Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De coronamaatregelen en de lange adem


Of moet je concluderen dat 1,5 meter afstand en 15 minuten eigenlijk niet voldoende zijn? Moet de afstand groter? Of de tijd korter?

Tsjor

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

25-03-2021 om 13:33 Topicstarter

Live vergaderen snap ik wel, het komt vaak aan op nuances en die merk je live beter op. Als er voldoende afstand en ventilatie is, is het prima te doen.

Maar zo hoppa gehaast met je aantekeningen over straat, dat is wel zeer gênant. Daar heb je toch een map of tas voor.

... en vraag me af wat dit betekent voor Omtzigt... zware tijden voor iemand die zich zo nadrukkelijk inzet voor dat wat kamerleden behoren te doen: de regering controleren. 

Wilgenkatje- schreef op 25-03-2021 om 13:33:

Live vergaderen snap ik wel, het komt vaak aan op nuances en die merk je live beter op. Als er voldoende afstand en ventilatie is, is het prima te doen.

Maar zo hoppa gehaast met je aantekeningen over straat, dat is wel zeer gênant. Daar heb je toch een map of tas voor.

... en vraag me af wat dit betekent voor Omtzigt... zware tijden voor iemand die zich zo nadrukkelijk inzet voor dat wat kamerleden behoren te doen: de regering controleren.

Bij zo'n beetje de hele overheid is dit al sinds oktober verboden. Iedereen vindt live vergaderen prettiger,  maar samen krijgen we corona onder controle. Toch? "Nog even volhouden mensen! Jullie een beetje meer dan wij ."

Dochter moest onlangs ook testen, wel een uur in aanwezigheid van positief bevonden therapeut geweest. Ik vond het zelf ook moeilijk te volgen wat er allemaal over te vinden was op de website van de rijksoverheid. En dochter kreeg ook pas op de 6e dag een afspraak dat was ook even verwarrend of je het nu na 5 dagen moet zien of op de 5e dag van de 1e dag met positief contact.

Dochter en ikzelf zijn maar in thuisquarantaine gegaan, hebben ook onderling afstand gehouden. Zoon hebben we daarbuiten gelaten. Behalve dat die al altijd hygiënisch en consequent is.

Eerlijk gezegd valt het me gewoon nogal mee dat er zo weinig besmetting naar buiten komt van mensen in de politiek maar ook op radio en tv.

En Ollongren kan ook nog toevallig elders besmet zijn, thuis  bijvoorbeeld.

Bericht van het forumbeheer.

Graag over het onderwerp(en) discussiëren en niet over de andere forumdeelnemers. Met andere woorden: niet op de man spelen.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

[email protected]

Wilgenkatje- schreef op 25-03-2021 om 13:33:

Live vergaderen snap ik wel, het komt vaak aan op nuances en die merk je live beter op. Als er voldoende afstand en ventilatie is, is het prima te doen.

Maar zo hoppa gehaast met je aantekeningen over straat, dat is wel zeer gênant. Daar heb je toch een map of tas voor.

... en vraag me af wat dit betekent voor Omtzigt... zware tijden voor iemand die zich zo nadrukkelijk inzet voor dat wat kamerleden behoren te doen: de regering controleren.

Ze krijgt het bericht dat ze positief is, en ze grijpt alles bij elkaar en gaat zo snel mogelijk naar huis. Wellicht gewoon ook niet zo netjes van de fotograaf. Wat was de nieuwswaarde nu eigenlijk? In feite zijn het van die gesprekspunten die iedereen wel eens opschrijft, die alleen bedoeld zijn voor jezelf, en waar je dus ook alleen zelf de volledige betekenis van kent, voor de rest is het raden.

Verder ben ik het eens dat het een heel goed voorbeeld geweest zou zijn als de hele ministerraad vrijwillig in quarantaine gegaan was na het positief testen van 1 staatsscretaris, direct na de ministerraad. Ze hadden deze uitkomst (minimaal nog 1 iemand positief van te voren wel kunnen voorspellen) en de verontwaardiging in het land daarover ook.

Waar waren de regels ook al weer voor? Om gevolgd te worden. Niemand hoeft roomser dan de paus te zijn. Als ons dat gevraagd wordt vinden we dat ook niet o.k. het is nogal een motie van wantrouwen.

gr Angela

Angela wat ik mij al een jaar afvraag: werk zoveel mogelijk thuis maar alle bewindslieden werken nog steeds zoveel mogelijk op kantoor. Hoeven zij de maatregelen niet op te volgen?  In live vergaderingen pik je de nuances beter op, natuurlijk.  Masseren dat geldt toch ook voor de ontwerper van nieuw treininterieur, de vrijwilliger die werkt met vluchtelingen?  

Thuiswerken is thuis werken of je nou M. Rutte bent of Pietje Puk.  Vergaderen kan online en als je draagvlak wilt creëeren voor bepaalde maatregelen dan geef je zelf het goede voorbeeld. 

Online vs fysiek vergaderen

Ik had gisteravond twee digitale bijeenkomsten, eentje moest ik daarom na twintig minuten helaas verlaten. Doe dat maar eens live, sorry sorry sorry... en dan nog van a naar b. Nu schakelde ik in 2 minuten van de een naar de ander. Online vergaderen, informeren e.d. is handig, in zekere zin verplicht heel gestructureerd omdat door elkaar heenkletsen echt niet werkt,  het verzandt minder snel in ouwe jongens krentenbrood gebabbel, daar is de sfeer niet naar. Maar toch is juist dat tussendoor uitwisselen van blikken en korte opmerkingen, maar ook onbewuste lichaamstaal vaak wel nuttig. Dat mis ik aan online sessies. 

Met mijn avondje online net achter de rug, hoorde ik het nieuws van "de blunder van Ollongren"  ook en vroeg me ook af waarom ze die verkenningsgesprekken niet online afwikkelen. Gebak voor de debutanten kun je ook aan huis laten bezorgen.  Maar... zou het ook kunnen zijn dat ze dit liever niet doen, omdat online gesprekken met wat pech op straat kunnen komen te liggen? Zie nu ook wat er met het stukje tekst onder de arm van Ollongren is gebeurd. Het komt in beeld en hoppa. Dus ondanks corona toch liever in levende lijve misschien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.