Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lorwyn

Lorwyn

19-10-2010 om 13:37

De "gewone" man.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

22-10-2010 om 21:16

Knurf

Ik kan me zo'n stop niet voorstellen, ik kan me voorstellen dat je maatregelen voorstelt als ouders/leden zich misdragen. Maar het zou toch vreselijk onterecht zijn als je als keurig en sportief iemand die toevallig van allochtone afkomst is geen lid mag worden omdat anderen zich misdragen??!!

Kiki

Kiki

22-10-2010 om 21:23

Knurf

RKDEO zit toch in een dorp, daar zullen niet veel buitenlandse kinderen zitten. Althans niet toen ik er woonde.

De (betalings)problemen van SV Duindorp en in de Laak zijn ongeveer net zo groot en daar zitten geen buitenlanders. Mijn vader was scheidsrechter en hij floot honderdmaal liever HMK (Haagsche Marokkanen Club) dan Beck, de Laak en sommige andere Nederlandse clubs.

De enige klap die hij ooit heeft opgelopen kwam van een Nederlandse club van een Nederlandse speler.
Dus ga me niet vertellen dat alleen allochtonen problemen veroorzaken in Haagsche amateurclubs, dat is waanzin.

Ik woon midden in een grote stad. Ik ben nog nooit geslagen, ik ben nog nooit lastig gevallen, ik durf 's nachts te allen tijde over straat. Werd laatst prima de weg gewezen door Marokkaanse hanggroepjongeren, heb meerdere Islamitische klanten die het allemaal goed doen.
Ik snap gewoonweg niet waar die onvrede vandaan komt

Ik vergeet nooit meer dat ik bij een klant in Wehl zat en alles was de schuld van de buitenlanders. Die man wist alles zo te draaien dat de Marokkanen de schuld waren. De schuld dat we langer moeten doorwerken (want Marokkanen komen hier de AOW inpikken), de schuld dat we onze buren niet meer kennen (Want zij willen ons niet kennen), de schuld dat er zoveel files zijn (Want ze zijn met zoveel en kunnen niet rijden en veroorzaken ongelukken), de schuld dat de uitkeringen verlaagd worden (Want Marokkanen werken niet en zijn luie donders, dat weet iedereen)
En dan woon je in Wehl, de enige allochtoon daar is de locale chinees.

En laten we wel wezen, als PVV een Jodenstop in voetbalclubs had voorgesteld was het einde gedoogakkoord geweest en had heel Nederland over hem heen gelegen en hadden mensen zoals jij het niet zitten vergoelijken (ach zo erg is het allemaal niet wat hij zegt)

Misschien moet jij je grot eens uitkomen.

reina

reina

22-10-2010 om 21:25

Annemir

Maar dan nog mag je niet iedereen over 1 kam scheren. Ik heb toevallig een aantal keer erge rotervaringen opgedaan met witharige jochies en met mannen met kaalgeschoren hoofden, toch kijk ik echt niet alle witharige jochies en alle kaalgeschoren kopen daar op daar op aan, ik kijk er die jochies en die mannen op aan! Laten we hen dan ook wegsturen, misschien een strafkamp ergens ver buiten de stad? Ik ken veel allochtone jongeren, enkelen daarvan zijn absoluut geen lieverdjes (en dan heb ik het zeker niet alleen over moslim-jongeren...), maar veel daarvan zijn prima mensen en ik word heel boos als ik merk dat zij aangekeken worden op de rotstreken van anderen, wat gebeurt! En echt niet alle marokkaanse jongens kijken naar 'onze meiden' op de manier die jij bedoelt.

Maylise

Maylise

23-10-2010 om 02:45

Knurf

Ik wil best geloven dat allochtonen minder vrijwilligerswerk voor een voetbal club doen en zelfs minder vaak de contributie betalen maar hoe vervelend dat ook is voor de club toch klopt een stop of quota voor allochtonen van geen enkele kant. Ik zie er geen enkele morele rechtvaardiging voor dat bijvoorbeeld mijn kinderen geen lid zouden mogen worden van een voetbal club vanwege enkel en alleen hun afkomst. Niemand weet tenslotte of mijn kinderen hun contributie zouden betalen of hun deel van het werk in de club zouden verrichten. Om alleen op basis van hun afkomst te bepalen dat ze dat toch wel niet zullen doen is puur en simpel discriminatie.

Maylise

Maylise

Maylise

23-10-2010 om 02:50

Overigens

Ik snap het mechanisme wel wat bijvoorbeeld Annemir beschrijft. In bepaalde wijken is er natuurlijk veel overlast en in sommige wijken zal dat van allochtone jongens zijn. Ik begrijp best dat je als inwoner van zo'n wijk dan toch een bepaald beeld krijgt.

Vooroordelen zijn niemand vreemd. Bijna iedereen heeft ze. Echter een voetbal club zou geen beleid moeten maken op dat soort vooroordelen gebaseerd. Zelfs al zouden 99 van de 100 allochtonen hun contributie niet betalen dan alsnog zou je ze het voordeel van de twijfel moeten geven om die ene die dat wel doet een kans te geven.

Maylise

Massi Nissa

Massi Nissa

23-10-2010 om 08:42

Hoorde het op radio 1

Ik hoorde het hele verhaal over die Haagse voetbalclubs op de radio en vroeg me af: waarom komt er niet gewoon een ledenstop voor mensen die niet betalen, geen vrijwilligerswerk doen of geweld gebruiken? Heel simpel, hanteer een three strikes you're out systeem, ongeacht huidskleur. Hoe moeilijk is dat?
Groetjes
Massi

Xerxes

Xerxes

23-10-2010 om 10:06

Kikkerperspectief

Nee, Reina. Hindoestaanse of wat voor kleur kindertjes ook uitschelden om hun kleur mag niet. Mijn kinderen uitschelden om hun kleur (mijn vriendin is van Aziatische afkomst) mag ook niet. Maar dat is het punt niet.

Ik ben geen xenofoob, maar ik zie net als jij de verhoudingen in de maatschappij verslechteren. En de breuklijnen lopen steeds meer langs etnische en religieuze lijnen. Ik vind dat een zeer beangstigende ontwikkeling.

Echter waar jullie Wilders de schuld geven van de ellende (tenminste, zo lees ik dat), kijk ik een stapje verder. Ik heb het ueberhaupt niet zo op schuld geven, daar los je weinig mee op. Mijn conclusie is dat het bij elkaar vegen van grote groepen mensen met zeer verschillende culturen niet verstandig is. Dat het onvermijdelijk is dat daar ellende uit voorkomt zoals je hierboven beschrijft. Ik heb niet zo'n optimistisch beeld van de mens.

Daarom wil ik de grenzen dicht en zeker voor groepen die nu al grote problemen veroorzaken. Anders klapt volgens mij de boel uit elkaar.

Een paar jaar voor de genocide in Srebrenica kon je nog in de krant lezen dat die bevolkingsgroepen zo harmonisch samenleefden. Die zogenaamde beschaving is maar een heel dun laagje.

Xerxes

Xerxes

23-10-2010 om 10:09

Manda

"Sindskort ben ik leuk bezig met studie en netwerken en kennis opdoen, echt geweldig allerlei afspraken binnenkort met directeuren en andere interessante mensen. Als ik het zo eens bekijk hier in de draad doe ik alles wat niet bij de gewone man hoort, gelukkig zeg, pfff."

Ja, borstklopperij, daar ontbrak het nog aan in deze draad. Het is niet genoeg dat je een moreel beter mens bent dan de oom van Lorwyn, je bent ook nog veel interessanter, want je praat met directeuren!

Mvg,
Xerxes (directeur)

Massi

Daar snap ik dus ook geen bal van. Hier in Amsterdam is er ook wel eens een probleem bij sommige clubs, heb ik gelezen, en ik heb ook weleens een artikel gelezen - weet niet meer of het over de Amsterdamse situatie ging - met jammerklachten over het te grote percentage allochtonen, wnnt dat gaf problemen met (oa, maar vooral) de contributiebetalingen.
Echt, zo moeilijk is het niet: wie niet betaalt kan worden geroyeerd. Doe dat dan ook gewoon.

Groeten,

Temet

Xerxes

Xerxes

24-10-2010 om 07:47

Regels

"Of durven we nog zelf iets te doen met de regels?"

Op handhaven rust een groot taboe in Nederland.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-10-2010 om 08:23

Temet en drommels

Amen op beide reacties. En voor wat betreft die contributie: dat begrijp ik niet zo, omdat er voor kinderen uit gezinnen met financiele moeilijkheden een Jeugdsportfonds is dat de contributie betaalt. Kan via school worden aangevraagd. Misschien niet bekend bij alle ouders.
Groetjes
Massi

Kiki

Kiki

24-10-2010 om 11:06

Knurf, ik geloof je probleem wel

dat stel ik ook niet ter discussie. Daarom zeg ik ook dat ik niet geloof dat ALLEEN allochtonen problemen veroorzaken of zelfs dat ze meer problemen veroorzaken.

Ik geloof ook pertinent niet dat geloofsovertuiging of etnische achtergrond hier iets mee te maken heeft. Eerder de houding van mensen in achterstandssituaties, ongeacht hun etnische achtergrond.

Maar ik heb het eens nagevraagd bij een meisje wat voor mij werkt en een tijdje coach is geweest bij Duindorp. Die uiteindelijk gillend van frustratie daar is weggegaan om precies dezelfde problemen als PVV-Den Haag kennelijk aan de allochtonen wijt. Maar ja, er wordt dan niet geopperd om maar een Duindorper-stop te doen.

En ik wil je echt geen bepaalde hoek induwen, maar ik mag het best griezelig vinden dat weldenkende mensen die zeggen niets tegen buitenlanders te hebben zich wel in een allochtonenstop kunnen vinden.

Xerxes

Xerxes

24-10-2010 om 15:19

Ja drommels

Ik lees je reactie en ik zou er alleen 'Ja Xerxes' boven hebben gezet.

Massi (we raken ot)

Is dat Jeugdsportfonds iets landelijks? Hier in Amsterdam kunnen minima een vergoeding van de gemeente krijgen om hun kinderen op een sportclub te doen. Maar daar zitten natuurlijk twee problemen aan, ten eerste dat een hoop mensen dat niet weten, ten tweede dat de groep die net boven het minimum zit natuurlijk altijd net naast dit soort extraatjes grijpt en er per saldo net zo beroerd voor kan staan. Als het nou maar om een kind gaat dat dolgraag wil voetballen is er allicht een mouw aan te passen, maar heb je er vier, dan wordt het krap.

Maar goed, we dwalen wat af.

Groeten,

Temet

Gerry

Gerry

25-10-2010 om 12:37

Kiki

Duindorp en Ypenburg, dan heb je het wel even over een groot verschil. Een bekende, vrij arme probleemwijk met veel lager opgeleiden als Duindorp (overigens geen achterstandwijk) tegenover een welvarende Vinexwijk als YPenburg.

Het lijkt mij heel sterk dat die problemen bij die clubs in een vinexwijk met de allochtonen daar zouden komen omdat die allochtonen allemaal uit een achterstandssituatie komen. 't Zou natuurlijk natuurlijk kunnen, dat alle buitenlandse achterstandskinderen - waarvan er dus niet veel zijn in YPenburg, (er zijn zowieso niet vee achterstandskinderen daar) - massaal gaan voetballen en de rest niet, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat het hier om een cultuurverschil gaat dat voor het probleem zorgt.

Wat hier dus wel typerend is dat je er zonder meer vanuit gaat, dat de reden voor het probleem van Knurf niet aan een cultuurverschil kan liggen, nee het moèt aan achterstand liggen, zonder dat je zelfs maar weet of daar sprake van is. Begrijp me goed, het kan best zijn dat er wèl een andere reden is, geen idee hoe het zit met voetbalclubs met een qua inkomen vergelijkbare groep, hoe het zit met de Nederlandse ouders, wie weet is het wel een landelijk probleem. Maar de automatische koppeling, allochtoon + probleem komt door achterstand en kan nevernooitniet aan allochtoon zijn liggen, tja, dat begint mij in ieder geval behoorlijk de keel uit te hangen.

http://www.denhaag.nl/web/show/search?id=91952&langid=43&from=&to=&webid=26098&searchid=91909&keyword=wijkperspectief

Gerry

Gerry

25-10-2010 om 12:39

Excuses voor de typefouten

Hele koude vingers en een haperend toetsenbord gaan niet zo goed samen.

Voetbalmoeder

Voetbalmoeder

25-10-2010 om 13:37

Voetbal omgeving den haag

Heb twee voetballende kinderen die regelmatig tegen RKDEO moeten spelen en diverse Haagse clubs. Inderdaad is het nooit een feest tegen RKDEO te moeten, zeker uit niet. Hun spelers zijn toch echt wel grotendeels blank, maar wel van het aso-type. De scheids (een witte) is zonder uitzondering een thuisfluiter en ouders en kinderen zijn bepaald agressief te noemen. De laatste keer werd een teamgenootje van mijn dochter (11 jaar) uitgemaakt voor kankerhoer door een van de tegenspelers. Ook tegen bepaalde Haagse clubs is het nooit prettig spelen, Erasmus bijvoorbeeld, daar wel weer grotendeels allochtonen, wat daar door de Marokkaanse vaders werd geroepen naar hun kinderen dat wil je ook niet weten, de paar autochtonen leken zo uit Oh Oh cherso weggelopen. NOu ja wat ik dus wil zeggen dat de problemen volgens mij niet door allochtonen worden veroorzaakt, maar door mensen uit een bepaalde bevolkingscategorie, waar de allochtonen dan vaak wel weer toe behoren. Dat komt doordat destijds juist de arme kansloze Marokkanen hiernaartoe zijn gekomen. Onze vereniging organiseert wel eens een toernooi en hanteert daarvoor een zwarte lijst met clubs die ze niet uitnodigen, je weet vantevoren dat er dan rottigheid komt.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-10-2010 om 16:22

Temet (jeugdsportfonds)

http://www.jeugdsportfonds.nl/index.jsp?id=221
Het is dus nog lang niet overal, maar wel in Amsterdam. Bij ons loopt het via de gymleraren, maar het kan ook via mensen van de hulpverlening (voogd, huisarts, coach e.d.). Alle kinderen binnen een gezin kunnen meedoen. Twee mogelijke struikelblokken: je moet kunnen aantonen dat je krap zit EN je moet een geschreven motivering meesturen - dat laatste kan lastig zijn als je de taal niet zo goed beheerst als ouder.
Groetjes
Massi

Massi

Weer wat geleerd. Ik zie zo trouwens in de gauwigheid dat je niet zelf een aanvraag kan indienen, maar dat dat is voorbehouden aan professionals uit onderwijs of zorg. Daarmee is de drempel van een schriftelijke motivatie vermoedelijk niet zo erg hoog, maar de drempel is nu natuurlijk dat je bij de juf moet gaan vragen of die een aanvraag wil doen.

Vooropgesteld dat ouders weten dat het bestaat. Ik had er nooit van gehoord, maar dat hoeft niet veel te zeggen, ik ben niet zo'n sportliefhebber.

Groeten,

Temet

Kiki

Kiki

25-10-2010 om 19:03

Ypenburg heeft zat sociale woningbouw

Ik weet niet of je uit Den Haag komt, maar er waren destijds twee wijken met een samenscholingsverbod. Rustenburg-Oostenbroek, waar de populatie voor de helft Nederlands is en de andere helft Pools en Turks (en die elkaar wel kunnen schieten) en Ypenburg. Zo'n gezellige wijk is het daar niet, maar of dat nou alleen door de allochtonen komt wens ik dan weer te betwijfelen.

In Zoetermeer is Oosterheem ook een VINEX-wijk, prachtig nieuw. Maar sommige stukken zijn nu al verpauperd. VINEX-wijk betekend niet automatisch "goede" wijk.

We hebben nu twee clubs in dit draadje. Duindorp en RKDEO. Een zonder allochtonen en een met allochtonen. En allebei dezelfde problemen, vechtpartijen, overlast, achterstand in contributies, geen vrijwilligerswerk willen doen.

Waarom is het bij RKDEO dan een cultuurverschil? En wat is het in Duindorp dan? Daar wel de achterstand?

Hoe is het toch mogelijk

dat iemand kan denken (die dan ondertekent met Directeur terwijl hij/zij net een relaas afvoert over hoe ik mijzelf enorm op de borst sla, grote grutjes...) dat doordat er minder buitenlanders het land in komen de toekomst voor haar/zijn kinderen er beter uit gaat ziet.

KUNT U LEZEN ? Lees nou eens wat objectieve bronnen, over immigratie en emigratie bijvoorbeeld, de vergrijzing, braindrain, globalisering, EU.

Weet je ik vind het zo zinloos discussieren met halve zolen die niet verder komen dan de koppen van de Telegraaf.

Gerry

Gerry

25-10-2010 om 20:30

Kiki

Sociale woningbouw heeft een inkomensgrens van 33 000, lijkt me nou bepaald geen achterstandssalaris. Maar als ik je goed begrijp is wonen in een huis van de woningbouwvereniging dus gelijk aan een achterstandsgezin zijn...

Verpaupering en sociale woningbouw gaan ook niet automatisch samen.

"Waarom is het bij RKDEO dan een cultuurverschil? En wat is het in Duindorp dan? Daar wel de achterstand?"

Zoals ik al eerder schreef, kunnen er best andere oorzaken zijn dan een cultuurverschil. Maar ik vind het nogal vreemd dat je ogenblikkelijk, zonder enige aanwijzing gaat roepen dat het met achterstand te maken heeft, terwijl je geen idee hebt over de mensen die bij die club voetballen behalve dat er verteld is dat het om veel allochtonen gaat.

En verder kan het natuurlijk best dat eenzelfde probleem meerdere oorzaken heeft.

Gerry

Gerry

25-10-2010 om 20:34

Inkomensgrens sociale woningbouw

Was tot dit jaar zelfs een dikke 42 000 per jaar. Werkelijk, wat een achterstand.

Kiki

Kiki

25-10-2010 om 21:51

Sorry gerry

Ruis op de lijn, dat heb ik niet gezegd en zeker niet bedoeld.

Jij impliceert dat VINEX-wijken geen achterstanden hebben omdat de inkomens hoger liggen, ik pareer dat door te zeggen dat 37% van de woningen sociale woningbouw is, zodat mensen van alle inkomensgroepen in die wijken kunnen wonen. Komt bij dat ze in Den Haag een groot deel van Moerwijk, de Rades en Duindorp (vroeger ook niet de beste wijken) hebben gesloopt en een hoop van die bewoners zijn niet teruggekomen maar verhuisd naar bijvoorbeeld Ypenburg, Leidschenveen en Oosterheem. Juist omdat daar betaalbare huurwoningen kwamen.

Ik heb wel even je linkje doorgekeken, leuk om te lezen trouwens (dank je wel voor de link) en Ypenburg is 2/3 Nederlands en

Turken, Marokkanen en Antillianen samen nog geen 5%

Zou RKDEO daar zo'n last van hebben?

fladder

fladder

25-10-2010 om 22:10

Sociale woningbouw...? yeah right... (tikkie ot)

Die hele sociale woningbouw klopt van geen kanten.

De grens van sociale woningbouwhuur ligt ergens rond de zeshonderdzoveel euro per maand huur. Ook met huurtoeslag komt een persoon met bijstand of een minimuminkomen daar echt niet in. Het klinkt zó sociaal als een stad zegt tig procent sociale huur te bouwen, maar in werkelijkheid is dat echt niet bestemd voor de minima en bijstandmensen, want die verdienen simpelweg te weinig. Die douw je weg in een krot (oude steden) of een te kleine woning.
In mijn gemeente is een bescheiden vierkamer-eengezinswoning zónder zolder nét boven de 550 euro gekomen sinds de laatste huurverhoging. De grens waar minima allang niet meer op mogen reageren want te laag inkomen. Ik zag er laatst eentje op woningnet en schreef me in, maar helaas, mijn inkomen was te laag en de computer accepteerde me niet eens...
In de nieuwbouw van mijn stad wordt in de nieuwbouw genoeg "sociale huur" gebouwd, zegt men trots... Maar ook allemaal Niet Bestemd Voor Minima.
De term "sociale huurwoning" is dan ook een vette wassen neus in veel steden...
De echt lage huren zijn oude wijken in grote steden waar men nog niet dood gevonden wil worden of te kleine woningen. Redelijke sociale huren zijn nog te vinden buiten de Randstad, maar het is niet voor elke minima weggelegd daarheen te "vluchten" (voor mij goddank waarschijnlijk wel).

Die hele huurtoestand is verschrikkelijk scheefgegroeid. Mensen met een hoger inkomen verdienen teveel, mensen met een lager inkomen te weinig voor een fatsoenlijke woning, de wachtlijsten lopen gierend uit de hand en wie economisch gebonden is aan een plaats hangt big time...

Xerxes

Xerxes

26-10-2010 om 09:16

De scheldende mandarijn

Als je zoveel leest, moet je de betekenis van het woord 'ironie' eens nazoeken. Dat krijg je als je je zelf op de borst klopt met je uitgebreide relaties met directeuren. Iemand uitschelden voor 'halve zool' is geen ironie, da's een lager soort communicatiestijl.

Ik lees veel verschillende bronnen, of ze objectief zijn weet ik niet, maar jij hebt daar blijkbaar een neus voor. Mijn conclusies zijn echter wat anders dan de jouwe. Misschien heb je gewoon wat minder goed geleerd onafhankelijk te denken. Ik was daar altijd al vrij goed in tot boosheid van vriendjes en vriendinnetjes die zich meer bij de heersende mode hielden.

Xerxes (NRC-abonnee, maar die Telegraaf koppen lees ik ook hoor!)

Xerxes

Xerxes

26-10-2010 om 09:18

Sociaal

"Sociale woningbouw heeft een inkomensgrens van 33 000, lijkt me nou bepaald geen achterstandssalaris. Maar als ik je goed begrijp is wonen in een huis van de woningbouwvereniging dus gelijk aan een achterstandsgezin zijn..."

Natuurlijk niet, maar je loopt wel een aanzienlijk grotere kans om *naast* een achterstandsgezin of andere aso te komen wonen. Het gaat allemaal om kansen. En een paar aso-gezinnen in de wijk kunnen je woongenot flink verstoren.

Xerxes

Xerxes

26-10-2010 om 09:26

Fladder

"Het klinkt zó sociaal als een stad zegt tig procent sociale huur te bouwen, maar in werkelijkheid is dat echt niet bestemd voor de minima en bijstandmensen, want die verdienen simpelweg te weinig. Die douw je weg in een krot (oude steden) of een te kleine woning."

Wie zou daar anders moeten wonen? De rijken? De midden inkomens? Iedereen in een villa?

"Die hele huurtoestand is verschrikkelijk scheefgegroeid. Mensen met een hoger inkomen verdienen teveel, mensen met een lager inkomen te weinig voor een fatsoenlijke woning, de wachtlijsten lopen gierend uit de hand en wie economisch gebonden is aan een plaats hangt big time..."

Dat krijg je altijd met socialistiese maatregelen. Het is trouwens niets nieuws. Toen ik mijn eerste flatje kocht (1990, 72000 gulden) voelde ik me daartoe gedwongen omdat het onmogelijk was een behoorlijk huurhuis te vinden. De wachtlijsten stonden vol met 'urgentiegevallen' en daar kwam je niet tussen ook al wilde en kon je meer betalen.

Godzijdank was dat de laatste keer dat ik ooit op zo'n wachtlijst heb gestaan. Was een goeie les!

Kijk ook eens naar de totaal verziekte Amsterdamse huurmarkt. Huizen worden ver onder de marktprijs verhuurd. De eigenaren worden ertoe gedwongen door een idioot puntensysteem. Wie er eenmaal in een huis zit gaat er nooit meer uit, maar verhuurt hoogstens onder.

Vastgeroest

Xerxes:"Misschien heb je gewoon wat minder goed geleerd onafhankelijk te denken. Ik was daar altijd al vrij goed in tot boosheid van vriendjes en vriendinnetjes die zich meer bij de heersende mode hielden. "
Nou nou, over borstklopperij gesproken.
Het lijkt er bovendien vooral op dat je expres dwars wilt zijn. Erg goed geïnformeerd komt je argumentatie niet over. Het lijkt er zelfs op alsof je geen idee hebt waar je over praat.
Xerxes:"Natuurlijk niet, maar je loopt wel een aanzienlijk grotere kans om *naast* een achterstandsgezin of andere aso te komen wonen. Het gaat allemaal om kansen."
Welnee. Ten eerste niet omdat Nederland zich tot nog toe niet aan die inkomensgrens van 33.000 heeft gehouden. Daar is straf voor gegeven door de Europese Commissie. De komende jaren moet dat goed komen, maar vooralsnog is er sprake van het bewust uitdelen van sociale woningen aan mensen met een te hoog inkomen.
Ten tweede is er het tot sociale woning benoemen van delen van projecten al jaren een geigende strategie om de laatste leegstaande woningen uit een project vol te krijgen.
Zo wonen mijn ouders op stand voor 400 euro in de maand in een flatje dat op de vrije markt krap 4 ton had moeten opbrengen. Maar ja, het werd niet verkocht.
En het flatje daarnaast ook niet. Zo is er in dat project een complete vleugel van sociaal wonen ontstaan en dat allemaal vooral om de zeepbel van de woningmarkt nog verder op te blazen.
Xerxes:"Wie zou daar anders moeten wonen? De rijken? De midden inkomens? Iedereen in een villa? "
Dat doen ze volop. In te kleine slechte woningen die met gamma panelen worden opgesierd tot iets deftigs. Zie bijvoorbeeld de achterstandswijk 'de Pijp' in Amsterdam. Dat is nu een yuppenwijk, terwijl de kwaliteit van de bestaande woningen geen spat beter is geworden: het zijn nog steeds sociale woningen uit het begin van de vorige eeuw (ja, dat bestond toen al).
Xerxes:"Dat krijg je altijd met socialistiese maatregelen. "
Dat bedoel ik. Je weet niet waar je het over hebt. Sociale woningbouw komt van rechts. Het opblazen van de woningmarkt ook. Net als het misbruik van subsidiegelden voor inkomens boven de huurgrens.
Xerxes:"Kijk ook eens naar de totaal verziekte Amsterdamse huurmarkt. Huizen worden ver onder de marktprijs verhuurd. "
En ook dat is flauwekul. Niet de huren zijn te laag, de vraagprijs en daarmee de gevingeerde waarde van de woningen is te hoog. Of eigenlijk: was te hoog.
Het merendeel van de huurwoningen zijn appartementen. Die zijn inmiddels totaal onverkoopbaar geworden. Verhuren is ineens een economisch interessanter ding geworden, zomaar, binnen twee jaar.
Er zit nog wel een dingetje aan: ook steeds meer particulieren bieden hun onverkoopbare huis te huur aan. Daar vragen ze niet de marktprijs voor (vraag en aanbod), maar dat geld dat ze nodig hebben om de hypotheek af te dekken.
En ook dat is vaak te veel.
Nu geeft dat niet hoor. De markt lost dat helemaal zelf op. Mensen huren dat gewoon niet.
Je zegt heel veel, maar daar blijkt vooral niet uit dat je een onafhankelijk denker bent. Het is vooral erg eenzijdig en bekrompen. Je lijkt vastgeroest in de illusie 'tegen' te moeten zijn. Daarbinnen heb je de vijand wel duidelijk benoemd (links, allochtoon), maar lijk je niet te weten wat nu precies tot het erfgoed van links of rechts of allochtoon behoort.
Groet,
Miriam Lavell

Xerxes

Xerxes

26-10-2010 om 11:50

M lavell to the rescue

"Nou nou, over borstklopperij gesproken."

Niets menselijks is mij vreemd...

"Welnee." (M. Lavell over de kans dat je in een sociale huurwoning naast een achterstandsgezin komt te wonen)

Je wilt toch hopelijk niet stellen dat die kans in een villawijk groter is? Zeggen dat zwart wit is is geen onafhankelijk nadenken, hoor, M.

"Het lijkt er zelfs op alsof je geen idee hebt waar je over praat."

Ik heb al heel lang niet meer in de sociale huursector verkeerd en dat zette ik er zelfs netjes bij. Maar als iemand dan schrijft:

"Sociale woningbouw komt van rechts."

Dan weten we in ieder geval *wie* er niet weet waarover ze praat. Ze hebben het makkelijk voor je gemaakt, het woordje 'sociaal' zit er vast in. Of bedoel je dat de aannemers rechts zijn, dat zou best eens kunnen!

"Niet de huren zijn te laag, de vraagprijs en daarmee de gevingeerde waarde van de woningen is te hoog."

Ik neem aan dat je 'gefingeerd' bedoelt? Moeilijk he, die V's en FFen uit elkaar houden.

De (koop)woningprijzen in Amsterdam zijn niet hoger dan in steden als Parijs of London waar ze geen HRA hebben. De prijzen zijn hoog omdat er in dat soort steden veel mensen willen wonen. Daar zorgt de markt dan voor.

In de Nederlandse huurmarkt kun je dat natuurlijk wel vergeten. Dat puntensysteem vindt nl. dat een woning in de gewilde wijken in Amsterdam nauwelijks duurder mag zijn dan een woning in, pakweg, Vlissingen. Gewildheid staat nl. nergens in dat puntensysteem (tenminste, niet de laatste keer dat ik erin keek). Socialistiese logica.

"Je zegt heel veel, maar daar blijkt vooral niet uit dat je een onafhankelijk denker bent. Het is vooral erg eenzijdig en bekrompen. Je lijkt vastgeroest in de illusie 'tegen' te moeten zijn. Daarbinnen heb je de vijand wel duidelijk benoemd (links, allochtoon), maar lijk je niet te weten wat nu precies tot het erfgoed van links of rechts of allochtoon behoort."

Het is vooral erg lastig om beschaafd en feitelijk te blijven tegen mensen die het politiek met je oneens zijn, he, Mirjam? Het vals voorstellen van hun argumentatie is daarentegen weer heel makkelijk.

Daar is vooral links erg goed in

"Het lijkt er bovendien vooral op dat je expres dwars wilt zijn."

Ja, natuurlijk, Mirjam, ik laat mijn mening vooral afhangen van wat jij vindt. Dan neem ik gewoon het tegengestelde. Nou, als ik zo eens kijk, is dat nog niet eens zo'n slechte strategie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.