Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 19:45

De eindeloze zoektocht naar de perfecte kast.


fusion schreef op 22-07-2022 om 20:38:

[..]

Wij hadden in ons nieuwe huis speciaal, precies op maat, een nis laten maken waar alle 5 de hoge kasten (3 dubbele, 2 enkele) precies naast elkaar zouden passen en ahw in de muur zouden wegvallen.

Toen kwamen de kasten. En bleek door het stucwerk er iets minder dan een cm tekort te komen… (. Nu hebben we een ruimte in de nis over, en staat 1 kast los in de werkkamer. Suf hè?

Had je niet van het stucwerk aan beide zijden een halve cm kunnen afschuren (lekker veel stof!) of van de zijkant van een kast? Als die kasten de nis helemaal opvulden, dan maakt het toch niet uit dat het niet mooi gestuct is? Die kast staat er tegenaan. 

Gefeliciteerd, het was ook een leuk onderwerp om hier over te brainstormen.
Kan je geen dikke vilten plakkers onder je tafelpoten plakken?
Onze buren hadden nieuwe stoelen en die gaven veel herrie over de marmeren tegelvloer. Dreunde gewoon je huis in. Met vilten plakkers was het over.

Rhonda schreef op 05-08-2022 om 23:58:

[..]

Had je niet van het stucwerk aan beide zijden een halve cm kunnen afschuren (lekker veel stof!) of van de zijkant van een kast? Als die kasten de nis helemaal opvulden, dan maakt het toch niet uit dat het niet mooi gestuct is? Die kast staat er tegenaan.

Oh jee ja, als het echt minder dan 1cm is, dan had ik inderdaad zoiets uitgeprobeerd. (het stucwerk een stuk verwijderen/afbikken) want inderdaad, de kast staat er toch voor.

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 16:50

Flanagan schreef op 06-08-2022 om 16:38:

Gefeliciteerd, het was ook een leuk onderwerp om hier over te brainstormen.
Kan je geen dikke vilten plakkers onder je tafelpoten plakken?
Onze buren hadden nieuwe stoelen en die gaven veel herrie over de marmeren tegelvloer. Dreunde gewoon je huis in. Met vilten plakkers was het over.

Nee er zit best een dikke rubberen plakker onder de poot. Maar het is echt het geluid dat weerkaatst tegen de poot zelf. En mijn woonkamer is op de bank na nog helemaal leeg. 

Dit is de tekening die ik had gemaakt. Zo wilde ik de kast, al dan niet met wijnrek..

Nu dus zonder wijnrek, maar verder gewoon exact hetzelfde.

https://ibb.co/NZp7krZ

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 19:03

kan ik nu op zoek naar het lastigste deel van inrichten.. lampen..

Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 19:03:

kan ik nu op zoek naar het lastigste deel van inrichten.. lampen..

Dat is juist leuk!!!! Eerder het tegenovergestelde altijd te veel keuze. Zorg dat je vooraf een goed lichtplan bedenkt. Dat is eigenlijk het belangrijkste.

En wat fijn dat je een kast hebt gevonden.

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 11:45

Lotte78 schreef op 07-08-2022 om 11:24:

[..]

Dat is juist leuk!!!! Eerder het tegenovergestelde altijd te veel keuze. Zorg dat je vooraf een goed lichtplan bedenkt. Dat is eigenlijk het belangrijkste.

En wat fijn dat je een kast hebt gevonden.

Oh ik vind het zo moeilijk. Ik twijfelde van de week, had bijna een lamp gekocht. Maar toen wist ik het toch niet meer zeker. 

Aan de ene kant neig ik naar een beetje dat gerookte glas, maar aan de andere kant juist naar zwart. 

Ben nu de muur in de woonkamer aan het overschilderen. Die was eigenlijk al na de eerste aanzet niet naar mijn zin. Hij wordt nu antraciet en het ziet er al direct minder kaal uit. 

Denk dat ik even wacht tot mijn kast er is en daarna voor licht. Dan heb ik een iets beter beeld. 

Woonkamer is nu nog best wel kaal. Alleen de grote spullen staan er. Eettafel, salontafel en de bank. Verder nog niks.

Bijtje82 schreef op 07-08-2022 om 11:45:

[..]

Oh ik vind het zo moeilijk. Ik twijfelde van de week, had bijna een lamp gekocht. Maar toen wist ik het toch niet meer zeker.

Aan de ene kant neig ik naar een beetje dat gerookte glas, maar aan de andere kant juist naar zwart.

Ben nu de muur in de woonkamer aan het overschilderen. Die was eigenlijk al na de eerste aanzet niet naar mijn zin. Hij wordt nu antraciet en het ziet er al direct minder kaal uit.

Denk dat ik even wacht tot mijn kast er is en daarna voor licht. Dan heb ik een iets beter beeld.

Woonkamer is nu nog best wel kaal. Alleen de grote spullen staan er. Eettafel, salontafel en de bank. Verder nog niks.

wij hebben de zelfde smaak. Eerst met de stalen kast. En nu met gerookt glas en zwart glas. Ik heb dat ook. Maar hou rekening dat dat prima is voor sfeerlicht, maar zeker in donkere plekken geeft het te weinig "werk"licht. 

Maak echt een lichtplan. waar wil je plafondverlichting, wand verlichting, sfeerlicht (hoge lamp, lage lamp), waar heb je juist goede verlichting nodig. En ga dan pas op zoek naar lampen.

Op internet zijn er genoeg tips voor het opstellen van een  lichtplan

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 12:20

Lotte78 schreef op 07-08-2022 om 12:03:

[..]

wij hebben de zelfde smaak. Eerst met de stalen kast. En nu met gerookt glas en zwart glas. Ik heb dat ook. Maar hou rekening dat dat prima is voor sfeerlicht, maar zeker in donkere plekken geeft het te weinig "werk"licht.

Maak echt een lichtplan. waar wil je plafondverlichting, wand verlichting, sfeerlicht (hoge lamp, lage lamp), waar heb je juist goede verlichting nodig. En ga dan pas op zoek naar lampen.

Op internet zijn er genoeg tips voor het opstellen van een lichtplan

Leuk, dan is het voor jou een stuk makkelijker om je in mijn interieur in te leven denk ik. 

Ik heb nu tijdelijk spotjes boven de bank hangen en verder nog helemaal geen verlichting. Maar deze geven idd ook te weinig licht af. 

Heb een vrij standaard woonkamer 4x6m en aan de voor en achterkant een enorm raam. Er komt dus lang licht binnen. In het zitgedeelte vind ik warme verlichting belangrijk die niet overdreven fel is, maar boven de eettafel wil ik gewoon goed licht. Ook warm, maar ik eet niet graag in het half donker. 

Zit nog een beetje in dubio of ik goud accenten wil toevoegen. Heel subtiel her en der. Denk dat dat er mooi bij past.

Die gouden accenten zou ik doen. Als je verder veel zwart hebt dan vind ik goud of zilver mooi erbij passen, ook voor de afwisseling en het niet te donker maken van het geheel.

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 17:41

MamaE schreef op 07-08-2022 om 13:46:

Die gouden accenten zou ik doen. Als je verder veel zwart hebt dan vind ik goud of zilver mooi erbij passen, ook voor de afwisseling en het niet te donker maken van het geheel.

Het net deze tafellamp gekocht. Zag hem staan en die moest ik hebben. 


0241122_02.ashx?h=600&w=600&hash=AB52A81F9A84B86258E12569FC485905633AB72E



M'n muur in de woonkamer is nu zo.
Rechts komt die zwarte kast en links moet ik nog even zien. In iedergeval een staande glazen lamp, maar moet even de juiste grootte vinden.

https://ibb.co/jMfnJTW

Ik vind goud ook wel mooi, is dan weer warmer dan zilver. 

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 17:50

bronx71-vloerlamp-lone-1-lichts-amber.jpg


Ik vind deze beiden wel leuk, maar neig denk ik toch meer naar die gouden.

1643_104857_1.jpg

Zie bij de specificaties ook dat die onderste maar 120cm is. Dat is te laag.

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 18:08

als die gouden driepoot een kap heeft met een diameter van 40 cm. Denken jullie dat hij dan past naast mijn bank als de ruimte tussen bank en muur iets meer dan 50 cm.is? De totale maat van de driepoot is nergens te vinden.
Stel je maakt even een denkbeeldige driehoek van poot naar poot. En je trekt een rechte lijn. Dus stel er zit 50cm tussen.
Dan heb je een driehoek met een lange zijde van 50cm en een korte zijde van 25 cm. Hoe lang is dan de rechte zijde?  

Dit soort lampen is niet echt mijn smaak. Ik zou gezien je donkere wand en donkere kast wel voor iets gaan wat licht brengt. 

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 18:15

ik kom op 44 cm uit.  Kan iemand dat bevestigen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.