Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Coronatijd


Leen13

Leen13

31-03-2021 om 19:49 Topicstarter

Ik kijk even de afneming van de eed terug. Na afloop van de eerste batch, men komt in groepen van 50 binnen, staan Baudet en Van Haga een derde FvD-er warm te omhelzen. 

Jammer dat daar nu net het beeld op staat.

AnneJ schreef op 31-03-2021 om 19:49:

Ik kijk even de afneming van de eed terug. Na afloop van de eerste batch, men komt in groepen van 50 binnen, staan Baudet en Van Haga een derde FvD-er warm te omhelzen.

Jammer dat daar nu net het beeld op staat.

Daar zit niemand van FvD mee. En hun kiezers ook niet. Dus hoezo jammer?

Leen13

Leen13

31-03-2021 om 20:05 Topicstarter

Het is demonstratief, zeker in de kamer, dat je je niet aan het coronabeleid van de overheid houdt. Dat is minachting van de democratie.

Die besluiten zijn democratisch genomen.

MeikeT schreef op 31-03-2021 om 19:53:

[..]

Daar zit niemand van FvD mee. En hun kiezers ook niet. Dus hoezo jammer?

Omdat de aanhang dat als gloriemomentje zal zien. Middenn de Tweede Kamer, alles aan je laars lappen, wij hebben gewonnen. 

Leen13

Leen13

01-04-2021 om 02:59 Topicstarter

https://www.medischcontact.nl/opinie/reacties/ingezonden-reactie/meer-coronabesmettingen-bij-kinderen-onverantwoord-en-onnodig-.htm

We kijken even weg van de besmettingen en (langdurige) ziekte, ook van kinderen, op de scholen.

"De Staat vindt het grote aantal besmettingen bij kinderen niet verontrustend, omdat ‘het geen gevolgen [heeft] gehad voor belasting van de zorg.’1 Maar kinderen verspreiden het virus wel degelijk, en een deel van hen loopt langdurige gezondheidsschade op, long covid."

"Sinds januari zijn op scholen al meer dan tweehonderd uitbraken gemeld.5 Van 140 duizend kinderen is besmetting vastgesteld.6 Het werkelijke aantal is veel hoger.

Uitgaande van de vastgestelde besmettingen zijn er nu tussen veertien- en twintigduizend kinderen met langdurige gezondheidsklachten in Nederland, in verschillende gradaties van ernst."

Kinderen en ouderen wordt hier geen dienst bewezen.

Ixia. schreef op 01-04-2021 om 01:13:

[..]

Omdat de aanhang dat als gloriemomentje zal zien. Middenn de Tweede Kamer, alles aan je laars lappen, wij hebben gewonnen.

Maar dat is precies wat FvD wil uitstralen. Dus dat is niet 'jammer', dat is perfect getimed.

MeikeT schreef op 01-04-2021 om 07:00:

[..]

Maar dat is precies wat FvD wil uitstralen. Dus dat is niet 'jammer', dat is perfect getimed.

En ik vind dat jammer. Elk succes voor eigen bühne  vind ik er een teveel, omdat het de verheerlijking van vooral Baudet voedt. Een lokale aanhangster doe ik veel "spreek" lééft daarop. Haar gedrag lijkt bijna sektarisch. 

Ixia. schreef op 01-04-2021 om 08:42:

[..]

En ik vind dat jammer. Elk succes voor eigen bühne vind ik er een teveel, omdat het de verheerlijking van vooral Baudet voedt. Een lokale aanhangster doe ik veel "spreek" lééft daarop. Haar gedrag lijkt bijna sektarisch.

Bizar he, om dat dan van dichtbij mee te maken. Een collega van me is viruswappie en aanhanger van de theorie dat Bill Gates met de vaccins chips wil inbrengen om mensen te besturen. 

Zo’n lijst als in België (zie hieronder) wil ik ook! Ik wil ook wel op zo’n soort lijst voor AstraZenica. Als ik naar de kansberekening kijk, durf ik wel zo’n prik aan. Graag zelfs! 

https://www.demorgen.be/nieuws/vanaf-dinsdag-kan-iedereen-zich-inschrijven-op-reservelijst-voor-vaccin-zo-werkt-het~bccd9da7/

Goed nieuws! De Coronakoffiedrinkers op de pleinen zullen niet gauw een volgende golf veroorzaken. Maar 1 op de 1000 besmettingen vindt buiten plaats. En het kan ook nog minder zijn omdat ze met buiten werken niet altijd zeker zijn dat de besmettingen toch niet in de keet hebben plaatsgevonden: https://www.welingelichtekringen.nl/gezond/2652186/eindelijk-duidelijk-dit-is-de-kans-dat-je-corona-oploopt-in-de-buitenlucht.html

Leen13

Leen13

06-04-2021 om 18:53 Topicstarter

Met een slag om de arm hebben de Ieren in dit onderzoek een paar honderd besmettingen buiten gevonden waarvan niet duidelijk is of dat ook niet besmet is geraakt tijdens overdekt vervoer of in een bouwkeet.

En, denk ik dan, of je ook niet besmettelijk bent als je op het museumplein gaat lopen knuffelen en omhelzen, waag ik te betwijfelen. Maar daar kom te toch niet achter want ik denk niet dat 'viruscritici' zullen toegeven dat ze besmet zijn geraakt. Als ze al het onderscheid kunnen maken want buiten dan ook net zo makkelijk binnen, zie de 2e Kamer met de FvD-fractie.

Dus ja, vast wel minder besmettelijk maar niet 0 en je komt er niet achter.

En mogen dan misschien nu de terassen weer open? Nou ja, volgende week, met deze temperaturen is er toch niks aan

En inderdaad, Hugo, mogen we in Nederland ook zo'n Belgische lijst?

Groeten,

Temet

Leen13

Leen13

06-04-2021 om 18:58 Topicstarter

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/283583/kleinschalige-demonstratie-op-museumplein-rustig-verlopen

Paaszondag op het Museumplein

"Vorige week ging het er, net als op veel andere zondagen, anders aan toe. Toen werden er nog 334 demonstranten aangehouden. Daarvan hebben er 305 een gebiebdsverbod gekregen. Mogelijk heeft dat iets te maken met de lagere opkomst van vandaag."

Temet schreef op 06-04-2021 om 18:54:

En inderdaad, Hugo, mogen we in Nederland ook zo'n Belgische lijst?

Groeten,

Temet

+1

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.