Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Asa Torell

Asa Torell

18-06-2011 om 22:48

De bruiloft met gat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

27-06-2011 om 22:09

Osm

Als je er genoeg uitnodigt, is het budget vanzelf een keer te beperkt. Voor 5000 eu kun je 100 man te eten geven, 200 man ook nog wel met wat crea-werk, maar bij 500 wordt het toch oppassen. En zóveel mensen kunnen nooit osm zijn.
Opgelost.

Tirza (gatenkaas. Da's pas vies)

Berber

Met liefde introduceren wij zwarte gaten, wormgaten, plotgaten en iedere andere vorm van gat, zelfs gaten waarin dronken schoonfamilie kan verdwijnen. Ik ben om te kopen met bitterballen

Emmawee

Emmawee

28-06-2011 om 00:22

Berber

1. Dit verhaal is extra leuk nu ik je gezien heb.
2. Jij bent nog lang geen 40, dus je hebt nog tijd genoeg om het weer te gaan durven.
Groet! Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2011 om 01:16

Cobi

Als ik zo'n opmerking op mijn werk maak weet iedereen wie ik bedoel

Evenzo

Evenzo

28-06-2011 om 01:20

Oh oh beuk

Ik kan je volgen,heel goed zelfs. Ik zou alleen willen zeggen: haal de angel eruit voordat je je zelf ermee klem zet.

Zorgvuldig gekoesterde, maar ook diep emotioneel beladen familietradities, zijn mogelijk het recept voor wrok en verzet bij de volgende generatie.

In hoeverre gaat de vlieger van iedereen-moet-het-zelf-weten op voor onze eigen kroost?

Kijk, daar worstel ik dan mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2011 om 01:23

Manda

Zoals jij je bruiloft vil organiseren zou ik als gast erg leuk vinden.

Oh oh evenzo

Laat ik nou geen behoefte hebben aan misplaatste raad van buitenstaanders die ook nog niet moedig genoeg zijn om hun normale nick te gebruiken.

Dat ik hier een vlammend betoog houd zegt toch verder niets over hoe het in de praktijk bij ons werkt? Of mensen niet ook klein of geheim trouwen bij ons, of niet... of toch met gat... kan dat ook? Klein trouwen met gat? Of inderdaad met de hier al besproken zwarte gaten, en dan in een mini-uitvoering. Dus naar het stadhuis en dan even .. nee, ik heb nog geen plaatje.

De angel, ik zal snel op zoek gaan naar de angel. In september hebben we weer een zomaar-feest van een ongetrouwde neef, goed idee hoor, ik zal een AngelZoekTocht organiseren. Ach ja, blij dat jij ons beter kent dan ik.

Ja! dondergebulder in het groene hart

En jij, Guinevere?

Ja leuk he kaaskopje

ik heb alleen een man die het toch graag wel wat groter wil vieren dan ik. Dus met locatie elders, in pak. En ik heb een schoonmoeder die paniekerig aan haar zus ging melden dat ze contact moest gaan leggen met mij anders geen uitnodiging. Zo gekunsteld. Ik wil geen mensen op mijn bruiloft die niet op kraamvisite zijn geweest en ook in de 3 jaar dat we hier wonen nooit zijn komen kijken. Want waarom zou ik ?

maar goed, er is een verschil van mening hier thuis.

Ik ben onschuldig

ik zei alleen maar *huh*

Ik kopieerde inderdaad het regeltje van Rode beuk. Omdat ik het bizar vind om zo 5000 euro uit mijn zak te trekken voor mijn kind. Ik kan dat niet en zal dat ook niet doen. Verder vind k dat een bruiloft zo zonde van je geld is. Maar goed ik hou niet van feestjes.

Nikus

Ik zei het vooral om het verschil duidelijk, concreet te maken. Om er een prijskaartje aan te hangen. Het een is echt niet beter dan het ander, maar ik bedoelde dus zelfs mijn laatste 5000 euro. Zeg maar mijn buffer .

Dit is een cultuurverschil wat me al mijn hele leven begeleidt. Geld voor eten voor je dierbaren, nee, dat zal ik nooit zonde vinden. Voor anderen zijn dingen die ik misschien zonde vind weer heel normaal. Over het algemeen vind ik dingen die herinneringen opleveren zoals feest, opleiding of vakantie minder snel zonde dan materiële zaken.
Wat jij 'bizar' noemt is bij ons echt de normaalste zaak van de wereld.

De verschillen zijn gewoon groter dan je soms denkt.

Rode beuk

ik snap je hoor. Mijn schoonzusje is ook zo opgevoed. Wij hebben thuis een hele andere opvoeding gehad simpel omdat het geld er niet was. het is warm en een nacht slecht slapen maken mij er niet milder op

Nikus

Nee, dan is het snel te veel...
Bij mij net zo hoor.
Het begint hier nu net te hozen.. zaligheid!
Nu nog die plakkerige kinderen die niets meer willen in bed krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 20:34

Nikus ot

Je hoeft niet rijk te zijn om gastvrij en gul te zijn, dat kan ook op andere manieren. Dat zie je vaak als je reist door verre landen, men heeft niks en deelt dat graag met jou....

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 20:35

Uiteraard word je zelf nooit rijk als je zo in elkaar steekt, weet ik inmiddels...maar hier kan dus heel veel, ongeacht mijn banksaldo. En zeker wat betreft mijn direct dierbaren.

Tirza G.

Tirza G.

28-06-2011 om 21:06

O jeetje

Bedenk ik mij net ineens. Zal ik kinderen treffen die gewoon hun eigen zin doen met hun trouwerij. En die dan zo'n Wesley en Yolante-bruiloft willen in een ver warm land.

O help. Hoe ga ik dat overleven.

Tirza

Fio

Ik krijg van mijn broer en schoonzus onderwijs om minder gul te worden. Dus ik herken hèt. Zeker als het om mijn naasten gaat.

Haha tirza

Ja, rampenplan, trouwen op Curacao ofzo. Kan ook nog!
En over met wie hebben we het ook nog niet gehad.
Zeg een toppertje - daar gooi ik mijn hele buffer tegenaan.
Kon beter - drie kwart buffer.
Zal niet slaan - halve buffer.
En de categorie daaronder, dan ben je misschien juist blij als ze het op Curacao afhandelen. Dat je er toch weer je hele buffer voor over hebt als het maar ver van je bed blijft. Maar ja, daar eet dan niemand van mee... ach heden..

Over of je iets mag vinden van de aanstaande van je kinderen was mijn moeder ook al zo principieel: helemaal niets vond ze daarvan. Was onze eigen zaak.

Nee joh cobi

Da's net als niet-roken premies, of gewoon als het hele NL stelsels van toeslagen en subsidies. Dan moet iedereen hetzelfde gedrag vertonen. Dus dat is sowieso fout. Nee man. We gaan ook weer van de casus af. Ik zei dat ik dat geld _zou_ uitgeven als het nodig was. Naar behoefte dus.

Overigens hoef je hiervoor ook niet te wachten tot ze gaan trouwen. Dit speelt al als de kinderen niet allemaal sandalen nodig hebben. Of regenjassen.

Je brengt me wel op een idee.
dopje op de tandpasta - 5ct per keer.
topo leren zonder aanmoediging - 30 ct.
niet meer lezen in bed na 22 uur - 5 ct per keer.
netjes gedag zeggen tegen rijke oudtante (hypothetisch) - 5% van de erfenis.
in de brugklas je stress niet afreageren op het gezin - 5 euro per week.
geen klassen herhalen tijdens VO - 50% van het voordeel dat ouders het kind een jaar korter moeten onderhouden.
muziekinstrument oefenen waarvan de les 1000 euro per jaar kost - 1 euro per week.
je niet in gesprekken met jongere gezinsleden mengen - variabel, afhankelijk van de irritatiegraad.
in 1x de goede studie kiezen - onbetaalbaar.

Twee vliegen in 1 klap: je maakt de boel ondoorzichtig en je haalt de intrinsieke motivatie de-fi-ni-tief uit je kind.
Zie hier de toestand van het huidige inkomensafhankelijke beleid voor toeslagen e.d.

Emmawee

Emmawee

28-06-2011 om 22:52

Berber!

Ja ik wil!! Als je me maar niet met een gat laat zitten.
Groeten, Maw.

Rode beuk

Hahahahaha, je maakt mr erg aan het lachen op de vroege ochtend. Hoe verzin je het hahahahaha

Nou zeg...

Nou moet ik wel reageren want ik wil geen stille meelezer zijn EN ik heb al minimaal 5 jaar deze nick dus ik kan onder deze voorwaarden gewoon op Cobi's jubileum komen.
Mijn (tot nu toe enige) huwelijk van destijds: geen gat, een groep van ongeveer 60 personen die de hele dag was uitgenodigd. Hmmm, ik heb veel leukere feesten meegemaakt... Vondaman is dus ook al heel lang een andere maar zonder huwelijk.
Ik denk dat ik de suggestie van Manda maar ga volgen: het gewoon over 'mijn man' hebben.
Mijn man zegt dat hij alleen wil trouwen als ik zijn naam overneem. Nou, dacht ik niet dus. Volgens mij is het een smoesje van hem, hij vindt het wel prima zo...

Vonda

amk

amk

30-06-2011 om 11:16

Euh cobi

ook bij de buurtchinees kun je genieten met mate ☺

amk

amk

30-06-2011 om 11:17

En cobi (totaal ot)

ik zit nog te broeden op je locatie suggestie voor een meeting.

Vonda

gewoon doen !

ik heb het altijd over voornaamman als ik met bekenden ben, met mensen op werk heb ik het over mijn man en niemand vraagt hoe dat dan zit oid (ik heb geen ring) en ik zou wel verbaasd zijn als ze dat wel zouden vragen.

Manda

Wij hebben de eerste 25 jaar van ons huwelijk geen ringen gehad en er is me in al die jaren zegge en schrijve 1 ! keer gevraagd of ik getrouwd was.

Shonagh

ha ! ZIe je wel, je hebt niet eens ringen nodig om getrouwd te zijn, zichtbaar te maken etc.

Ik draag nooit sieraden, ook geen horloge, dus een ring zou voor mij wel een nieuw fenomeen zijn zeker omdat je hem dan niet telkens af doet.

Lol manda!

Welnee, je hebt helemaal geen ring nodig. Vrienden van ons hebben beiden een ketting met hanger, anderen hebben helemaal niets. En er zijn er ook met een trouwtattoo, is dat iets voor je?

Lol genista

een tattoo, ha, er is geen grotere afstand dan mijn man en een tattoo.

Asa Torell

Asa Torell

01-07-2011 om 16:01

Manda

Ben je er mee begonnen bij een nieuwe werkplek? Ik zit nu al een hele tijd op dezelfde plek waar ze als, ik wel eens husband zeg (boyfriend vind ik echt geen omschrijving), allemaal verrast vragen of ik inmiddels getrouwd ben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.