Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona-reispas, worden we er blij van?


Ik snap niet dat Hugo het verdienmodel van een paar commerciële test bureaus wil beschermen. En de toeristische/recreatieve sector moet het maar uitzoeken??

Ik snap best dat de belastingbetaler niet hoeft te betalen voor mijn vakantiereisjes, maar waarom moeten we een commerciële prijs betalen voor iets essentieels. We zouden toch gewoon de kostprijs van zo’n test kunnen betalen? Wij kunnen er toch niks aan doen dat we niet op tijd gevaccineerd zijn met z’n allen?

Overigens ga ik dat wel redden, maar de rest van mijn gezin niet. Ik heb net m’n 1e prik gehad en nam het gele boekje mee. De mevrouw van de GGD gaf mij als tip mee om het definitieve prikbewijs dat je na afloop van je 2e prik krijgt, uit te knippen en in het gele boekje te plakken. Dat ga ik ook doen.


'Grofweg de groep boven de vijftig gaat het wel redden, de groep daaronder niet.' Dat lijkt mij iets te ruim berekend. Ik ben boven de 50 en ik krijg de tweede prik pas over 12 weken, half augustus dus, na mijn vakantie.

Maar ik maak me er niet druk om. Ik ben superblij dat de cijfers eindelijk dalen en dat er minder mensen overlijden. Ik kan genieten van een paar dagen in een tentje in Nederland, of nog mooier: een week zeilen op zo'n grote zeilboot op de wadden. Zelfs met regen en storm (tentje niet), heerlijk. Nederland is echt mooi.

Tsjor

tsjor schreef op 14-05-2021 om 17:43:

'Grofweg de groep boven de vijftig gaat het wel redden, de groep daaronder niet.' Dat lijkt mij iets te ruim berekend. Ik ben boven de 50 en ik krijg de tweede prik pas over 12 weken, half augustus dus, na mijn vakantie.


Het hangt ervan af welke prik je hebt gekregen. Ik ben ruim onder de 50 en ben half juni volledig gevaccineerd. (Pfizer, 2e na 6 weken). Als ze binnenkort met Jansen gaan starten dan komt er een hele groep volledig gevaccineerden bij.

tsjor schreef op 14-05-2021 om 17:43:

'Grofweg de groep boven de vijftig gaat het wel redden, de groep daaronder niet.' Dat lijkt mij iets te ruim berekend. Ik ben boven de 50 en ik krijg de tweede prik pas over 12 weken, half augustus dus, na mijn vakantie.

Maar ik maak me er niet druk om. Ik ben superblij dat de cijfers eindelijk dalen en dat er minder mensen overlijden. Ik kan genieten van een paar dagen in een tentje in Nederland, of nog mooier: een week zeilen op zo'n grote zeilboot op de wadden. Zelfs met regen en storm (tentje niet), heerlijk. Nederland is echt mooi.

Tsjor

mag ik mee? Ah toe ?🙃 Gek genoeg heb ik geen zeemaag, maar ik vind varen geweldig, haha. 

Tango

Tango

15-05-2021 om 12:09 Topicstarter

Granola schreef op 14-05-2021 om 17:47:

[..]


Het hangt ervan af welke prik je hebt gekregen. Ik ben ruim onder de 50 en ben half juni volledig gevaccineerd. (Pfizer, 2e na 6 weken). Als ze binnenkort met Jansen gaan starten dan komt er een hele groep volledig gevaccineerden bij.

Dan behoor jij waarschijnlijk tot de uitzonderingen, Granola. Griepprik-doelgroep, gok ik. Of ander medisch risico. Ik ben net boven de 50 en heb nog niet eens zicht op een prik, laat staan 2. Ben wel benieuwd wanneer ze met Janssen gaan starten, want dan kan het ineens snel gaan inderdaad.

Tango

Tango

15-05-2021 om 12:12 Topicstarter

Pief schreef op 14-05-2021 om 13:36:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Grofweg de groep boven de vijftig gaat het wel redden, de groep daaronder niet. Ik vind dat of zo'n paspoort ook al met 1 prik moet gelden dit jaar een dat kinderen worden uitgezonderd. Of de testen moeten gratis en laagdrempelig zijn. Liever het eerste, ik vind het idioot dat de groep die zo solidair is geweest nu zoveel gedoe heeft om op vakantie te gaan.

Mee eens Pief, ik ben ook heel blij als het met 1 prik geldt. En er voor kinderen onder de 18 geen vaccinatie of test nodig is. Zeker niet nu er waarschijnlijk ook nog 100 euro per test betaald moet worden omdat Nederland zo nodig dwars moet liggen terwijl de rest van Europa vindt dat de test gratis moet zijn. 

Gratis is natuurlijk niet zonder geld. Wie betaalt die kosten dan wel?

En is reizen een eerste levensbehoefte? Of is het belangrijker om de branche weer op gang te helpen? Wat het zwaarste is zou het zwaarste moeten wegen. Je hoopt dat het ergens om de inhoud gaat en niet om 'dwarsliggen'. 

Maak je keuze Ixia: https://www.historischezeilvaart.nl/meezeilreizen2021/

Ik heb al drie keer zo'n meezeilweek gedaan en 1 keer oud-en-nieuw naar Terschelling. Helaas was er toen weinig wind, maar dan nog blijven het wad en de eilanden fantastisch.

De prijzen lijken hoog, maar je krijgt wel alles: overnachting, eten en drinken en een lekker actieve vakantie, met altijd onverwachte gebeurtenissen.

Als je weinig vakantie hebt, dus weinig tijd, en er echt even helemaal uit wil is dit een aanrader.

Alternatief: kanoën in de weerrribben (bijvoorbeeld). https://kanoweekend.nl/kanovakantie-in-nederland/. Goedkoop, maar je moet wel zelf een tent meenemen en voor je eigen eten zorgen. Prachtig.

Tsjor

De groep (net) onder de 50 is pas medio juni aan de beurt. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn uitnodiging krijg. Ik zit wel bovenaan in die groep. Testen vind ik geen probleem, als het moet, maar wel een beetje lullig dat dat dan 4 x 120 euro extra is (ik neem aan dat een 16-jarige ook moet testen). Ik verwacht dat daar nog wel iets mee gebeurt. Ze kunnen het niet maken om jongeren onder de 18 zo te benadelen. Dat hun rijke opa en oma een gratis coronapaspoort hebben, en zij dure testen moeten doen.

Tango schreef op 15-05-2021 om 12:09:

[..]

Dan behoor jij waarschijnlijk tot de uitzonderingen, Granola. Griepprik-doelgroep, gok ik. Of ander medisch risico. Ik ben net boven de 50 en heb nog niet eens zicht op een prik, laat staan 2. Ben wel benieuwd wanneer ze met Janssen gaan starten, want dan kan het ineens snel gaan inderdaad.

Griepprik groep inderdaad. Ik neem nooit de griepprik want ik heb nooit griep, maar nu was ik er wel blij mee.

AnneJ schreef op 15-05-2021 om 12:34:

Gratis is natuurlijk niet zonder geld. Wie betaalt die kosten dan wel?

En is reizen een eerste levensbehoefte? Of is het belangrijker om de branche weer op gang te helpen? Wat het zwaarste is zou het zwaarste moeten wegen. Je hoopt dat het ergens om de inhoud gaat en niet om 'dwarsliggen'.

Eens hoor, ik vind ook dat de belastingbetaler daar niet voor hoeft op te draaien. Ik vind alleen wel dat die testen tegen kostprijs mogelijk moeten zijn. Niet dat een paar commerciele bureaus een gezin met 2 kinderen zomaar ineens 800-900 euro armer kan maken. Allemaal omdat wij zo traag zijn met vaccineren.

Sommige landen gaan het al gratis aanbieden, zij hebben de toeristen gewoon nodig. Ik verwacht dat sommige landen de PCR testverplichting in juli/augustus helemaal gaan lostlaten, maar dat gaan we zien.

Tango

Tango

15-05-2021 om 17:31 Topicstarter

Granola schreef op 15-05-2021 om 13:27:

[..]

Eens hoor, ik vind ook dat de belastingbetaler daar niet voor hoeft op te draaien. Ik vind alleen wel dat die testen tegen kostprijs mogelijk moeten zijn. Niet dat een paar commerciele bureaus een gezin met 2 kinderen zomaar ineens 800-900 euro armer kan maken. Allemaal omdat wij zo traag zijn met vaccineren.

Sommige landen gaan het al gratis aanbieden, zij hebben de toeristen gewoon nodig. Ik verwacht dat sommige landen de PCR testverplichting in juli/augustus helemaal gaan lostlaten, maar dat gaan we zien.

Ik vind ook helemaal niet dat het gratis hoeft te zijn, maar ik vind 100 of 130 euro wel echt teveel. 30 euro zou ik een prima bedrag vinden. 
En moeten kinderen inderdaad ook? Want ik heb dat dus nog niet zo gelezen eigenlijk.

Tango

Tango

15-05-2021 om 17:32 Topicstarter

Granola schreef op 15-05-2021 om 13:24:

[..]

Griepprik groep inderdaad. Ik neem nooit de griepprik want ik heb nooit griep, maar nu was ik er wel blij mee.

Net als mijn man inderdaad, maar die is van 1965, dus iets ouder. Ook oproep voor griepprik maar hij neemt hem nooit. Heeft ook nooit griep. 1 keer wel de griepprik gehaald en daarna was hij meteen ziek. Hij heeft nu wel meteen een afspraak gemaakt voor deze vaccinatie. 

Tango schreef op 15-05-2021 om 17:31:

[..]

Ik vind ook helemaal niet dat het gratis hoeft te zijn, maar ik vind 100 of 130 euro wel echt teveel. 30 euro zou ik een prima bedrag vinden.
En moeten kinderen inderdaad ook? Want ik heb dat dus nog niet zo gelezen eigenlijk.

Volgens mij moeten kinderen ook en bieden sommige reisorganisaties (zoals Sunweb) ze no al gratis aan. Ik denk wel dat je de informatie hierover goed in de gaten moet houden want het zou zomaar kunnen dat die verplichting vervalt voor bijv kinderen t/m 12 jaar. Het verandert met de week...

Tango

Tango

16-05-2021 om 15:16 Topicstarter

Granola schreef op 16-05-2021 om 15:04:

[..]

Volgens mij moeten kinderen ook en bieden sommige reisorganisaties (zoals Sunweb) ze no al gratis aan. Ik denk wel dat je de informatie hierover goed in de gaten moet houden want het zou zomaar kunnen dat die verplichting vervalt voor bijv kinderen t/m 12 jaar. Het verandert met de week...

Ja maar wij gaan dus gewoon met de auto en dus niet via een reisorganisatie. Maar we blijven het allemaal maar volgen. Duidelijker wordt het er nog niet op. We hebben wel besloten dat we sowieso de gok nemen om te gaan. Ik verwacht tegen die tijd 1 prik te hebben gehad (wat dus natuurlijk niet telt tenzij het Janssen is), man 2 prikken en zoon van 16 niets. Hopelijk zijn de prijzen van de testen tegen die tijd gedaald, of hoeft het helemaal niet meer dat zou nog mooier zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.