Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De Brexit Live


https://www.youtube.com/watch?v=65Nt-ByDGEM

Het debat gaat door.
Vanavond krijgt Theresa May een laatste speech waarna het stemmen gaat beginnen. Het kon weleens 'zwart nacht' worden.

Ook vannacht ging het debat door tot in de hele kleine uurtjes waar de parlementariers met slaapoogjes af en toe wakker schrokken en nog maar eens een kreet slaakten. Een enkeling bleef er wonderlijk genoeg maar fris en fruitig uitzien. De camera stond gericht op een mijnheer met uitpuilbuik en een overhemd waar bij de knopen zijn hemd doorheen puilde.

Een uitputtingsslag voor iedereen.

https://www.itv.com/news/2019-01-15/brexit-vote-how-the-day-is-likely-to-unfold/
De gang van zaken uitgelegd.

18.30 uur: Speech door Theresa May, waarna het stemmen gaat beginnen.
"After the meaningful vote takes place: Mrs May is expected to make a statement to the House of Commons."

En speaker John Bercow houdt het allemaal nog steeds vol.
Een MP stelt haar geplande keizersnee twee dagen uit om mee te kunnen stemmen.


Hangkous

Hangkous

15-01-2019 om 17:12

Vermaak voor tussendoor.


https://youtu.be/OgVj7DxVewo
Hoop dat ze hier even naar kijken.
Claudia de Breij gisteravond bij DWDD

Emmawee

Emmawee

15-01-2019 om 17:56

Keizersnee

"Een MP stelt haar geplande keizersnee twee dagen uit om mee te kunnen stemmen."

Pfffff hebben zij geen zwangerschapsverlofvervanging?

(Verder vind ik het ook reuze spannend natuurlijk)

Doenja

Doenja

15-01-2019 om 17:57

En wat hoopt iedereen?

Ik vind het reuze spannend. Ben al vanaf t begin aan t kijken of er nog een escape is. Geen brexit. Maar als t vanavond niet tot n akkoord komt. Wat dan? Helemaal geen brexit? Of een andere brexit. Of t begin van een politieke crisis? Uit eerste hand heb ik heel veel verhalen gehoord van britten die met lede ogen dit politieke wangedrocht aanschouwen. Ik heb nog geen brit gesproken die dit wel n goed plan vond. Onvrede van de sociale onderkant vd samenleving heeft tot gevolg gehad dat er leave werd gekozen. Dé oplossing voor t vluchtelingenprobleem. En meer british-is-best. Want als t maar uit de UK komt dan is t goed. Wat daar allemaal niet voor gedaan wordt om de Brit daarvan te overtuigen. Of eigenlijk hoe wordt de Brit om de tuin geleidt? T wordt n bijzondere avond.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-01-2019 om 19:19

Hmm

Mijn nieuwe baan wordt wel leuker als het wel doorgaat, zo hard mogelijk Maar voor ons allen beter van niet. Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt.

Triva

Triva

15-01-2019 om 20:08

phryne

Ook het bedrijf waar mijn man werkt spint garen bij een Brexit maar ook als het toch niet zo is geven ze daar ook nog wel een draai aan.

Leen13

Leen13

15-01-2019 om 20:27 Topicstarter

Stemmen

Het stemmen gaat beginnen..... iedereen verlaat de zaal om via de ja of de nee kant, waar dan geteld wordt, weer binnen te komen.

Leen13

Leen13

15-01-2019 om 20:40 Topicstarter

Geen deal

202 voor de deal
432 tegen de deal

De prime minister spreekt

Fransien

Fransien

15-01-2019 om 20:59

chaos

Dit worden interessante tijden voor de Britten...

Doenja

Doenja

15-01-2019 om 21:15

Ongeloofelijk!

Vandaag liet n kennis van me zien op sociale media dat hij mocht blijven in NL na de brexit. Raar idee was dat omdat hij al 8 jaar een bedrijf heeft hier en een gezin met kinderen. Bijna idioot idee.
En nu? Historische nederlaag. Ik hoop dat ze t goed oppakken. Morgen weer een stemronde. Gaan ze net zolang door tot het erdoor is? Wanhopig gevoel krijg ik erbij.

Emmawee

Emmawee

15-01-2019 om 23:47

Wat ik hoop

Als die 432 tegenstemmers het met elkaar eens zouden zijn over wat dan wel, dan zou er nog iets van te maken zijn. Maar zo ligt het niet.
Ik weet ook niet wat ik moet hopen. Ik denk dat alsnog blijven de beste optie is. Maar er is geen weg meer zonder grote nadelen.

Leen13

Leen13

15-01-2019 om 23:49 Topicstarter

Breunion boys - The Real Deal


https://www.youtube.com/watch?v=ya3js1lquD8

The Breunion Boys are the European boy band on a mission to win Britain back.

The Real Deal.
The song expresses how we feel about Theresa’s proposal: she tried hard, but there is only one Real Deal in town, and that is being part of the European Union!

Vorige nummertje was ook leuk.

Yanea

Yanea

16-01-2019 om 07:00

Ach

Tot nu toe heeft de EU zich nogal star opgesteld. Het VK moest bloeden, zodat andere landen het wel uit hun hoofd zouden laten om ook uit te treden. Deze chaos past precies in hun straatje, want nu wordt uittreding echt heel eng.

Misschien dat de EU nu gast beseffen dat ook de achterblijvende landen niet gebaat zijn met een no-deal uittreding en serieus (respectvol, eerlijk) gaan onderhandelen. Hoewel ik verwacht dat ze nog steeds hopen op een intrekking van het uittredingsverzoek. Dan zal de EU volharden in hun starre opstelling.

Angela67

Angela67

16-01-2019 om 07:49

star?

dat is toch juist handig?
als je te makkelijk bent krijg je pas chaos. Of denk je echt dat 27 landen op idealistische basis bij elkaar blijven?
gr Angela

Renata

Renata

16-01-2019 om 09:03

De EU

kan op bepaalde punten niet toegeven, omdat anders de kernwaarden onderuit gehaald worden. Ook het VK heeft punten waarop het niet wil toegeven. Dat maakt de deal die er ligt eigenlijk de enige optie. Er is eerlijk en respectvol onderhandeld.

Emmawee

Emmawee

16-01-2019 om 10:28

Dank Triva

Was die niet eigenlijk voor mijn vakantiedraadje bedoeld?

Yanea

Yanea

16-01-2019 om 14:41

Angela67

Ik hoop dat de 27 landen bij de EU zijn en blijven omdat ze daar de meerwaarde van inzien. Niet omdat ze hun hoofd in een strop steken als ze weg willen.
In een huwelijk blijf je toch ook omdat je dat wilt, en niet omdat je anders uitgekleed wordt?

mirreke

mirreke

16-01-2019 om 15:23

Brexit

Net als de EU is ook Brexit een experiment; er is nog nooit een land uit de EU getreden. De Britten hadden geen idee wat het inhield toen ze ervoor (waarvoor?) kozen, ook de Britse regering begint nu langzamerhand pas een beetje te snappen wat er precies aan vast hangt.

Het idee dat de EU star is, is een spinsel van de krachten die de EU graag zwak en kapot zien. Als je uit de EU stapt en je hebt geen enkel serieus plan dat binnen de regels en afspraken van de EU past, dan valt er ook niet te onderhandelen.

Ook het idee dat het VK uitgekleed zou worden, is nonsens. Er staat heel gewoon in de afspraken dat er dan geld wordt betaald, een soort settlement.

Voor correcte info: kijk eens naar three blokes in a pub (video podcast op youtube) of luister naar Remainiacs, een podcast.

Yanea

Yanea

16-01-2019 om 15:30

Mirreke

Je weet dat je verwijst naar 'objectieve' info van de tegenstemmers, toch? Alsof je naar de website van de PVV verwijst voor objectieve info over arbeidsmigranten ...

Leen13

Leen13

16-01-2019 om 15:30 Topicstarter

Debat vandaag


https://www.youtube.com/watch?v=odcukMEWKes

Vooral de Schotten zingen de lof op de Europese Unie. Ben benieuwd of de kans op een GEEN Brexit ook nog een kans krijgt.

Yanea

Om de vergelijking met een scheiding nog even door te trekken: Het wekt bij mij de indruk van een man die na een jarenlang huwelijk besluit dat hij zijn vrijheid terugwil -hopend op een spannender leven met die sexy buurvrouw die soms zo leuk naar hem lacht - en die nu briest van verontwaardiging dat zijn ex aanspraak maakt op wat haar op grond van het huwelijksgoederenrecht toekomt. Hij dacht dat ze wel zou toegeven, dat doet ze niet. En die sexy buurvrouw blijkt ondertussen niet bijster in m geïnteresseerd...

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

16-01-2019 om 17:10

Het is info

die niet beschikbaar was (en nog steeds niet) en die wijst op allerlei praktische bezwaren.
PVV, nou neuh...
Eerder is jouw standpunt (EU die niet toegeeft, scheiding waar je in vast zit) van een bepaald PVV-gehalte.

Brexit is beïnvloed door Cambridge Analytica en extreemrechtse krachten, die verkeerde info (waaronder dit soort info over de EU) via social media hebben rondgepompt. Bewezen door Carole Cadwalladr.

https://www.theguardian.com/uk-news/2018/dec/23/cambridge-analytica-facebook-scoop-carole-cadwalladr-shocked-world-truth-still-elusive

Verder leest ook het AD op Ouders Online mee, volgens mij want:
https://www.ad.nl/binnenland/weekendje-londen-zonder-paspoort-zit-er-niet-meer-in~a04fd6ff/

mirreke

mirreke

16-01-2019 om 17:11

Eh, tekst weggevallen

die niet beschikbaar was, (en nog steeds niet duidelijk wordt weergegeven in informatie vanuit het VK zelf)... enz.

Yanea

Yanea

16-01-2019 om 18:27

Lol mirreke

Volgens mij lees je mijn reactie niet goed. Ik zei niet dat jij PVV stemde of de remainers. Ik zei dat de websites waar je naar verwijst, vooringenomen zijn en niet objectief. NET als de PVV over bepaalde onderwerpen.

@Temet: ik vind je vergelijking heel goed. Maar zelfs een buurvrouw-bekijkende ex zal niet instemmen met een 'backstop' van tientallen jaren die alleen de versmade ex mag opheffen.

Renata

Renata

16-01-2019 om 23:11

Tja

Het Verenigd Koninkrijk wil uit de interne markt en de douane-unie, zodat het zelf de grenzen kan contoleren en handelsakkoorden kan sluiten. Maar de grens tussen Ierland en Noord-Ierland (het Verenigd Koninkrijk) moet, ook van het Verenigd Koninkrijk, open blijven. Noord-Ierland mag, ook weer van het Verenigd Koninkrijk, geen status aparte krijgen, zodat de grens in de Ierse zee komt te liggen. Het enige wat de EU vraagt, is dat hun grens gesloten is. De backstop kan opgeheven worden zodra het Verenigd Koninkrijk dit door hemzelf geschapen probleem oplost. En als het Verenigd Koninkrijk het tijdig oplost, treedt de backstop niet in werking. Het Verenigd Koninkrijk en de EU heffen hem samen op.

mutsje

mutsje

16-01-2019 om 23:27

Yanea

Precies Renata. De Engelsen hebben er zelf zo’n zooitje van gemaakt en tijdens de brexit campagne is er nooit nagedacht over deze niet te ontwarren knoop.
Het is logisch dat de EU de back stop eist (nota bene van oorsprong gevraagd door de Britten zelf), want de Ieren blijven binnen de EU. Het lijkt me logisch dat de EU loyaal blijft aan zijn eigen leden.
En wat betreft de Britten, die hebben al die ingewikkelde rode lijnen neergelegd, waardoor een overeenkomst haast onmogelijk is. Geen vrij verkeer van mensen, maar wel diensten en goederen, geen douane unie etc. Of, zoals zovaak gezegd, de Engelsen doen aan cherry picking en willen wel de lusten van de EU, maar niet de lasten.

mutsje

mutsje

16-01-2019 om 23:57

Bovendien

Bovendien is het gewoon niet duidelijk welke Brexit de Engelsen zelf willen. Een deel van de kamer wil no-deal, bij labour wil een groot deel remain, maar Corbain niet, een ander deel van labour wil de douane unie. Kortom er is nergens een meerderheid voor.
May heeft duidelijk niet de volledige steun van haar eigen partij en dus eigenlijk geen mandaat meer om met de EU te onderhandelen, maar ze treedt niet af, want dan komen er nieuwe verkiezingen. De hele brexit is niet meer dan een politiek machtsspel, waarbij niemand meer voor ogen heeft wat nu het beste is voor de UK.
Ik denk niet dat je de EU de schuld kan geven voor de rotzooi waar de Engelsen zichzelf in gefrommeld hebben.

Yanea

Yanea

17-01-2019 om 06:47

Ierland

Dat de grens tussen Ierland en Noord-Ierland van het VK open moet blijven, heeft niets te maken met douane-afspraken. Ze zijn daar bang dat anders de bloederige gevechten tussen katholieken en protestanten weer oplaaien. En die angst is terecht.
Niet slles heeft met geld te maken.

Oorzaak en gevolg

Yanea “Dat de grens tussen Ierland en Noord-Ierland van het VK open moet blijven, heeft niets te maken met douane-afspraken.“
In aanvang niet (toen VK het verdrag met Ierland sloot). Zie ook het verdrag met Spanje over Gibraltar. Toen was er nog geen spráke van een EU (Vrede van Utrecht 1713) laat staan van een douane unie.
Maar vandaag de dag hebben die verdragen de praktische consequentie dat de vurige wens van de Brexiteers, gesloten buitengrenzen, niet uitgevoerd kan worden zolang die twee verdragen nog gelden.
Yanea “Ze zijn daar bang dat anders de bloederige gevechten tussen katholieken en protestanten weer oplaaien.“
Eh, pardon? Daar? In Ierland bedoel je?
De Brexiteers zijn helemaal nergens bang voor. Dat is onderdeel van hun politieke stijl.

Yanea

Yanea

17-01-2019 om 08:13

M Lavell

Er wonen meer mensen in het VK dan alleen de Brexiteers. Dus ja, in Ierland en Noord-Ierland zijn de bestuurders bang voor nieuee gevechten. En in Schotland bestaat de kans op rellen door onafhankelijkheidsstrijders.

Misschien toch eens verder kijken dan de propaganda van Tusk?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.