Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

27-12-2009 om 02:16

De sneeuw zat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-01-2010 om 09:09

En hier

... Flevoland calling....
Zaterdagavond nog een flink pak sneeuw. Weer van die heerlijke sneeuwpoppenmaak-plak-sneeuw. Toch zeker wel weer een centimetertje of 5. Zondagcohtend lag het er nog en toen wij na een middagje weg weer thuis kwamen was het grootste gedeelte weg, maar de straten en stoepen zijn nog steeds niet schoon.

Wilma

Wilma

18-01-2010 om 11:32

Héérlijk, ik zie weer grás en gróen!

En ik woon in Zuidlimburg, zálig, de vieze troep is weg, zálig !!! Sneeuw vind ik prima, maar nu was ik 't wel zat eigenlijk, zeker toen 't van die prut werd.

Groetjes,
Wilma

Wit drenthe hier

Wij kijken al een maand tegen sneeuw aan. Ik geloof dat ik sinds half december ongeveer 1 of 2 dagen gras heb gezien in onze tuin. Dat was rond oud en nieuw. Sindsdien is het weer volledig wit, en heeft het weet-ik-niet-hoevaak gesneeuwd. Afgelopen zondagochtend weer een vers laagje. Weer alle bomen wit en zo. Weer sneeuwschuivers door de straat.

Intussen dooit het eindelijk (sinds gisteren of zo) maar als ik naar school fiets moet ik nog steeds her
en der door de sneeuw (op de openbare weg!) Het schoolplein is nog een witte glibberbende en gras zie ik nog steeds niet in de tuin, hoewel dat nu niet lang meer gaat duren denk ik.

De 'veegbulten' bij alle opritten en zo zijn trouwens nog steeds wel een meter hoog. Net allemaal mini-alpjes. Dat zal nog wel iets langer duren, voor die helemaal weggedooid zijn (als het tenminste niet weer gaat vriezen over een paar dagen...)

Nasha 1st

Nasha 1st

18-01-2010 om 22:04

Yes!

eindelijk weg....van het weekend leek het nog even mis te gaan, maar gelukkig dooide het snel weg....toch oppassen, want ik ging toch bijna onderuit omdat de mist aangevroren was....

Vogeltjes

En je hoort ook weer overal vogeltjes tjilpen en kwetteren. Is dat omdat het warmer is, of gewoon omdat de dagen langer worden? Hoe dan ook, ik ben er blij mee. En inmiddels is het niet alleen sneeuwvrij hier, maar ook niet meer glad (gisteren nog een paar mensen genadeloos onderuit zien gaan op aangevroren fietspaden). Maar Amsterdam is natuurlijk warmer dan de rest van de regio...

Heerlijk, een ouderwetse Hollandse kwakkelwinter! Nu maar wachten op de narcissen.

Groeten,

Temet (eindelijk weer warme voeten)

tonny

tonny

20-01-2010 om 14:00

Het zou matig/ zwaarbewolkt zijn...

... maar de hele dag schijnt hier de zon!

Nog eens gekeken op de weersverwachting van onze regio, maar ze zaten er echt naast.
Heerlijk, zon!

Puck

Puck

21-01-2010 om 17:14

En hier sneeuwt 't weer

En in Flevoland sneeuwde het vanmiddag weer. Bleef verder niet liggen.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2010 om 21:30

Bleeeegghhh

ik ben de kou zat....ja goede vorst vind ik best, maar niet die waterkou zoals vandaag....ik wil zon, voorjaar en warmte....

Tineke

Tineke

21-01-2010 om 22:48

Nasha

Nasha: "..ik wil zon, voorjaar en warmte...."
Ehh, je woont in Nederland? Dan is het niet handig om dat al in januari te verlangen...) En, dan schijnt die zon straks, ooit, over een paar maanden, een paar dagen achter elkaar, en dan klaagt heel Nederland weer over de warmte.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2010 om 23:08

ik ben in het verkeerde land geboren

Nee hoor, over mooi weer hoor je mij niet klagen....tenzij het 30 graden is hahahahaha

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2010 om 23:51

Nasha

Ik ben in het goede land geboren (qua weer dan), midden in de zomer in de maand januari, maar ik had niks in te brengen toen ik 2 was en werd gewoon mee terug genomen, boehhh!

reina

reina

22-01-2010 om 09:52

Nasha

Ik herken dat helemaal! Heb ook al vaak gezegd dat ik in een verkeerd land geboren ben, zowel mijn zus als ik zijn echte warmtemensen en zijn het liefst in warmer oorden. Ik voel me het lekkerst als het 25+ graden is, heb nu last van m'n hele lijf (en ben nog wel in de kerstvakantie in de warmte geweest!) Enne, ook bij 30 graden klaag ik niet, hoor !

Vic

Vic

22-01-2010 om 11:24

Eens

Je mag óf klagen over de kou óf over de hitte. Ik heb het helemaal gehad met die kou, en kan niet wachten tot het lente wordt.

Klagen

Nou, als het weer 35 graden word, kom ik wel jammeren

Nasha 1st

Nasha 1st

22-01-2010 om 20:02

Lol

nou, ik vind dat ik ook over meer dan 30 graden mag klagen hoor....Maar dit jaar niet, blijven in Nederland, dus dan mag het best een beetje warm zijn

IJsvogel

IJsvogel

22-01-2010 om 23:06

Ik niet!

Vind het jammer dat de sneeuw al weer weg is. Van mij mag de winter van november tot maart duren. Heerlijk. hoe kouder hoe beter. Ik denk dat ik ook in het verkeerde land ben geboren en ik zou dan ook best in Skandinavië willen wonen. In de carnavalsvakantie ga ik daar weer heen voor nog meer sneeuw!
Erger me in de zomer als iedereen de warmte zoooo lekker vind. Daar vind ik dus geen klap aan. Maar het schijnt zo te moeten, dat je van de warmte moet houden anders is er een steekje los. Ik ben een kouliefhebber met een steekje los dus.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-01-2010 om 08:09

Ijsvogel

Nee hoor, ik ben ook dol op echte winters met veel frisse lucht, dat prachtige winterlicht, mooie dikke vesten. Verrukkelijk. Kwakkelwinters vind ik dan weer een gruwel, maar van mij mag die sneeuw ook blijven liggen. En het ijs. Ik lees ook graag boeken die zich op de Noordpool afspelen. En ik denk ook wel eens: er zit een Vikingvrouw in mij.
Het is dus andersom, wij zijn samen normaal en de rest van de wereld is niet helemaal goed snik .
Groetjes
Massi

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-01-2010 om 20:11

Nog een ijsvogel?

Hé ijsvogel, hopelijk gebruik je je naam als eenmalige nick? Hij lijkt namelijk wel erg op die van mij - en die gebruik ik hier al heel erg lang. Dus om verwarring te voorkomen, kun je misschien beter een andere nick kiezen.

Fraz

Fraz

23-01-2010 om 21:54

Het sneeuwt

en nu ben ik er niet zo blij mee. Ga morgen de halve marathon van Egmond wandelen. Op het strand zal het niet zo glad zijn, maar we moeten er ook heen en je loopt gedeeltes door Egmond. Nou ja we zien het wel morgen. Maar ja 21 km wil je toch wel doorstappen en niet glibberstappen.

Puck

Puck

23-01-2010 om 22:23

Hier ook

Ook de Flevopolder is wederom bedekt met een wit laagje. Aan het eind van de middag heeft het geijzeld en was het op de klinkerwegen in het dorp spekglad. Nu valt het wel weer mee met de gladheid.

Nasha 1st

Nasha 1st

23-01-2010 om 23:08

Ook niet blij

de wereld is hier ook weer wit.... (((

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2010 om 03:17

Dikke laag

Ik ben net weer door een dikke laag naar huis geploeterd. Ik moest in 4 treinen vanavond en alles reed gewoon, dat viel weer reuze mee.

Nely

Nely

24-01-2010 om 07:49

Bij ons regen

of misschien is het natte sneeuw geweest, in elk geval geen sneeuwlaag (joepie!).

Bastet

Bastet

24-01-2010 om 09:41

Wit!

Alles wit en het sneeuwt!dat is leuk opstaan zo op de zondagochtend.
Bastet

Wit

En het sneeuwt ook hier. Leuk! Die verse sneeuw weer op bomen enzo, ik vind het zo mooi!

liora

liora

24-01-2010 om 10:37

Bah

Ik vind het helemaal niet leuk, kan ik morgen met de tram naar mijn werk, duurt veel langer, alles weer glad, nee gatver ik vind het niks.

Fraz

Fraz

24-01-2010 om 11:36

Vind het wel mooi

maar heb wel besloten niet te gaan wandelen in Egmond. 21 km lopen over natte en glibberige paden vond ik niet zo goed idee. Ook de kans dat degene die ons weer komt ophalen in de file terecht komt is niet zo fijn dus knoop doorgehakt en we gaan niet. Jammer maar volgend jaar beter.

Biene M.

Biene M.

24-01-2010 om 13:47

Ik moet emigreren...

... naar Groenland of Siberië of zo. Ik word zo actief van dit weer! Heb vanochtend alweer allerlei klusjes gedaan die ik weken (of langer) voor me uit heb geschoven, hoera!

reina

reina

24-01-2010 om 17:39

Wit!

Ik was het weekend weg, ergens in de buurt van Leerdam, gisteravond begon het te sneeuwen en vanmorgen hebben we heerlijk gewandeld in een sneeuwbui door de witte wereld. Van manlief kreeg ik gisteravond een sms-je dat het ook thuis in de Flevopolder sneeuwde en ook hier (ben inmiddels weer thuis) is het mooi wit. Netgevallen sneeuw vind ik prachtig, jammer dat het daarna zo'n kledderboel wordt.

Rieke

Rieke

24-01-2010 om 17:58

Mixed feelings

Heerlijke boswandeling gemaakt en daarna een uur geschaatst en de baan sneeuwvrij gemaakt.

Maar ja, morgen weer dat geploeter door de sneeuw. En zeker in de file staan. En mijn buurvrouw van 88 die al vanaf de kerst niet meer buiten is geweest.
Weer een permanent wintersportgevoel, skibroek en jassen en schaatsen liggen voor het grijpen in de hal, heerlijk, dat wel weer...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.