Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De coronamaatregelen en de lange adem


Wilgenkatje- schreef op 23-03-2021 om 21:46:

@skik: suggestie: klompenpad de TOP eiland van Schalkwijk. mooie route, historie, veel water, oude fruitbomen die straks gaan bloeien. Kosteloos een keurig toilet halverwege; en je kunt bij deze stop koffie/thee maken. Het is veel te koud voor een sanitaire stop in de bosjes. Blegh.

Het helpt ook niet dat de natuur nu zo kaal is, zonder blaadjes aan de bomen. Ik werd laats half depressief in de Biesbosch met al die geknotte wilgen en verder niks, het leek wel of er een nucleaire ramp had plaatsgevonden. Voor eind april is dat klompenpad vast heel mooi als de fruitbomen in de bloesem staan, ga ik onthouden!

MeikeT schreef op 23-03-2021 om 20:59:

[..]

Het vervelende is dat Hugo de Jonge (ook) verantwoordelijk is voor de inkoop van de vaccins. Omdat hij zelfs dát niet voor elkaar krijgt, zitten wij langer met de maatregelen. Volstrekt incompetent, die man.

Dat is de EU. Heeft de Brexit toch z’n voordelen. De EU heeft gewoon een hele slechte deal gesloten. Amateurs zijn het. Bevestigd weer mijn voorkeur voor liever minder EU dan meer. Je krijgt nu de absurde situatie dat vaccins die in de EU zijn geproduceerd naar de UK gaan. 

Binnen de EU is Nederland hekkensluiter: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nederland-prikt-trager-dan-andere-eu-landen-israel-ziet-daling-gemelde-besmettingen-onder-alle-leeftijden~b047c06a/

Granola schreef op 23-03-2021 om 23:52:

[..]

Dat is de EU. Heeft de Brexit toch z’n voordelen. De EU heeft gewoon een hele slechte deal gesloten. Amateurs zijn het. Bevestigd weer mijn voorkeur voor liever minder EU dan meer. Je krijgt nu de absurde situatie dat vaccins die in de EU zijn geproduceerd naar de UK gaan.

Granola schreef op 23-03-2021 om 23:52:

[..]

Dat is de EU. Heeft de Brexit toch z’n voordelen. De EU heeft gewoon een hele slechte deal gesloten. Amateurs zijn het. Bevestigd weer mijn voorkeur voor liever minder EU dan meer. Je krijgt nu de absurde situatie dat vaccins die in de EU zijn geproduceerd naar de UK gaan.

Toch wel comfortabel hè, de beste stuurman zijn?  En uiteraard zou  minder Europa vooor Nederland een slecht plan zijn.

"Amateurs zijn het. Bevestigd weer mijn voorkeur voor liever minder EU dan meer."

Tuurlijk joh, net zoiets als FvD stemmen omdat je even geen zin meer hebt in de avondklok 🤔

Neemt niet weg dat ik ook behoorlijk somber word bij het idee dat het nog wel eens tot ver ná de zomer kan duren tot er genoeg vaccins zijn gezet om weer een beetje normaal te kunnen leven. 

Granola schreef op 23-03-2021 om 23:52:

[..]

Dat is de EU. Heeft de Brexit toch z’n voordelen. De EU heeft gewoon een hele slechte deal gesloten. Amateurs zijn het. Bevestigd weer mijn voorkeur voor liever minder EU dan meer. Je krijgt nu de absurde situatie dat vaccins die in de EU zijn geproduceerd naar de UK gaan.

Ik heb dat verhaal een beetje gevolgd, maar het lijkt er toch op dat er een smerig spelletje wordt gespeeld door astrazenica. Ik hoop dat de eu met alle dreigementen van blokkade alsnog ervoor kan zorgen dat de vaccins in de EU blijven. 

Minder eu geldt wel voor bv het uitstel van de steunbetalingen aan ondernemers. Die uitbetaling is uitgesteld met 16 weken omdat de eu deze nog moest goedkeuren. Dat soort bureaucratie is onbegrijpelijk in een crisis. 

"Ik heb dat verhaal een beetje gevolgd, maar het lijkt er toch op dat er een smerig spelletje wordt gespeeld door astrazenica. Ik hoop dat de eu met alle dreigementen van blokkade alsnog ervoor kan zorgen dat de vaccins in de EU blijven."

Ik las het net in De Volkskrant. Wat een rotverhaal ja ☹

Poezie schreef op 23-03-2021 om 21:18:

[..]

Ik ben bozer op Corona/ Covid-19 dan op het kabinet. Rutte en De Jonge proberen er tenminste nog wat aan te doen, dat kun je niet zeggen van al die jankerts die de schuld aan hun geven.

Die jankerts, waar onder Aboutaleb (!), hebben nu wel de avondklok een uur weten te verschuiven. Volgens mij moet er juist méér gemopperd worden. Misschien dat ons demissionaire kabinet dan geld gaat steken in de zorg en de versnelde aankoop van vaccins, in plaats van in de KLM.

Pief schreef op 24-03-2021 om 06:27:

[..]

Ik heb dat verhaal een beetje gevolgd, maar het lijkt er toch op dat er een smerig spelletje wordt gespeeld door astrazenica. Ik hoop dat de eu met alle dreigementen van blokkade alsnog ervoor kan zorgen dat de vaccins in de EU blijven.

Minder eu geldt wel voor bv het uitstel van de steunbetalingen aan ondernemers. Die uitbetaling is uitgesteld met 16 weken omdat de eu deze nog moest goedkeuren. Dat soort bureaucratie is onbegrijpelijk in een crisis.

Als je decennialang bedrijven de hand boven het hoofd hebt gehouden, moet je niet raar opkijken als die bedrijven vervolgens schijt aan je hebben. Moet de EU nu ineens gaan handhaven? Dat hebben ze bij alle andere schandalen (milieu, belastingontduiking, subsidies) toch ook nooit gedaan?

MeikeT schreef op 24-03-2021 om 07:13:

[..]

Als je decennialang bedrijven de hand boven het hoofd hebt gehouden, moet je niet raar opkijken als die bedrijven vervolgens schijt aan je hebben. Moet de EU nu ineens gaan handhaven? Dat hebben ze bij alle andere schandalen (milieu, belastingontduiking, subsidies) toch ook nooit gedaan?

Wil jij liever dat al die vaccins Europa uit gaan dan? Ik niet hoor. Beter ten halve gekeerd...

Wat ik heb begrepen is dat de EU zich heeft laten piepelen. Ze zouden juridisch zo zwak staan dat ze daarom niet naar de rechter kunnen gaan om AstraZenica tot leveren te dwingen. AstraZenica is natuurlijk een schofterig bedrijf dat nu miljoenen vaccins in Italie blijkt te hebben opgeslagen. Bestemd voor de UK, US en de rest van de wereld die wél een goede deal hebben gesloten. Ze leveren aan degene die het meest betaald. Hopelijk lukt het de EU een exportverbod in te stellen.

EmmaT schreef op 24-03-2021 om 05:43:

"Amateurs zijn het. Bevestigd weer mijn voorkeur voor liever minder EU dan meer."

Tuurlijk joh, net zoiets als FvD stemmen omdat je even geen zin meer hebt in de avondklok 🤔

Neemt niet weg dat ik ook behoorlijk somber word bij het idee dat het nog wel eens tot ver ná de zomer kan duren tot er genoeg vaccins zijn gezet om weer een beetje normaal te kunnen leven.

Ben helemaal niet voor uit de EU stappen, maar als wij dit als Nederland zelf hadden geregeld waren we verder. Je ziet dat het vertrouwen daalt, eerst kochten enkele Oost-Europese landen al vaccins op eigen houtje en nu doen Denemarken en Oostenrijk het ook al. 

Sommige zaken zijn zo essentieel, dat je die beter zelf kan regelen i.p.v. dat je afhankelijk bent van anderen. Ik ben best wel een beetje jaloers op de vaccinatiestrategie van de UK.

Granola schreef op 24-03-2021 om 16:29:

[..]

Sommige zaken zijn zo essentieel, dat je die beter zelf kan regelen i.p.v. dat je afhankelijk bent van anderen. Ik ben best wel een beetje jaloers op de vaccinatiestrategie van de UK.

laat ik 'm even 180 graden omdraaien, want ik vind dat jij totaal ongelijk hebt:

Sommige zaken zijn zo essenstieel dat je nog veel meer moet investeren in goede samenwerking met Europa zodat je niet afhankelijk bent van jezelf, maar samenwerkt met anderen.

In good times and bad times, Granola.

gr Angela

Ja, en op Israel, gewoon een dure prijs betalen maar dan wel een dikke stroom Pfizervaccins, genoeg voor iedereen en maar prikken.

https://www.ad.nl/buitenland/coronacijfers-israel-blijven-dalen-tijd-om-de-nachtclubs-te-heropenen~a8bcb4af/

"In de strijd tegen corona blijft Israël indrukwekkende cijfers leveren. De besmettingsgraad daalt zo snel dat beperkingen steeds verder worden opgeheven

Israël laat de cijfers spreken in de coronacrisis. De Joodse staat is koploper met het vaccineren. Al meer dan vijf miljoen mensen - 55 procent van de totale bevolking - is ingeënt met het vaccin van Pfizer/BioNTech. Van alle burgers die 50 jaar of ouder zijn, de kwetsbaarste groep, is zelfs 89 procent al gevaccineerd. De laatste 11 procent (280.000 mensen) komt deze maand nog aan de beurt. Als ook kinderen jonger dan 16 jaar worden gevaccineerd - daarmee wordt binnenkort begonnen - dan bereikt Israël de groepsimmuniteit die nodig is om de bevolking te beschermen tegen het coronavirus."

Granola schreef op 24-03-2021 om 16:18:

Wat ik heb begrepen is dat de EU zich heeft laten piepelen. Ze zouden juridisch zo zwak staan dat ze daarom niet naar de rechter kunnen gaan om AstraZenica tot leveren te dwingen. AstraZenica is natuurlijk een schofterig bedrijf dat nu miljoenen vaccins in Italie blijkt te hebben opgeslagen. Bestemd voor de UK, US en de rest van de wereld die wél een goede deal hebben gesloten. Ze leveren aan degene die het meest betaald. Hopelijk lukt het de EU een exportverbod in te stellen.

Als je kijkt naar de officiële contracten dan is daar niet echt een verschil te zien tussen uk en eu, zeggen juristen. Beide contracten staan online. En officieel berekent AstraZeneca de kostprijs, dat was de deal met Oxford, dus kan het niet zo zijn dat de één meer betaalt dan de ander. 

Er is iets anders aan de hand. Onderhandse afspraken, extra betalingen of andere voordelen voor de UK buiten de officiële deal om.  En in de VS is AZ niet eens goedgekeurd en daar liggen miljoenen doses op de plank.  Nu blijken er 30 miljoen vaccins in Italië te liggen,  die stiekem naar de UK zouden gaan. En in leiden ligt vermoedelijk ook een grote voorraad. Dus die productieproblemen die az claimt zijn lang niet zo groot als ze zeggen. Ze liegen alles bij elkaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.