Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 19:45

De eindeloze zoektocht naar de perfecte kast.


Lotte78 schreef op 22-07-2022 om 11:44:

https://bartsmeubelen.nl/winkel/meubelen/kasten/industriele-kasten/industriele-kast-nick/

Zoiets, maar kijk vooral even op de site. Je kan hier meubels op maat laten maken.

Ik dacht daar iets leuks voor onszelf te zien, maar ik wil een grote kast van zeker 210 cm hoog. En die hebben ze wel, maar ze worden in het geheel geleverd, en dat past hier niet door de deur. Ook de draai in de gang kan het niet maken.

Bijtje82

Bijtje82

22-07-2022 om 12:22

visgraat-kast-zwart.4.webp



Deze vind ik best wel gaaf qua stijl. Heb ze al eerder gezien van mangohout, maar deze ziet er wat afwerking betreft toch wat strakker uit. Misschien omdat die mango zwarte kasten wat doffer zijn ofzo.  Denk dat ik maar eens een tekening ga maken en deze man vraag wat eventueel mogelijk is.   Thanks!   Maar zoek gerust verder hoor 😜

Dit is zo'n mango kast. Die zien er altijd een beetje stoffig uit. 

1_950x.png?v=1651314393

Bijtje82

Bijtje82

22-07-2022 om 12:30

Schemerlampje schreef op 22-07-2022 om 12:18:

[..]

Ik dacht daar iets leuks voor onszelf te zien, maar ik wil een grote kast van zeker 210 cm hoog. En die hebben ze wel, maar ze worden in het geheel geleverd, en dat past hier niet door de deur. Ook de draai in de gang kan het niet maken.

Ja daar zit ik ook een klein beetje mee. Nu hoeft hij niet hoger dan de deur, maar die draai in de gang kan een probleem zijn. Dus ik ga alles eerst helemaal berekenen. Daar ben ik echt heel goed in namelijk 🤣

Yep, had ik met mijn stalenkast. Helemaal berekend want die moest een draai maken op de trap.
Zou precies passen. En toen kwam de kast na het stuccen. en precies 1cm te krap. Toen ging hij door het raam.

Bijtje82

Bijtje82

22-07-2022 om 17:19

Lotte78 schreef op 22-07-2022 om 16:37:

Yep, had ik met mijn stalenkast. Helemaal berekend want die moest een draai maken op de trap.
Zou precies passen. En toen kwam de kast na het stuccen. en precies 1cm te krap. Toen ging hij door het raam.

Ik heb hier een nieuwe eettafel met nieuwe stoelen staan die er niet 3 naast elkaar onder passen 🙈

De afmetingen waren bekend, stoelen waren 50cm breed. Alleen dat was dus de zitting, het stalen frame valt daar buiten.

Maar goed, nu met de winkel bezig of mijn tafelpoten zonder problemen naar buiten geplaatst kunnen worden. Dan zou het probleem opgelost zijn.

Een kast door het raam is hier niet mogelijk. Ik heb alleen bovenlichten die open kunnen.

Denk dat ik het misschien wel redt hoor met een flinke kast als hij niet te diep is.

Mijn bank is ook binnen gekomen en die is ook enorm. 

Ik hen in ieder geval al iets geleerd, een kast met stalen frame gaat het niet worden. Want we hebben hier niet veel draairuimte en ik wil een kast die hoger is dan de deuropening, dus dat gaat het niet worden.

Bijtje82

Bijtje82

22-07-2022 om 18:54

Schemerlampje schreef op 22-07-2022 om 17:46:

Ik hen in ieder geval al iets geleerd, een kast met stalen frame gaat het niet worden. Want we hebben hier niet veel draairuimte en ik wil een kast die hoger is dan de deuropening, dus dat gaat het niet worden.

Sommige kasten komen wel in delen, dus daar kun je nog naar kijken als je perse zo'n kast wilt. 

Bijtje82 schreef op 21-07-2022 om 13:58:

[..]

Hij heeft wel iets, maar het staal is zilver ipv zwart en de prijs wel ruim boven de max van 2000 euro.

Geloof me: het staal is pikzwart. De foto doet de kast geen recht.


Maar inderdaad wel boven budget.




Leuke tips voor meubelzaken hier!
Mijn zus heeft een grote meubelwinkel in Almere (Casa Cosi), dus haar je foto’s gestuurd. Zij geeft aan vooral strakker of industriëler te hebben maar heeft in catalogus gekeken van RIviera Maison en die hebben best heel fraaie kasten maar prijzen van 2999,- (2.14x1.10) tot 4.995 (2.20x1.20).
En De Troubadour? Zitten in Amstelveen, ook aantal meubels gekocht.

Bijtje82 schreef op 22-07-2022 om 17:19:

[..]

Ik heb hier een nieuwe eettafel met nieuwe stoelen staan die er niet 3 naast elkaar onder passen 🙈

De afmetingen waren bekend, stoelen waren 50cm breed. Alleen dat was dus de zitting, het stalen frame valt daar buiten.

Maar goed, nu met de winkel bezig of mijn tafelpoten zonder problemen naar buiten geplaatst kunnen worden. Dan zou het probleem opgelost zijn.

Een kast door het raam is hier niet mogelijk. Ik heb alleen bovenlichten die open kunnen.

Denk dat ik het misschien wel redt hoor met een flinke kast als hij niet te diep is.

Mijn bank is ook binnen gekomen en die is ook enorm.

Wij hadden in ons nieuwe huis speciaal, precies op maat, een nis laten maken waar alle 5 de hoge kasten (3 dubbele, 2 enkele) precies naast elkaar zouden passen en ahw in de muur zouden wegvallen.

Toen kwamen de kasten. En bleek door het stucwerk er iets minder dan een cm tekort te komen… (. Nu hebben we een ruimte in de nis over, en staat 1 kast los in de werkkamer. Suf hè? 

fusion schreef op 22-07-2022 om 20:38:

[..]

Wij hadden in ons nieuwe huis speciaal, precies op maat, een nis laten maken waar alle 5 de hoge kasten (3 dubbele, 2 enkele) precies naast elkaar zouden passen en ahw in de muur zouden wegvallen.

Toen kwamen de kasten. En bleek door het stucwerk er iets minder dan een cm tekort te komen… (. Nu hebben we een ruimte in de nis over, en staat 1 kast los in de werkkamer. Suf hè?

ja, stucwerk en niet meer passen herken ik. Zie ook mijn verhaal. Ik zeg nu ook altijd tegen iedereen eerst stuccen en dan pas meten.

Bijtje82

Bijtje82

22-07-2022 om 22:40

Lotte78 schreef op 22-07-2022 om 21:44:

[..]

ja, stucwerk en niet meer passen herken ik. Zie ook mijn verhaal. Ik zeg nu ook altijd tegen iedereen eerst stuccen en dan pas meten.

Ja maar dat is logisch 🙈

Ik ging gordijnen inmeten, netjes op meerdere punten zodat ik zeker wist dat het overal even hoog was.

Paar weken later worden ze geleverd.. Dik 10 cm boven de grond..

Snapte het niet..

Totdat ons huis laatst verkocht werd en de nieuwe eigenaren de plafonds kwamen meten met een rolmaat. Dus ik zeg tegen die vrouw : Je moet wel tot de grond meten he! Nu vergeet je een paar cm van die houder... 

En toen viel het kwartje.. Heb zelf ook zo gemeten🤣

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 21:26

ik heb zojuist een kast besteld 

hoektafel-tafels-kasten-dressoir-bergkasten-zitmaxx-wonen-leca-van-dijk-2.webp


Zat heel erg met staal in mijn hoofd, maar merk dat het geluid me irriteert. Mijn tafel heeft stalen poten en steeds als de hond een keer blaft of de kinderen druk zijn dan resoneert dat. 
Dus ik heb een volledig eikenhouten kast om een beetje te dempen.

Fijn dat het gelukt is!

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 21:58

MamaE schreef op 05-08-2022 om 21:51:

Fijn dat het gelukt is!

Ja vind ik ook. Had al een tekening gemaakt voor die winkel die hier eerder werd genoemd. Die is qua indeling en vorm precies gelijk.😁 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.