nog wat doen (zowel in Nederland als in het buitenland) en staan de jongeren weer achteraan de rij. Ze hadden nauwelijks last van het virus, maar mochten geen volwaardig onderwijs, geen sport, geen evenementen etc, maar andersom wordt die solidariteit kennelijk niet gevraagd? Het maakt mij boos, want ik hoor er haast niks over in de kranten of debatten. 

Oh ja, zoon ergert zich wel. HIj heeft zich voorbeeldig gedragen en is nog niet gevaccineerd of moet een hoop geld betalen voor een negatieve test, en mijn bejaarde vriendin heeft al een reisje geboekt eind mei. Nou is dat ook best spannend, maar het zou socialer zijn als ze gewoon even wachtte. Maar ja, ze doet het elk jaar en had het zich niet bedacht dat het weinig solidair overkomt helaas.

Zoon heeft al keurig in Nederland geboekt, huisjes buiten met 1 vriend of bij een andere vriend die landelijk woont en veel ruimte heeft. Ook bij een watersportcursus waarvan ik hoop dat dat doorgaat want voor jongeren onder de 27.

Solidair? Waarom AnneJ? Je zoon wordt echt niet sneller gevaccineerd als zij thuisblijft. Als we het van dit soort redeneringen moeten hebben gaat Hugo de Jonge nooit harder werken aan oplossingen.

gr Angela

Angela1967 schreef op 05-05-2021 om 17:41:

Solidair? Waarom AnneJ? Je zoon wordt echt niet sneller gevaccineerd als zij thuisblijft. Als we het van dit soort redeneringen moeten hebben gaat Hugo de Jonge nooit harder werken aan oplossingen.

gr Angela

omdat we toch de gehele pandemie solidair met elkaar proberen te zijn? De jongeren zijn al ruim een jaar solidair met de ouderen. Als de ouderen in quarantaine waren gegaan hadden de jongeren gewoon naar school gekund en kunnen sporten. Ook toen is gekozen voor solidariteit. Wat mij betreft nu ook. 

Solidair is prima als niemand iets mag. Maar dat iemand in oost-groningen niet iets mag omdat iemand in Zuid-Limburg nog niet ingeënt is in deze fase is erg onrealistisch en ook niet nodig.

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.